Komunikaty PR

Wszystko w zasięgu ręki: DACHSER usprawnia dostawy w short distance

2021-01-29  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt
Ewelina Ciuchta
Konkret PR

ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl

DACHSER, operator logistyczny o globalnym zasięgu, stawia kolejny ważny krok w stronę cyfryzacji i nowoczesnych technologii. Firma wprowadza rozwiązanie dla short distance we wszystkich europejskich oddziałach. Nowe urządzenie zapewnia kierowcom kompleksowy system wsparcia, który intuicyjnie i niezawodnie prowadzi ich przez wszystkie procesy logistyczne w transporcie. Z rozwiązania już korzystają dwa polskie oddziały – w Szczecinie i Poznaniu – a w kolejnych zostanie wprowadzone w tym roku. Ostatnie wdrożenie nastąpi w sierpniu 2021 r. we Wrocławiu.

Urządzenia SAM (Short-distance Assistance Mobile) to tzw. handheldy. Wyglądają jak zwykły telefon komórkowy, ale w zakresie logistyki dostaw na krótkich odcinkach są prawdziwą rewolucją. W ciągu niecałych dwóch lat system zostanie wdrożony w całej Europie, zastępując narzędzie komunikacji mobilnej używane do tej pory.

Zakończenie wsparcia i aktualizacji systemu operacyjnego Windows CE, na którym działają urządzenia było tylko jednym z powodów podjęcia decyzji o przeprojektowaniu zarówno software’u jak i hardware’u skanerów. „To był idealny czas, aby przejść na nowy system. Przeanalizowaliśmy i przedefiniowaliśmy całą strukturę dostaw i procesów w ramach projektu Idea2net Short Distance 2.0. Wprowadzenie nowej generacji urządzeń to kolejny kamień milowy na naszej drodze do cyfryzacji” - wyjaśnia Thomas Schmalz, Head of Production Management w DACHSER. Wraz z Evą-Marią Marcour, Head of Systems Management TMS & Operations, uruchomili proces przejścia na nowe urządzenia i system. Do września 2021 roku w całej Europie zostaną wymienione łącznie 8823 urządzenia w 144 obiektach.

Maksymalna elastyczność

„Przejście na nową generację skanerów i system operacyjny Android otwiera drzwi dla kolejnych zmian w dziedzinie mobilnych urządzeń” - mówi Thomas Herkommer, Department Head TMS Road w DACHSER. Zapewnia to długoterminowe bezpieczeństwo aktualizacji oprogramowania i aplikacji. „Daje nam to maksymalną elastyczność w planowaniu przyszłych potrzeb dla mobilnych rozwiązań cyfrowych” - dodaje.

W porównaniu z obecnymi urządzeniami, SAM oferuje cały szereg nowych funkcji ułatwiających pracę kierowcom, oddziałom, a także klientom. Na szczycie listy znajduje się intuicyjna obsługa urządzenia. „Nie potrzebujesz instrukcji, aby zrozumieć i używać SAM. Wszystkie funkcje są zrozumiałe i dostępne w każdym języku używanym w firmie DACHSER ” – wyjaśnia Dominik Schnatterer, Department Head Production Processes & Development.

SAM prezentuje imponującą listę zalet, a nowe handheldy to prawdziwa rewolucja w dziedzinie mobilnych technologii. Funkcja skanowania została znacznie ulepszona, a urządzenie otrzymało również zintegrowaną funkcję telefonu. Częścią systemu jest zoptymalizowana funkcja zarządzania przyborami ładunkowymi (np. paletami euro). Po raz pierwszy kierowcy mogą cyfrowo rejestrować wszelkie niezgodności i rozbieżności, co znacznie ułatwia pracę ” – wyjaśnia Schnatterer.

Coraz więcej praktycznych korzyści dla kierowców

Ze względów technicznych i organizacyjnych wprowadzenie urządzeń i systemu w całej Europie wymaga czegoś więcej niż tylko dotknięcia przycisku – wymaga systematycznego podejścia. DACHSER przetestował pierwszą aplikację na nowym urządzeniu mobilnym w swoich oddziałach w Öhringen i Bad Salzuflen w Niemczech w maju 2019 r. Wyniki zostały włączone do pierwszej wersji SAM, która weszła do eksploatacji pilotażowej w niemieckich oddziałach Langenau i Hof oraz francuskiego oddziału Niort w październiku 2019 roku. Wdrożenie i wymiana urządzeń idą pełną parą od maja 2020 roku.

„W Polsce planujemy zakończyć wdrażanie nowego systemu w sierpniu 2021 roku. Obecnie z urządzeń korzystają już kierowcy w Szczecinie i Poznaniu, a niedługo przeprowadzimy szkolenia także w Brwinowie” – mówi Mateusz Kwil DACHSER Expert Network Operations w DACHSER Polska. I dodaje: „Mimo obostrzeń pandemicznych ostatnie wdrożenie handheldów w stolicy Wielkopolski odbyło się sprawnie i firmie udało się zapoznać z urządzeniami 32 kierowców short distance”. Dzięki wysokiej intuicyjności urządzenia, ok. 50 minut wystarcza każdemu uczestnikowi szkolenia, by przejść przez wersję DEMO aplikacji na treningowym skanerze. Pozwala to zapoznać się z nowym systemem operacyjnym oraz całością procesu - od załadunku towaru w magazynie po dostawę przesyłki do odbiorcy – i rozpocząć codzienną pracę z nowym skanerem.

„Dopóki SAM nie pojawi się w każdym oddziale, musimy obsługiwać systemy SAM i NVO (dotychczasowe oprogramowanie) równolegle bez utraty jakości” - mówi Schmalz. Jak wyjaśnia, niezmiennie pozytywne opinie kierowców i pracowników oddziałów dowodzą, że takie podejście było słuszne. „To wystarczający powód, by być dumnym z tego, co osiągnęliśmy”.

Projekt Idea2net Short Distance 2.0: Nowe podejście do transportu short distance

Short Distance 2.0 został uruchomiony w ramach strategicznego programu DACHSER Idea2net. Projekt zarządzany przez Thomasa Schmalz, Head of Production Management, polegał na ocenie procedur i procesów występujących w transporcie lokalnym, a następnie ich rewizji krok po kroku, biorąc pod uwagę cztery różne perspektywy: dyspozytora, personelu terminalu tranzytowego, kierowcy i klienta. Kluczową rolę odgrywają automatyzacja procesów pracy i związane z nimi nowe technologie cyfrowe - w większości opracowane wewnętrznie. Celem projektu jest usprawnienie istniejących procesów, uproszczenie pracy wszystkich zaangażowanych, a tym samym usprawnienie całego doświadczenia ze wszystkich perspektyw.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Konkret PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.