Komunikaty PR

Wysokie zapotrzebowanie sektora logistycznego na cyfrowe talenty

2021-02-03  |  11:00
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

2 lutego 2021 r. – Warszawa, Polska – W dzisiejszych czasach jednym z największych atutów wielu firm logistycznych są doświadczeni profesjonaliści, którzy biegle wykorzystują potęgę technologii. Jak się okazuje, nie ma ich wystarczająco dużo, co więcej wielu z nich nie pracuje obecnie w zawodzie. Eksperci C.H. Robinson przeanalizowali przyczyny, które mogą stać za tym stanem rzeczy i zdradzają, jak przyciągać nowe pokolenia do podążania tą ścieżką kariery.

Brak cyfrowych talentów

Chociaż wielu ekspertów branży TSL mówi o niedoborze kierowców, jednym z największych problemów jest rozwój cyfrowej kadry pracowniczej, która będzie miała kluczowe znaczenie dla rozwoju tego sektora w przyszłości. Ostatnie badania pokazują, że skala problemu jest zastraszająco duża – prawie jedna czwarta firm logistycznych twierdzi, że rekrutacja talentów technologicznych jest bardzo trudna. To dużo większy problem niż wspomniany brak kierowców.

Według ekspertów C.H Robinson istnieją dwie istotne kwestie, które mogły spowodować tę sytuację – wizerunek branży i sam proces rekrutacji młodych ludzi posiadających umiejętności cyfrowe. Logistyka wciąż przywołuje na myśl obrazy ciężarówek i magazynów, podczas gdy w rzeczywistości sektor ten wymaga wielu nowych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, takich jak sztuczna inteligencja, Internet Rzeczy, roboty, automatyzacja czy analizy predykcyjne.

Pracodawca przyszłości musi się wyróżniać

Aby przyciągnąć nowe pokolenie logistyków, branża musi zacząć się wyróżniać, kierować odpowiednie komunikaty, ważne dla potencjalnych pracowników – w przeciwnym razie istnieje duże ryzyko utraty ich na rzecz innych sektorów. C.H. Robinson może pochwalić się wyróżnieniem Top Employer już 3. rok z rzędu. To efekt stosowania najwyższych standardów w obszarze HR i nieustannego dbania o pracowników, ich rozwój i satysfakcję. Top Employers to ranking skupiający organizacje największego kalibru, które nie ustają w wysiłkach na rzecz opracowywania, wdrażania i doskonalenia swoich strategii kadrowych. Przedstawiciele firmy podkreślają jak duże znaczenie ma dla nich rozwój talentów i zapewnienie pracownikom wyjątkowego środowiska pracy.

"Jest to czas kiedy pokolenie Z po raz pierwszy wkracza na rynek pracy. Najwyższa pora, aby zaprezentować młodej generacji ogromne możliwości, jakie daje  zawód logistyka. Jest to między innymi bycie częścią zespołów projektowych opracowujących i wdrażających najnowocześniejsze technologie lub pracujących nad inicjatywami, które minimalizują wpływ transportu na planetę. Warto przedstawiać tematy, które trafią do nowego pokolenia doświadczonych cyfrowo i świadomych społecznie studentów przechodzących przez nasze systemy edukacji” wyjaśnia Arkadiusz Glinka, dyrektor ds. zarządzania produktem w C.H. Robinson Europe.

To właśnie jeden z powodów, dla których C.H. Robinson z dumą przypomina o swoim zaangażowaniu w zmniejszenie emisji dwutlenku węgla o 40% do 2025 roku. Co więcej, C.H. Robinson może się pochwalić 1000-osobowym zespołem analityków danych, programistów i inżynierów na całym świecie, którzy odgrywają kluczową rolę w tworzeniu nowych rozwiązań logistycznych opartych na technologii, ich testowaniu i skalowaniu, a także analizie danych w celu podejmowania kluczowych decyzji w łańcuchach dostaw klientów.

Logistyka może być… ekscytująca!

