90% konsumentów porównuje oferty ubezpieczeń przed ich zakupem
Multiporównywarka internetowa rankomat.pl już od 15 lat pomaga w wyborze najlepszych polis i produktów finansowych. Jak wynika z jubileuszowego badania rankomat.pl, porównywanie ofert ubezpieczeniowych stało się nawykiem konsumenckim - przed zakupem dokonuje go 90 proc. badanych, a najczęściej robi to za pośrednictwem porównywarek internetowych.
Ubezpieczenia w Internecie porównuje blisko połowa konsumentów
Z okazji swojego jubileuszu rankomat.pl postanowił sprawdzić, jak zmienił się rynek porównywarek internetowych na przestrzeni lat, a także przeprowadził badanie mające na celu poznanie i zrozumienie podejścia konsumentów do zakupu ubezpieczeń. Wynika z niego, że 65 proc. klientów przed zakupem ubezpieczenia zawsze porównuje oferty firm ubezpieczeniowych. Kolejne 25 proc. deklaruje, że wykonuje takie porównania od czasu do czasu. Tylko 4 proc. nie zestawia ze sobą produktów różnych firm ubezpieczeniowych. Badanie dowiodło, że internetowe porównywarki to najpopularniejszy sposób sprawdzenia najkorzystniejszych ofert ubezpieczycieli – jako pierwsze źródło informacji o ofercie ubezpieczeń wskazała ją blisko połowa ankietowanych. Na kolejnych miejscach uplasowali się agenci ubezpieczeniowi, rodzina i znajomi, a także strony internetowe towarzystw ubezpieczeniowych. Klienci doceniają dostępność porównywarek – w ciągu zaledwie kilku minut klient otrzymuje dostosowane do jego indywidualnych potrzeb oferty, co oznacza wygodę, oszczędność czasu oraz pieniędzy.
- Popularność porównywarek ubezpieczeń i produktów finansowych systematycznie rośnie – potwierdza to nie tylko nasze jubileuszowe badanie, ale też wyniki, jakie jako firma wypracowaliśmy na przestrzeni 15 lat naszej działalności. W tym czasie na platformie dokonano ponad 31 mln porównań ofert, co oznacza, że statystycznie niemal każdy dorosły Polak zrobił to przynajmniej raz. Za naszym pośrednictwem ubezpieczyło się ponad 1,5 mln klientów – najwięcej, bo około 1 mln skorzystało z naszej pomocy przy zakupie ubezpieczeniu samochodu. Z wyliczeń wynika, że klienci rankomat.pl zaoszczędzili już łącznie ok. 1 mld zł – mówi Tomasz Masajło, prezes rankomat.pl.
Rankomat.pl świętuje 15-lecie
Rankomat.pl - lider rynku porównywarek ubezpieczeń i produktów finansowych powstał w 2008 roku, a kilka miesięcy później za jej pośrednictwem pierwszy klient kupił ubezpieczenie. Była to polisa komunikacyjna OC. Przez 15 lat obecności na rynku działalność rankomat.pl istotnie ewoluowała. Obecnie na stronie klienci mogą porównać i kupić produkty z sześciu linii ubezpieczeniowych takich jak: komunikacja, nieruchomości, podróże, życie i NNW szkolne oraz trzech linii finansowych. Każdego dnia w wyborze najlepszego produktu pomaga klientom 200 agentów ubezpieczeniowych i wyspecjalizowanych doradców.
Możesz liczyć na rankomat.pl
Rankomat.pl systematycznie poszerza zakres usług, dostosowując swoją ofertę do potrzeb rynku i klientów. Choć początkowo marka kojarzona była głównie z ubezpieczeniami, dziś nie bez powodu jest nazywana multiporównywarką. Platforma umożliwia bowiem porównanie nie tylko ubezpieczeń, ale także ofert z zakresu usług finansowych: kont bankowych, kredytów, pożyczek oraz lokat. Rankomat.pl to również ogromna baza wiedzy na temat produktów ubezpieczeniowych i finansowych. Przez 15 lat obecności na rynku zespół ekspertów rankomat.pl przygotował ponad 2 tys. rankingów, zestawień i poradników, które pomagają klientom w poruszaniu się po skomplikowanym świecie ubezpieczeń i finansów.
- Naszą misją jest pomaganie w wygodnym zakupie najlepszych produktów i usług – zależy nam na tym, aby klient otrzymał ofertę skrojoną na miarę swoich potrzeb. Oferujemy nie tylko pomoc w zakupie, ale też szereg usług posprzedażowych zapewniających wsparcie i bezpieczeństwo po sprzedaży - np. w momencie szkody, sprzedaży pojazdu lub innego zdarzenia – podsumowuje Tomasz Masajło.
W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków…
Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą
Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.