Komunikaty PR

Wyższy poziom logistyki – technologie chmurowe

2022-01-13  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Kinga Gora
MSL

ul. Wołoska 9
02-583 Warszawa
kinga.gora|mslgroup.com| |kinga.gora|mslgroup.com
+48 690 457 521
https://media.mslgroup.pl/3359/releases

Przewaga informacyjna, szybkie przetwarzanie danych i analizy – to kluczowe elementy, dzięki którym firmy logistyczne mogą reagować na nieprzewidywalne zakłócenia, unikając opóźnień i utraty zysków. Nieocenione są w tym technologie chmurowe, których wykorzystanie zwiększa wydajność łańcuchów dostaw i zapewnia przewagę konkurencyjną. W jaki sposób przewoźnicy mogą je wykorzystywać i jakie korzyści przynoszą logistyce chmury?

Skalowalność, elastyczność, oszczędności i uproszczenie zarządzania – to według raportu „Chmura publiczna w Polsce” najważniejsze korzyści, jakie polskie przedsiębiorstwa widzą w migracji do infrastruktury chmurowej. Te zalety są niezwykle ważne dla firm każdej branży, a zwłaszcza dla firm logistycznych, które muszą dostosowywać się do szybko zmieniającego się rynku. Nie byłoby to możliwe bez technologii opartej na chmurze.

„Nowoczesne, niezawodne łańcuchy dostaw wymagają synchronizacji między ogromną liczbą partnerów i coraz większą ilością danych. Potrzebujemy pełnej widoczności w czasie rzeczywistym, aby lokalizować towary w dowolnym momencie cyklu produkcyjnego, dystrybucyjnego lub wysyłkowego i reagować na zakłócenia. Potrzebujemy odpornych i bezpiecznych rozwiązań technologicznych. Tutaj na pierwszy plan wysuwa się znaczenie chmury. Systemy zarządzania transportem wdrożone za pośrednictwem chmury mogą znacznie ułatwić te procesy, zapewniając widoczność w czasie rzeczywistym niezbędną do poprawy przepływów pracy i sukcesu biznesowego” – mówi Dave Fraas, director of software engineering w C.H. Robinson Europe.

Chmura dla efektywności kosztowej

Jak wynika ze wspominanego raportu, ponad połowa firm, decydując się na wykorzystanie technologii chmurowych, poszukuje optymalizacji kosztów. Choć wdrożenie nowych technologii na początku wymaga inwestycji finansowych i adaptacji oprogramowania, to w dłuższej perspektywie przynosi to znaczące korzyści. Systemy łańcucha dostaw oparte na chmurze pomagają w zarządzaniu różnymi aspektami transportu w czasie rzeczywistym, oferując możliwość lepszego planowania, realizacji i kompleksowej widoczności przesyłek w czasie rzeczywistym. Dzięki temu można szybko reagować na potencjalne zakłócenia, a to z kolei skutkuje redukcją kosztów.

Ponadto, dzięki technologiom chmurowym nadawcy zyskują dostęp do raportów i analiz z dużych zbiorów danych. W ten sposób mogą sprawdzić jak wydać mniej, zapewniając jednocześnie terminowe i niezawodne dostawy. Chmury są opłacalne także z punktu widzenia zarządzania systemami danych. Korzystając z systemów zarządzania transportem opartych na chmurze, łańcuchy dostaw nie muszą wydawać dużych nakładów na infrastrukturę i sprzęt do zarządzania operacjami, a także zbierania, analizowania i udostępniania danych. Technologie chmurowe wyposażone są również w automatyczne kontrole, które pomagają ograniczyć błędy ludzkie, które stanowią dużą część kosztów operacyjnych. Przynosi to firmom konkretne, wymierne korzyści finansowe.