Sektor logistyczny ma ogromną pracę do wykonania – zarówno marketingową, jak  i związaną z budowaniem marki. Co więcej, aby promować nowy wizerunek  logistyki oparty na technologii, branża musi dotrzeć do młodych ludzi na znacznie wcześniejszym etapie edukacji. Wielu studentów z pasją do technologii cyfrowej nie zdaje sobie sprawy z tego, co logistyka ma do zaoferowania w tym obszarze. Dlatego we współpracy z polskimi uczelniami C.H. Robinson prowadzi program Talent Navigator – serię warsztatów dla studentów, podczas których przybliżane są różnorodne możliwości kariery, jakie oferuje firma. Co więcej, wybrani uczestnicy są zaproszeni na płatne praktyki wakacyjne, podczas których mają okazję przekonać się, że logistyka może być ekscytującą ścieżką kariery. Dynamiczny rozwój sektora łańcucha dostaw odgrywa ogromną rolę w rozwijających się gospodarkach, wspierając społeczeństwa i poprawiając stan środowiska.

W tym momencie należy promować nowatorskie rozwiązania, zaawansowane technologie (AT, IoT, automatyzację i roboty) i wszystko, co się z tym wiąże. Niedawno C.H. Robinson ogłosił sojusz z Microsoft Corp, który ma na celu dokonać cyfrowej transformacji łańcuchów dostaw przyszłości. Partnerstwo łączące siły globalnej platformy do zarządzania transportem C.H. Robinsona Navisphere®, Microsoft Azure i Azure Internet of Things pozwala nie tylko sprostać potrzebom zmieniających się wymagań ewoluujących globalnych łańcuchów dostaw, ale także przyciągnąć potencjalnych kandydatów, którzy chcieliby wziąć udział w tym procesie.

Chcemy budować naszą pozycję zaufanego pracodawcy na bardzo wczesnym etapie kariery kandydata. Misją C.H. Robinsona jest łączenie zaawansowanych rozwiązań technologicznych z ogromną siłą naszych zasobów ludzkich. Od lat inwestujemy zarówno w programy rozwoju talentów, jak i najnowsze technologie, takie jak sztuczna inteligencja, która jest rdzeniem naszego systemu Navisphere. Lockdown, który jest wielkim wyzwaniem dla całej gospodarki, pokazał niezbędną rolę logistyki – dostarczając towary, których ludzie najbardziej potrzebują wykorzystujemy jakże ważną w tym procesie mieszankę sztucznej inteligencji i elementu ludzkiego” – komentuje Arkadiusz Glinka.

Rosnący zespół specjalistów z Polski

W zeszłym roku C.H. Robinson uruchomił Robinson Labs, unikatowy inkubator, który został opracowany, aby tworzyć, testować i skalować kolejne wielkie pomysły. Europejskie centrum laboratoriów jest zlokalizowane w Warszawie i gromadzi ekspertów logistycznych firmy, innowatorów, analityków danych i inżynierów. Rozwiązania te zapewniają przewagę handlową opartą na łańcuchu dostaw jej klientom, do których należą globalne marki, niektóre z największych marek w przemyśle i produkcji, a także wiodące marki w transporcie drogowym, lotniczym, morskim i kolejowym. Koncentruje się na dużych zbiorach danych i technologiach cyfrowych, w tym sztucznej inteligencji, uczeniu maszynowym i analizie predykcyjnej.

C.H. Robinson

Celem spółki C.H. Robinson jest zwiększenie dynamiki światowego handlu, która wpłynie na rozwój globalnej gospodarki. Dzięki wiedzy naszych pracowników, sprawdzonym procesom i globalnej infrastrukturze technologicznej oferujemy naszym klientom rozwiązania, które znacząco ułatwiają im pracę. Jako jeden z największych na świecie dostawców usług logistycznych 3PL, zapewniamy szeroką ofertę usług logistycznych, zaopatrzenie w świeże produkty i usługi zarządzane za pośrednictwem naszej globalnej sieci.

W Polsce C.H. Robinson oferuje dostęp do międzynarodowego i krajowego transportu drogowego, globalnej spedycji, transportu luzem i w specjalistycznych cysternach oraz usług frachtu morskiego i lotniczego. Nasz wykwalifikowany i oddany zespół ponad 285 pracowników w 7 biurach, koncentruje się na obsłudze swoich klientów, aby zapewnić im spójne doświadczenie w zakresie transportu i logistyki.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę: https://www.chrobinson.com/pl/pl/

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.