Zachodniopomorskie umacnia się na rynku e-commerce
Okaeri Consulting
Łowicka 54/6
02-531 Warszawa
szymon.rac|okpr.pl| |szymon.rac|okpr.pl
514998402
okpr.pl
Zachodniopomorskie staje się jednym z najważniejszych hubów logistycznych
dla obsługi sektora eCommerce. Województwo pełni coraz ważniejszą rolę w obsłudze rynków skandynawskich, Niemiec, a nawet Holandii. Sukces regionu, zbudowany dzięki współpracy
z branżą logistyczną, przyciąga do Szczecina i innych aglomeracji kolejne inwestycje zagraniczne.
Szczecin – okno na świat
Międzynarodowy handel jest wpisany w DNA Szczecina i województwa zachodniopomorskiego.
Miasto i region pełnią kluczową rolę HUBu logistycznego dla Polski zachodniej, a dzięki nowym projektom infrastrukturalnym, wzmacniają swoją atrakcyjność dla krajowych i zagranicznych inwestorów.
Tylko w ostatnich 5 latach, w porównaniu do lat 2013-2018, na terenie województwa o 40 proc. wzrosła liczba otwartych nowych firm. W regionie, który w świadomości wielu Polaków wciąż związany jest przede wszystkim z historią przemysłu stoczniowego, prężnie rozwijają się polskie i międzynarodowe przedsiębiorstwa z takich branż jak OZE, energetyka czy przemysł ciężki, a przede wszystkim eCommerce, który jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się gałęzi gospodarki.
Naszym wielkim atutem jest położenie. Łączymy wschód z zachodem, północ z południem Europy. Logistyka i transport to nasze regionalne domeny, mocno rozwija się w ostatnich latach także e-commerce i inne dziedziny, które z prędkością przemieszczania się dóbr są istotnie związane. Z tego względu widzimy spore szanse w rozwoju towarowego transportu lotniczego. To impuls dla regionalnej gospodarki i Portu Lotniczego Szczecin – Goleniów. Wiele firm działających na Pomorzu Zachodnim tego rodzaju usług transportowych oczekuje – mówi Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.
Zachodniopomorskie sercem eCommerce Europy
Kanały online tworzą dziś ogromne możliwości dla sektora przedsiębiorstw, na co wskazują jednoznacznie liczby: europejski rynek ma osiągnąć wartość 631,9 mld USD do końca bieżącego roku i rosnąć w tempie ponad 9 proc. rocznie. Pozytywne trendy wraz z korzystnym położeniem geograficznym, predestynują Polskę do przyjęcia kluczowej roli w zakresie budowy łańcucha dostaw i wartości, które umożliwiają funkcjonowanie sprzedaży eCommerce.
Szczecin i okolice stanowią obecnie bramę na świat zarówno dla lokalnych, jak i europejskich przedsiębiorców. Ze względu na swoje strategiczne położenie tj. bliskość portu Szczecin — Świnoujście, lotniska Szczecin- Goleniów oraz tras drogowych, rejon ten stał się atrakcyjny dla inwestorów. — mówi Kamila Stasik, kierowniczka oddziału transportu lotniczego i morskiego DSV w Szczecinie — To właśnie tutaj położony jest kluczowy hub logistyczny dla sektora eCommerce ze Skandynawii. To z aglomeracji szczecińskiej produkty dystrybuowane są do konsumentów
i firm w Niemczech i innych krajach europejskich.
Obecność globalnych operatorów logistycznych w stolicy zachodniopomorskiego, publiczne inwestycje w infrastrukturę transportową – porty, połączenia drogowe i kolejowe – wpływają na postrzeganie regionu przez działających na skalę globalną armatorów czy linie lotnicze. To zainteresowanie może przełożyć się na otwarcie nowych tras łączących region Pomorza Zachodniego i lokalne firmy z całym światem, jak i przyciągnięcie kolejnych inwestorów.
DSV – Gloal Transport and Logistics inwestuje w Szczecinie
Globalny operator logistyczny rozwija się w aglomeracji szczecińskiej już od wielu lat. Firma zatrudnia tu obecnie ponad 200 pracowników, którzy realizują usługi z zakresu logistyki kontraktowej oraz spedycji morskiej, lotniczej i drogowej. To właśnie specjaliści DSV pomogli m.in. w organizacji czterech bezpośrednich lotów czarterowych z Dalekiego Wschodu do lotniska Szczecin-Goleniów w 2022 i 2023 roku. Ten wyjątkowy transport umocnił pozycję regionalnego portu na krajowej i europejskiej mapie cargo lotniczego oraz jego rozpoznawalność wśród linii lotniczych. Z kolei już w 2024 roku w Łozienicy k. Szczecina zostanie uruchomiony pierwszy w Polsce magazyn wyposażony w zrobotyzowany system AutoStore, który powstaje z myślą o potrzebach różnorodnych marek z sektora mody i eCommerce.

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.