Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
Kluczowe dane:
- Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.)
- Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.)
- Wskaźnik szkodowo-kosztowy: 97,3% dla ubezpieczeń i usług asystorskich, 96,2% tylko dla ubezpieczeń
- 72,9 mln – tyle razy pomagaliśmy naszym klientom na całym świecie, co odpowiada 200 tysiącom spraw dziennie
Allianz Partners, lider usług ubezpieczeniowych i assistance na świecie, ogłosił wyniki finansowe za 2023 rok. Przychody osiągnęły poziom 9,3 mld euro, a zysk operacyjny wyniósł 301,2 mln euro. Tym samym Allianz Partners osiągnął najlepsze wyniki w historii firmy, a wszystkie linie produktowe odniosły stabilne wzrosty. Rozwój był efektem osiągnięć w dziale podróży międzynarodowych, dwucyfrowego wzrostu w segmencie mobilności & assistance oraz rekordowego wzrostu o 23,4% w sektorze zdrowotnym Allianz Partners.
Przekrój przez wszystkie obszary działalności Allianz Partners:
- W obszarze zdrowia szczególnie dobre wyniki są efektem organicznego wzrostu zwłaszcza w segmencie MŚP oraz nowym lokalnym partnerstwom ubezpieczeniowym.
- Dynamiczny rozwój działalności assistance był w dużej mierze rezultatem zwiększenia przychodów w obszarach mobilności oraz home & easy living. Sukces w obszarze mobilności był możliwy dzięki współpracy z istniejącymi oraz nowymi klientami w Europie i Ameryce Północnej.
- Wzrost w zakresie ubezpieczeń turystycznych to efekt dobrych wyników w regionie Azji, Australii i Oceanii, w Ameryce Północnej i Europie.
Wyniki w poszczególnych obszarach biznesowych Allianz Partners:
Obszar zdrowia odnotował znaczny wzrost (o 23,4%), osiągając w ubiegłym roku przychody w wysokości 2,959 mld euro.
Firma kontynuowała dwucyfrowy wzrost przychodów dzięki organicznemu rozwojowi zwłaszcza w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) na całym świecie oraz dzięki nowym partnerstwom z lokalnymi ubezpieczycielami. Transgraniczne ubezpieczenia zdrowotne, usługi i administracja zostały wzmocnione przez znaczny wzrost zasięgu regionalnego za sprawą dodatkowych centrów wsparcia operacyjnego dla klientów w regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Allianz Partners przewiduje możliwość skalowania biznesu w kolejnych latach dzięki wprowadzeniu cyfrowych usług opieki zdrowotnej i platformie Lumi, z której w 2023 roku skorzystało już ponad milion użytkowników.
W ubezpieczeniach turystycznych wzrost wyniósł 8%, co w 2023 roku przełożyło się na przychody w wysokości 3,297 mld euro.
Rozwój w tym obszarze był efektem wzrostów w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej i Europie. Ożywienie w podróżach w Australii i Nowej Zelandii, po zniesieniu wszystkich ograniczeń, spowodowało wzrost liczby podróży w regionie Azji i Pacyfiku. Ponownie ogromną popularnością cieszyły się podróże po Ameryce Północnej, co przyczyniło się do dalszego wzrostu liczby kanałów offline i sprzedaży B2C. Wzrost w Europie był spotęgowany przede wszystkim przez sektor usług finansowych w Wielkiej Brytanii, a także linie lotnicze i biura podróży we Francji. Po niedawnym uruchomieniu aplikacji mobilnej allyz – Allianz Partners kontynuuje ekspansję i inwestycje w cyfrowe platformy dla klientów.
Obszar mobilności & assistance zakończył 2023 rok z 2,902 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 11,2% rok do roku.
W obszarze pomocy drogowej zanotowano silny wzrost na rynkach europejskich, w szczególności we Francji, Hiszpanii i Szwajcarii, a także w Ameryce Łacińskiej (głównie w Brazylii). W obszarze assistance domowego dobre wyniki uzyskano w całej Europie, przede wszystkim w Niemczech i Austrii, a także w Australii. Obszar Easy Living, świadczący usługi w zakresie ułatwiania życia codziennego (takie jak np. wsparcie rehabilitacyjne), rósł rok do roku głównie dzięki nowym klientom w Europie Wschodniej. Działalność w zakresie zarządzania urządzeniami mobilnymi i ryzykiem cyfrowym (MDDR) pozostała ogólnie stabilna, przy czym znaczny wzrost odnotowano w Indiach, Hiszpanii i Francji, przy jednoczesnej sanacji portfela na wybranych rynkach. 8-proc. wzrost przychodów w obszarze mobilności opiera się na dotychczasowych relacjach z klientami, pozyskaniu nowych partnerów na rynkach europejskich i azjatyckich, Embedded Insurance oraz wzroście liczby ubezpieczeń specjalnych (w szczególności w zakresie nowej i mikromobilności). Linia biznesowa dot. mobilności z powodzeniem weszła na rynek amerykański, z perspektywą dalszego wzrostu w 2024 roku.
– Rok 2023 był kolejnym rekordowym rokiem dla Allianz Partners pod względem całkowitych przychodów i zysków po fantastycznych wynikach w 2022 roku. Branża turystyczna nadal się rozwija, nasza działalność w zakresie opieki zdrowotnej odnotowała ogromny wzrost, a aktywność w zakresie pomocy i mobilności na całym świecie nabrała rozpędu. Nasz rozwój opiera się na solidnych fundamentach, ponieważ inwestujemy w cyfryzację naszych usług, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom zadowolenia klientów – skomentował Tomas Kunzmann, prezes zarządu Allianz Partners.
– Dzięki dobrym wynikom finansowym Allianz Partners znajduje się w czołówce transformacji branży ubezpieczeniowej. Nieustannie wprowadzamy innowacje i inwestujemy znaczne środki w transformację cyfrową, w tym we wdrażanie naszej wiodącej na rynku platformy cyfrowej allyz we wszystkich obszarach biznesowych. Dzięki zaangażowaniu zespołu zatrudniającego ponad 22 tys. pracowników na całym świecie, jestem bardzo pozytywnie nastawiony w kontekście perspektyw na nadchodzące lata i tego, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest podwojenie przychodów do 2030 roku – dodał Tomas Kunzmann.
Materiał wideo przedstawiający kluczowe dane Allianz Partners z 2023 roku można obejrzeć w zakładce Więcej informacji.
88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia
Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.