Komunikaty PR

Zakończony sukcesem rok 2022 pozwoli Grupie Girteka kontynuować inwestycje

2023-06-29  |  15:00
Biuro prasowe

Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe za 2022 rok. W tym okresie skonsolidowane przychody Grupy Girteka osiągnęły 1,93 mld EUR, co oznacza wzrost o 34% w porównaniu z 2021 r., a zysk przed opodatkowaniem wzrósł 114% do 166,5 mln EUR. EBITDA Grupy (zysk przed odsetkami, opodatkowaniem, amortyzacją) wyniosła 348,8 mln EUR.

Miniony rok był dla Grupy Girteka okresem dynamicznych zmian. Girteka zmieniła strukturę organizacyjną, wzmocniła działalność w różnych regionach geograficznych, przeprowadziła rebranding marki i wprowadziła nowe pozycjonowanie (Responsible Logistics) oraz kontynuowała szybkie wdrażanie procesów cyfryzacji. Jak zauważa Edvardas Liachovičius, CEO Grupy Girteka, ten rok pokazał, że w podjęte wcześniej decyzje były bardzo trafne i już przynoszą efekty.

„W ubiegłym roku nasza strategia, ukierunkowana na posiadanie własnej floty ciężarówek z własnymi kierowcami, była przewagą konkurencyjną, która zapewniła firmie sukces. Gdy sektor logistyczny stoi w obliczu niedoboru kierowców, inwestycje w różnych regionach geograficznych i w poprawę warunków pracy pomogły przyciągnąć nowych współpracowników, co umożliwiło nam zapewnienie niezbędnej przepustowości i wywiązanie się z naszych zobowiązań wobec klientów" - mówi Liachovičius.

W ubiegłym roku Girteka Logistics UAB, wcześniej firma macierzysta Grupy, została podzielona na trzy oddzielne spółki i centrum kompetencji, skupiające takie obszary działalności jak finanse, IT, marketing, komunikację i inne funkcje wsparcia. Girteka otworzyła także nową siedzibę główną w Girteka Park w Wilnie, zmieniła lokalizację i uruchomiła nową bazę transportową w Sadach k/Poznania oraz centrum usług w Tbilisi (Sakartvel).

Obecny rok prawdopodobnie nie będzie łatwy dla branży transportowej i logistycznej.

„Sektor transportu i logistyki jest niezwykle cykliczny. Jeśli nie uwzględnimy sezonowości, zobaczymy, że popyt na usługi transportu towarowego zaczął spadać w połowie ubiegłego roku, więc rok 2023 będzie trudny. Sukces odniesiony w zeszłym roku pozwala nam konsekwentnie kontynuować inwestycje w strategiczne projekty, takie jak cyfryzacja działalności, modernizacja naszej floty z naciskiem na zrównoważony rozwój i bezpieczeństwo na drogach oraz poprawę warunków pracy naszych kolegów" - mówi Edvardas Liachovičius.

Grupa Girteka, która posiada największą własną flotę w Europie, dostarcza ponad 776 000 ładunków FTL rocznie. Zarządzając flotą ponad 9 200 ciągników siodłowych i 9 800 naczep, realizuje dostawy w Europie i Skandynawii. Codziennie ponad 23 000 pracowników świadczy usługi transportowe dla klientów, w tym największych światowych marek. Girteka zajęła drugie miejsce w rankingu „Najbardziej pożądani litewscy pracodawcy 2023" organizowanym przez „Verslo žinios”, jedno z największych i opiniotwórczych mediów biznesowych na Litiwe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw Biuro prasowe
2024-11-29 | 16:00

EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw

Targor-Truck, dostawca zeroemisyjnego transportu drogowego towarów, dołącza do prestiżowego grona firm wyróżnionych przez EcoVadis, niezależną globalną agencję ratingową w
Transport CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
2024-11-27 | 15:00

CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników

CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, dąży do doskonałości w usługach logistyki kontraktowej. Operator zarządza ponad 800 magazynami dedykowanymi i multi-user na świecie, w tym 35 w
Transport DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
2024-11-27 | 12:00

DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji

Osiągnięcie zerowej emisji gazów cieplarnianych netto do 2050 roku: to wyzwanie, jakie wyznaczyło sobie DSV – Global Transport and Logistics, jeden z największych

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.