Komunikaty PR

Zachodniopomorskie umacnia się na rynku e-commerce

2023-10-18  |  15:00
Kontakt
Szymon Rać
Okaeri Consulting

Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl

Zachodniopomorskie staje się jednym z najważniejszych hubów logistycznych
dla obsługi sektora eCommerce. Województwo pełni coraz ważniejszą rolę w obsłudze rynków skandynawskich, Niemiec, a nawet Holandii. Sukces regionu, zbudowany dzięki współpracy
z branżą logistyczną, przyciąga do Szczecina i innych aglomeracji kolejne inwestycje zagraniczne.

Szczecin – okno na świat

Międzynarodowy handel jest wpisany w DNA Szczecina i województwa zachodniopomorskiego.
Miasto i region pełnią kluczową rolę HUBu logistycznego dla Polski zachodniej, a dzięki nowym projektom infrastrukturalnym, wzmacniają swoją atrakcyjność dla krajowych i zagranicznych inwestorów.

Tylko w ostatnich 5 latach, w porównaniu do lat 2013-2018, na terenie województwa o 40 proc. wzrosła liczba otwartych nowych firm. W regionie, który w świadomości wielu Polaków wciąż związany jest przede wszystkim z historią przemysłu stoczniowego, prężnie rozwijają się polskie i  międzynarodowe przedsiębiorstwa z takich branż jak OZE, energetyka czy przemysł ciężki, a przede wszystkim eCommerce, który jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki.

Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy wschód z zachodem, północ z południem Europy. Logistyka i transport to nasze regionalne domeny, mocno rozwija się w ostatnich latach także e-commerce i inne dziedziny, które z prędkością przemieszczania się dóbr są istotnie związane. Z tego względu widzimy spore szanse w rozwoju towarowego transportu lotniczego. To impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów. Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Zachodniopomorskie sercem eCommerce Europy

Kanały online tworzą dziś ogromne możliwości dla sektora przedsiębiorstw, na co wskazują jednoznacznie liczby: europejski rynek ma osiągnąć wartość 631,9 mld USD do końca bieżącego roku i rosnąć w tempie ponad 9 proc. rocznie. Pozytywne trendy wraz z korzystnym położeniem geograficznym, predestynują Polskę do przyjęcia kluczowej roli w zakresie budowy łańcucha dostaw i wartości, które umożliwiają funkcjonowanie sprzedaży eCommerce.

Szczecin i okolice stanowią obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców. Ze względu na swoje strategiczne położenie tj. bliskość portu Szczecin — Świnoujście, lotniska Szczecin- Goleniów oraz tras drogowych, rejon ten stał się atrakcyjny dla inwestorów. — mówi Kamila Stasik, kierowniczka oddziału transportu lotniczego i morskiego DSV w Szczecinie To właśnie tutaj położony jest kluczowy hub logistyczny dla sektora eCommerce ze Skandynawii. To z aglomeracji szczecińskiej produkty dystrybuowane są do konsumentów
i firm w Niemczech i innych krajach europejskich.

Obecność globalnych operatorów logistycznych w stolicy zachodniopomorskiego, publiczne inwestycje w infrastrukturę transportową – porty, połączenia drogowe i kolejowe – wpływają na postrzeganie regionu przez działających na skalę globalną armatorów czy linie lotnicze. To zainteresowanie może przełożyć się na otwarcie nowych tras łączących region Pomorza Zachodniego i lokalne firmy z całym światem, jak i przyciągnięcie kolejnych inwestorów.

DSV – Gloal Transport and Logistics inwestuje w Szczecinie

Globalny operator logistyczny rozwija się w aglomeracji szczecińskiej już od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie ponad 200 pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej. To właśnie specjaliści DSV pomogli m.in. w organizacji czterech bezpośrednich lotów czarterowych z Dalekiego Wschodu do lotniska Szczecin-Goleniów w 2022 i 2023 roku. Ten wyjątkowy transport umocnił pozycję regionalnego portu na krajowej i europejskiej mapie cargo lotniczego oraz jego rozpoznawalność wśród linii lotniczych. Z kolei już w 2024 roku w Łozienicy k. Szczecina zostanie uruchomiony pierwszy w Polsce magazyn wyposażony w zrobotyzowany system AutoStore, który powstaje z myślą o potrzebach różnorodnych marek z sektora mody i eCommerce.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Okaeri Consulting
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.