Wszystko w zasięgu ręki: DACHSER usprawnia dostawy w short distance
Konkret PR
ul. Konduktorska 4 lok. 9
00-775 Warszawa
e.ciuchta|konkretpr.pl| |e.ciuchta|konkretpr.pl
508 338 267
www.konkretpr.pl
DACHSER, operator logistyczny o globalnym zasięgu, stawia kolejny ważny krok w stronę cyfryzacji i nowoczesnych technologii. Firma wprowadza rozwiązanie dla short distance we wszystkich europejskich oddziałach. Nowe urządzenie zapewnia kierowcom kompleksowy system wsparcia, który intuicyjnie i niezawodnie prowadzi ich przez wszystkie procesy logistyczne w transporcie. Z rozwiązania już korzystają dwa polskie oddziały – w Szczecinie i Poznaniu – a w kolejnych zostanie wprowadzone w tym roku. Ostatnie wdrożenie nastąpi w sierpniu 2021 r. we Wrocławiu.
Urządzenia SAM (Short-distance Assistance Mobile) to tzw. handheldy. Wyglądają jak zwykły telefon komórkowy, ale w zakresie logistyki dostaw na krótkich odcinkach są prawdziwą rewolucją. W ciągu niecałych dwóch lat system zostanie wdrożony w całej Europie, zastępując narzędzie komunikacji mobilnej używane do tej pory.
Zakończenie wsparcia i aktualizacji systemu operacyjnego Windows CE, na którym działają urządzenia było tylko jednym z powodów podjęcia decyzji o przeprojektowaniu zarówno software’u jak i hardware’u skanerów. „To był idealny czas, aby przejść na nowy system. Przeanalizowaliśmy i przedefiniowaliśmy całą strukturę dostaw i procesów w ramach projektu Idea2net Short Distance 2.0. Wprowadzenie nowej generacji urządzeń to kolejny kamień milowy na naszej drodze do cyfryzacji” - wyjaśnia Thomas Schmalz, Head of Production Management w DACHSER. Wraz z Evą-Marią Marcour, Head of Systems Management TMS & Operations, uruchomili proces przejścia na nowe urządzenia i system. Do września 2021 roku w całej Europie zostaną wymienione łącznie 8823 urządzenia w 144 obiektach.
Maksymalna elastyczność
„Przejście na nową generację skanerów i system operacyjny Android otwiera drzwi dla kolejnych zmian w dziedzinie mobilnych urządzeń” - mówi Thomas Herkommer, Department Head TMS Road w DACHSER. Zapewnia to długoterminowe bezpieczeństwo aktualizacji oprogramowania i aplikacji. „Daje nam to maksymalną elastyczność w planowaniu przyszłych potrzeb dla mobilnych rozwiązań cyfrowych” - dodaje.
W porównaniu z obecnymi urządzeniami, SAM oferuje cały szereg nowych funkcji ułatwiających pracę kierowcom, oddziałom, a także klientom. Na szczycie listy znajduje się intuicyjna obsługa urządzenia. „Nie potrzebujesz instrukcji, aby zrozumieć i używać SAM. Wszystkie funkcje są zrozumiałe i dostępne w każdym języku używanym w firmie DACHSER ” – wyjaśnia Dominik Schnatterer, Department Head Production Processes & Development.
SAM prezentuje imponującą listę zalet, a nowe handheldy to prawdziwa rewolucja w dziedzinie mobilnych technologii. Funkcja skanowania została znacznie ulepszona, a urządzenie otrzymało również zintegrowaną funkcję telefonu. Częścią systemu jest zoptymalizowana funkcja zarządzania przyborami ładunkowymi (np. paletami euro). Po raz pierwszy kierowcy mogą cyfrowo rejestrować wszelkie niezgodności i rozbieżności, co znacznie ułatwia pracę ” – wyjaśnia Schnatterer.
Coraz więcej praktycznych korzyści dla kierowców
Ze względów technicznych i organizacyjnych wprowadzenie urządzeń i systemu w całej Europie wymaga czegoś więcej niż tylko dotknięcia przycisku – wymaga systematycznego podejścia. DACHSER przetestował pierwszą aplikację na nowym urządzeniu mobilnym w swoich oddziałach w Öhringen i Bad Salzuflen w Niemczech w maju 2019 r. Wyniki zostały włączone do pierwszej wersji SAM, która weszła do eksploatacji pilotażowej w niemieckich oddziałach Langenau i Hof oraz francuskiego oddziału Niort w październiku 2019 roku. Wdrożenie i wymiana urządzeń idą pełną parą od maja 2020 roku.
„W Polsce planujemy zakończyć wdrażanie nowego systemu w sierpniu 2021 roku. Obecnie z urządzeń korzystają już kierowcy w Szczecinie i Poznaniu, a niedługo przeprowadzimy szkolenia także w Brwinowie” – mówi Mateusz Kwil DACHSER Expert Network Operations w DACHSER Polska. I dodaje: „Mimo obostrzeń pandemicznych ostatnie wdrożenie handheldów w stolicy Wielkopolski odbyło się sprawnie i firmie udało się zapoznać z urządzeniami 32 kierowców short distance”. Dzięki wysokiej intuicyjności urządzenia, ok. 50 minut wystarcza każdemu uczestnikowi szkolenia, by przejść przez wersję DEMO aplikacji na treningowym skanerze. Pozwala to zapoznać się z nowym systemem operacyjnym oraz całością procesu - od załadunku towaru w magazynie po dostawę przesyłki do odbiorcy – i rozpocząć codzienną pracę z nowym skanerem.
„Dopóki SAM nie pojawi się w każdym oddziale, musimy obsługiwać systemy SAM i NVO (dotychczasowe oprogramowanie) równolegle bez utraty jakości” - mówi Schmalz. Jak wyjaśnia, niezmiennie pozytywne opinie kierowców i pracowników oddziałów dowodzą, że takie podejście było słuszne. „To wystarczający powód, by być dumnym z tego, co osiągnęliśmy”.
Projekt Idea2net Short Distance 2.0: Nowe podejście do transportu short distance
Short Distance 2.0 został uruchomiony w ramach strategicznego programu DACHSER Idea2net. Projekt zarządzany przez Thomasa Schmalz, Head of Production Management, polegał na ocenie procedur i procesów występujących w transporcie lokalnym, a następnie ich rewizji krok po kroku, biorąc pod uwagę cztery różne perspektywy: dyspozytora, personelu terminalu tranzytowego, kierowcy i klienta. Kluczową rolę odgrywają automatyzacja procesów pracy i związane z nimi nowe technologie cyfrowe - w większości opracowane wewnętrznie. Celem projektu jest usprawnienie istniejących procesów, uproszczenie pracy wszystkich zaangażowanych, a tym samym usprawnienie całego doświadczenia ze wszystkich perspektyw.
Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.