Komunikaty PR

Trzy „życia” baterii do samochodów elektrycznych

2020-01-23  |  17:00
Kontakt
Best Brands PR
Best Brands PR

Słomińskiego
00-195 Warszawa
bestbrandspr|bestbrandspr.pl| |bestbrandspr|bestbrandspr.pl
0-22 251 66 86
www.bestbrandspr.pl

Baterie do samochodów elektrycznych mogą pełnić o wiele więcej funkcji niż tylko zapewnianie napędu. Mają ogromny potencjał i mogą przyczynić się do pozytywnego wykorzystania energii również przed ich zastosowaniem w samochodach elektrycznych, jak i już po ich wyeksploatowaniu w pojeździe. W jaki sposób? Odpowiedź otrzymamy, gdy przeanalizujemy trzy różne etapy „życia” baterii do samochodów elektrycznych.

Baterie litowo-jonowe mogą służyć jako uniwersalne magazyny energii jeszcze przed zainstalowaniem. W przeszłości firmy Daimler - niemiecki producent samochodów osobowych oraz  Enercity - dostawca energii z Hannover zaprezentowały, jak mogłoby wyglądać takie pierwsze „życie” baterii: w wielkim magazynie połączono w E – Smart ponad 3 tysiące fabrycznie nowych modułów baterii.

- Zamiast przechowywać przyszłe baterie zamienne, wykorzystujemy możliwości naszej wirtualnej elektrowni. Na przykład sprzedając przechowywaną moc do regulacji mocy pierwotnej, przyczyniamy się do stabilizacji europejskiej sieci elektrycznej, a jednocześnie poddajemy baterie czemuś w rodzaju treningu siłowego - ładujemy je i ostrożnie rozładowujemy, tak aby zachowały swoją wydajność - wyjaśnia Thorsten Winter, inżynier projektu w Enercity w Hannover-Herrenhausen.

Za kółkiem

Drugie „życie” baterii zaczyna się po ich zainstalowaniu w samochodach elektrycznych, gdzie służą jako magazyn energii. Zasilają samochody elektryczne średnio przez 5 do 10 lat. Zadanie nie jest łatwe, gdyż baterie nie tylko muszą niezawodnie przechowywać i oddawać wyprodukowaną energię, lecz także przejść średnio tysiąc ładowań.

- Zwykle moc baterii w pewnym momencie spada, a wtedy magazynowanie doprowadzanego prądu możliwe jest już tylko w 70-80%. Przy takim spadku mocy baterie są najczęściej wymieniane  - mówi Thorsten Winter z Enercity.

Praca w sieci

Baterie, których moc przestaje być wystarczająca do zasilania samochodów elektrycznych czekają dwie drogi – zakład recyklingowy albo trzeci etap „życia”, w którym ponownie zostałyby częścią systemu magazynowania energii.

W połączeniu z modułami rozdziału mocy, techniką szaf, klimatyzatorami i innymi podzespołami mogą one dalej służyć jako magazyny prądu dla sieci publicznej, a także przydać się w przemyśle (na przykład do kompensowania szczytów obciążeń lub do bezpiecznego dostarczania zasilania awaryjnego).

- Dzięki takiej formie dalszego wykorzystania baterii mamy możliwość obniżenia kosztów i zaoferowania nowych części w niższej cenie - mówi Thorsten Winter.

Po połączeniu w system magazynowania energii, baterie elektryczne – nowe lub używane – mają swój wkład w przemiany w świecie energii elektrycznej i mobilności. Takie rozwiązanie obniża koszty energii, a dzięki systemom magazynowania prąd można kupować z wyprzedzeniem i w dogodnych cenach.

To, jak to może wyglądać w praktyce, pokazuje przykład firmy Tesvolt – rozwiązania tego producenta akumulatorów po podłączeniu do elektrowni energii odnawialnej zapewniają zasilanie elektryczne przedsiębiorstwom z branży przemysłowej i usługowej.

Tesvolt stawia przy tym na partnerstwo z innymi firmami - na przykład specjaliści z Rittal poza dostarczaniem ważnych komponentów systemowych, służą swoim doświadczeniem i  udzielają wskazówek dotyczących rozwiązań IT.

Andreas Zühlcke, wiceprezes ds. zarządzania rynkami w Rittal przewiduje, że magazyny energii mogą dokonać przełomu na rynku masowym. Potwierdzają to również nowe badania Bank of America, według których ceny magazynów prądu spadną w ciągu najbliższych 5. lat o połowę.

- W ten sposób pojawiają się całkiem nowe szanse dla dysponujących specjalistyczną wiedzą firm, które są w stanie dostarczyć infrastrukturę techniczną, niezbędną dla bateryjnych magazynów energii. To idealna okazja, aby nadać priorytet rozbudowie infrastruktury e-mobilności w postaci stacji ładowania, a także współkształtować i wdrażać odpowiednie standardy – podkreśla Andreas Zühlcke.

Baterie oraz inne magazyny energii swój potencjał w pełni będą mogły ujawnić tylko wtedy, gdy infrastruktura ładowania zacznie rozwijać się równolegle do technologii magazynowania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Best Brands PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska Biuro prasowe
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce
IT i technologie Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?
2025-04-29 | 10:00

Polki najbardziej przedsiębiorczymi kobietami w Unii Europejskiej. Jak w biznesie może pomóc im AI?

Udział kobiet na stanowiskach kierowniczych w Polsce wynosi 43 % i jest to drugi najwyższy wynik w Europie (wyżej jest jedynie Łotwa – 46%).* Polki od lat udowadniają,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej

Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.

Przemysł spożywczy

Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.

Transport

Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.