Komunikaty PR

Wysokie zapotrzebowanie sektora logistycznego na cyfrowe talenty

2021-02-03  |  11:00
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

2 lutego 2021 r. – Warszawa, Polska – W dzisiejszych czasach jednym z największych atutów wielu firm logistycznych są doświadczeni profesjonaliści, którzy biegle wykorzystują potęgę technologii. Jak się okazuje, nie ma ich wystarczająco dużo, co więcej wielu z nich nie pracuje obecnie w zawodzie. Eksperci C.H. Robinson przeanalizowali przyczyny, które mogą stać za tym stanem rzeczy i zdradzają, jak przyciągać nowe pokolenia do podążania tą ścieżką kariery.

Brak cyfrowych talentów

Chociaż wielu ekspertów branży TSL mówi o niedoborze kierowców, jednym z największych problemów jest rozwój cyfrowej kadry pracowniczej, która będzie miała kluczowe znaczenie dla rozwoju tego sektora w przyszłości. Ostatnie badania pokazują, że skala problemu jest zastraszająco duża – prawie jedna czwarta firm logistycznych twierdzi, że rekrutacja talentów technologicznych jest bardzo trudna. To dużo większy problem niż wspomniany brak kierowców.

Według ekspertów C.H Robinson istnieją dwie istotne kwestie, które mogły spowodować tę sytuację – wizerunek branży i sam proces rekrutacji młodych ludzi posiadających umiejętności cyfrowe. Logistyka wciąż przywołuje na myśl obrazy ciężarówek i magazynów, podczas gdy w rzeczywistości sektor ten wymaga wielu nowych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, takich jak sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, roboty, automatyzacja czy analizy predykcyjne.

Pracodawca przyszłości musi się wyróżniać

Aby przyciągnąć nowe pokolenie logistyków, branża musi zacząć się wyróżniać, kierować odpowiednie komunikaty, ważne dla potencjalnych pracowników – w przeciwnym razie istnieje duże ryzyko utraty ich na rzecz innych sektorów. C.H. Robinson może pochwalić się wyróżnieniem Top Employer już 3. rok z rzędu. To efekt stosowania najwyższych standardów w obszarze HR i nieustannego dbania o pracowników, ich rozwój i satysfakcję. Top Employers to ranking skupiający organizacje największego kalibru, które nie ustają w wysiłkach na rzecz opracowywania, wdrażania i doskonalenia swoich strategii kadrowych. Przedstawiciele firmy podkreślają jak duże znaczenie ma dla nich rozwój talentów i zapewnienie pracownikom wyjątkowego środowiska pracy.

"Jest to czas kiedy pokolenie Z po raz pierwszy wkracza na rynek pracy. Najwyższa pora, aby zaprezentować młodej generacji ogromne możliwości, jakie daje  zawód logistyka. Jest to między innymi bycie częścią zespołów projektowych opracowujących i wdrażających najnowocześniejsze technologie lub pracujących nad inicjatywami, które minimalizują wpływ transportu na planetę. Warto przedstawiać tematy, które trafią do nowego pokolenia doświadczonych cyfrowo i świadomych społecznie studentów przechodzących przez nasze systemy edukacji” wyjaśnia Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.

To właśnie jeden z powodów, dla których C.H. Robinson z dumą przypomina o swoim zaangażowaniu w zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 40% do 2025 roku. Co więcej, C.H. Robinson może się pochwalić 1000-osobowym zespołem analityków danych, programistów i inżynierów na całym świecie, którzy odgrywają kluczową rolę w tworzeniu nowych rozwiązań logistycznych opartych na technologii, ich testowaniu i skalowaniu, a także analizie danych w celu podejmowania kluczowych decyzji w łańcuchach dostaw klientów.

Logistyka może być… ekscytująca!

