Komunikaty PR

Twój Biznes w czasie koronowirusa? Płatności online i przenośne kasy fiskalne

2020-04-22  |  01:00
Biuro prasowe
Do pobrania jpg ( 0.08 MB )

Kiedy skończy się pandemia koronawirusa? Nikt tego nie wie, a wielu biznesmenów dziś zadaje sobie fundamentalne pytanie: jak podtrzymać lub odbudować relacje z klientami, kontrahentami? Jak będzie wyglądała gospodarka, kiedy skończy się ten trudny okres? Aktualnie możliwości działania przedsiębiorców są ograniczone, ale warto skorzystać z tych, które są dostępne.

Obostrzenia i ograniczenia, jakie aktualnie obowiązują, dotyczą przede wszystkim bezpośrednich kontaktów z drugim człowiekiem. Co dziś mogą zrobić przedsiębiorcy? Zaopatrzyć się w urządzenia do bezpiecznego rozliczania z kontrahentami. Przenośna kasa fiskalna, drukarka fiskalna, przenośny terminal płatniczy – to idealne rozwiązania na dzisiejsze czasy. Można je z powodzeniem wykorzystywać w branży gastronomicznej, która aktualnie opiera się na daniach na dowóz, w transporcie, sklepach budowlanych czy innych punktach prowadzących sprzedaż z możliwym odbiorem osobistym.

- Już w minionym roku aż 79% Polaków deklarowało, że woli płatności bezgotówkowe od tradycyjnych. Teraz transakcje kartą, w szczególności te bez konieczności podawania PIN-u oraz telefonem stały się jeszcze bardziej popularne - dlatego posiadanie nowoczesnego urządzenia, które sprawnie i szybko przyjmie płatność to podstawa! - nie ma wątpliwości Paweł Gacuta, właściciel działającego od 19 lat Białostockiego Centrum Kas Fiskalnych, i dodaje, że choć prowadzenie firmy w okresie pandemii nie należy do najłatwiejszych, to BCKF funkcjonuje w miarę sprawnie.

Kolejnym urządzeniem, na które warto postawić już dziś są kasy fiskalne online. Kasy tego typu komunikują się z Centralnym Rejestrem Kas (inaczej Repozytorium) prowadzonym przez Szefa Krajowej Administracji Skarbowej. Użytkownik kasy online musi zatroszczyć się o dostęp urządzenia do Internetu. Dzięki temu kasa będzie mogła łączyć się z Repozytorium. Obecnie korzystają z nich między innymi mechanicy i wulkanizatorzy, a już wkrótce takie urządzenia będą obowiązkowe w coraz większej ilości punktów usługowych.
Trzeba zaznaczyć, że w związku z pandemią branża hotelarska i gastronomiczna ma więcej czasu na dostosowanie się do nowych przepisów. Obowiązek zainstalowania kas fiskalnych, jaki miał wejść w życie 1 lipca 2020 został przesunięty  na 1 stycznia 2021 roku.

Drukarka fiskalna to urządzenie, przy pomocy którego można rejestrować sprzedaż. Jednak w przeciwieństwie do kasy fiskalnej, drukarka musi być podłączona do komputera, tebletu bądź smartfona  z oprogramowaniem sprzedażowym.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Monika Młynarczyk nowym dyrektorem marketingu w firmie WIŚNIOWSKI Biuro prasowe
2024-05-23 | 10:20

Monika Młynarczyk nowym dyrektorem marketingu w firmie WIŚNIOWSKI

Od 1 kwietnia stanowisko dyrektora marketingu w firmie WIŚNIOWSKI objęła Monika Młynarczyk, awansując w ramach zmian w wewnętrznej strukturze. Monika Młynarczyk związana jest z firmą
Firma 3 na 4 polskie firmy stawiają na zagraniczną ekspansję w cyfrowym wydaniu
2024-05-22 | 13:00

3 na 4 polskie firmy stawiają na zagraniczną ekspansję w cyfrowym wydaniu

75 proc. polskich przedsiębiorstw, jeszcze w tym roku, będzie starało się zwiększyć swoje przychody poprzez sprzedaż online na rynkach zagranicznych. Plany związane z otwarciem
Firma Niezwykła okazja dla start-upów, studentów i innowacyjnych przedsiębiorców. Spot
2024-05-21 | 16:30

Niezwykła okazja dla start-upów, studentów i innowacyjnych przedsiębiorców. Spot

Jak przekształcić biznesplan w biznes – to pytanie, które stawia sobie większość początkujących przedsiębiorców. I choć nie ma na nie jednej odpowiedzi, warto jej

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Rozwój zielonego transportu wciąż zablokowany. Główna przyczyna to brak odpowiedniej infrastruktury energetycznej

Ponad połowa sieci napowietrznych i stacji elektroenergetycznych ma powyżej 40 lat. Brak modernizacji infrastruktury energetycznej przekłada się na słabe moce przesyłowe i blokuje rozwój zielonego transportu. Tymczasem według nowych przepisów w 2034 roku 90 proc. wszystkich nowych pojazdów ciężkich rejestrowanych w UE miałyby stanowić te bezemisyjne. – Bez odpowiedniej infrastruktury, zwłaszcza przy transporcie na duże odległości, zielona transformacja w transporcie będzie utrudniona – ocenia Jan Buczek, prezes Zrzeszenia Międzynarodowych Przewoźników Drogowych w Polsce.

Handel

Producenci owoców i warzyw: Zielony Ład to bardziej ideologia niż idea. Dotknie nie tylko rolników, ale też inne grupy społeczne

Rolnicy obawiają się, że unijne regulacje, mające w założeniu chronić klimat, uderzą nie tylko w ich biznes, ale z czasem także w inne grupy społeczne, a entuzjazm związany z ekologicznym podejściem do produkcji rolnej zostanie przygaszony. – Zielony Ład to bardziej ideologia niż idea – uważa Witold Boguta, prezes zarządu Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Jak podkreśla, część Zielonego Ładu to nic nowego, bo pewne jego elementy są wdrażane w Polsce od ponad dwóch dekad.

Infrastruktura

Prezydent Łodzi: Wbrew danym GUS Łódź się zaludnia. Szczególnie przybywa nam młodych osób

Lepsza infrastruktura i mieszkania na wynajem to kluczowe zagadnienia, które znajdują się wśród priorytetów na najbliższe lata. Prezydent Łodzi zapowiada inwestycje i wchodzi w polemikę z danymi GUS, które wskazują, że położone w centrum Polski miasto dramatycznie się wyludnia. Hanna Zdanowska powołuje się na liczby, które sugerują odwrotny trend.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.