Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
Kluczowe dane:
- Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.)
- Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.)
- Wskaźnik szkodowo-kosztowy: 97,3% dla ubezpieczeń i usług asystorskich, 96,2% tylko dla ubezpieczeń
- 72,9 mln – tyle razy pomagaliśmy naszym klientom na całym świecie, co odpowiada 200 tysiącom spraw dziennie
Allianz Partners, lider usług ubezpieczeniowych i assistance na świecie, ogłosił wyniki finansowe za 2023 rok. Przychody osiągnęły poziom 9,3 mld euro, a zysk operacyjny wyniósł 301,2 mln euro. Tym samym Allianz Partners osiągnął najlepsze wyniki w historii firmy, a wszystkie linie produktowe odniosły stabilne wzrosty. Rozwój był efektem osiągnięć w dziale podróży międzynarodowych, dwucyfrowego wzrostu w segmencie mobilności & assistance oraz rekordowego wzrostu o 23,4% w sektorze zdrowotnym Allianz Partners.
Przekrój przez wszystkie obszary działalności Allianz Partners:
- W obszarze zdrowia szczególnie dobre wyniki są efektem organicznego wzrostu zwłaszcza w segmencie MŚP oraz nowym lokalnym partnerstwom ubezpieczeniowym.
- Dynamiczny rozwój działalności assistance był w dużej mierze rezultatem zwiększenia przychodów w obszarach mobilności oraz home & easy living. Sukces w obszarze mobilności był możliwy dzięki współpracy z istniejącymi oraz nowymi klientami w Europie i Ameryce Północnej.
- Wzrost w zakresie ubezpieczeń turystycznych to efekt dobrych wyników w regionie Azji, Australii i Oceanii, w Ameryce Północnej i Europie.
Wyniki w poszczególnych obszarach biznesowych Allianz Partners:
Obszar zdrowia odnotował znaczny wzrost (o 23,4%), osiągając w ubiegłym roku przychody w wysokości 2,959 mld euro.
Firma kontynuowała dwucyfrowy wzrost przychodów dzięki organicznemu rozwojowi zwłaszcza w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) na całym świecie oraz dzięki nowym partnerstwom z lokalnymi ubezpieczycielami. Transgraniczne ubezpieczenia zdrowotne, usługi i administracja zostały wzmocnione przez znaczny wzrost zasięgu regionalnego za sprawą dodatkowych centrów wsparcia operacyjnego dla klientów w regionie Azji i Pacyfiku oraz na Bliskim Wschodzie. Allianz Partners przewiduje możliwość skalowania biznesu w kolejnych latach dzięki wprowadzeniu cyfrowych usług opieki zdrowotnej i platformie Lumi, z której w 2023 roku skorzystało już ponad milion użytkowników.
W ubezpieczeniach turystycznych wzrost wyniósł 8%, co w 2023 roku przełożyło się na przychody w wysokości 3,297 mld euro.
Rozwój w tym obszarze był efektem wzrostów w regionie Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej i Europie. Ożywienie w podróżach w Australii i Nowej Zelandii, po zniesieniu wszystkich ograniczeń, spowodowało wzrost liczby podróży w regionie Azji i Pacyfiku. Ponownie ogromną popularnością cieszyły się podróże po Ameryce Północnej, co przyczyniło się do dalszego wzrostu liczby kanałów offline i sprzedaży B2C. Wzrost w Europie był spotęgowany przede wszystkim przez sektor usług finansowych w Wielkiej Brytanii, a także linie lotnicze i biura podróży we Francji. Po niedawnym uruchomieniu aplikacji mobilnej allyz – Allianz Partners kontynuuje ekspansję i inwestycje w cyfrowe platformy dla klientów.
Obszar mobilności & assistance zakończył 2023 rok z 2,902 mld euro przychodów, co oznacza wzrost o 11,2% rok do roku.
W obszarze pomocy drogowej zanotowano silny wzrost na rynkach europejskich, w szczególności we Francji, Hiszpanii i Szwajcarii, a także w Ameryce Łacińskiej (głównie w Brazylii). W obszarze assistance domowego dobre wyniki uzyskano w całej Europie, przede wszystkim w Niemczech i Austrii, a także w Australii. Obszar Easy Living, świadczący usługi w zakresie ułatwiania życia codziennego (takie jak np. wsparcie rehabilitacyjne), rósł rok do roku głównie dzięki nowym klientom w Europie Wschodniej. Działalność w zakresie zarządzania urządzeniami mobilnymi i ryzykiem cyfrowym (MDDR) pozostała ogólnie stabilna, przy czym znaczny wzrost odnotowano w Indiach, Hiszpanii i Francji, przy jednoczesnej sanacji portfela na wybranych rynkach. 8-proc. wzrost przychodów w obszarze mobilności opiera się na dotychczasowych relacjach z klientami, pozyskaniu nowych partnerów na rynkach europejskich i azjatyckich, Embedded Insurance oraz wzroście liczby ubezpieczeń specjalnych (w szczególności w zakresie nowej i mikromobilności). Linia biznesowa dot. mobilności z powodzeniem weszła na rynek amerykański, z perspektywą dalszego wzrostu w 2024 roku.
