Komunikaty PR

Tupiąc przeciw wojnom

2024-10-28  |  01:00
Biuro prasowe

Obecnie 400 milionów dzieci na świecie dorasta w strefach konfliktu[1], a ponad 43 miliony zmuszone są do opuszczenia swoich domów[2]. Oznacza to, że są nieustannie narażone na przemoc czy utratę rodziny. SOS Wioski Dziecięce w Polsce, jako organizacja, która już od 40 lat pomaga najbardziej potrzebującym dzieciom, nie może pozostać obojętna i rusza z akcją rzeczniczą „Tupiemy o pokój”. Celem akcji jest zaangażowanie szkół podstawowych w działania pokojowe poprzez oddanie głosu uczniom mówiącym w imieniu swoich rówieśników dorastających w strefach konfliktu.

Akcja „Tupiemy o pokój” jest częścią międzynarodowej kampanii SOS Children’s Villages International, którą rozpoczęły SOS Wioski Dziecięce w Belgii. W kampanię zaangażowało się 38 krajów członkowskich, reprezentujących wszystkie regiony świata w tym Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce. Inicjatywa służy wzmocnieniu głosów dzieci protestujących przeciwko trwającym na świecie konfliktom zbrojnym i polega na zachęceniu dzieci do wspólnego okazania niezgody na łamanie ich praw poprzez zbiorowe tupanie. Uczniowie poprzez symboliczne poruszenie ziemi nie bombami, ale własnym sprzeciwem, zwrócą uwagę na sytuację swoich rówieśników poszkodowanych w wyniku wojen.

- To bardzo ważna inicjatywa przede wszystkim dlatego, że jest od dzieci i dla dzieci. To one, ich działanie, ich symboliczny sprzeciw znajdują się tutaj w centrum uwagi. Cieszymy się, że możemy dać im platformę do wyrażania swojego zdania, ale też do budowania wspólnoty w obliczu ważnych i niecierpiących zwłoki problemów. Tym bardziej dziś, gdy wojna dotyka ofiary oddalone od nas kilkaset, kilkadziesiąt kilometrów  – mówi Beata Kulig, Doradczyni ds. Rzecznictwa w Stowarzyszeniu SOS Wioski Dziecięce.

Zaangażowanie szkół

Szkoły zainteresowane udziałem w akcji mogły dołączyć do 25 października.

Natomiast  23 października w Społecznej Szkole Podstawowej im. Jigoro Kano nr 26 w Warszawie odbyło się specjalne wydarzenie wzmacniające inicjatywę „Tupiemy o pokój!”. Akcję Stowarzyszenia wsparła również wieloletnia ambasadorka SOS Anna Dereszowska.

- Ogromnie się cieszę, że mogę być częścią tej akcji, doświadczać tak żywego zaangażowania dzieci w sprawy najważniejsze. Kolejny raz wspieram SOS Wioski Dziecięce i widzę, jak ważna jest nie tylko pomoc dzieciom, ale też umożliwienie im zabrania głosu i okazania emocji. Głęboko wierzę w siłę ich apelu oraz w to, że ich głos sprzeciwu wobec otaczających nas konfliktów i tragicznej sytuacji rówieśników w krajach ogarniętych wojną  ma moc sprawczą – mówi Ania Dereszowska.

Głos polskich uczniów trafi na szczyt ONZ

Celem akcji, oprócz oddania dzieciom głosu i przestrzeni do wyrażania sprzeciwu, jest również zwrócenie się do Organizacji Narodów Zjednoczonych. W związku z 35. rocznicą uchwalenia Konwencji o prawach dziecka, wiadomość od dzieci z całego świata zostanie zaprezentowana członkom ONZ 20 listopada b.r. podczas szczytu w Nowym Jorku. Będzie ona podkreślać istotę przestrzegania art. 38 Konwencji, który zobowiązuje do ochrony dzieci podczas konfliktów zbrojnych na całym świecie.


[1]  https://www.pap.pl/aktualnosci/pozbawione-dziecinstwa-pah-ponad-400-mln-dzieci-zyje-w-krajach-w-ktorych-trwaja-wojny-i

[2] https://centrum-prasowe.unicef.pl/248809-coraz-wiecej-przesiedlonych-dzieci-w-2022-r-ponad-433-mln

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Media i PR VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów Biuro prasowe
2025-04-10 | 17:00

VOICE IMPACT AWARD – ogólnopolski konkurs grantowy dla dziennikarzy i studentów

Aż 87% Polaków jest zmęczonych polaryzacją społeczną i polityczną widoczną zarówno w przestrzeni publicznej, jak i prywatnej. Z kolei prawie 80% polskich
Media i PR Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations
2025-04-10 | 10:20

Komunikacja w czasach kryzysów i zmian geopolitycznych. Jubileuszowy Kongres Public Relations

W świecie fake newsów, dezinformacji oraz globalnych problemów profesjonalne zarządzanie komunikacją przestało być wyborem – stało się koniecznością. O tym, jak
Media i PR Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?
2025-03-27 | 09:30

Jak skutecznie wykorzystać komunikację mobilną w biznesie?

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na ignorowanie nowoczesnych narzędzi komunikacyjnych. Rozwój technologii mobilnych sprawił, że firmy mają dostęp do

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

Problemy społeczne

Duża zmiana w organizacji pracy w firmach. Elastyczność wśród najważniejszych oczekiwań pracowników

Dotychczasowe modele organizacji pracy w firmach nie zawsze odpowiadają na wyzwania przyszłości. Ostatnie lata zmieniły zasady gry na rynku pracy i teraz elastyczność liczy się na nim bardziej niż kiedykolwiek wcześniej. Elastyczny model pracy staje się jednym z bardziej oczekiwanych benefitów, a dla firm jest to sposób na przyciągnięcie talentów. Kolejnym jest wykorzystanie innowacyjnych narzędzi technologicznych. To jednak wymaga zarówno od pracowników, jak i od pracodawców zaangażowania w ciągłe podnoszenie kompetencji.

Motoryzacja

Pożary pojazdów elektrycznych są rzadsze niż spalinowych. W powszechnym przekonaniu jest odwrotnie, bo brakuje edukacji

Trzydzieści pożarów aut elektrycznych i niemal 9,5 tys. pożarów aut spalinowych – to statystyki za ubiegły rok. Jak podkreślają eksperci, statystycznie pojazdy elektryczne płoną rzadziej niż spalinowe. W przeliczeniu na tysiąc zarejestrowanych pojazdów wskaźnik pożarów w przypadku elektryków wynosi 0,372, a w przypadku aut spalinowych 0,424. Specjaliści są zgodni co do tego, że w powszechnym obiegu brakuje rzetelnej wiedzy na temat samochodów elektrycznych i ich bezpieczeństwa pożarowego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.