Komunikaty PR

Wyścig z czasem i dedykowane transporty Hillebrand

2021-04-23  |  12:00
Biuro prasowe

Hillebrand, światowy operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, zorganizował pilną dostawę dedykowanym transportem lotniczym ponad 160 ton wina i alkoholi z Francji do USA. Na jej zaplanowanie, zorganizowanie i realizację spedytorzy Hillebrand mieli zaledwie tydzień.
Stany Zjednoczone były też miejscem przeznaczenia blisko miliarda puszek, przewiezionych transportem drogowym i morskim z fabryki w Chinach.

Wyścig z czasem - 160 ton wina i alkoholi z Francji do USA

Ekspresowa dostawa 160 ton wina i alkoholi z Le Havre i Cognac (Francja) do Nowego Jorku (USA) wymagała od zespołu Hillebrand kompleksowego podejścia i precyzyjnego zaplanowania poszczególnych etapów. Największym wyzwaniem był krótki czas dostawy – zaledwie jeden tydzień, od momentu otrzymania zapytania ze strony klienta do zakończenia realizacji, co wiązało się z wprowadzeniem nowych przepisów podatkowych przez rząd amerykański. Najpierw wino i alkohole miały być przewiezione na kołach na trasie liczącej 850 km, z magazynu klienta w Cognac na międzynarodowe lotnisko w Liège w Belgii. Hillebrand zapewnił ciężarówki dostosowane do przewozu win i alkoholi – ładunków wrażliwych na temperaturę. Aby zdążyć z dostawą do USA, spedytorzy Hillebrand musieli pilnie zorganizować dwa dedykowane loty, tam i z powrotem, z wykorzystaniem wyczarterowanego samolotu Airbus A340-300. Do zadań zespołu Hillebrand należało też składowanie na lotnisku i przygotowanie 160 ton napojów do załadunku na pokład samolotu a po przylocie do Nowego Jorku szybki rozładunek i dostawa do odbiorcy końcowego.

23 tys. km w powietrzu

Realizacja tej dostawy była perfekcyjnie zorganizowana. Wyczarterowany samolot, wylatujący z Liège w sobotę, na lotnisku w Nowym Jorku został natychmiast rozładowany i przygotowany do lotu powrotnego jeszcze tego samego dnia w nocy. W niedzielę o 9:00 rano samolot był już przeładowany i gotowy do lotu do Nowego Jorku. Ponieważ tak duży ładunek nie zmieścił się na pokładzie wyczarterowanej maszyny, pozostała część musiała być przetransportowana na pokładzie czterech samolotów rejsowych United Airlines. Łącznie, transportowane wino przebyło trasę długości 23 tys. km. Dzięki dużemu doświadczeniu i zaangażowaniu zespołów Hillebrand po obu stronach Atlantyku, mimo dużej presji czasu i licznych wyzwań, dostawa zakończyła się sukcesem.

- Hillebrand ma doświadczenie w organizacji transportów ładunków masowych drogą lotniczą, także organizowanych w bardzo krótkim czasie. Obecnie obserwuje się na rynku duży wzrost zainteresowania usługami frachtu lotniczego, co częściowo wynika z trudności w dostawach morskich, związanych głównie z niedoborem kontenerów. Tylko w styczniu Hillebrand przetransportował na pokładach samolotów ponad 600 ton ładunków  – mówi Ellina Lolis, wiceprezes zarządu Hillebrand Poland i prezes zarządu Hillebrand Russia.   

Blisko miliard puszek z Chin do USA

Kolejnym przykładem ciekawego transportu, zorganizowanego przez Hillebrand w ostatnim czasie, jest dostawa drogowa i morska 940 mln pustych puszek z fabryki w Chinach do zakładów piwowarskich w USA, na zlecenie dużego producenta z branży piwowarskiej. Zespół Hillebrand odpowiadał za kompleksową organizację całego transportu, w tym formalności celne. Do przewiezienia blisko miliarda puszek (taka ilość wystarczyłaby do wypełnienia aż 26 tys. boisk piłkarskich) z fabryki do magazynu Hillebrand w Szanghaju wykorzystano 4 630 ciężarówek, które utworzyły konwój o długości 56 km. Tu zostały przepakowane na 125 tys. palet, z których każdą indywidualnie oznakowano, a następnie umieszczono w jednym z 8 500 kontenerów, płynących na pokładach statków towarowych do USA. Zapewnienie tak dużej ilości kontenerów było także wyzwaniem dla zespołu Hillebrand, zwłaszcza w obliczu braku pustych kontenerów w chińskich portach.

Kluczowe znaczenie dla organizacji tej dostawy miało także perfekcyjne planowanie. Spedytorzy Hillebrand musieli nie tylko skoordynować załadunek puszek w fabryce na 4 630 samochodów ciężarowych, ale także zaplanować ich przejazd z głębi Chin do Szanghaju, tak aby punktualne dotarły do magazynu. Co więcej, ciężarówki musiały podjeżdżać w odpowiedniej kolejności, aby zachować ciągłość odbioru ładunków. Precyzyjnego zaplanowania wymagał też sam proces przepakowywania w magazynie, bez gromadzenia zapasów, przy jednoczesnym zapewnieniu stałego dostępu towarów na załadunek.

177 lat doświadczenia w obsłudze beverage i międzynarodowa współpraca

Hillebrand jest jedną z niewielu firm logistycznych wyspecjalizowanych w obsłudze branży beverage. Obecnie operator obsługuje ponad 120 globalnych szlaków handlowych, a jego oddziały zlokalizowane są w 90 krajach, także we wszystkich kluczowych regionach winiarskich.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.