Z głową w górach - ubezpieczenie zimowe inne niż wszystkie
38 pr & content communication
Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl
Czas zimowego szaleństwa na stokach trwa w najlepsze. Niestety, niewielu pamięta o tym, by na często skrupulatnie planowany wypad w góry, wraz z nartami, zapakować ubezpieczenie. To błąd – okazuje się bowiem, że koszty związane z uszczerbkiem na zdrowiu, uszkodzeniem sprzętu czy odpowiedzialnością cywilną, potrafią przewyższyć całkowite koszty naszego długo wyczekiwanego wyjazdu.
Szacuje się, że podczas zimowych wyjazdów na stoku wypadkowi ulega nawet 3000 osób. Z danych GOPR i TOPR wynika, że są to najczęściej urazy kończyn[1]. Planując zimowy wyjazd warto więc poznać ofertę ubezpieczycieli i wybrać polisę, która pozwoli nam ze spokojną głową oddawać się śnieżnym szaleństwom. I choć takie zimowe ubezpieczenie nie jest obowiązkowe, może uratować nie tylko nasze zdrowie, ale także kieszeń! Składki – w zależności od wybranej sumy ubezpieczenia – zaczynają się już od 16 zł miesięcznie. Są ubezpieczyciele, którzy, odpowiadając na aktywny i zróżnicowany tryb życia klientów, nie wymagają zawierania umowy od razu na cały rok, umożliwiając zakup polisy nawet na jeden miesiąc. Doliczając do wydatków kilkanaście złotych, zyskujemy ochronę obejmującą nie tylko uszkodzenia sprzętu należącego do nas lub naszych bliskich, ale także następstwa wypadków oraz odpowiedzialność cywilną.
– W wyjazdowej euforii często zapominamy o niebezpiecznych sytuacjach, które mogą nas spotkać na stoku. Wypadki mogą pojawić się na każdym z zakrętów, gotowe zepsuć nam nastroje i zaszkodzić nie tylko zdrowiu, lecz także portfelowi. Nieszczęśliwe zdarzenia pojawiają się częściej, niż byśmy sobie życzyli. Uszczerbek na zdrowiu to oczywiste zmartwienie, jednak równie dotkliwe może okazać się obciążenie finansowe związane z ewentualnym uszkodzeniem sprzętu narciarskiego czy snowboardowego. Dostępne na rynku polisy - choć dla wielu stanowią przykry obowiązek - mogą uratować wyjazd i finanse. Warto pamiętać, że podczas wypoczynku nie tylko dbamy o własne bezpieczeństwo, ale także o innych. Wykupienie ubezpieczenia to prosta droga do udanego i spokojnego wyjazdu – mówi Anna Grzegorzewicz, Product Manager w Balcia Insurance SE.
Choć Polacy stosunkowo niechętnie sięgają po polisy, ubezpieczyciele coraz częściej wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i starają się maksymalnie uprościć proces zakupu i składania szkody. Dzisiejsze zawieranie umowy nie ma już nic wspólnego z mozolnym wypełnianiem wielostronicowych dokumentów.
- Nie wymagamy zdjęć i szczegółowych danych dotyczących ubezpieczanych nart czy snowboardu na etapie zakupu polisy. Klient szacuje wartość sprzętu będącego w jego posiadaniu – wliczają się tutaj wszelkie zimowe pojazdy należące do całego gospodarstwa domowego. Bez względu na to, ile mamy par nart, łyżew czy desek, jedna polisa obejmuje ochroną wszystko. Nawet te sprzęty, które dokupimy na szczyt sezonu – podkreśla Anna Grzegorzewicz, Product Manager w Balcia Insurance SE.
Ubezpieczyciele często podkreślają, że kilkanaście złotych zagwarantuje nam spokojne spędzenie urlopu na wymarzonym stoku. Wysokość składki to jednak nie jedyny aspekt, na który powinniśmy zwrócić uwagę, wybierając zimowe ubezpieczenie. Najważniejszy jest zakres ochrony, sposób wyliczania uszczerbku i proces wypłaty świadczenia. U jednej firmy za złamanie nosa otrzymamy 1% sumy, a u innej 5%. Jasne i czytelne warunki ubezpieczenia, liczba stron umowy i wyłączeń, w połączeniu z przejrzystym procesem zgłaszania szkody to kluczowe aspekty, na które powinniśmy zwracać uwagę,
_______
Balcia Insurance SE to renomowany łotewski insurtech z wieloletnim doświadczeniem, który sukcesywnie zdobywa pozycję lidera na rynkach krajów bałtyckich. W 2016 roku marka przeszła rebranding i odeszła od nazwy BTA, pod którą była znana w Polsce i innych kluczowych krajach Unii Europejskiej. W 2020 roku firma wprowadziła nową strategię biznesową, pozycjonując się jako ubezpieczyciel skoncentrowany na nowoczesnych rozwiązaniach. Balcia prowadzi działania w Niemczech, Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii, dostosowując się do współczesnych trendów. Marka inwestuje w rozwój kadrowy stale dążąc do wzmocnienia różnych działów i utrzymania dynamiki wzrostu organizacyjnego.
Więcej informacji na www.balcia.pl
[1] https://capitalski.pl/2023/08/07/wypadki-na-nartach-statystyki-polska/ [data dostępu: 2.02]

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Projekt unijnego budżetu po 2027 roku będzie przedstawiony w lipcu. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad nim
Polska prezydencja zbiegła się z rozpoczęciem rozmów na temat wieloletnich unijnych ram finansowych (WRF), które określą cele i priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. Projekt budżetu ma być gotowy w lipcu, a potem rozpoczną się negocjacje między instytucjami unijnymi. Polska może odegrać istotną rolę w pracach nad WRF, dlatego to od naszego kraju swoje konsultacje rozpoczęli europarlamentarzyści, którzy są współsprawozdawcami PE ds. wieloletniego budżetu Unii Europejskiej.
Prawo
Przedsiębiorcy czują się pomijani w pracach nad przepisami. Narzekają na zawrotne tempo prac legislacyjnych

W ubiegłym roku uchwalono 14 tys. stron nowego prawa. To wynik o 59 proc. niższy niż rok wcześniej – wynika z „Barometru prawa” Grant Thornton. Eksperci wskazują, że nie przekłada się to jednak na jakość nowych przepisów. Tempo prac regulacyjnych przyspiesza, a konsultacje publiczne rzadko są transparentne. Przedsiębiorcy czują się pomijani w procesie konsultacji i zaskakiwani nagłymi zmianami w prawie.
Konsument
Alkohol najbardziej rozpowszechnioną substancją psychoaktywną u młodzieży. Coraz większa popularność e-papierosów

Niemal trzy czwarte uczniów w wieku 15–16 lat już sięgnęło po alkohol. Jak wynika z badania ESPAD 2024, to wciąż najbardziej wśród młodzieży rozpowszechniona substancja psychoaktywna. W ostatnich 20 latach o ponad 20 pp. spadł odsetek nastolatków palących papierosy, ale prawie 70 proc. 17–18-latków przyznaje, że sięgnęło w swoim życiu po e-papierosa. Eksperci wskazują na potrzebę nie tylko bardziej restrykcyjnego ograniczania dostępności tych produktów dla młodych ludzi, ale też o działania na rzecz edukacji zdrowotnej i kompleksowego podejścia do profilaktyki i leczenia uzależnień, bez podziału na poszczególne grupy substancji.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.