Komunikaty PR

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

2024-04-24  |  12:00
Biuro prasowe

Kluczowe dane:

  • Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.)
  • Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.)
  • Wskaźnik szkodowo-kosztowy: 97,3% dla ubezpieczeń i usług asystorskich, 96,2% tylko dla ubezpieczeń
  • 72,9 mln – tyle razy pomagaliśmy naszym klientom na całym świecie, co odpowiada 200 tysiącom spraw dziennie

Allianz Partners, lider usług ubezpieczeniowych i assistance na świecie, ogłosił wyniki finansowe za 2023 rok. Przychody osiągnęły poziom 9,3 mld euro, a zysk operacyjny wyniósł 301,2 mln euro. Tym samym Allianz Partners osiągnął najlepsze wyniki w historii firmy, a wszystkie linie produktowe odniosły stabilne wzrosty. Rozwój był efektem osiągnięć w dziale podróży międzynarodowych, dwucyfrowego wzrostu w segmencie mobilności & assistance oraz rekordowego wzrostu o 23,4% w sektorze zdrowotnym Allianz Partners. 

Przekrój przez wszystkie obszary działalności Allianz Partners: 

- W obszarze zdrowia szczególnie dobre wyniki są efektem organicznego wzrostu zwłaszcza w  segmencie MŚP oraz nowym lokalnym partnerstwom ubezpieczeniowym. 

- Dynamiczny rozwój działalności assistance był w dużej mierze rezultatem zwiększenia przychodów w obszarach mobilności oraz home & easy living. Sukces w obszarze mobilności był możliwy dzięki współpracy z istniejącymi oraz nowymi klientami w Europie i Ameryce Północnej. 

- Wzrost w zakresie ubezpieczeń turystycznych to efekt dobrych wyników w regionie Azji, Australii i Oceanii, w Ameryce Północnej i Europie. 

Wyniki w poszczególnych obszarach biznesowych Allianz Partners:

Obszar zdrowia odnotował znaczny wzrost (o 23,4%), osiągając w ubiegłym roku przychody w wysokości 2,959 mld euro.  

Firma kontynuowała dwucyfrowy wzrost przychodów dzięki organicznemu rozwojowi zwłaszcza w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) na całym świecie oraz dzięki nowym partnerstwom z lokalnymi ubezpieczycielami. Transgraniczne ubezpieczenia zdrowotne, usługi i administracja zostały wzmocnione przez znaczny wzrost zasięgu regionalnego za sprawą dodatkowych centrów wsparcia operacyjnego dla klientów w regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Allianz Partners przewiduje możliwość skalowania biznesu w kolejnych latach dzięki wprowadzeniu cyfrowych usług opieki zdrowotnej i platformie Lumi, z której w 2023 roku skorzystało już ponad milion użytkowników. 

W ubezpieczeniach turystycznych wzrost wyniósł 8%, co w 2023 roku przełożyło się na przychody w wysokości 3,297 mld euro. 

Rozwój w tym obszarze był efektem wzrostów w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej i Europie. Ożywienie w podróżach w Australii i Nowej Zelandii, po zniesieniu wszystkich ograniczeń, spowodowało wzrost liczby podróży w regionie Azji i Pacyfiku. Ponownie ogromną popularnością cieszyły się podróże po Ameryce Północnej, co przyczyniło się do dalszego wzrostu liczby kanałów offline i sprzedaży B2C. Wzrost w Europie był spotęgowany przede wszystkim przez sektor usług finansowych w Wielkiej Brytanii, a także linie lotnicze i biura podróży we Francji. Po niedawnym uruchomieniu aplikacji mobilnej allyz – Allianz Partners kontynuuje ekspansję i inwestycje w cyfrowe platformy dla klientów. 

Obszar mobilności & assistance zakończył 2023 rok z 2,902 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 11,2% rok do roku.  

