Komunikaty PR

Tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej.

2021-08-19  |  01:00
Biuro prasowe

Tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej. W jaki sposób zmaksymalizować efekt?

 

Stare przysłowie mówi „przez żołądek do serca”. Czy nadal jednak jest aktualne? Obecnie konsumenci opierają swoje decyzje zakupowe na wielu zmiennych. Nie zawsze kierując się „żołądkiem”. W jaki sposób zatem zaplanować tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej? Eksperci podpowiadają.

 

 

 

Liczby, które nie kłamią

Na początku kilka ważnych faktów. 65 % populacji stanowią wzrokowcy. Natomiast nasz mózg potrzebuje jedynie 1/10 sekundy, by zrozumieć sens przedstawianych mu treści wizualnych. Dla porównania – w przypadku tekstu zawierającego między 200 - 250 słów zajmuje mu to aż 60 sekund. Wniosek jest jeden – odczucia wizualne są ściśle skorelowane ze wzrostem zaangażowania. Oczy nie służą nam dziś jedynie do patrzenia. Jemy nimi. Kupujemy. Stanowią podstawę decyzji zakupowych. To istotny aspekt, który należy wziąć pod uwagę, gdy zaczynamy tworzenie strategii firmy z branży kulinarnej.

 

Ustal efekty, do których dążysz

- Żadna strategia nie powinna funkcjonować bez wskaźników i celów – mówi Sebastian Kopiej z Commplace. – Wyobraźmy sobie sytuację, w której bierzemy udział w wyścigu bez ustalenia linii mety. Czy miałoby to sens? Absolutnie nie. Co więcej, mogłoby prowadzić do demotywacji i zboczenia z ustalonego toru. A to w przypadku biznesu jest zwyczajnie nieopłacalne – dodaje ekspert z Commplace.

Przykładowe cele, które warto ująć w strategii:

  • Wzrost rozpoznawalności marki na tle konkurencyjnych brandów.
  • Wzrost rozpoznawalności produktów marki.
  • Zwiększenie wartości postrzeganej marki,
  • Dotarcie do potencjalnych odbiorców – zarówno z rynku B2B, jak i B2C.
  • Wzrost sprzedaży.

 

Wyciśnij maksimum z kanałów komunikacji

Tworzenie strategii firmy to także wybór odpowiednich kanałów komunikacji. Czy musisz być wszędzie? Zdecydowanie nie. Poniżej podpowiadamy, w jaki sposób możesz wykorzystać te najpopularniejsze z nich:

  • Facebook – zaprezentuj przepisy i zdjęcia, zaproś do interakcji użytkowników (np. poprzez przesyłanie zdjęć własnych potraw).
  • Instagram- pokaż kulisy sesji zdjęciowych oraz zdjęcia produktów i gotowych dań.
  • Tik tok - udostępniaj scenki prezentujące produkty i proces gotowania (z przymrużeniem oka).
  • Blog – publikuj przepisy oraz ciekawostki na temat gotowania.
  • Youtube – udostępniaj pełne przepisy i poradniki w stylu „zrób to sam” lub „krok po kroku”.
  • Newsletter – wysyłaj przepis tygodnia lub informacje o nowościach produktowych w swojej ofercie.

 

Przez zdjęcie do żołądka (i serca)

Tworzenie strategii firmy oferującej w branży kulinarnej bezsprzecznie powinno zostać powiązane z realizacją profesjonalnej sesji zdjęciowej. Fotografia żywności może odwoływać się do emocji konsumentów, zatrzymując ich przy naszym produkcie i obiecując ucztę dla zmysłów. Co więcej, w myśl zasady zero waste w marketingu – pozyskane materiały można później wielokrotnie wykorzystywać w różnorodnych kanałach komunikacji. Należą do nich strona WWW, social mediach, blog firmowy, czy POSy. Od czego zatem zacząć? Najpierw zastanów się nad swoim tematem przewodnim i grupie docelowej.

  • Kto należy do odbiorców produktów?
  • Co lubi?
  • Jakie elementy przywołują w nim miłe wspomnienia?
  • Jaka jest historia, którą chcesz opowiedzieć?
  • Jakie emocje chcesz wywołać?

Fotografia kulinarna pomoże dotrzeć do kubków smakowych klientów, bez konieczności organizowania degustacji. Apetycznie zaprezentowany produkt pomaga zwizualizować smak, zapach oraz sugeruje sposób podania.

 

 

 

Silna marka. Silny ambasador.

Słowo klucz to społeczny dowód słuszności. Dzięki niemu pozyskasz zaufanie odbiorców. W jaki sposób? Zaproś do współpracy kucharzy, blogerów, czy innych ekspertów (np. dietetyków). Jest to w szczególności istotne w momencie, w którym wprowadzasz na rynek nowość. Nie wszyscy, nawet lojalni klienci sięgną bowiem chętnie po nowy produkt. Jest to związane z lękiem przed zmianą. Odbiorcy przyzwyczaili się do starego opakowania, smaku, czy konsystencji, a spróbowanie „nowego” zmusza ich poniekąd do wyjścia ze strefy komfortu i porzucenia dawnych przyzwyczajeń. Jak pokazało badanie SW Research, jesteśmy przywiązani do znanych marek i z dużym dystansem podchodzimy do nowości. Dlatego tak istotne jest, aby w lejku zakupowym, uwzględnić obszar, jakim może być kampania reklamowa z zaangażowaniem eksperta z zewnątrz.

 

Postaw na rzetelne przepisy

Ważnym elementem, który często mocno wpływa na wizerunek marki są przepisy. Dużym zagrożeniem jest bowiem sytuacja, w której dostarczamy odbiorcom niesprawdzone receptury. Efektem może być wzrost niepochlebnych opinii w Internecie. Co gorsza odbiorcy mogą nie widzieć przyczyny w niedopracowanym sposobie wykonania, ale jakości produktu marki, którego należy użyć. Przygotowanie autorskich przepisów to zatem kolejny element układanki składającej się na tworzenie strategii firmy.

 - Dobrym rozwiązaniem jest współpraca z szefami kuchni, którzy nie tylko zaprezentują jak wykonać danie, ale również dokładnie krok po kroku wytłumaczą, dlaczego poszczególne czynności są tak istotne – mówi Katarzyna Bemsz, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy, którego kucharze współpracują z markami w obszarze food marketingu. - W efekcie uzyskamy nie tylko sprawdzony przepis, ale dodatkowo zarekomendowany przez eksperta – dodaje.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz Biuro prasowe
2025-08-11 | 12:30

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Współczesne wnętrza coraz częściej łączą estetykę z funkcjonalnością, a zrównoważony rozwój staje się kluczowym elementem projektowania. Ekologiczne
Firma Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją
2025-07-30 | 09:25

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

W wielu organizacjach procesy związane z dokumentacją funkcjonują na uboczu uwagi zarządów, choć mają bezpośredni wpływ na ciągłość operacyjną, zgodność
Firma CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
2025-07-24 | 14:00

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie

Nowe partnerstwo ma służyć pogłębieniu integracji pomiędzy profesją  finansową a środowiskiem cyberbezpieczeństwa w Europie poprzez wymianę wiedzy, rozwój kompetencji

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni

Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.

Polityka

Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.

Infrastruktura

Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.