– Rok 2023 był kolejnym rekordowym rokiem dla Allianz Partners pod względem całkowitych przychodów i zysków po fantastycznych wynikach w 2022 roku. Branża turystyczna nadal się rozwija, nasza działalność w zakresie opieki zdrowotnej odnotowała ogromny wzrost, a aktywność w zakresie pomocy i mobilności na całym świecie nabrała rozpędu. Nasz rozwój opiera się na solidnych fundamentach, ponieważ inwestujemy w cyfryzację naszych usług, zapewniając jednocześnie najwyższy poziom zadowolenia klientów – skomentował Tomas Kunzmann, prezes zarządu Allianz Partners.
– Dzięki dobrym wynikom finansowym Allianz Partners znajduje się w czołówce transformacji branży ubezpieczeniowej. Nieustannie wprowadzamy innowacje i inwestujemy znaczne środki w transformację cyfrową, w tym we wdrażanie naszej wiodącej na rynku platformy cyfrowej allyz we wszystkich obszarach biznesowych. Dzięki zaangażowaniu zespołu zatrudniającego ponad 22 tys. pracowników na całym świecie, jestem bardzo pozytywnie nastawiony w kontekście perspektyw na nadchodzące lata i tego, że jesteśmy na dobrej drodze do osiągnięcia celu, jakim jest podwojenie przychodów do 2030 roku – dodał Tomas Kunzmann.
Materiał wideo przedstawiający kluczowe dane Allianz Partners z 2023 roku można obejrzeć w zakładce Więcej informacji.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Nowy pakiet farmaceutyczny ma wyrównać szanse pacjentów w całej Unii. W Polsce na niektóre leki czeka się ponad dwa lata dłużej niż w Niemczech
Jeszcze pod przewodnictwem Polski Rada UE uzgodniła stanowisko w sprawie pakietu farmaceutycznego – największej reformy prawa lekowego od 20 lat. Ma on skrócić różnice w dostępie do terapii między krajami członkowskimi, które dziś sięgają nawet dwóch–trzech lat. W Unii Europejskiej wciąż brakuje terapii na ponad 6 tys. chorób rzadkich, a niedobory obejmują również leki ratujące życie. Nowe przepisy mają zapewnić szybszy dostęp do leków, wzmocnić konkurencyjność branży oraz zabezpieczyć dostawy.
Handel
Wzrost wydobycia ropy naftowej nie wpłynie na spadek cen surowca. Kierowcy jesienią zapłacą więcej za olej napędowy

Sierpień jest trzecim z rzędu miesiącem, gdy osiem krajów OPEC+ zwiększa podaż ropy naftowej na globalnym rynku; we wrześniu nastąpi kolejna zwyżka. Kraje OPEC, zwłaszcza Arabia Saudyjska, chcą w ten sposób odzyskać udziały w rynku utracone na skutek zmniejszenia wydobycia od 2022 roku, głównie na rzecz amerykańskich producentów. Nie należy się jednak spodziewać spadku cen ropy, gdyż popyt powinien być wysoki, a pod znakiem zapytania stoi dostępność ropy z Rosji. Nie zmienia to faktu, że jesienią ceny paliw na stacjach zazwyczaj rosną, a w największym stopniu podwyżki dotyczyć będą diesla.
Nauka
Szacowanie rzeczywistej liczby użytkowników miast dużym wyzwaniem. Statystycy wykorzystują dane z nowoczesnych źródeł

Różnica między liczbą rezydentów a rzeczywistą liczbą osób codziennie przebywających w Warszawie może sięgać nawet niemal pół miliona. Rozbieżności są dostrzegalne przede wszystkim w dużych miastach i ich obszarach funkcjonalnych. Precyzyjne dane populacyjne są tymczasem niezbędne w kształtowaniu usług społecznych i zdrowotnych, edukacyjnych, opiekuńczych, a także w planowaniu inwestycji infrastrukturalnych. W statystyce coraz częściej dane z oficjalnych źródeł, takich jak Zakład Ubezpieczeń Społecznych, są uzupełniane o te pochodzące od operatorów sieci komórkowych czy kart płatniczych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.