Zrób coś dla klimatu... skorzystaj z Ubera i oszczędzaj nawet 9kg CO2 dziennie
9 kg* - nawet tyle CO2 średnio wytwarzamy w ciągu jednego dnia korzystając z samochodu. Przypadający dziś Dzień Bez Samochodu to świetna okazja, by sprawdzić inne, wygodne formy transportu. Konsumenckie wybory to małe kroki do wielkich zmian, dlatego wybierając przejazd z Uberem zamiast własnego auta, pamiętajmy dziś, do czego zobowiązała się firma.
Według badań EEA - Europejskiej Agencji Środowiska - prawie jedna czwarta wszystkich europejskich emisji spalin pochodzi z transportu.** Dlatego, z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Mobilności, POLIS, międzynarodowa organizacja zrzeszająca miasta oraz liderów mobilności, opublikowała manifest mający na celu wesprzeć lokalne władze w rozwoju rozwiązań transportowych sprzyjających środowisku. Oprócz Ubera sygnatariuszami manifestu są pozostali liderzy branży, tacy jak Lime, Arrival, Aurora oraz Lilium.
Na drodze do zielonej mobilności
W manifeście wezwano europejskich decydentów do przyspieszenia realizacji celów w zakresie przekładu cyfrowego i ekologicznego, ze szczególnym naciskiem na przyspieszenie realizacji celów w zakresie zerowej emisji do 2035 r. oraz harmonizację przepisów dotyczących mobilności miejskiej w celu zwiększenia dostępu do zeroemisyjnej, multimodalnej mobilności opartej na transporcie publicznym.
"Wierzymy, że kluczem do uczynienia mobilności miejskiej bezpieczną i bardziej zrównoważoną jest szybkie zastąpienie prywatnych samochodów lepszym dostępem do współdzielonej, elektrycznej mobilności współistniejącej opartej na transporcie publicznym. Zobowiązanie firmy Uber do przekształcenia się w zeroemisyjną platformę w Europie do 2030 r. jest ważnym celem, ale nie osiągniemy go sami. Teraz potrzebujemy, aby miasta w Europie wsparły politykę, która wcieli europejski Zielony Ład w życie, pomagając większej liczbie osób przestawić się z transportu prywatnego na publiczny, współdzielony i elektryczny." - mówi Dara Khosrowshahi, prezes firmy Uber.
Nie tylko słowa
Mutlimodalność i zrównoważony transport to filary działalności platformy Ubera. Dlatego, we wrześniu 2020 roku, firma zobowiązała się do przekształcenia w zeroemisyjną platformę transportu współdzielonego w ciągu najbliższych dwóch dekad. Dodatkowo, Uber zainwestuje 800 mln dolarów we wsparcie partnerów z Europy, USA i Kanady w przechodzeniu na floty zeroemisyjne. Transport elektryczny to także coś, na co czekają sami mieszkańcy miast. Konieczność elektryfikacji transportu jest też związana z oczekiwaniami mieszkańców miast. Już teraz 81 proc. badanych uważa, że samochody mają duży lub bardzo duży wpływ na niską jakość powietrza.***
Korki, spaliny, nerwy. Z tym kojarzą się poranki i popołudnia w każdym większym mieście. Zamawiając przejazd w aplikacji Uber i zostawiając swoje auto w garażu, wspieramy dążenie do zeroemisyjności, aby oszczędzać wspomniane już 9 kg CO2, które wyemitowalibyśmy w przypadku samotnego kursu.
Dlaczego codzienne wybory są ważne?
Bo w ten sposób najszybciej zmieniamy nasze otoczenie na lepsze. Zamawiając przejazd po drodze, zamiast dwóch aut porusza się jedno, w dodatku z dwiema osobami w środku. Bilans wychodzi na plus, a my w tym czasie możemy porozmawiać przez telefon, odpisać na maile, sprawdzić wiadomości lub po prostu się zrelaksować. Jeszcze więcej dla środowiska zrobimy wybierając Uber Green, czyli przejazd pojazdem elektrycznym lub niskoemisyjnym. Coraz bardziej popularnym sposobem na korki są także elektryczne hulajnogi.
Wybierając nie tylko dziś środek transportu większość zastanawia się jak najszybciej, najtaniej i najbezpieczniej dotrzeć na miejsce. Dzięki nowoczesnym technologiom bardziej ekologiczne podróże są dostępne za pomocą jednego kliknięcia.
* https://www.kcata.org/about_kcata/entries/environmental_benefits_of_public_transit
** https://www.eea.europa.eu/pl
*** https://polskialarmsmogowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/Raport_zachowaniatransportowe_miasta_skrot1.pdf

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Uchodźcy z Ukrainy pomogli wygenerować 2,7 proc. PKB Polski w 2024 roku. Napływ nowych pracowników znacznie zmienił polski rynek pracy
Uchodźcy z Ukrainy coraz lepiej radzą sobie na polskim rynku pracy – pracuje 69 proc. z nich – wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez Deloitte dla UNHCR. Jednocześnie wciąż w tym obszarze jest wiele wyzwań, w tym bariery językowe czy kwestie dotyczące uznawania kwalifikacji, np. w zawodach medycznych i prawniczych. Na rosnącej aktywności zawodowej Ukraińców mocno skorzystała polska gospodarka, ale też sam rynek pracy: wzrosła konkurencja, a Polacy uzyskali możliwość specjalizacji i objęcia stanowisk menedżerskich, eksperckich i technicznych.
Ochrona środowiska
W UE wciąż więcej kontroli działań firm w ramach ESG niż zachęt. Konieczne jest złagodzenie podejścia

Instytucje unijne powinny bardziej koncentrować się na celach i możliwościach rozwoju, jakie daje ESG, a nie kontroli działań firm w tym obszarze i obowiązków sprawozdawczych – twierdzą przedstawiciele organizacji Business for Good. Konieczne jest więc złagodzenie obowiązujących regulacji. Europa powinna również dążyć do utworzenia wspólnego rynku o ujednoliconych przepisach i mechanizmach.
Konsument
Wakacje wyzwaniem dla operatorów komórkowych. W najpopularniejszych kurortach ruch w sieci rośnie nawet pięciokrotnie

Długie weekendy i wakacje to wymagający czas dla operatorów komórkowych. W najbardziej obleganych kurortach udział abonentów tylko sieci Play w stosunku do liczby mieszkańców przekracza 500 proc. Dlatego operator planuje dalszą rozbudowę swojej sieci komórkowej do minimum ponad 15 tys. stacji bazowych. W latach 2020–2024 Play zainwestował w sieć i częstotliwość ponad 6 mld zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.