W obszarze pomocy drogowej zanotowano silny wzrost na rynkach europejskich, w szczególności we Francji, Hiszpanii i Szwajcarii, a także w Ameryce Łacińskiej (głównie w Brazylii). W obszarze assistance domowego dobre wyniki uzyskano w całej Europie, przede wszystkim w Niemczech i Austrii, a także w Australii. Obszar Easy Living, świadczący usługi w zakresie ułatwiania życia codziennego (takie jak np. wsparcie rehabilitacyjne), rósł rok do roku głównie dzięki nowym klientom w Europie Wschodniej. Działalność w zakresie zarządzania urządzeniami mobilnymi i ryzykiem cyfrowym (MDDR) pozostała ogólnie stabilna, przy czym znaczny wzrost odnotowano w Indiach, Hiszpanii i Francji, przy jednoczesnej sanacji portfela na wybranych rynkach. 8-proc. wzrost przychodów w obszarze mobilności opiera się na dotychczasowych relacjach z klientami, pozyskaniu nowych partnerów na rynkach europejskich i azjatyckich, Embedded Insurance oraz wzroście liczby ubezpieczeń specjalnych (w szczególności w zakresie nowej i mikromobilności). Linia biznesowa dot. mobilności z powodzeniem weszła na rynek amerykański, z perspektywą dalszego wzrostu w 2024 roku. 

Rok 2023 był kolejnym rekordowym rokiem dla Allianz Partners pod względem całkowitych przychodów i zysków po fantastycznych wynikach w 2022 roku. Branża turystyczna nadal się rozwija, nasza działalność w zakresie opieki zdrowotnej odnotowała ogromny wzrost, a aktywność w zakresie pomocy i mobilności na całym świecie nabrała rozpędu. Nasz rozwój opiera się na solidnych fundamentach, ponieważ inwestujemy w cyfryzację naszych usług, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom zadowolenia klientów – skomentował Tomas Kunzmann, prezes zarządu Allianz Partners. 

Dzięki dobrym wynikom finansowym Allianz Partners znajduje się w czołówce transformacji branży ubezpieczeniowej. Nieustannie wprowadzamy innowacje i inwestujemy znaczne środki w transformację cyfrową, w tym we wdrażanie naszej wiodącej na rynku platformy cyfrowej allyz we wszystkich obszarach biznesowych. Dzięki zaangażowaniu zespołu zatrudniającego ponad 22 tys. pracowników na całym świecie, jestem bardzo pozytywnie nastawiony w kontekście perspektyw na nadchodzące lata i tego, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest podwojenie przychodów do 2030 roku – dodał Tomas Kunzmann.


Materiał wideo przedstawiający kluczowe dane Allianz Partners z 2023 roku można obejrzeć w zakładce Więcej informacji.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Czy EKUZ wystarczy polskim kibicom na Euro 2024? Biuro prasowe
2024-06-14 | 15:45

Czy EKUZ wystarczy polskim kibicom na Euro 2024?

Kibice z Polski pojadą za reprezentacją na co najmniej trzy mecze fazy grupowej Euro 2024. Jeżeli w podróż zabiorą kartę EKUZ, uzyskają dostęp do publicznej służby zdrowia
Ubezpieczenia Andrzej Klesyk
2024-06-11 | 06:00

Andrzej Klesyk oraz Vincent Vandendael dołączają do Rady Nadzorczej MJM Holdings

Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy MJM Holdings SA przegłosowało przyjęcie Andrzeja Klesyka oraz Vincenta Vandendaela w skład Rady Nadzorczej Spółki.
Ubezpieczenia Grupa PIB ujawnia, że kluczowym elementem ich strategii M&A jest zakup portf
2024-06-06 | 13:00

Grupa PIB ujawnia, że kluczowym elementem ich strategii M&A jest zakup portf

W listopadzie tego roku upłyną 4 lata od kiedy PIB Group, brytyjska grupa pośredników ubezpieczeniowych, pojawiło się w Polsce. Zaczęło się od inwestycji w WDB, które w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”

Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.

Prawo

Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur

Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.

Transport

Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry

W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie.  – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.