Komunikaty PR

Wyniki raportu: Czym kierują się dostawcy przy wyborze frachtu

2022-05-12  |  11:00
Biuro prasowe

Jak wynika z najnowszego raportu project44 i Transport Intelligence (Ti), dla co czwartego załadowcy najważniejszym czynnikiem podczas wyboru przewoźnika jest obniżenie kosztów operacyjnych. Ponad 20 proc. firm wskazuje, że kluczowa przy doborze frachtu jest terminowość dostaw w przeszłości. Trzecim najistotniejszym kryterium wyboru okazała się widoczność w czasie rzeczywistym, czyli oprogramowanie typu Real-Time Visibility (RTV).

Dla aż 15 proc. respondentów możliwość monitoringu załadunku może przesądzić o wyborze przewoźnika. Raport Zabezpieczanie łańcucha dostaw na przyszłość poprzez widoczność w czasie rzeczywistym* pokazuje, że oprogramowanie visibility jest uważane za czynnik ważniejszy niż obsługa klienta, bezpieczeństwo, zasięg geograficzny i zasady zrównoważonego rozwoju.

Zmienny popyt, niepewna podaż, problemy z przepustowością i opóźnienia w transporcie, które wystąpiły podczas pandemii Covid-19, spowodowały znaczne trudności w łańcuchach dostaw. Mimo to, jak wskazuje raport project44, tylko 20 proc. załadowców deklaruje, że posiada w pełni przejrzysty wgląd w sieć dostaw, we wszystkich obsługiwanych przez siebie regionach. Większość firm ma udostępnioną zaledwie częściową widoczność swoich ładunków. Tymczasem, pełen dostęp do monitoringu w czasie rzeczywistym niesie za sobą szereg korzyści.

 

„Widoczność w czasie rzeczywistym jest środkiem do celu, a nie celem samym w sobie. Jest też kluczowym elementem optymalizacji łańcucha dostaw w wielu wymiarach. Oprogramowanie typu visibility pomaga załadowcom ograniczyć koszty, poprawić wydajność operacji i uzyskać przepustowość na wyższych poziomach usług. Jednocześnie pozwala otrzymać oparte na danych analizy dotyczące łańcucha dostaw, które przyczyniają się do osiągnięcia lepszej wydajności czasowej i przewidywalności dostaw. W konsekwencji visibility wspiera też jakość obsługi klienta i wspomaga obniżanie szkodliwych emisji w transporcie” – podkreśla Piotr Michoński Regional Account Director CEE w project44.

Wyniki badania wskazują też, że przewoźnicy, którzy nie są w stanie zapewnić załadowcom oprogramowania Real-Time Visibility (RTV) przez cały cykl życia przesyłki, mogą znaleźć się w przyszłości w trudnej sytuacji na tle konkurencji. Ponad połowa załadowców (57,4 proc.) uważa visibility za wstępny wymóg dla przewoźnika do zakwalifikowania się do przetargu. W przypadku blisko 41 proc. załadowców widoczność w czasie rzeczywistym jest atrakcyjną opcją. Największą wagę do Real-Time Visibility (RTV) przywiązują przewoźnicy korzystający z transportu lotniczego, a w następnej kolejności oceanicznego i drogowego.

„Pandemia Covid-19 odkryła słabe punkty w globalnych łańcuchach dostaw. W rezultacie wzrosło znaczenie monitorowania ładunków w branży logistycznej. Większość załadowców zdaje sobie sprawę, że oprogramowanie visibility jest narzędziem, które pozwala zminimalizować skutki obecnych trudności i uzyskać przewagę nad konkurencją. Wobec rosnącego zapotrzebowania na Real-Time Visibility (RTV) ze strony załadowców przewoźnicy, którzy mają możliwości obsługi w pełni przejrzystej globalnej sieci dostaw, mogą łatwo wyróżnić się na tle konkurencji” – dodaje Piotr Michoński z project44.

*W badaniu udział wzięło 234 załadowców, w tym sprzedawcy detaliczni i producenci.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.