Chmura dla widoczności  

Podstawą efektywnych łańcuchów dostaw jest zwiększona widoczność. Mając to na uwadze, C.H. Robinson, lider w zakresie widoczności w czasie rzeczywistym, połączył siły z gigantem technologicznym – Microsoft. Ta współpraca łączy globalną platformę do zarządzania transportem C.H. Robinson, stworzoną przez ekspertów ds. łańcucha dostaw i dla nich, Navisphere® oraz technologie chmurowe Microsoft Azure. Ten technologiczny sojusz zapewnia pełną widoczność i elastyczność w czasie rzeczywistym w łańcuchach dostaw i przyspiesza innowacje w transporcie.

„Navisphere będzie wykorzystywać Azure IoT Central, aby zintegrować monitorowanie urządzeń IoT, które mierzą takie czynniki, jak temperatura, wstrząsy, przechylenie, wilgotność, światło i ciśnienie w przesyłkach. W ten sposób zapewniamy klientom jeszcze bardziej szczegółowy poziom analizy produktów w łańcuchu dostaw dla większej wydajności i sukcesu” – komentuje Dave Fraas.

Chmura dla skalowalności

Nieodłączna skalowalność rozwiązań technologii chmury może okazać się niezwykle korzystna dla firm z obszaru łańcucha dostaw. Mają one do czynienia z dużymi zmianami popytu i muszą radzić sobie z wieloma nieprzewidywalnymi okolicznościami. Takie zakłócenia mogą być trudne do opanowania bez odpowiedniej technologii. W takich sytuacjach świetnie sprawdzają się rozwiązania oparte na technologii chmury, które można skalować bez marnowania znacznych ilości czasu, pieniędzy lub zasobów. Skalowalność chmury ma kluczowe znaczenie dla rozwoju dynamicznych łańcuchów dostaw, które w dzisiejszych czasach zapewniają przewagę konkurencyjną.

Chmura dla ochrony i bezpieczeństwa danych

Pomimo tak wielu zalet, cyfrowy świat ma również swoje słabe punkty. Jednym z nich jest uzależnienie od prądu i przerwy w jego dostawie. Takie przypadki są poza kontrolą łańcucha dostaw i zwykle prowadzą do przykrych konsekwencji biznesowych – utrata prądu jest równoznaczna z utratą widoczności i możliwości zarządzania łańcuchem dostaw. Po raz kolejny, rozwiązaniem jest przetwarzanie w chmurze, które zapobiega utracie danych.

Rozwiązania chmurowe wykorzystywane do przechowywania i przetwarzania danych mogą służyć jako „kopia zapasowa”. Chmura udostępnia zapasową infrastrukturę, która uzupełnia lokalne środowisko w przypadku awarii lub innych nagłych zmian i zakłóceń.  „Ponadto usługi w chmurze upraszczają ochronę i bezpieczeństwo danych. Ogólnie rzecz biorąc, rozwiązania oparte na chmurze umożliwiają lepsze wykorzystanie narzędzi i rozwiązań do ochrony danych i bezpieczeństwa, przy założeniu podobnego poziomu nakładów i infrastruktury technicznej. Jest to szczególnie ważne dla małych i średnich firm z branży łańcucha dostaw, które nie zawsze są w stanie nadać priorytet najbardziej aktualnym zabezpieczeniom swoich sieci” – komentuje Dave Fraas.

O firmie C.H. Robinson

C.H. Robinson zaspokaja potrzeby logistyczne firm na całym świecie i w różnych branżach, od tych prostych po najbardziej złożone. Zarządzając ładunkami o wartości ponad 21 miliardów dolarów oraz 19 milionami przesyłek rocznie, jesteśmy największą platformą logistyczną na świecie, a dzięki naszej rozwijającej się oraz wielojęzycznej sieci jesteśmy jednym z wiodących przewoźników drogowych i spedytorów w Europie. Nasz multimodalny system zarządzania transportem w połączeniu ze specjalistyczną wiedzą pozwala nam dostarczać inteligentne rozwiązania dla ponad 105 000 klientów i 73 000 przewoźników kontraktowych oraz zapewnia im przewagę, dzięki której poprawiają swoje wyniki biznesowe. Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź nas na www.chrobinson.pl/pl-pl/ (Nasdaq: CHRW).

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: MSL
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.