Sektor logistyczny ma ogromną pracę do wykonania – zarówno marketingową, jak  i związaną z budowaniem marki. Co więcej, aby promować nowy wizerunek  logistyki oparty na technologii, branża musi dotrzeć do młodych ludzi na znacznie wcześniejszym etapie edukacji. Wielu studentów z pasją do technologii cyfrowej nie zdaje sobie sprawy z tego, co logistyka ma do zaoferowania w tym obszarze. Dlatego we współpracy z polskimi uczelniami C.H. Robinson prowadzi program Talent Navigator – serię warsztatów dla studentów, podczas których przybliżane są różnorodne możliwości kariery, jakie oferuje firma. Co więcej, wybrani uczestnicy są zaproszeni na płatne praktyki wakacyjne, podczas których mają okazję przekonać się, że logistyka może być ekscytującą ścieżką kariery. Dynamiczny rozwój sektora łańcucha dostaw odgrywa ogromną rolę w rozwijających się gospodarkach, wspierając społeczeństwa i poprawiając stan środowiska.

W tym momencie należy promować nowatorskie rozwiązania, zaawansowane technologie (AT, IoT, automatyzację i roboty) i wszystko, co się z tym wiąże. Niedawno C.H. Robinson ogłosił sojusz z Microsoft Corp, który ma na celu dokonać cyfrowej transformacji łańcuchów dostaw przyszłości. Partnerstwo łączące siły globalnej platformy do zarządzania transportem C.H. Robinsona Navisphere®, Microsoft Azure i Azure Internet of Things pozwala nie tylko sprostać potrzebom zmieniających się wymagań ewoluujących globalnych łańcuchów dostaw, ale także przyciągnąć potencjalnych kandydatów, którzy chcieliby wziąć udział w tym procesie.

Chcemy budować naszą pozycję zaufanego pracodawcy na bardzo wczesnym etapie kariery kandydata. Misją C.H. Robinsona jest łączenie zaawansowanych rozwiązań technologicznych z ogromną siłą naszych zasobów ludzkich. Od lat inwestujemy zarówno w programy rozwoju talentów, jak i najnowsze technologie, takie jak sztuczna inteligencja, która jest rdzeniem naszego systemu Navisphere. Lockdown, który jest wielkim wyzwaniem dla całej gospodarki, pokazał niezbędną rolę logistyki – dostarczając towary, których ludzie najbardziej potrzebują wykorzystujemy jakże ważną w tym procesie mieszankę sztucznej inteligencji i elementu ludzkiego” – komentuje Arkadiusz Glinka.

Rosnący zespół specjalistów z Polski

W zeszłym roku C.H. Robinson uruchomił Robinson Labs, unikatowy inkubator, który został opracowany, aby tworzyć, testować i skalować kolejne wielkie pomysły. Europejskie centrum laboratoriów jest zlokalizowane w Warszawie i gromadzi ekspertów logistycznych firmy, innowatorów, analityków danych i inżynierów. Rozwiązania te zapewniają przewagę handlową opartą na łańcuchu dostaw jej klientom, do których należą globalne marki, niektóre z największych marek w przemyśle i produkcji, a także wiodące marki w transporcie drogowym, lotniczym, morskim i kolejowym. Koncentruje się na dużych zbiorach danych i technologiach cyfrowych, w tym sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i analizie predykcyjnej.

C.H. Robinson

Celem spółki C.H. Robinson jest zwiększenie dynamiki światowego handlu, która wpłynie na rozwój globalnej gospodarki. Dzięki wiedzy naszych pracowników, sprawdzonym procesom i globalnej infrastrukturze technologicznej oferujemy naszym klientom rozwiązania, które znacząco ułatwiają im pracę. Jako jeden z największych na świecie dostawców usług logistycznych 3PL, zapewniamy szeroką ofertę usług logistycznych, zaopatrzenie w świeże produkty i usługi zarządzane za pośrednictwem naszej globalnej sieci.

W Polsce C.H. Robinson oferuje dostęp do międzynarodowego i krajowego transportu drogowego, globalnej spedycji, transportu luzem i w specjalistycznych cysternach oraz usług frachtu morskiego i lotniczego. Nasz wykwalifikowany i oddany zespół ponad 285 pracowników w 7 biurach, koncentruje się na obsłudze swoich klientów, aby zapewnić im spójne doświadczenie w zakresie transportu i logistyki.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę: https://www.chrobinson.com/pl/pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.