Komunikaty PR

Zielona rewolucja trwa! Sto nowych E-Transitów dołącza do floty DHL Parcel

2023-10-04  |  10:23
Biuro prasowe
Kontakt

Dagmara Gac
Alert Media Communications

Przy Bażantarni 13
02-793 Warszawa
dagmara.gac|alertmedia.pl| |dagmara.gac|alertmedia.pl
609 329 385
https://alertmedia.pl/
Do pobrania docx ( 0.03 MB )

DHL Parcel zakupił 100 w pełni elektrycznych samochodów marki Ford E-Transit. Dla globalnego lidera branży usług logistycznych to kolejny istotny krok w realizacji założeń strategii GoGreen. W jej ramach do 2030 roku aż 50% floty będą stanowiły ekopojazdy, spełniające wysokie kryteria bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Dalsza modernizacja floty wpłynie na bardziej zrównoważoną działalność, przyczyniając się do ochrony klimatu i mniejszego oddziaływania na środowisko.

Cel: zeroemisyjny transport

DHL Parcel zakupił 100 samochodów w charakterystycznym żółtym kolorze, które uzupełnią zieloną infrastrukturę firmy posiadającej już m.in.  własne stacje ładowania oraz instalacje fotowoltaiczne, dzięki którym produkuje energię słoneczną na swoje potrzeby. Pozyskiwany w ten sposób prąd zasila nie tylko budynki czy sortery, ale także kurierskie samochody elektryczne.

Według Europejskiej Agencji Środowiska ok. 1/4 całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej w 2019 r. pochodziła z sektora transportu, z czego aż 71,7% z transportu drogowego. Na świecie z roku na rok zwiększa się liczba produkowanych samochodów, dlatego ograniczenie emisyjności w transporcie staje się obecnie jednym z najważniejszych wyzwań cywilizacyjnych.

- Jednym ze strategicznych punktów naszych działań na rzecz ochrony środowiska jest elektryfikacja floty. Tylko do końca 2023 roku DHL Parcel będzie miał w swojej flocie blisko 500 ekopojazdów. Prowadzone przez nas testy wskazują, że samochody elektryczne świetnie sprawdzają się w codziennej pracy kurierów. Poza mniejszym oddziaływaniem na środowisko nasi pracownicy cenią sobie komfort jazdy, ciszę w kabinie kierowcy, możliwość bezpłatnego zatrzymywania się w strefach płatnego parkowania czy poruszanie się po centrach miast na co dzień zamkniętych dla samochodów spalinowych. Współpraca z zaufanym partnerem, takim jak Ford to kolejny krok do realizacji naszego oficjalnie zdeklarowanego calu jakim jest  osiągnięcie neutralności CO2 komentuje Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel.

Nowoczesność w parze z ekologią

Elektryczny Ford E-Transit umożliwia dekarbonizowanie floty przy jednoczesnym zwiększaniu jej wydajności. Jedno ładowanie wystarczy do przejechania około 309 km. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele czy przednie i tylne czujniki parkowania. Wiodące w swoim segmencie bazowe wyposażenie to także system SYNC4 z bezprzewodowymi aktualizacjami over-the-air z 12-calowym dotykowym ekranem czy bezprzewodowa obsługa Android Auto i Apple CarPlay. Wśród dostępnych w standardzie systemów bezpieczeństwa znajdują się m.in. Collision Mitigation System (system wspomagający kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami) czy Driver Alert (system monitorowania koncentracji kierowcy).

Samochód ma do 15,1 m3 pojemności przestrzeni ładunkowej, a dzięki przeprojektowanemu, tylnemu wielowahaczowemu zawieszeniu może przewozić do 1630 kg ładunku. – Jesteśmy dumni, że znacząca firma logistyczna DHL Parcel łączy siły z Fordem, decydując się na najlepiej sprzedający się elektryczny samochód dostawczy w Polsce. Dążenie naszego klienta do bezemisyjnej działalności jest zgodne z naszymi celami, które określiliśmy i pracujemy nad ich spełnieniem każdego dnia. Wkrótce do naszej oferty dołączy także elektryczny Transit Custom, a także E-Transit Courier, dzięki czemu będziemy w stanie zaoferować biznesowi kompletną ofertę elektrycznych samochodów różnych wielkości powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Transakcję obsługuje dealer Bemo Motors w Poznaniu, a finansującym jest Arval Service Lease Polska. - Elektryczne samochody użytkowe błyskawicznie zyskują na popularności – obecnie stanowią już prawie połowę wynajmowanych przez nas pojazdów EV. Jak pokazują dane z tegorocznego „Barometru Flotowego”, niemal co piąta firma w Polsce posiadająca auta służbowe, zamierza w ciągu trzech lat zacząć korzystać z w pełni elektrycznych pojazdów dostawczych. DHL Parcel tę zieloną zmianę zaczął już kilka lat temu i realizuje ją bardzo konsekwentnie, sięgając po różne formy zrównoważonej mobilności. Bardzo cieszymy się, że możemy towarzyszyć firmie w transformacji energetycznej floty i wspierać ją w realizacji strategii GoGreen, dostarczając nie tylko samochody, ale też rowery elektrycznestwierdziła Agnieszka Gołaszewska, Commercial Director w Arval Service Lease Polska.

Zobacz video!

Zapraszamy do zapoznania się z materiałem video: https://www.youtube.com/watch?v=JokvtP6i1dw&ab_channel=FordPolska

 


Więcej informacji:
Justyna Dąbrowska
Rzecznik Prasowy
DHL Parcel Polska
e-mail: justyna.dabrowska.wa@dhl.com
kom: 884 207 752

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Alert Media Communications
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji

Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.

Konsument

Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.

Handel

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.