TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje kapitał na międzynarodową ekspansję!
AHAVA PR
ul. Mikołaja Kopernika 37/1
90-552 90-552 Łódź
andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl| |andrzej.sieczkowski|ahavapr.pl
48 503 838 407
www.ahavapr.pl
TRYBECO przejmuje Volt Scooters
29 listopada 2021
INFORMACJA PRASOWA 29.11.2021 Łódź
TrybEco przejmuje Volt Scooters i pozyskuje kapitał na międzynarodową ekspansję!
Europejski rynek rowerów elektrycznych urósł w 2020 roku o 25%. Jednym z beneficjentów tego wzrostu jest firma TrybEco działająca w branży mikroelektromobilności. Łódzka spółka za 5 lat chce sprzedawać 15 tys. hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie. Firma sięga właśnie po drugą rundę finansowania dalszego rozwoju, dzięki której pozyska 3 miliony złotych. Jednocześnie powiększa zakres działania, dzięki przejęciu firmy znanej pod marką VoltScooters oferującej system sharingowy hulajnóg elektrycznych.
Dzięki przejęciu Volt Scooters TrybEco staje się jedyną firmą na polskim rynku, która oprócz produkcji i dystrybucji rowerów hybrydowych oferuje również systemy sharingowe. Ten ruch ma na celu dywersyfikację strategii rozwojowej. Oferta Volt Scooters opiera się o hulajnogi; TrybEco planuje wzbogacić ją o skutery i hybrydowe rowery elektryczne własnej produkcji.
Jest to kolejny krok w szybkim rozwoju marki, która na przełomie września i października jako pierwsza na rynku uruchomiła uniwersalne stacje ładowania dla elektrycznych jednośladów.
Kompleksowa oferta TrybEco
„Od sześciu lat działamy na rynku mikroelektromobilności, oferujemy pojazdy, infrastrukturę, a także systemy informatyczne do obsługi jednych i drugich. Inwestycja w systemy sharingowe to dla nas naturalna droga rozwoju” - tłumaczy Tomasz Przygucki, właściciel TrybEco.
TrybEco znane jest z produkcji niezawodnych rowerów hybrydowych, skuterów i hulajnog elektrycznych - ma obecnie w ofercie 25 różnego rodzaju pojazdów. Oprócz tego, oferuje modele stacji ładowania, parkowania i wypożyczania. TrybEco PowerBench to niewielka stacja umożliwiająca ładowanie i parkowanie hulajnóg - zarówno tych prywatnych jak i z systemów sharingowych. TrybEco PowerBox z kolei to zespół wielkości jednego miejsca parkingowego, który można wzbogacić o instalację fotowoltaiczną, czyniąc tę stację energetycznie samowystarczalną. Marka inwestuje też w systemy IT, zgodnie z ideą smart city.
„Utworzenie czwartego filaru firmy w postaci systemów sharingowych - obok jednośladów, infastruktury i systemów IT - daje nam ogromne możliwości i potencjał wzrostu” - wyjaśnia Przygucki.
Rodzimy system sharingowy z dużym potencjałem
VoltScooters przejmowany przez TrybEco to obecny na rynku od trzech lat operator systemów sharingowych dla hulajnóg elektrycznych. Ma obecnie 70 tys. aktywnych użytkowników i 700 jednośladów, dostępnych we własnej flocie oraz w sieci franczyzobiorców w całej Polsce i za granicą. Firma posiada autorskie systemy sharingowe IoT/Cloud i zweryfikowany rynkowo innowacyjny model najmu hulajnóg z wymienną baterią.
Rozległa sieć franczyzobiorców daje prognozy wzrostu rzędu 200-300 proc. rocznie. Strategia oparta o miasta powiatowe powoduje, że Volt Scooters nie musi konkurować z międzynarodowymi systemami sharingowymi. Od 2021 roku firma operuje też na pierwszym rynku zagranicznym - w stolicy Albanii, Tiranie.
“Dotychczas systemy sharingowe hulajnóg były dostępne tylko w dużych miastach. Trendy na rynku jednoznacznie pokazują, że mikroelektromobilność to przyszłość transportu miejskiego nie tylko w metropoliach. Oparty na ekspansji w miastach powiatowych i rynkach zagranicznych strategia Volt Scooters ma w naszym przekonaniu bardzo duży potencjał wzrostu” - komentuje Zbigniew Zaborowski z VoltScooters.
Długofalowa i kompleksowa strategia rozwoju
Liczby pokazują, że potencjał wzrostu faktycznie jest bardzo duży. Prognozuje się, że w 2026 roku udział rowerów elektrycznych w wartym 5,5 mld zł rynku rowerowym wyniesie aż 30 proc. TrybEco planuje wykorzystać ten trend.
“W latach 2020-2026 planujemy wzrost w przedziale 25-50 proc. rocznie, przy wzroście rynku na poziomie 50 proc. Oznacza to, że do 2026 roku będziemy sprzedawać 15 tys. sztuk hybrydowych rowerów elektrycznych rocznie i zwiększymy nasz przychód minimum trzykrotnie. Takie wyniki będziemy w stanie osiągnąć już przy pozyskaniu 1-2 proc. rynku polskiego i regionu Europy Środkowowschodniej” - mówi dyrektor TrybEco Marcin Szymczak.
TrybEco szacuje również, że w ciągu pięciu lat osiągnie roczną sprzedaż 1000 skuterów elektrycznych, 1000 hulajnóg, 100 stacji PowerBox, 500 stacji PowerBench. Dynamika wzrostu zostanie osiągnięta i utrzymana dzięki inwestycjom w rozwój kanałów dystrybucji i promocji marki w Polsce i zagranicą, systemowej modernizacji stanów magazynowych oraz pracom R&D na rzecz rozwoju autorskich technologii IT i AI.
Według prognozy Stowarzyszenia Mobilne Miasto polski rynek mikroelektromobilności wzrośnie w najbliższych latach kilkukrotnie. Liczba elektrycznych jednośladów (hulajnóg i skuterów) wzrośnie w latach 2019-2025 aż o 505%. Ocenia się też, że średnia roczna sprzedaż samych rowerów elektrycznych w Polsce do 2026 roku będzie na poziomie 60%.
Potencjał rynku elektrycznych jednośladów dostrzegła Grupa Assay, jeden z udziałowców TrybEco, która pośredniczy w pozyskiwaniu przez spółkę drugiej rundy finansowania. “Tego trendu nie da się zatrzymać. 60% codziennych podróży Europejczyków zamyka się w obrębie 8 km - a przy takich odległościach bezkonkurencyjne są jednoślady elektryczne. W 2030 roku w krajach UE sprzedawać się będzie 17 mln takich pojazdów. Chcemy by spółka TrybEco miała solidny udział w tym torcie rynkowym” - mówi Łukasz Blichewicz, prezes Grupy Assay.
Jak podkreśla Tomasz Przygucki, twórca TrybEco, pozyskanie dodatkowego kapitału i przejęcie Volt Scooters to racjonalny krok w kontekście potencjalnego rozwoju rynku jednośladów. Pozwoli to na ekspansję w segmencie systemów sharingowych i wykorzystanie potencjału produktowego. Tu założonym celem jest posiadanie 10 tys. hulajnóg w sieci franczyzobiorców w 2026 roku. Powiększanie bazy kontrahentów będzie pierwszym etapem w rozwoju sieci systemów dzielonych. Kolejny krok to stworzenie kompleksowej oferty, uwzględniającej też rowery i skutery oraz uzupełnionej o systemy IoT/Cloud. Trzeci etap to ekspansja na zagraniczne rynki w ramach Unii Europejskiej i wykorzystanie kilkukrotnie wyższych cen wypożyczeń.
Wiecej informacji udziela:
Andrzej Sieczkowski
+48 503 838 407
andrzej.sieczkowski@ahavapr.pl

