Wyniki raportu: Czym kierują się dostawcy przy wyborze frachtu
Jak wynika z najnowszego raportu project44 i Transport Intelligence (Ti), dla co czwartego załadowcy najważniejszym czynnikiem podczas wyboru przewoźnika jest obniżenie kosztów operacyjnych. Ponad 20 proc. firm wskazuje, że kluczowa przy doborze frachtu jest terminowość dostaw w przeszłości. Trzecim najistotniejszym kryterium wyboru okazała się widoczność w czasie rzeczywistym, czyli oprogramowanie typu Real-Time Visibility (RTV).
Dla aż 15 proc. respondentów możliwość monitoringu załadunku może przesądzić o wyborze przewoźnika. Raport Zabezpieczanie łańcucha dostaw na przyszłość poprzez widoczność w czasie rzeczywistym* pokazuje, że oprogramowanie visibility jest uważane za czynnik ważniejszy niż obsługa klienta, bezpieczeństwo, zasięg geograficzny i zasady zrównoważonego rozwoju.
Zmienny popyt, niepewna podaż, problemy z przepustowością i opóźnienia w transporcie, które wystąpiły podczas pandemii Covid-19, spowodowały znaczne trudności w łańcuchach dostaw. Mimo to, jak wskazuje raport project44, tylko 20 proc. załadowców deklaruje, że posiada w pełni przejrzysty wgląd w sieć dostaw, we wszystkich obsługiwanych przez siebie regionach. Większość firm ma udostępnioną zaledwie częściową widoczność swoich ładunków. Tymczasem, pełen dostęp do monitoringu w czasie rzeczywistym niesie za sobą szereg korzyści.
„Widoczność w czasie rzeczywistym jest środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. Jest też kluczowym elementem optymalizacji łańcucha dostaw w wielu wymiarach. Oprogramowanie typu visibility pomaga załadowcom ograniczyć koszty, poprawić wydajność operacji i uzyskać przepustowość na wyższych poziomach usług. Jednocześnie pozwala otrzymać oparte na danych analizy dotyczące łańcucha dostaw, które przyczyniają się do osiągnięcia lepszej wydajności czasowej i przewidywalności dostaw. W konsekwencji visibility wspiera też jakość obsługi klienta i wspomaga obniżanie szkodliwych emisji w transporcie” – podkreśla Piotr Michoński Regional Account Director CEE w project44.
Wyniki badania wskazują też, że przewoźnicy, którzy nie są w stanie zapewnić załadowcom oprogramowania Real-Time Visibility (RTV) przez cały cykl życia przesyłki, mogą znaleźć się w przyszłości w trudnej sytuacji na tle konkurencji. Ponad połowa załadowców (57,4 proc.) uważa visibility za wstępny wymóg dla przewoźnika do zakwalifikowania się do przetargu. W przypadku blisko 41 proc. załadowców widoczność w czasie rzeczywistym jest atrakcyjną opcją. Największą wagę do Real-Time Visibility (RTV) przywiązują przewoźnicy korzystający z transportu lotniczego, a w następnej kolejności oceanicznego i drogowego.
„Pandemia Covid-19 odkryła słabe punkty w globalnych łańcuchach dostaw. W rezultacie wzrosło znaczenie monitorowania ładunków w branży logistycznej. Większość załadowców zdaje sobie sprawę, że oprogramowanie visibility jest narzędziem, które pozwala zminimalizować skutki obecnych trudności i uzyskać przewagę nad konkurencją. Wobec rosnącego zapotrzebowania na Real-Time Visibility (RTV) ze strony załadowców przewoźnicy, którzy mają możliwości obsługi w pełni przejrzystej globalnej sieci dostaw, mogą łatwo wyróżnić się na tle konkurencji” – dodaje Piotr Michoński z project44.
*W badaniu udział wzięło 234 załadowców, w tym sprzedawcy detaliczni i producenci.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.