Trwa emisja akcji Iron VR S.A.
Iron VR S.A. – spółka zależna od Carbon Studio S.A., której specjalizacją jest produkcja gier w wirtualnej rzeczywistości, rozpoczyna emisję akcji. Iron VR S.A. chce pozyskać od inwestorów 2,5 mln zł. Większość kwoty – do 2 mln zł – spółka przeznaczy na działania związane z produkcją gier VR, w oparciu o własne lub zewnętrzne IP. Wśród nich będą dwa tytuły z portfolio Movie Games: Lust for Darkness oraz Alaskan Truck Simulator. Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji Iron VR S.A. jest Dom Maklerski INC S.A. W Q2 2021 roku Iron VR S.A. planuje debiut na NewConnect.
- Celem rozpoczynającej się emisji akcji naszej spółki jest pozyskanie od inwestorów kwoty 2,5 mln zł na rozwój naszego studia. W pierwszej transzy, która potrwa przez tydzień chcemy pozyskać 1,75 mln zł. Zapisy w ramach tej rundy kierujemy do większych inwestorów, którzy chcą wpisać się w historię powstawania naszego studia – informuje Karolina Koszuta, prezes zarządu Iron VR S.A. – Drugą transzę, dedykowaną wszystkim zainteresowanym, rozpoczniemy 1 grudnia br. w formule crowdinvestingu. Liczymy, że Iron VR S.A. przyciągnie uwagę inwestorów i przekona ich do inwestycji. Naszym planem jest zbudowanie stabilnej i solidnej pozycji spółki na rynku VR-owym, zarówno w Polsce, jak i za granicą. Środki pozyskane z emisji akcji w dużym stopniu nam to umożliwią – dodaje Karolina Koszuta.
2 mln zł z pozyskanej kwoty Iron VR S.A. przeznaczy na działania związane z produkcją gier w oparciu o IP własne lub zewnętrznych producentów. 0,3 mln zł, z łącznej kwoty którą spółka planuje pozyskać, zostanie przeznaczone na rozwój zespołu oraz technologię wykorzystywaną w grach przez nią realizowanych. Pozostałą część kwoty, którą Iron VR SA zamierza pozyskać w wysokości 0,2 mln zł, Iron VR S.A. przeznaczy na finansowanie bieżącej działalności spółki. Firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji jest Dom Maklerski INC S.A. Informacje o akcjach i warunkach ich nabycia zostaną zaprezentowane – 1 grudnia br. – na platformie CrowdConnect.pl
W drugim półroczu br. 10 proc. akcji Iron VR SA nabyło Movie Games S.A., notowany na NewConnect producent i wydawca gier wideo, autor sprzedażowego hitu Drug Dealer Simulator. Na mocy podpisanej 23 listopada br. umowy, Iron VR SA przeniesie do świata Virtual Reality dwa tytuły z portfolio swojego partnera: Lust for Darkness oraz Alaskan Truck Simulator. – Działania związane z adaptacją tych gier uruchomimy w 2021 roku. W naszej ocenie wydanie tych produkcji na większość popularnych platform VR, będzie miało istotny wpływ na przyszłe wyniki finansowe Iron VR SA – komentuje prezes zarządu Iron VR SA.
Alaskan Truck Simulator to tytuł z gatunku symulatorów z elementami survivalu. Fabuła gry toczy się na terenach mroźnej Alaski, w tym North Slope. Za produkcję tytułu odpowiada Road Studio S.A., spółka zależna Movie Games S.A. Gra została stworzona na licencji Discovery Channel. Lust for Darkness to gra typu horror, która pojawiła się na rynku w połowie 2018 r. Gracz wciela się w postać Jonathana Moona, który otrzymuje list od zaginionej rok temu żony. Kierując się informacjami zawartymi w wiadomości, mężczyzna udaje się do posiadłości na odludziu.
