Komunikaty PR

Troska o środowisko ważną częścią działań szyldu Intermarché

2022-05-26  |  11:40
Biuro prasowe
Kontakt
Angelika Szpręgiel
Havas PR Warsaw

ul. Dziekońskiego 1
00-728 Warszawa
angelika.szpregiel|havas.com| |angelika.szpregiel|havas.com
+48 502 552 334
havaspr.pl
Do pobrania inf. pras. ( 0.1 MB )

Intermarché stale poszerza swoją ofertę produktów i rozwiązań ekologicznych, odpowiadając w ten sposób na oczekiwania klientów. Od 2020 roku sieć eliminuje artykuły z tworzyw sztucznych, zastępując je bezpiecznymi dla środowiska zamiennikami, oraz sukcesywnie wymienia asortyment produktów z gam stałych na bardziej ekologiczne. Wyrazem zaangażowania w tym obszarze jest również uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach Intermarché zostały wyprodukowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego.

 

Świadomość ekologiczna polskich konsumentów stale wzrasta. Grupa Muszkieterów w swoich działaniach chce jeszcze bardziej przyczynić się do promowania zrównoważonych i społecznie odpowiedzialnych metod produkcji oraz świadomych decyzji zakupowych. W trosce o środowisko już 2 lata temu Muszkieterowie wprowadzili na rynek jednorazowe, w całości biodegradowalne naczynia sprzedawane pod marką własną Domedia. Część z nich produkowana jest z wykorzystaniem polimerów biodegradowalnych, które są otrzymywane z surowców odnawialnych, takich jak skrobia kukurydziana. Z kolei do produkcji sztućców wykorzystuje się drewno z lasów zarządzanych w sposób odpowiedzialny.

 

Jednocześnie produkty ze stałego asortymentu są sukcesywnie wymieniane na bardziej ekologiczne, a na opakowaniach marek własnych Intermarché wprowadzono instrukcję właściwej segregacji odpadów. Kolejnym wyrazem zaangażowania w działalność proekologiczną jest uzyskanie przez Grupę Muszkieterów certyfikatu Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji S.A. potwierdzającego, że artykuły ekologiczne w sklepach sieci Intermarché są produkowane zgodnie ze standardami rolnictwa ekologicznego, są wolne od zanieczyszczeń, a podczas ich produkcji nie stosuje się nawozów sztucznych oraz organizmów modyfikowanych genetycznie (GMO).

 

– W Polsce obserwujemy zjawisko silnego przywiązania do oferty produktów świeżych, wytwarzanych w tradycyjny, ekologiczny sposób, bez użycia sztucznych nawozów czy pestycydów, a także artykułów pochodzących od lokalnych dostawców. Dzięki naszej wieloletniej współpracy ze sprawdzonymi lokalnymi rolnikami i sadownikami mamy pewność, że asortyment dostarczany do sklepów Intermarché odpowiada właśnie na te potrzeby. Wierzymy, że rolnictwo ekologiczne nie tylko przyczynia się do wyrobu wysokiej jakości żywności, ale także umożliwia zachowanie bioróżnorodności i ochronę zasobów naturalnych – mówi Eliza Orepiuk-Szymura, Dyrektor ds. Komunikacji i Informacji w Grupie Muszkieterów.

 

Grupa Muszkieterów rozwija również nowy koncept supermarketów spożywczych Power, dzięki czemu sklepy nie tylko przechodzą nowoczesny remodeling, lecz także zyskują jeszcze szerszą ofertę produktów świeżych, bio czy ekologicznych. W planach jest wdrożenie konceptu we wszystkich placówkach Intermarché w całym kraju.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Żabka Eko Smart warta Poznania! Biuro prasowe
2022-09-23 | 15:10

Żabka Eko Smart warta Poznania!

Poznań to ważny punkt na mapie rozwoju handlu i nowych technologii w Polsce. Właśnie tu – przy ul. Powstańców Wielkopolskich 2 – Żabka otwiera laboratorium innowacji
Handel Inflacja, wojna, pogoda. Jak radzi sobie handel tradycyjny?
2022-09-22 | 09:00

Inflacja, wojna, pogoda. Jak radzi sobie handel tradycyjny?

