Zachodniopomorskie umacnia się na rynku e-commerce
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Zachodniopomorskie staje się jednym z najważniejszych hubów logistycznych
dla obsługi sektora eCommerce. Województwo pełni coraz ważniejszą rolę w obsłudze rynków skandynawskich, Niemiec, a nawet Holandii. Sukces regionu, zbudowany dzięki współpracy
z branżą logistyczną, przyciąga do Szczecina i innych aglomeracji kolejne inwestycje zagraniczne.
Szczecin – okno na świat
Międzynarodowy handel jest wpisany w DNA Szczecina i województwa zachodniopomorskiego.
Miasto i region pełnią kluczową rolę HUBu logistycznego dla Polski zachodniej, a dzięki nowym projektom infrastrukturalnym, wzmacniają swoją atrakcyjność dla krajowych i zagranicznych inwestorów.
Tylko w ostatnich 5 latach, w porównaniu do lat 2013-2018, na terenie województwa o 40 proc. wzrosła liczba otwartych nowych firm. W regionie, który w świadomości wielu Polaków wciąż związany jest przede wszystkim z historią przemysłu stoczniowego, prężnie rozwijają się polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa z takich branż jak OZE, energetyka czy przemysł ciężki, a przede wszystkim eCommerce, który jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki.
Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy wschód z zachodem, północ z południem Europy. Logistyka i transport to nasze regionalne domeny, mocno rozwija się w ostatnich latach także e-commerce i inne dziedziny, które z prędkością przemieszczania się dóbr są istotnie związane. Z tego względu widzimy spore szanse w rozwoju towarowego transportu lotniczego. To impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów. Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Zachodniopomorskie sercem eCommerce Europy
Kanały online tworzą dziś ogromne możliwości dla sektora przedsiębiorstw, na co wskazują jednoznacznie liczby: europejski rynek ma osiągnąć wartość 631,9 mld USD do końca bieżącego roku i rosnąć w tempie ponad 9 proc. rocznie. Pozytywne trendy wraz z korzystnym położeniem geograficznym, predestynują Polskę do przyjęcia kluczowej roli w zakresie budowy łańcucha dostaw i wartości, które umożliwiają funkcjonowanie sprzedaży eCommerce.
Szczecin i okolice stanowią obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców. Ze względu na swoje strategiczne położenie tj. bliskość portu Szczecin — Świnoujście, lotniska Szczecin- Goleniów oraz tras drogowych, rejon ten stał się atrakcyjny dla inwestorów. — mówi Kamila Stasik, kierowniczka oddziału transportu lotniczego i morskiego DSV w Szczecinie — To właśnie tutaj położony jest kluczowy hub logistyczny dla sektora eCommerce ze Skandynawii. To z aglomeracji szczecińskiej produkty dystrybuowane są do konsumentów
i firm w Niemczech i innych krajach europejskich.
Obecność globalnych operatorów logistycznych w stolicy zachodniopomorskiego, publiczne inwestycje w infrastrukturę transportową – porty, połączenia drogowe i kolejowe – wpływają na postrzeganie regionu przez działających na skalę globalną armatorów czy linie lotnicze. To zainteresowanie może przełożyć się na otwarcie nowych tras łączących region Pomorza Zachodniego i lokalne firmy z całym światem, jak i przyciągnięcie kolejnych inwestorów.
DSV – Gloal Transport and Logistics inwestuje w Szczecinie
Globalny operator logistyczny rozwija się w aglomeracji szczecińskiej już od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie ponad 200 pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej. To właśnie specjaliści DSV pomogli m.in. w organizacji czterech bezpośrednich lotów czarterowych z Dalekiego Wschodu do lotniska Szczecin-Goleniów w 2022 i 2023 roku. Ten wyjątkowy transport umocnił pozycję regionalnego portu na krajowej i europejskiej mapie cargo lotniczego oraz jego rozpoznawalność wśród linii lotniczych. Z kolei już w 2024 roku w Łozienicy k. Szczecina zostanie uruchomiony pierwszy w Polsce magazyn wyposażony w zrobotyzowany system AutoStore, który powstaje z myślą o potrzebach różnorodnych marek z sektora mody i eCommerce.
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.