Polski rynek dóbr luksusowych rośnie, Mercedes odpowiada

Specjalna oferta i dodatkowe rabaty na SUV-y i crossovery Toyoty. Wybiera je już połowa klientów

Rejestracja samochodów za granicą. Czy to się nadal opłaca? Kto może skorzystać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Parlament Europejski przeciwny centralizacji polityki spójności w UE. Apeluje o jej większą elastyczność
Parlament Europejski sprzeciwia się pomysłowi centralizacji zarządzania polityką spójności w Unii Europejskiej. W maju br. większością głosów przyjął sprawozdanie na temat spójności gospodarczej i społecznej i jej przyszłości po 2027 roku. Zdecydowana większość grup politycznych jest za decentralizacją modelu polityki spójności, mówiąc stanowcze „nie” ograniczeniu roli władz regionalnych i lokalnych. Jednocześnie wskazuje na potrzebę uelastyczniania tej głównej polityki inwestycyjnej tak, by sprawnie można było reagować na ewentualne kryzysy i nowe wyzwania.
Bankowość
Globalny sektor finansowy mocniej otwiera się na blockchain. Nowe regulacje likwidują kolejne bariery na rynku

Coraz więcej banków i instytucji finansowych inwestuje w technologię blockchain. To przede wszystkim szansa na zwiększenie bezpieczeństwa transakcji, ich prywatności, ale też nowe możliwości weryfikacji tożsamości oraz przechowywania wartości. Jedną z najbardziej zaawansowanych platform opartych na technologii blockchain jest Ethereum – zdecentralizowany system umożliwiający tworzenie i wykonywanie smartkontraktów oraz aplikacji rozproszonych. O ile klasyczne łańcuchy bloków pełnią funkcję zdecentralizowanego rejestru transakcji, o tyle Ethereum wprowadza warstwę logiki wykonawczej, czyniąc z blockchaina uniwersalną platformę kontraktów samowykonalnych i aplikacji rozproszonych.
Konsument
Po debacie prezydenckiej wzrosło zainteresowanie woreczkami nikotynowymi. Niesłusznie mylone są z nielegalnymi w Polsce snusami

Debata prezydencka 23 maja br. pokazała, że Polacy nie wiedzą, czym są saszetki nikotynowe oraz snusy, a także czym się różnią. Sztab wyborczy Karola Nawrockiego podał, że kandydat na prezydenta podczas debaty przyjął snus. Sam Karol Nawrocki sprostował, że była to saszetka nikotynowa. Tymczasem różnica między oboma produktami jest ogromna. Snus zawiera tytoń, którego nie ma w saszetce, a jego sprzedaż w UE – z wyjątkiem Szwecji – jest zabroniona.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.