Główną działalnością Iron VR SA jest tworzenie mniejszych gier na własnych IP, które będą oparte o zaawansowany koncept rozgrywki VR. Studio zakłada produkcję kilku projektów rocznie, przy budżecie ok. 100-300 tys. zł na każdą z produkcji.
Pierwszym tytułem z portfolio produkcyjnego studia jest niedawno zapowiedziany Holy Chick! an Escape Room Game. Głównym celem gry będzie podróż rakietą na Księżyc. Po drodze gracz spotka wiele pułapek oraz monstrualne kurczaki. Produkcja z gatunku Escape Room, zawierająca humorystyczne akcenty, zadebiutuje w Q1 2021 na platformach PC VR. Docelowo tytuł pojawi się na większości platform VR.
W Q2 2021 Iron VR SA planuje debiut na rynku NewConnect. W tym samym czasie notowane na NewConnect Carbon Studio SA – autor serii popularnych gier fantasy The Wizards – planuje przeniesienie notowań akcji na główny parkiet GPW w Warszawie. Carbon Studio SA posiada 43,9 proc. akcji spółki, a jej udział w głosach na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy Iron VR SA wynosi 61 proc.
Grupa Supreme Global rozpoczęła sprzedaż w Niemczech i szykuje się na Czechy
Odkryj siłę innowacji w medycynie – Weź udział w wydarzeniu ‘Kapitał na zdrowie’
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego idą pełną parą. Przyszli operatorzy przeciwni zmianie daty na 2026 rok
Wkrótce Sejm ma się zająć nowym projektem przepisów dotyczących systemu kaucyjnego, którego start zaplanowano na styczeń 2025 roku. Przedstawione przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska zmiany dotyczą m.in. rezygnacji z podatku VAT i wprowadzenia tzw. mechanizmu podążania kaucji za produktem. – Wszystkie te zmiany oceniamy bardzo pozytywnie, one są niezbędnym elementem dla właściwego funkcjonowania przyszłego systemu kaucyjnego – mówi Aleksander Traple, prezes Zwrotka SA. Jak podkreśla, dalsze odkładanie w czasie terminu uruchomienia systemu kaucyjnego jest bezzasadne, ponieważ branża odpadowa, handel detaliczny i szereg innych podmiotów już od dłuższego czasu przygotowują się do jego wdrożenia.
Problemy społeczne
Duża część ukraińskich uchodźców w Polsce wciąż potrzebuje wsparcia. Szczególnie osoby starsze i z niepełnosprawnościami
Do Polski cały czas napływają kolejni uchodźcy z Ukrainy, a ci, którzy są u nas już ponad dwa lata, nadal potrzebują wsparcia – oceniają eksperci IOM Poland i UNHCR. Szacuje się, że ok. 200 tys. osób nadal mieszka w miejscach zakwaterowania zbiorowego. To często osoby starsze i z niepełnosprawnościami, którym trudno się usamodzielnić. Uchodźcy nadal potrzebują wsparcia związanego ze znalezieniem zatrudnienia, dostępu dzieci do edukacji czy nauki języka polskiego. Eksperci podkreślają, że integracja ekonomiczna Ukraińców to duża korzyść dla polskiej gospodarki. Tylko w 2023 roku udział pracowników z Ukrainy przełożył się na ok. 1 proc. krajowego PKB.
Konsument
Coraz więcej Europejczyków ogranicza spożycie mięsa na rzecz produktów roślinnych. Większe wsparcie ze strony rządów i legislacji mogłoby zwiększyć ich popularność
Ponad połowa Europejczyków jedzących mięso aktywnie ogranicza jego roczne spożycie. Niemal 30 proc. co najmniej raz w tygodniu spożywa przynajmniej jedną roślinną alternatywę mięsa lub nabiału – wynika z badania ProVeg. Zmiana nawyków konsumenckich napędza branżę produktów roślinnych, ale wspomogłyby ją także zmiany systemowe, m.in. szersze dofinansowanie produkcji roślinnej kosztem mięsnej czy obniżenie podatku na żywność o niskim śladzie środowiskowym.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.