Wiemy, że rozsądny poziom inflacji pomaga w obrotach branży. Istotny wpływ ma aktualnie także wojna w Ukrainie, a co za tym idzie dodatkowe zakupy pomocowe i nowi mieszkańcy Polski. Nie bez
Handel Akcja „Głodny? Spróbuj!” - nowi bohaterowie w Żabce!
2022-09-21 | 13:05

Akcja „Głodny? Spróbuj!” - nowi bohaterowie w Żabce!

Po sukcesie wiosennej edycji, czas na kolejną odsłonę akcji "Głodny? Spróbuj!" w Żabce. Klienci ponownie mogą skorzystać z ciekawej oferty i zaplanować jakościowy

Więcej ważnych informacji

raca w Newserii

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Polskie firmy ograniczają zakupy. 85 proc. spodziewa się też dalszego wzrostu kosztów działalności

Przeciętny wzrost cen produktów i usług niezbędnych polskim firmom do prowadzenia działalności wyniósł w sierpniu aż 37,4 proc., czyli znacznie powyżej GUS-owskiego odczytu inflacji, który w ubiegłym miesiącu był na poziomie 16,1 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez Narodowy Fundusz Gwarancyjny. Wyższe koszty spowodowały, że polskie przedsiębiorstwa częściej szukały okazji cenowych albo w ogóle rezygnowały z firmowych zakupów. – To jest najbardziej niepokojące, bo jeżeli firma nie kupuje, to nie realizuje kolejnych zleceń, czyli gospodarka spowalnia – mówi Emanuel Nowak, ekspert NFG. Za tym idzie też wzrost zadłużenia przedsiębiorstw. Jak wskazuje, na rynku istnieje jednak szeroki wachlarz narzędzi finansowych, które mogą wesprzeć MŚP w utrzymaniu płynności finansowej.

Konsument

Konsumenci wyznaczają kierunki działania dla biznesu. Pod ich wpływem prawie 60 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych

Temat zrównoważonego rozwoju staje się kluczowy dla konsumentów i biznesu. – Prawie 90 proc. Polaków uważa, że ich wybory i jednostkowe działania mogą mieć pozytywny wpływ na rozwiązywanie globalnych problemów społecznych i środowiskowych, 57 proc. firm zwiększyło ambicje swoich celów środowiskowych – mówi Małgorzata Jarczyk-Zuber, odpowiedzialna za ESG i innowacje w ING Banku Śląskim. Rzeczywiście duże korporacje mają coraz bardziej ambitne cele ESG, ale takie inicjatywy powinny docierać szerzej, także do średniego i małego biznesu oraz samorządów. Do tego potrzebne są wymiana doświadczeń, współpraca i uczciwe podejście – podkreślali eksperci Okrągłych Stołów Klimatycznych zorganizowanych podczas Festiwalu Przyszłości Bomba Megabitowa. Co istotne, nie tylko wymogi konsumentów, ale też globalny kryzys może się stać wyzwalaczem pozytywnej zmiany w zakresie odpowiedzialnego biznesu. 

Handel

Polska gotowa na odcięcie od rosyjskiej ropy. Unijne embargo zacznie obowiązywać za niecałe trzy miesiące

Na początku grudnia, zgodnie z szóstym pakietem unijnych sankcji, zacznie obowiązywać embargo na rosyjską ropę, co oznacza, że przestanie ona płynąć do państw UE drogą morską. W ocenie prezesa POPiHN Leszka Wiwały Polska jest na to dobrze przygotowana. – Ropy będziemy mieli pod dostatkiem. Tym, co jest najtrudniejsze, to nie skąd sprowadzać ropę, ale jak to zrobić, ponieważ pula tankowców jest dość ograniczona, a konkurencja duża – zauważa ekspert. Do rozwiązania jest szereg kwestii związanych z transportem surowca i logistyką.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.