Komunikaty PR

Zrób coś dla klimatu... skorzystaj z Ubera i oszczędzaj nawet 9kg CO2 dziennie

2021-09-22  |  15:00

9 kg* - nawet tyle CO2 średnio wytwarzamy w ciągu jednego dnia korzystając z samochodu. Przypadający dziś Dzień Bez Samochodu to świetna okazja, by sprawdzić inne, wygodne formy transportu. Konsumenckie wybory to małe kroki do wielkich zmian, dlatego wybierając przejazd z Uberem zamiast własnego auta, pamiętajmy dziś, do czego zobowiązała się firma. 

Według badań EEA - Europejskiej Agencji Środowiska - prawie jedna czwarta wszystkich europejskich emisji spalin pochodzi z transportu.** Dlatego, z okazji Europejskiego Tygodnia Zrównoważonej Mobilności, POLIS, międzynarodowa organizacja zrzeszająca miasta oraz liderów mobilności, opublikowała manifest mający na celu wesprzeć lokalne władze w rozwoju rozwiązań transportowych sprzyjających środowisku. Oprócz Ubera sygnatariuszami manifestu są pozostali liderzy branży, tacy jak Lime, Arrival, Aurora oraz Lilium.

Na drodze do zielonej mobilności

W manifeście wezwano europejskich decydentów do przyspieszenia realizacji celów w zakresie przekładu cyfrowego i ekologicznego, ze szczególnym naciskiem na przyspieszenie realizacji celów w zakresie zerowej emisji do 2035 r. oraz harmonizację przepisów dotyczących mobilności miejskiej w celu zwiększenia dostępu do zeroemisyjnej, multimodalnej mobilności opartej na transporcie publicznym. 

"Wierzymy, że kluczem do uczynienia mobilności miejskiej bezpieczną i bardziej zrównoważoną jest szybkie zastąpienie prywatnych samochodów lepszym dostępem do współdzielonej, elektrycznej mobilności współistniejącej opartej na transporcie publicznym. Zobowiązanie firmy Uber do przekształcenia się w zeroemisyjną platformę w Europie do 2030 r. jest ważnym celem, ale nie osiągniemy go sami. Teraz potrzebujemy, aby miasta w Europie wsparły politykę, która wcieli europejski Zielony Ład w życie, pomagając większej liczbie osób przestawić się z transportu prywatnego na publiczny, współdzielony i elektryczny." - mówi Dara Khosrowshahi, prezes firmy Uber.

Nie tylko słowa

Mutlimodalność i zrównoważony transport to filary działalności platformy Ubera. Dlatego, we wrześniu 2020 roku, firma zobowiązała się do przekształcenia w zeroemisyjną platformę transportu współdzielonego w ciągu najbliższych dwóch dekad. Dodatkowo, Uber zainwestuje 800 mln dolarów we wsparcie partnerów z Europy, USA i Kanady w przechodzeniu na floty zeroemisyjne. Transport elektryczny to także coś, na co czekają sami mieszkańcy miast. Konieczność elektryfikacji transportu jest też związana z oczekiwaniami mieszkańców miast. Już teraz 81 proc. badanych uważa, że samochody mają duży lub bardzo duży wpływ na niską jakość powietrza.*** 

Korki, spaliny, nerwy. Z tym kojarzą się poranki i popołudnia w każdym większym mieście. Zamawiając przejazd w aplikacji Uber i zostawiając swoje auto w garażu, wspieramy dążenie do zeroemisyjności, aby oszczędzać wspomniane już 9 kg CO2, które wyemitowalibyśmy w przypadku samotnego kursu. 

Dlaczego codzienne wybory są ważne? 

Bo w ten sposób najszybciej zmieniamy nasze otoczenie na lepsze. Zamawiając przejazd po drodze, zamiast dwóch aut porusza się jedno, w dodatku z dwiema osobami w środku. Bilans wychodzi na plus, a my w tym czasie możemy porozmawiać przez telefon, odpisać na maile, sprawdzić wiadomości lub po prostu się zrelaksować. Jeszcze więcej dla środowiska zrobimy wybierając Uber Green, czyli przejazd pojazdem elektrycznym lub niskoemisyjnym. Coraz bardziej popularnym sposobem na korki są także elektryczne hulajnogi.

