Komunikaty PR

Zeroemisyjne usługi kurierskie: DHL Parcel inwestuje w kolejne elektryki MAN

2023-03-20  |  12:05
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania DHL_MAN ( 0.04 MB )

Do zeroemisyjnej floty DHL Parcel dołączyły nowe samochody elektryczne marki MAN eTGE. Zaawansowane technologicznie pojazdy już teraz można spotkać na ulicach polskich miast. Łącznie, tylko do końca tego roku DHL Parcel będzie miał w swojej flocie blisko 500 eko pojazdów, realizując w ten sposób założenia strategii GoGreen i przybliżając się do celu, jakim jest zerowa emisja CO2.

Cel: zeroemisyjność

Według Europejskiej Agencji Środowiska w Unii Europejskiej w 2020 r. aż 76,7% całkowitej emisji CO2 pochodziło z transportu drogowego, a w samej Polsce aż 94,7%[1]! Zestawiając to z faktem, że na świecie z roku na rok zwiększa się liczba produkowanych samochodów, okazuje się, że ograniczenie emisyjności w transporcie staje się obecnie jednym z najważniejszych wyzwań cywilizacyjnych. Dlatego DHL Parcel w swojej działalności stawia na samochody zeroemisyjne, które są jednym z najważniejszych elementów przyjaznego środowisku ekosystemu logistycznego. Zerowa emisja CO2 jest jednym z kluczowych celów strategicznych firmy. By to osiągnąć DHL realizuje szeroko zakrojoną strategię GoGreen, obejmującą różne obszary działalności, między innymi modernizację floty i korzystanie z energii odnawialnej dzięki własnym instalacjom fotowoltaicznym, które zasilają m.in. samochody kurierskie oraz sortownie.

- Wiemy, że jako firma logistyczna mamy duży wpływ na środowisko, szczególnie w przestrzeni miejskiej. Dążąc do pełnej zeroemisyjności, do 2027 r. wymienimy 50 proc. naszej floty na eko pojazdy. Tylko do końca roku w zielonej flocie DHL Parcel będzie już około pół tysiąca pojazdów. Globalnie, w DHL mamy ich ponad 26 000, co czyni nas rynkowym liderem w tym zakresie. Poza niezwykle ważnym aspektem ekologicznym, elektryczne samochody doskonale sprawdzają się w codziennej pracy kurierów, ułatwiając i przyspieszając realizację zadań, m.in. dzięki możliwości korzystania z buspasów, bezpłatnego parkowania w miejskich SPP (Strefach Płatnego Parkowania), a ponadto oferują wyjątkowy komfort ze względu na ciszę w kabinie i dużą dynamikę prowadzeniapowiedział Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych DHL Parcel Polska.

Niezawodny partner w ruchu miejskim

Dzięki długoterminowej współpracy DHL Parcel i MAN Truck & Bus Polska, we flocie firmy kurierskiej jeździ już  80 elektrycznych pojazdów marki MAN.

Elektryczne modele MAN eTGE, które zasiliły flotę DHL, mogą uzyskać realny zasięg nawet do 150 km (173 km wg NEDC[2]) w zależności od stylu jazdy czy ukształtowania terenu.  Auta te mogą wjeżdżać do stref o ograniczonym dostępie, realizując zadania transportowe w sposób ekologiczny i ekonomiczny. Nie bez znaczenia jest możliwość poruszania się po buspasach oraz bezpłatne parkowanie.

- Wspieramy naszych partnerów w drodze do zrównoważonego transportu, gdyż troska o środowisko jest wpisane w DNA marki MAN i znajduje się w centrum strategii. Naszą odpowiedzią na zadania i wyzwania stojące przed dostawcami i ruchem dystrybucyjnym jest właśnie w pełni elektryczny, cichy i bezemisyjny samochód MAN eTGE w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami transportowymi i usługami serwisowymi – zapewnia Klaus Wallenstein, prezes zarządu i dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

Szybkie ładowanie – do 80 proc. pojemności w 45 minut – pozwala na efektywne planowanie i optymalizację tras. Zadanie to ułatwia również specjalne narzędzie planistyczne, z którego na co dzień korzysta DHL Parcel. Racjonalnie planowane trasy pozwalają na oszczędzanie energii elektrycznej i czasu. Jednocześnie te działania przekładają się na krótsze przebiegi aut, ich lepszą eksploatację i mniejszą emisję dwutlenku węgla. DHL systematycznie monitoruje swój ślad węglowy i stale poszukuje nowych sposobów na jego zmniejszenie.

W MAN eTGE każde hamowanie silnikiem doładowuje baterię, co w połączeniu z pompą ciepła znacząco zwiększa zasięg. Rekuperacja pozwala odzyskać energię kinetyczną, która zostaje przekazana do akumulatora, a pompa ciepła umożliwia ogrzewanie kabiny przy niskich temperaturach oraz  chłodzenie w cieple dni i to wszystko przy najniższym nakładzie energii.

Samochód MAN eTGE wyróżnia się również dużą przestrzenią ładunkową o pojemności 10,7 m3 oraz wyposażeniem standardowym. W samochodzie kierowcy znajdą m.in. dwustrefową klimatyzację klimatronic, w pełni LEDowe światła z funkcją doświetlania zakrętów, nawigację z możliwością podłączenia smartfona, a także systemy asystentów np. utrzymania pasa ruchu, świateł drogowych czy tempomat z funkcja limitu prędkości. W aucie znajduje się też szczególnie ceniony przez kurierów zestaw 16 czujników ochrony bocznej oraz kamera cofania.

 


[1] https://dane.utk.gov.pl/sts/eko-kolej/emisja-dwutlenku-wegla-co2/19419,Emisja-dwutlenku-wegla-CO2.html#TRANSPORT

[2] Według procedury New European Driving Cycle

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.