Wyniki raportu: Czym kierują się dostawcy przy wyborze frachtu
Jak wynika z najnowszego raportu project44 i Transport Intelligence (Ti), dla co czwartego załadowcy najważniejszym czynnikiem podczas wyboru przewoźnika jest obniżenie kosztów operacyjnych. Ponad 20 proc. firm wskazuje, że kluczowa przy doborze frachtu jest terminowość dostaw w przeszłości. Trzecim najistotniejszym kryterium wyboru okazała się widoczność w czasie rzeczywistym, czyli oprogramowanie typu Real-Time Visibility (RTV).
Dla aż 15 proc. respondentów możliwość monitoringu załadunku może przesądzić o wyborze przewoźnika. Raport Zabezpieczanie łańcucha dostaw na przyszłość poprzez widoczność w czasie rzeczywistym* pokazuje, że oprogramowanie visibility jest uważane za czynnik ważniejszy niż obsługa klienta, bezpieczeństwo, zasięg geograficzny i zasady zrównoważonego rozwoju.
Zmienny popyt, niepewna podaż, problemy z przepustowością i opóźnienia w transporcie, które wystąpiły podczas pandemii Covid-19, spowodowały znaczne trudności w łańcuchach dostaw. Mimo to, jak wskazuje raport project44, tylko 20 proc. załadowców deklaruje, że posiada w pełni przejrzysty wgląd w sieć dostaw, we wszystkich obsługiwanych przez siebie regionach. Większość firm ma udostępnioną zaledwie częściową widoczność swoich ładunków. Tymczasem, pełen dostęp do monitoringu w czasie rzeczywistym niesie za sobą szereg korzyści.
„Widoczność w czasie rzeczywistym jest środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. Jest też kluczowym elementem optymalizacji łańcucha dostaw w wielu wymiarach. Oprogramowanie typu visibility pomaga załadowcom ograniczyć koszty, poprawić wydajność operacji i uzyskać przepustowość na wyższych poziomach usług. Jednocześnie pozwala otrzymać oparte na danych analizy dotyczące łańcucha dostaw, które przyczyniają się do osiągnięcia lepszej wydajności czasowej i przewidywalności dostaw. W konsekwencji visibility wspiera też jakość obsługi klienta i wspomaga obniżanie szkodliwych emisji w transporcie” – podkreśla Piotr Michoński Regional Account Director CEE w project44.
Wyniki badania wskazują też, że przewoźnicy, którzy nie są w stanie zapewnić załadowcom oprogramowania Real-Time Visibility (RTV) przez cały cykl życia przesyłki, mogą znaleźć się w przyszłości w trudnej sytuacji na tle konkurencji. Ponad połowa załadowców (57,4 proc.) uważa visibility za wstępny wymóg dla przewoźnika do zakwalifikowania się do przetargu. W przypadku blisko 41 proc. załadowców widoczność w czasie rzeczywistym jest atrakcyjną opcją. Największą wagę do Real-Time Visibility (RTV) przywiązują przewoźnicy korzystający z transportu lotniczego, a w następnej kolejności oceanicznego i drogowego.
„Pandemia Covid-19 odkryła słabe punkty w globalnych łańcuchach dostaw. W rezultacie wzrosło znaczenie monitorowania ładunków w branży logistycznej. Większość załadowców zdaje sobie sprawę, że oprogramowanie visibility jest narzędziem, które pozwala zminimalizować skutki obecnych trudności i uzyskać przewagę nad konkurencją. Wobec rosnącego zapotrzebowania na Real-Time Visibility (RTV) ze strony załadowców przewoźnicy, którzy mają możliwości obsługi w pełni przejrzystej globalnej sieci dostaw, mogą łatwo wyróżnić się na tle konkurencji” – dodaje Piotr Michoński z project44.
*W badaniu udział wzięło 234 załadowców, w tym sprzedawcy detaliczni i producenci.
![Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_356804139,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Nikolay Pargov dołącza do Girteki jako nowy dyrektor operacyjny
![Koszty transportu morskiego rosną!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1703946446,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Koszty transportu morskiego rosną!
![DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1942833306,w_254,wo_300,ho_169,_small.jpg)
DSV – Global Transport and Logistics od ponad 6 lat wspiera Aesculap Chifa w och
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Ochrona środowiska
![](https://www.newseria.pl/files/11111/riccardo-annandale-7e2pe9wjl9m-unsplash,w_274,_small.jpg)
Polska wciąż bez strategii transformacji energetyczno-klimatycznej. Zaktualizowanie dokumentów mogłoby przyspieszyć i uporządkować ten proces
Prace nad nowym Krajowym planem w dziedzinie energii i klimatu powinny, zgodnie z unijnymi zobowiązaniami, zakończyć się w czerwcu br., ale do tej pory nie trafił on do konsultacji społecznych. Trzydzieści organizacji branżowych i społecznych zaapelowało do Ministerstwa Klimatu i Środowiska o przyspieszenie prac nad dokumentem i jego rzetelne konsultacje. Jak podkreśliły, nie powinien on być rozpatrywany tylko jako obowiązek do wypełnienia, lecz również jako szansa na przyspieszenie i uporządkowanie procesu transformacji energetyczno-klimatycznej w kraju. Polska pozostaje jedynym państwem w UE, który nie przedstawił długoterminowej strategii określającej nasz wkład w osiągnięcie neutralności klimatycznej UE do 2050 roku.
Bankowość
Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
![](https://www.newseria.pl/files/11111/lewicki-zmitrowicz-srodki-ue-foto,w_133,_small.jpg)
Dla polskich firm środki UE są jedną z najchętniej wykorzystywanych form finansowania inwestycji i projektów rozwojowych. W bieżącej perspektywie finansowej na lata 2021–2027 Polska pozostanie jednym z największych beneficjentów funduszy z polityki spójności – otrzyma łącznie ok. 170 mld euro, z których duża część trafi właśnie do krajowych przedsiębiorstw. Na to nakładają się również środki z KPO i programów ramowych zarządzanych przez Komisję Europejską. Możliwości finansowania jest wiele, ale nie wszystkie firmy wiedzą, gdzie i jak ich szukać. Tutaj eksperci widzą zadanie dla banków.
Ochrona środowiska
Biznes chętnie inwestuje w OZE. Fotowoltaika na własnym gruncie najchętniej wybieranym rozwiązaniem
![](https://www.newseria.pl/files/11111/edp-biznes-oze,w_133,r_png,_small.png)
Możliwości związanych z inwestowaniem w zieloną energię jest bardzo dużo, jednak to fotowoltaika na własnych gruntach jest najchętniej wybieranym przez biznes rozwiązaniem OZE. Specjaliści zwracają uwagę, że wydłużył się okres zwrotu z takiej inwestycji, mimo tego nadal jest atrakcyjny, szczególnie w modelu PV-as-a-service. Dlatego też firm inwestujących w produkcję energii ze słońca może wciąż przybywać.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.