Komunikaty PR

Troska o środowisko ważną częścią działań szyldu Intermarché

2022-05-26  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Do pobrania inf. pras. ( 0.1 MB )

Intermarché stale poszerza swoją ofertę produktów i rozwiązań ekologicznych, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania klientów. Od 2020 roku sieć eliminuje artykuły z tworzyw sztucznych, zastępując je bezpiecznymi dla środowiska zamiennikami, oraz sukcesywnie wymienia asortyment produktów z gam stałych na bardziej ekologiczne. Wyrazem zaangażowania w tym obszarze jest również uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach Intermarché zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego.

 

Świadomość ekologiczna polskich konsumentów stale wzrasta. Grupa Muszkieterów w swoich działaniach chce jeszcze bardziej przyczynić się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz świadomych decyzji zakupowych. W trosce o środowisko już 2 lata temu Muszkieterowie wprowadzili na rynek jednorazowe, w całości biodegradowalne naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Część z nich produkowana jest z wykorzystaniem polimerów biodegradowalnych, które są otrzymywane z surowców odnawialnych, takich jak skrobia kukurydziana. Z kolei do produkcji sztućców wykorzystuje się drewno z lasów zarządzanych w sposób odpowiedzialny.

 

Jednocześnie produkty ze stałego asortymentu są sukcesywnie wymieniane na bardziej ekologiczne, a na opakowaniach marek własnych Intermarché wprowadzono instrukcję właściwej segregacji odpadów. Kolejnym wyrazem zaangażowania w działalność proekologiczną jest uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach sieci Intermarché są produkowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego, są wolne od zanieczyszczeń, a podczas ich produkcji nie stosuje się nawozów sztucznych oraz organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO).

 

– W Polsce obserwujemy zjawisko silnego przywiązania do oferty produktów świeżych, wytwarzanych w tradycyjny, ekologiczny sposób, bez użycia sztucznych nawozów czy pestycydów, a także artykułów pochodzących od lokalnych dostawców. Dzięki naszej wieloletniej współpracy ze sprawdzonymi lokalnymi rolnikami i sadownikami mamy pewność, że asortyment dostarczany do sklepów Intermarché odpowiada właśnie na te potrzeby. Wierzymy, że rolnictwo ekologiczne nie tylko przyczynia się do wyrobu wysokiej jakości żywności, ale także umożliwia zachowanie bioróżnorodności i ochronę zasobów naturalnych – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji w Grupie Muszkieterów.

 

Grupa Muszkieterów rozwija również nowy koncept supermarketów spożywczych Power, dzięki czemu sklepy nie tylko przechodzą nowoczesny remodeling, lecz także zyskują jeszcze szerszą ofertę produktów świeżych, bio czy ekologicznych. W planach jest wdrożenie konceptu we wszystkich placówkach Intermarché w całym kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości Biuro prasowe
2024-04-24 | 13:00

Żabka edukuje z przedsiębiorczości. Rusza portal Studium Przedsiębiorczości

Dla wielu osób barierę w realizacji marzenia o własnej działalności gospodarczej stanowi niewystarczająca wiedza czy brak oczekiwanych w biznesie kompetencji. Żabka dzieli się swoim
Handel Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska
2024-04-24 | 11:05

Atrakcyjne oferty na 5-lecie sklepu online Lidl Polska

Zawsze. Więcej. Online. Sklep internetowy Lidl Polska świętuje swoje 5. urodziny! Z tej okazji, na klientów czekają atrakcyjne rabaty na cały asortyment, który obejmuje bogatą
Handel Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!
2024-04-24 | 11:00

Otwarcie pierwszego sklepu Lidl Polska w Andrespolu!

Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy dostęp do produktów dla swoich klientów. Już w czwartek, 25

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.