Komunikaty PR

Deepfake a szkolne NNW. Czy polisa pomoże dziecku, gdy ma problemy w sieci?

2023-09-04  |  10:40
Biuro prasowe
  • Aż 57% dzieci i młodzieży doświadcza przemocy rówieśniczej, bardzo często w Internecie – wynika z raportu Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę (FDDS).

  • Wraz z rozwojem sztucznej inteligencji upowszechniają się nowe zagrożenia, takie jak deepfake – materiały wykorzystują wizerunek prawdziwych osób do tworzenia fałszywych treści.

  • Na cyfrowe zagrożenia coraz częściej odpowiadają ubezpieczyciele, którzy rozszerzają szkolne polisy NNW o ochronę dzieci w Internecie.

  • W ramach polisy można liczyć na wsparcie prawne, psychologiczne i informatyczne w związku z kradzieżą danych, włamaniem do social mediów czy atakiem hejterów. 

Przemocy rówieśniczej doświadcza 57% dzieci i młodzieży – to dane z opublikowanego przez FDDS w 2022 r. raportu Dzieci się liczą. Do niepokojących i ryzykownych zachowań młodych ludzi zalicza się nadużywanie Internetu. Poczucie anonimowości i duże zasięgi powodują, że cyberprzemoc staje się powszechnym sposobem dokuczania innym i wyrażania frustracji.

- Rozwój technologii sprawia, że w Internecie co chwilę pojawiają się nowe zagrożenia. Świetnie to widać na przykładzie sztucznej inteligencji (AI), o której po udostępnieniu Chata GPT zrobiło się bardzo głośno. Tam gdzie pojawiają się problemy, tam jest miejsce dla rozwiązań. Dlatego w ostatnich latach ubezpieczyciele wprowadzają coraz bardziej rozbudowane szkolne polisy NNW. Ubezpieczenie w dalszym ciągu chroni przede wszystkim przed skutkami nieszczęśliwych wypadków w szkole i poza nią – zarówno w czasie roku szkolnego, jak i na wakacjach. Ale dziś w ramach ochrony można też liczyć m.in. na ochronę dziecka w sieci, a więc zdalną pomoc informatyczną, wsparcie psychologiczne i porady prawne związane z incydentami, które wydarzyły się online – mówi Andrzej Paduszyński, odpowiedzialny za ubezpieczenia dla klientów indywidualnych w Compensa TU SA Vienna Insurance Group. 

Utrata dostępów do „sociali” i cyberbulling

Przykładem, jak ubezpieczenia starają się nadążać za wirtualną rzeczywistością, jest m.in. wsparcie dla ofiar tzw. deepfake’ów. Te materiały powstają dzięki AI poprzez nakładanie na siebie obrazów, co generuje fałszywe nagrania, które do złudzenia przypominają prawdziwe. Technologia pozwala na tworzenie filmów, które obrażają, ośmieszają lub upokarzają innych.

- Rodzice mogą korzystać z różnych narzędzi kontroli. Instaluje się je w telefonie lub na komputerze dziecka, dzięki czemu wiadomo, w jaki sposób korzysta ono z Internetu. Jednak to nie eliminuje w pełni ryzyka tzw. cyberbulligu, czyli szeroko rozumianego gnębienia dzieci w cyfrowej przestrzeni – od hejtowania po stalking. Polisa zapewnia pomoc, jeżeli dojdzie do szkody. W przypadku ubezpieczenia w Compensie działa to tak, że rodzic dzwoni na infolinię, a konsultant uruchamia rodzaj pomocy adekwatny do tego, co się stało – dodaje Andrzej Paduszyński. 

Z obecnością w sieci wiążą się też inne zagrożenia, na które odpowiada ubezpieczenie. Dlatego w skład polisy może wejść ochrona informatyczna, która polega na: kontroli niebezpiecznych zachowań dziecka w Internecie, pomocy po utracie konta w social mediach, włamaniu na e-maila czy kradzieży lub zgubieniu telefonu.

Z czego jeszcze składa szkolne NNW?

Podstawą ubezpieczenia dla uczniów jest odszkodowanie w związku z trwałym uszczerbkiem na zdrowiu oraz śmiercią, do których doszło wskutek nieszczęśliwego wypadku. Ochrona może także składać się z takich elementów jak: wsparcie finansowe w leczeniu i rehabilitacji, opłacenie korepetycji, zwrot kosztów wycieczki szkolnej, pokrycie kosztów poszukiwania dziecka, wsparcie psychologiczne po wypadku (osobno dla rodzica i dziecka), OC w życiu prywatnym (przydatne np. na praktykach zawodowych) czy pokrycie kosztów opieki medycznej w przypadku zdiagnozowania boreliozy lub ukąszenia, ugryzienia lub użądlenia.

- Widzimy, że w ostatnich latach rodzice w dużej części przestawili się z ubezpieczania dzieci razem z klasą w szkole i kupują ochronę na własną rękę, coraz chętniej robiąc to online. Dzięki temu mogą precyzyjniej dopasować produkt do potrzeb dziecka. Zyskują też dostęp do wyższych sum ubezpieczenia, które określają najwyższe dostępne w ramach polisy odszkodowanie. W polisach indywidualnych sumy zdecydowanie przekraczają te w grupowych. Kwoty w przedziale np. od 40 do 100 tys. zł, jak np. w naszym ubezpieczeniu, kilka lat temu były na rynku rzadkością – podsumowuje Andrzej Paduszyński z Compensy

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków… Biuro prasowe
2024-04-30 | 09:30

W majówkę rośnie odsetek pijanych sprawców wypadków…

W 2023 r. policja zatrzymała w czasie długiego weekendu majowego 1840 nietrzeźwych kierowców – podaje Biura Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji (BRD KGP). Z
Ubezpieczenia Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą
2024-04-30 | 01:00

Nowe horyzonty w ubezpieczeniach – śniadanie pod chmurą

W hotelu Crowne Plaza Warsaw The HUB 24 kwietnia 2024 odbyło się wyjątkowe wydarzenie, które rzuca nowe światło na przyszłość branży ubezpieczeniowej. Spotkanie pt.
Ubezpieczenia Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok
2024-04-24 | 12:00

Allianz Partners notuje rekordowe wyniki za 2023 rok

Kluczowe dane: Przychody w 2023 r.: 9,3 mld euro (+13% w porównaniu do 2022 r.) Zysk operacyjny: 301,2 mln euro (+5,8% w porównaniu do 2022 r.) Wskaźnik

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.