Wybierając nie tylko dziś środek transportu większość zastanawia się jak najszybciej, najtaniej i najbezpieczniej dotrzeć na miejsce. Dzięki nowoczesnym technologiom bardziej ekologiczne podróże są dostępne za pomocą jednego kliknięcia.  

* https://www.kcata.org/about_kcata/entries/environmental_benefits_of_public_transit

** https://www.eea.europa.eu/pl

*** https://polskialarmsmogowy.pl/wp-content/uploads/2021/06/Raport_zachowaniatransportowe_miasta_skrot1.pdf

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024” Biuro prasowe
2024-07-03 | 15:00

Poznajcie laureatki tytułu „Kobieta w Logistyce 2024”

Wyróżnienie „Kobieta roku w Logistyce” przyznawane jest od 13 lat przez Forum Kobiet w Logistyce, które skupia społeczność menedżerek pracujących
Transport Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori
2024-07-01 | 15:00

Nowa Country Manager na czele polskiego oddziału Hillebrand Gori

Hillebrand Gori, globalny operator logistyczny dla branży beverage, powołał nowego Country Managera oddziału w Polsce. Z początkiem maja stanowisko to objęła Olga Kołakowska. Olga
Transport Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV
2024-07-01 | 15:00

Trenerzy Akademii Kierowców Girteki o szkoleniach z jazdy BEV

Girteka, największy przewoźnik drogowy w Europie, promuje inicjatywy na rzecz dekarbonizacji i zrównoważonego transportu drogowego, w oparciu o elektryczne samochody  ciężarowe

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Samorządy walczą o ustawę metropolitalną. Powstanie metropolii oznacza dodatkowe środki m.in. na walkę z wykluczeniem transportowym

O uzyskanie statusu metropolii od lat walczą m.in. Trójmiasto, Łódź czy Warszawa. Teraz miasta łączą siły i dyskutują o jednym wspólnym projekcie ustawy metropolitalnej. Choć każdy ośrodek ma inną specyfikę, wszystkie liczą, że odpowiednie przepisy na temat współpracy największych miast z okolicznymi gminami przyniosą wiele korzyści. Jednym z kluczowych obszarów, który może na tym zyskać, jest transport publiczny. Powstanie metropolii oznaczałoby dodatkowe środki na walkę z wykluczeniem komunikacyjnym w małych miejscowościach.

Handel

Europejskie sklepy internetowe skarżą się na nieuczciwą konkurencję z Chin. Apelują o lepszy nadzór nad rynkiem

Chińskie platformy marketplace podbijają europejski rynek e-commerce, a liczba ich klientów w Europie szybko rośnie – w 2023 roku w państwach UE oraz w Wielkiej Brytanii udział konsumentów, którzy dokonali zakupów w handlu elektronicznym od chińskich sprzedawców, wynosił 40 proc. lub więcej. Działalność chińskich sprzedawców wywołuje jednak szereg zarzutów, dotyczących m.in. sposobu i zakresu zbierania danych osobowych oraz ich późniejszego wykorzystywania, bezpieczeństwa produktów sprzedawanych europejskim konsumentom, sposobu ich reklamowania oraz nieuczciwych metod konkurencji, które szkodzą firmom działającym na terenie Unii. Te podkreślają, że nie boją się konkurencji z Azji, ale apelują do regulatorów o lepszą egzekucję przepisów, które powinny obowiązywać wszystkich graczy na rynku.

Problemy społeczne

Ukraińcy mają podobne problemy związane z ochroną zdrowia, co Polacy. Problemem jest długi czas oczekiwania na wizytę i wysokie koszty leków

Długi czas oczekiwania, wysokie koszty leczenia i zakupu leków – to największe bariery w dostępie do opieki zdrowotnej, z jakimi mierzą się uchodźcy z Ukrainy w Polsce – wynika z raportu GUS i WHO. – Problemy stają się coraz bardziej podobne do tych charakterystycznych dla całego systemu ochrony zdrowia. Mniej mają charakter nagły, który był charakterystyczny dla okresu tuż po wybuchu wojny – wskazuje dr Dominik Rozkrut, prezes Głównego Urzędu Statystycznego. Większość przypadków, z powodu których Ukraińcy potrzebują pomocy lekarza, to ostre schorzenia. Co czwarty leczy się z powodu choroby przewlekłej. Wyzwaniem pozostają szczepienia ukraińskich dzieci: wskaźnik wyszczepienia rośnie, ale jest poniżej poziomu wśród polskich dzieci.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.