Zielona rewolucja trwa! Sto nowych E-Transitów dołącza do floty DHL Parcel

Dagmara Gac
Alert Media Communications
Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
DHL Parcel zakupił 100 w pełni elektrycznych samochodów marki Ford E-Transit. Dla globalnego lidera branży usług logistycznych to kolejny istotny krok w realizacji założeń strategii GoGreen. W jej ramach do 2030 roku aż 50% floty będą stanowiły ekopojazdy, spełniające wysokie kryteria bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Dalsza modernizacja floty wpłynie na bardziej zrównoważoną działalność, przyczyniając się do ochrony klimatu i mniejszego oddziaływania na środowisko.
Cel: zeroemisyjny transport
DHL Parcel zakupił 100 samochodów w charakterystycznym żółtym kolorze, które uzupełnią zieloną infrastrukturę firmy posiadającej już m.in. własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje energię słoneczną na swoje potrzeby. Pozyskiwany w ten sposób prąd zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.
Według Europejskiej Agencji Środowiska ok. 1/4 całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej w 2019 r. pochodziła z sektora transportu, z czego aż 71,7% z transportu drogowego. Na świecie z roku na rok zwiększa się liczba produkowanych samochodów, dlatego ograniczenie emisyjności w transporcie staje się obecnie jednym z najważniejszych wyzwań cywilizacyjnych.
- Jednym ze strategicznych punktów naszych działań na rzecz ochrony środowiska jest elektryfikacja floty. Tylko do końca 2023 roku DHL Parcel będzie miał w swojej flocie blisko 500 ekopojazdów. Prowadzone przez nas testy wskazują, że samochody elektryczne świetnie sprawdzają się w codziennej pracy kurierów. Poza mniejszym oddziaływaniem na środowisko nasi pracownicy cenią sobie komfort jazdy, ciszę w kabinie kierowcy, możliwość bezpłatnego zatrzymywania się w strefach płatnego parkowania czy poruszanie się po centrach miast na co dzień zamkniętych dla samochodów spalinowych. Współpraca z zaufanym partnerem, takim jak Ford to kolejny krok do realizacji naszego oficjalnie zdeklarowanego calu jakim jest osiągnięcie neutralności CO2 – komentuje Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel.
Nowoczesność w parze z ekologią
Elektryczny Ford E-Transit umożliwia dekarbonizowanie floty przy jednoczesnym zwiększaniu jej wydajności. Jedno ładowanie wystarczy do przejechania około 309 km. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele czy przednie i tylne czujniki parkowania. Wiodące w swoim segmencie bazowe wyposażenie to także system SYNC4 z bezprzewodowymi aktualizacjami over-the-air z 12-calowym dotykowym ekranem czy bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay. Wśród dostępnych w standardzie systemów bezpieczeństwa znajdują się m.in. Collision Mitigation System (system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami) czy Driver Alert (system monitorowania koncentracji kierowcy).
Samochód ma do 15,1 m3 pojemności przestrzeni ładunkowej, a dzięki przeprojektowanemu, tylnemu wielowahaczowemu zawieszeniu może przewozić do 1630 kg ładunku. – Jesteśmy dumni, że znacząca firma logistyczna DHL Parcel łączy siły z Fordem, decydując się na najlepiej sprzedający się elektryczny samochód dostawczy w Polsce. Dążenie naszego klienta do bezemisyjnej działalności jest zgodne z naszymi celami, które określiliśmy i pracujemy nad ich spełnieniem każdego dnia. Wkrótce do naszej oferty dołączy także elektryczny Transit Custom, a także E-Transit Courier, dzięki czemu będziemy w stanie zaoferować biznesowi kompletną ofertę elektrycznych samochodów różnych wielkości – powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Transakcję obsługuje dealer Bemo Motors w Poznaniu, a finansującym jest Arval Service Lease Polska. - Elektryczne samochody użytkowe błyskawicznie zyskują na popularności – obecnie stanowią już prawie połowę wynajmowanych przez nas pojazdów EV. Jak pokazują dane z tegorocznego „Barometru Flotowego”, niemal co piąta firma w Polsce posiadająca auta służbowe, zamierza w ciągu trzech lat zacząć korzystać z w pełni elektrycznych pojazdów dostawczych. DHL Parcel tę zieloną zmianę zaczął już kilka lat temu i realizuje ją bardzo konsekwentnie, sięgając po różne formy zrównoważonej mobilności. Bardzo cieszymy się, że możemy towarzyszyć firmie w transformacji energetycznej floty i wspierać ją w realizacji strategii GoGreen, dostarczając nie tylko samochody, ale też rowery elektryczne – stwierdziła Agnieszka Gołaszewska, Commercial Director w Arval Service Lease Polska.
Zobacz video! Zapraszamy do zapoznania się z materiałem video: https://www.youtube.com/watch?v=JokvtP6i1dw&ab_channel=FordPolska |
Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania
Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.
Ochrona środowiska
Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.
Edukacja
Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.