Holowanie to 9 na 10 interwencji assistance dla motocykli
- W 2023 r. aż 92% interwencji w ramach motocyklowego assistance polegało na holowaniu pojazdu – podaje towarzystwo ubezpieczeniowe Compensa.
- Kierowane do warsztatu jednoślady pokonywały na lawecie średnio ponad 62 km, a motocykliści najczęściej wzywali pomoc po awariach i kolizjach.
- Oprócz holowania do podstawowych usług assistance należy przede wszystkim usprawnienie pojazdu na miejscu zdarzenia.
- Ze wsparcia można korzystać w Polsce oraz większości europejskich krajów.
W zeszłym roku motocykliści najczęściej potrzebowali pomocy assistance w związku z awarią motocykla w czasie jazdy. To przyczyna 64% wszystkich zgłoszonych spraw – podaje Global Assistance Polska w analizie przeprowadzonej na zlecenie zakładu ubezpieczeń Compensa. Kolejnych 23% zgłoszeń dotyczyło problemów po kolizji, a pozostałe sprawy związane były ze zdarzeniami losowymi, czyli m.in. brakiem lub tankowaniem niewłaściwego paliwa lub uszkodzoną oponą, a także kradzieżami czy wandalizmem.
- Interwencje w 92% przypadków kończą się podróżą motocykla na lawecie – do najbliższego warsztatu lub wskazanego przez poszkodowanego miejsca. Średni dystans holowania to 62,26 km. Tylko 8% problemów na drodze kończy się usprawnieniem motocykla na drodze. Co ciekawe, w przypadku samochodów te statystyki są nieco inne. Holowanie wciąż przeważa, ale nie tak wyraźnie – szacujemy, że na miejscu udaje się uruchomić ok. 30% aut. Oczywiście w przypadku motocykli bardzo wyraźna jest też sezonowość interwencji, których kumulacja przypada na okres od maja do września – podsumowuje Damian Andruszkiewicz, odpowiedzialny za ubezpieczenia komunikacyjne w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
We wspomnianym okresie zeszłego roku miało miejsce aż 76% spośród wszystkich interwencji dla motocykli.
- Pozostałe zgłoszenia odbieraliśmy przede wszystkim w październiku i kwietniu – łącznie 14%. Statystyki za styczeń, luty, marzec, listopad i grudzień potwierdzają małą liczbę motocyklistów na drogach jesienią i zimą – to razem zaledwie 10% spraw. Co ciekawe, w minionym roku użytkownicy jednośladów najczęściej potrzebowali wsparcia w poniedziałki i wtorki – odpowiednio 18 i 17% zgłoszeń – a najspokojniejsze były piątki i soboty z ok. 11-12% interwencji – mówi Remigiusz Szeniawski, Dyrektor Departamentu Operacyjnego w Global Assistance Polska.
Pomoc również za granicą
Przy wyborze pakietu assistance, który działa jako rozszerzenie obowiązkowego ubezpieczenia OC lub dobrowolnego autocasco (AC), należy w pierwszej kolejności kierować się zakresem ochrony. O ile usprawnienie motocykla na miejscu zdarzenia po wypadku mieści się zazwyczaj w bazowym wariancie ochrony, to inne zdarzenia oraz optymalny zasięg holowania wymagają rozszerzonej usługi.
- Podstawowy zakres wsparcia obejmuje np. holowanie tylko do najbliższego warsztatu po wypadku, a dopiero rozszerzony do dowolnego miejsca oddalonego nawet o 1,5 tys. km. Warto także przyjrzeć się takim elementom assistance jak specjalistyczne wsparcie na autostradzie, dowóz paliwa, wymiana koła lub ogumienia, a także pojazd zastępczy – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.
Co ważne w kontekście zbliżającego się sezonu zagranicznych podróży motocyklowych, assistance nie ogranicza się tylko do Polski. Ochrona obejmuje pomoc także na terytorium większości europejskich krajów. To wszystkie państwa członkowskie Unii Europejskiej, ale również np. Wielka Brytania, Norwegia, Szwajcaria czy bałkańskie Albania, Czarnogóra, Bośnia i Hercegowina i Macedonia Północna.

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.