Wyższy poziom logistyki – technologie chmurowe
MSL
ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases
Przewaga informacyjna, szybkie przetwarzanie danych i analizy – to kluczowe elementy, dzięki którym firmy logistyczne mogą reagować na nieprzewidywalne zakłócenia, unikając opóźnień i utraty zysków. Nieocenione są w tym technologie chmurowe, których wykorzystanie zwiększa wydajność łańcuchów dostaw i zapewnia przewagę konkurencyjną. W jaki sposób przewoźnicy mogą je wykorzystywać i jakie korzyści przynoszą logistyce chmury?
Skalowalność, elastyczność, oszczędności i uproszczenie zarządzania – to według raportu „Chmura publiczna w Polsce” najważniejsze korzyści, jakie polskie przedsiębiorstwa widzą w migracji do infrastruktury chmurowej. Te zalety są niezwykle ważne dla firm każdej branży, a zwłaszcza dla firm logistycznych, które muszą dostosowywać się do szybko zmieniającego się rynku. Nie byłoby to możliwe bez technologii opartej na chmurze.
„Nowoczesne, niezawodne łańcuchy dostaw wymagają synchronizacji między ogromną liczbą partnerów i coraz większą ilością danych. Potrzebujemy pełnej widoczności w czasie rzeczywistym, aby lokalizować towary w dowolnym momencie cyklu produkcyjnego, dystrybucyjnego lub wysyłkowego i reagować na zakłócenia. Potrzebujemy odpornych i bezpiecznych rozwiązań technologicznych. Tutaj na pierwszy plan wysuwa się znaczenie chmury. Systemy zarządzania transportem wdrożone za pośrednictwem chmury mogą znacznie ułatwić te procesy, zapewniając widoczność w czasie rzeczywistym niezbędną do poprawy przepływów pracy i sukcesu biznesowego” – mówi Dave Fraas, director of software engineering w C.H. Robinson Europe.
Chmura dla efektywności kosztowej
Jak wynika ze wspominanego raportu, ponad połowa firm, decydując się na wykorzystanie technologii chmurowych, poszukuje optymalizacji kosztów. Choć wdrożenie nowych technologii na początku wymaga inwestycji finansowych i adaptacji oprogramowania, to w dłuższej perspektywie przynosi to znaczące korzyści. Systemy łańcucha dostaw oparte na chmurze pomagają w zarządzaniu różnymi aspektami transportu w czasie rzeczywistym, oferując możliwość lepszego planowania, realizacji i kompleksowej widoczności przesyłek w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można szybko reagować na potencjalne zakłócenia, a to z kolei skutkuje redukcją kosztów.
Ponadto, dzięki technologiom chmurowym nadawcy zyskują dostęp do raportów i analiz z dużych zbiorów danych. W ten sposób mogą sprawdzić jak wydać mniej, zapewniając jednocześnie terminowe i niezawodne dostawy. Chmury są opłacalne także z punktu widzenia zarządzania systemami danych. Korzystając z systemów zarządzania transportem opartych na chmurze, łańcuchy dostaw nie muszą wydawać dużych nakładów na infrastrukturę i sprzęt do zarządzania operacjami, a także zbierania, analizowania i udostępniania danych. Technologie chmurowe wyposażone są również w automatyczne kontrole, które pomagają ograniczyć błędy ludzkie, które stanowią dużą część kosztów operacyjnych. Przynosi to firmom konkretne, wymierne korzyści finansowe.
Chmura dla widoczności
Podstawą efektywnych łańcuchów dostaw jest zwiększona widoczność. Mając to na uwadze, C.H. Robinson, lider w zakresie widoczności w czasie rzeczywistym, połączył siły z gigantem technologicznym – Microsoft. Ta współpraca łączy globalną platformę do zarządzania transportem C.H. Robinson, stworzoną przez ekspertów ds. łańcucha dostaw i dla nich, Navisphere® oraz technologie chmurowe Microsoft Azure. Ten technologiczny sojusz zapewnia pełną widoczność i elastyczność w czasie rzeczywistym w łańcuchach dostaw i przyspiesza innowacje w transporcie.
„Navisphere będzie wykorzystywać Azure IoT Central, aby zintegrować monitorowanie urządzeń IoT, które mierzą takie czynniki, jak temperatura, wstrząsy, przechylenie, wilgotność, światło i ciśnienie w przesyłkach. W ten sposób zapewniamy klientom jeszcze bardziej szczegółowy poziom analizy produktów w łańcuchu dostaw dla większej wydajności i sukcesu” – komentuje Dave Fraas.
Chmura dla skalowalności
Nieodłączna skalowalność rozwiązań technologii chmury może okazać się niezwykle korzystna dla firm z obszaru łańcucha dostaw. Mają one do czynienia z dużymi zmianami popytu i muszą radzić sobie z wieloma nieprzewidywalnymi okolicznościami. Takie zakłócenia mogą być trudne do opanowania bez odpowiedniej technologii. W takich sytuacjach świetnie sprawdzają się rozwiązania oparte na technologii chmury, które można skalować bez marnowania znacznych ilości czasu, pieniędzy lub zasobów. Skalowalność chmury ma kluczowe znaczenie dla rozwoju dynamicznych łańcuchów dostaw, które w dzisiejszych czasach zapewniają przewagę konkurencyjną.
Chmura dla ochrony i bezpieczeństwa danych
Pomimo tak wielu zalet, cyfrowy świat ma również swoje słabe punkty. Jednym z nich jest uzależnienie od prądu i przerwy w jego dostawie. Takie przypadki są poza kontrolą łańcucha dostaw i zwykle prowadzą do przykrych konsekwencji biznesowych – utrata prądu jest równoznaczna z utratą widoczności i możliwości zarządzania łańcuchem dostaw. Po raz kolejny, rozwiązaniem jest przetwarzanie w chmurze, które zapobiega utracie danych.
Rozwiązania chmurowe wykorzystywane do przechowywania i przetwarzania danych mogą służyć jako „kopia zapasowa”. Chmura udostępnia zapasową infrastrukturę, która uzupełnia lokalne środowisko w przypadku awarii lub innych nagłych zmian i zakłóceń. „Ponadto usługi w chmurze upraszczają ochronę i bezpieczeństwo danych. Ogólnie rzecz biorąc, rozwiązania oparte na chmurze umożliwiają lepsze wykorzystanie narzędzi i rozwiązań do ochrony danych i bezpieczeństwa, przy założeniu podobnego poziomu nakładów i infrastruktury technicznej. Jest to szczególnie ważne dla małych i średnich firm z branży łańcucha dostaw, które nie zawsze są w stanie nadać priorytet najbardziej aktualnym zabezpieczeniom swoich sieci” – komentuje Dave Fraas.
O firmie C.H. Robinson
C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.