Zrób coś dla klimatu... skorzystaj z Ubera i oszczędzaj nawet 9kg CO2 dziennie
9 kg* - nawet tyle CO2 średnio wytwarzamy w ciągu jednego dnia korzystając z samochodu. Przypadający dziś Dzień Bez Samochodu to świetna okazja, by sprawdzić inne, wygodne formy transportu. Konsumenckie wybory to małe kroki do wielkich zmian, dlatego wybierając przejazd z Uberem zamiast własnego auta, pamiętajmy dziś, do czego zobowiązała się firma.
Według badań EEA - Europejskiej Agencji Środowiska - prawie jedna czwarta wszystkich europejskich emisji spalin pochodzi z transportu.** Dlatego, z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Mobilności, POLIS, międzynarodowa organizacja zrzeszająca miasta oraz liderów mobilności, opublikowała manifest mający na celu wesprzeć lokalne władze w rozwoju rozwiązań transportowych sprzyjających środowisku. Oprócz Ubera sygnatariuszami manifestu są pozostali liderzy branży, tacy jak Lime, Arrival, Aurora oraz Lilium.
Na drodze do zielonej mobilności
W manifeście wezwano europejskich decydentów do przyspieszenia realizacji celów w zakresie przekładu cyfrowego i ekologicznego, ze szczególnym naciskiem na przyspieszenie realizacji celów w zakresie zerowej emisji do 2035 r. oraz harmonizację przepisów dotyczących mobilności miejskiej w celu zwiększenia dostępu do zeroemisyjnej, multimodalnej mobilności opartej na transporcie publicznym.
"Wierzymy, że kluczem do uczynienia mobilności miejskiej bezpieczną i bardziej zrównoważoną jest szybkie zastąpienie prywatnych samochodów lepszym dostępem do współdzielonej, elektrycznej mobilności współistniejącej opartej na transporcie publicznym. Zobowiązanie firmy Uber do przekształcenia się w zeroemisyjną platformę w Europie do 2030 r. jest ważnym celem, ale nie osiągniemy go sami. Teraz potrzebujemy, aby miasta w Europie wsparły politykę, która wcieli europejski Zielony Ład w życie, pomagając większej liczbie osób przestawić się z transportu prywatnego na publiczny, współdzielony i elektryczny." - mówi Dara Khosrowshahi, prezes firmy Uber.
Nie tylko słowa
Mutlimodalność i zrównoważony transport to filary działalności platformy Ubera. Dlatego, we wrześniu 2020 roku, firma zobowiązała się do przekształcenia w zeroemisyjną platformę transportu współdzielonego w ciągu najbliższych dwóch dekad. Dodatkowo, Uber zainwestuje 800 mln dolarów we wsparcie partnerów z Europy, USA i Kanady w przechodzeniu na floty zeroemisyjne. Transport elektryczny to także coś, na co czekają sami mieszkańcy miast. Konieczność elektryfikacji transportu jest też związana z oczekiwaniami mieszkańców miast. Już teraz 81 proc. badanych uważa, że samochody mają duży lub bardzo duży wpływ na niską jakość powietrza.***
Korki, spaliny, nerwy. Z tym kojarzą się poranki i popołudnia w każdym większym mieście. Zamawiając przejazd w aplikacji Uber i zostawiając swoje auto w garażu, wspieramy dążenie do zeroemisyjności, aby oszczędzać wspomniane już 9 kg CO2, które wyemitowalibyśmy w przypadku samotnego kursu.
Dlaczego codzienne wybory są ważne?
Bo w ten sposób najszybciej zmieniamy nasze otoczenie na lepsze. Zamawiając przejazd po drodze, zamiast dwóch aut porusza się jedno, w dodatku z dwiema osobami w środku. Bilans wychodzi na plus, a my w tym czasie możemy porozmawiać przez telefon, odpisać na maile, sprawdzić wiadomości lub po prostu się zrelaksować. Jeszcze więcej dla środowiska zrobimy wybierając Uber Green, czyli przejazd pojazdem elektrycznym lub niskoemisyjnym. Coraz bardziej popularnym sposobem na korki są także elektryczne hulajnogi.
Wybierając nie tylko dziś środek transportu większość zastanawia się jak najszybciej, najtaniej i najbezpieczniej dotrzeć na miejsce. Dzięki nowoczesnym technologiom bardziej ekologiczne podróże są dostępne za pomocą jednego kliknięcia.
* https://www.kcata.org/about_kcata/entries/environmental_benefits_of_public_transit
** https://www.eea.europa.eu/pl
*** https://polskialarmsmogowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/Raport_zachowaniatransportowe_miasta_skrot1.pdf

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.