Komunikaty PR

Trzy czwarte Polaków odbiera zakupy online za pośrednictwem automatów paczkowych

2024-08-22  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Bartosz Sosnówka
2pr

ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.05 MB )

Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte ankietowanych (76,2%) odbiera produkty zakupione w Internecie za pośrednictwem automatów paczkowych. Z raportu wynika również, że zdecydowana większość respondentów (83,1%) postrzega automaty paczkowe jako najlepszą opcję dostawy.

Ankietowani zostali zapytani, w jaki sposób najczęściej odbierają produkty zakupione przez Internet. Trzy czwarte z nich wykonuje to za pośrednictwem automatów paczkowych. Drugą najpopularniejszą opcją dostawy jest przesyłka kurierska pod drzwi, którą wybiera 18,3% respondentów. Zdecydowanie najmniejszy odsetek osób biorących udział w badaniu odbiera zakupy internetowe na stacjach benzynowych – jedynie 0,4%. Niezależnie od płci, respondenci najczęściej odbierają zakupy internetowe w automatach paczkowych. Nieco więcej kobiet wybiera tę formę – 77% w porównaniu do 75,4% mężczyzn. Drugą najczęściej wybieraną metodą odbioru zamówień, w obu wyróżnionych grupach, jest przesyłka kurierska pod drzwi.

Wśród wszystkich badanych, niezależnie od ich wykształcenia, automaty paczkowe są najczęstszą formą odbioru zakupów internetowych. Najchętniej korzystają z nich osoby z wykształceniem wyższym – 83,5%. Drugą najczęściej wybieraną metodą dostawy są przesyłki kurierskie pod drzwi, z których najchętniej korzystają respondenci z wykształceniem średnim. Rozpatrując wyniki ze względu na wiek respondentów, można zauważyć, że we wszystkich grupach wiekowych najczęściej wybieraną formą odbioru zakupów internetowych są automaty paczkowe. Jest to najbardziej widoczne wśród najmłodszych osób (od 18 do 29 lat), gdzie 86,6% z nich korzysta z tej metody. Warto ponadto zauważyć, że 25,7% osób w wieku 60 i więcej lat wybiera również dostawę kurierską pod drzwi.

W odpowiedzi na pytanie „Czy uważasz, że automaty paczkowe są najlepszą formą dostawy przesyłek?”, zdecydowana większość (83,1%) respondentów jest przekonana, że tak. Te przekonanie jest szczególnie silne wśród osób z wykształceniem wyższym (88,6%). – Automaty paczkowe oferują wyjątkową wygodę, umożliwiając odbiór przesyłek o dowolnej porze, co jest szczególnie korzystne dla osób o nieregularnych godzinach pracy. Dzięki ich szerokiej dostępności w wielu lokalizacjach, klienci mogą łatwo znaleźć najbliższy punkt nadania lub odbioru, co oszczędza czas związany z oczekiwaniem na kuriera. Dodatkowo, automaty paczkowe umożliwiają szybki i bezkontaktowy odbiór przesyłek, co zwiększa bezpieczeństwo oraz komfort użytkowania – mówi Michał Czechowski, dyrektor zarządzający w SwipBox Polska, producencie i operatorze automatów do odbioru przesyłek.

Wizerunek automatów paczkowych w naszym kraju jest bardzo pozytywny. Są one powszechnie postrzegane jako wygodne, nowoczesne i elastyczne narzędzie do odbioru przesyłek, szczególnie dla osób prowadzących intensywny tryb życia. Polacy cenią sobie ich dostępność, możliwość odbioru paczek o dowolnej porze, a także prostotę i szybkość korzystania. Automaty paczkowe zyskały również reputację ekologicznego rozwiązania, które zmniejsza liczbę kursów kurierskich, co wpływa na redukcję emisji CO2, a także optymalizację ostatniej mili kurierskiej. W efekcie, stały się nieodłącznym elementem miejskiego krajobrazu, symbolizującym nowoczesne podejście do logistyki – dodaje Bartosz Sosnówka, partner zarządzający w agencji 2PR, która zleciła badanie.

Najmłodsze osoby w wieku od 18 do 29 lat (90,6%) są najbardziej przekonane, że automaty paczkowe to najlepsza forma dostawy przesyłek. Natomiast osoby w wieku 60 lat i powyżej (74,3%) są najmniej pewne tego zdania i częściej niż pozostali ankietowani zaznaczały odpowiedź „nie wiem” (15,5%).

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 2pr
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę Biuro prasowe
2025-07-14 | 00:15

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Czy Europa konsekwentnie broni zdrowia swoich obywateli i wspiera zrównoważone rolnictwo? A może stosuje podwójne standardy, dopuszczając import żywności produkowanej przy
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Firma

Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.

Infrastruktura

Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.