Zrób coś dla klimatu... skorzystaj z Ubera i oszczędzaj nawet 9kg CO2 dziennie
9 kg* - nawet tyle CO2 średnio wytwarzamy w ciągu jednego dnia korzystając z samochodu. Przypadający dziś Dzień Bez Samochodu to świetna okazja, by sprawdzić inne, wygodne formy transportu. Konsumenckie wybory to małe kroki do wielkich zmian, dlatego wybierając przejazd z Uberem zamiast własnego auta, pamiętajmy dziś, do czego zobowiązała się firma.
Według badań EEA - Europejskiej Agencji Środowiska - prawie jedna czwarta wszystkich europejskich emisji spalin pochodzi z transportu.** Dlatego, z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Mobilności, POLIS, międzynarodowa organizacja zrzeszająca miasta oraz liderów mobilności, opublikowała manifest mający na celu wesprzeć lokalne władze w rozwoju rozwiązań transportowych sprzyjających środowisku. Oprócz Ubera sygnatariuszami manifestu są pozostali liderzy branży, tacy jak Lime, Arrival, Aurora oraz Lilium.
Na drodze do zielonej mobilności
W manifeście wezwano europejskich decydentów do przyspieszenia realizacji celów w zakresie przekładu cyfrowego i ekologicznego, ze szczególnym naciskiem na przyspieszenie realizacji celów w zakresie zerowej emisji do 2035 r. oraz harmonizację przepisów dotyczących mobilności miejskiej w celu zwiększenia dostępu do zeroemisyjnej, multimodalnej mobilności opartej na transporcie publicznym.
"Wierzymy, że kluczem do uczynienia mobilności miejskiej bezpieczną i bardziej zrównoważoną jest szybkie zastąpienie prywatnych samochodów lepszym dostępem do współdzielonej, elektrycznej mobilności współistniejącej opartej na transporcie publicznym. Zobowiązanie firmy Uber do przekształcenia się w zeroemisyjną platformę w Europie do 2030 r. jest ważnym celem, ale nie osiągniemy go sami. Teraz potrzebujemy, aby miasta w Europie wsparły politykę, która wcieli europejski Zielony Ład w życie, pomagając większej liczbie osób przestawić się z transportu prywatnego na publiczny, współdzielony i elektryczny." - mówi Dara Khosrowshahi, prezes firmy Uber.
Nie tylko słowa
Mutlimodalność i zrównoważony transport to filary działalności platformy Ubera. Dlatego, we wrześniu 2020 roku, firma zobowiązała się do przekształcenia w zeroemisyjną platformę transportu współdzielonego w ciągu najbliższych dwóch dekad. Dodatkowo, Uber zainwestuje 800 mln dolarów we wsparcie partnerów z Europy, USA i Kanady w przechodzeniu na floty zeroemisyjne. Transport elektryczny to także coś, na co czekają sami mieszkańcy miast. Konieczność elektryfikacji transportu jest też związana z oczekiwaniami mieszkańców miast. Już teraz 81 proc. badanych uważa, że samochody mają duży lub bardzo duży wpływ na niską jakość powietrza.***
Korki, spaliny, nerwy. Z tym kojarzą się poranki i popołudnia w każdym większym mieście. Zamawiając przejazd w aplikacji Uber i zostawiając swoje auto w garażu, wspieramy dążenie do zeroemisyjności, aby oszczędzać wspomniane już 9 kg CO2, które wyemitowalibyśmy w przypadku samotnego kursu.
Dlaczego codzienne wybory są ważne?
Bo w ten sposób najszybciej zmieniamy nasze otoczenie na lepsze. Zamawiając przejazd po drodze, zamiast dwóch aut porusza się jedno, w dodatku z dwiema osobami w środku. Bilans wychodzi na plus, a my w tym czasie możemy porozmawiać przez telefon, odpisać na maile, sprawdzić wiadomości lub po prostu się zrelaksować. Jeszcze więcej dla środowiska zrobimy wybierając Uber Green, czyli przejazd pojazdem elektrycznym lub niskoemisyjnym. Coraz bardziej popularnym sposobem na korki są także elektryczne hulajnogi.
Wybierając nie tylko dziś środek transportu większość zastanawia się jak najszybciej, najtaniej i najbezpieczniej dotrzeć na miejsce. Dzięki nowoczesnym technologiom bardziej ekologiczne podróże są dostępne za pomocą jednego kliknięcia.
* https://www.kcata.org/about_kcata/entries/environmental_benefits_of_public_transit
** https://www.eea.europa.eu/pl
*** https://polskialarmsmogowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/Raport_zachowaniatransportowe_miasta_skrot1.pdf
DSV – Global Transport and Logistics wyróżnione w najnowszym raporcie Forum Odpo
Ciężarówki bezemisyjne rozwożą produkty PepsiCo w Warszawie
Jak obronić się przed mandatem za tachograf za granicą?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
Wartość bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich firm w 2022 roku wyniosła 28 mld euro, co stanowiło zaledwie 5 proc. krajowego PKB, podczas gdy średnia w krajach UE to aż 88 proc. PKB. To pokazuje, że rodzime przedsiębiorstwa do tej pory stosunkowo niewiele inwestowały za granicą, głównie na rynkach Unii Europejskiej i w Stanach Zjednoczonych. Barierą wciąż pozostaje dla nich m.in. brak elastycznego finansowania i wiedzy na temat korzyści, jakie może zapewnić firmie ekspansja zagraniczna. Zapał potencjalnych inwestorów osłabia też niepewna sytuacja geopolityczna. W efekcie tylko co czwarte przedsiębiorstwo rozważa obecnie zainwestowanie na międzynarodowym rynku, co jest wynikiem dużo niższym od globalnej średniej – wynika z badania przeprowadzonego przez PFR TFI.
Ochrona środowiska
Koniec „malowania trawy na zielono”. W komunikacji firm nie będzie miejsca na greenwashing [DEPESZA]
„Malowanie trawy na zielono” – to stare określenie dobrze pasuje do zjawiska greenwashingu, czyli takiej komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa, która bazuje na nieprawdziwych lub zmanipulowanych deklaracjach związanych ze zgodnością prowadzonej działalności z zasadami ochrony środowiska. To nieuczciwe wobec klientów i partnerów biznesowych, a niedługo także niezgodne z prawem – podkreślili eksperci podczas panelu „Greenwashing”, jaki odbył się podczas 16. Europejskiego Kongresu Gospodarczego.
IT i technologie
Mobilne USG umożliwia dokładniejszą diagnostykę na miejscu wypadku. Z tym sprzętem jeździ coraz więcej karetek w Polsce
Badanie ultrasonograficzne jest podstawą diagnostyki w medycynie, a aparat USG znajduje się już na wyposażeniu każdego szpitala. Dzięki rozwojowi technologii urządzenia te doczekały się także mobilnej wersji, która jest łatwa w transporcie, a jednocześnie zachowuje wysokiej jakości obraz. Ten sprzęt jest coraz częściej wyposażeniem karetek ratunkowych. – W ramach umowy z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy Philips dostarczył 155 takich mobilnych ultrasonografów do 90 stacji ratownictwa w całej Polsce – mówi Michał Szczechula z Philips. Teraz ratownicy szkolą się z ich obsługi.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.