Komunikaty PR

Z głową w górach - ubezpieczenie zimowe inne niż wszystkie

2024-02-12  |  15:00
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Czas zimowego szaleństwa na stokach trwa w najlepsze. Niestety, niewielu pamięta o tym, by na często skrupulatnie planowany wypad w góry, wraz z nartami, zapakować ubezpieczenie. To błąd – okazuje się bowiem, że koszty związane z uszczerbkiem na zdrowiu, uszkodzeniem sprzętu czy odpowiedzialnością cywilną, potrafią przewyższyć całkowite koszty naszego długo wyczekiwanego wyjazdu.

Szacuje się, że podczas zimowych wyjazdów na stoku wypadkowi ulega nawet 3000 osób. Z danych GOPR i TOPR wynika, że są to najczęściej urazy kończyn[1]. Planując zimowy wyjazd warto więc poznać ofertę ubezpieczycieli i wybrać polisę, która pozwoli nam ze spokojną głową oddawać się śnieżnym szaleństwom. I choć takie zimowe ubezpieczenie nie jest obowiązkowe, może uratować nie tylko nasze zdrowie, ale także kieszeń! Składki – w zależności od wybranej sumy ubezpieczenia – zaczynają się już od 16 zł miesięcznie. Są ubezpieczyciele, którzy, odpowiadając na aktywny i zróżnicowany tryb życia klientów, nie wymagają zawierania umowy  od razu na cały rok, umożliwiając zakup polisy nawet na jeden miesiąc. Doliczając do wydatków kilkanaście złotych, zyskujemy ochronę obejmującą nie tylko uszkodzenia sprzętu należącego do nas lub naszych bliskich, ale także następstwa wypadków oraz odpowiedzialność cywilną.

– W wyjazdowej euforii często zapominamy o niebezpiecznych sytuacjach, które mogą nas spotkać na stoku. Wypadki mogą pojawić się na każdym z zakrętów, gotowe zepsuć nam nastroje i zaszkodzić nie tylko zdrowiu, lecz także portfelowi. Nieszczęśliwe zdarzenia pojawiają się częściej, niż byśmy sobie życzyli. Uszczerbek na zdrowiu to oczywiste zmartwienie, jednak równie dotkliwe może okazać się obciążenie finansowe związane z ewentualnym uszkodzeniem sprzętu narciarskiego czy snowboardowego. Dostępne na rynku polisy - choć dla wielu stanowią przykry obowiązek - mogą uratować wyjazd i finanse. Warto pamiętać, że podczas wypoczynku nie tylko dbamy o własne bezpieczeństwo, ale także o innych. Wykupienie ubezpieczenia to prosta droga do udanego i spokojnego wyjazdu mówi Anna Grzegorzewicz, Product Manager w Balcia Insurance SE.

Choć Polacy stosunkowo niechętnie sięgają po polisy, ubezpieczyciele coraz częściej wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i starają się maksymalnie uprościć proces zakupu i składania szkody. Dzisiejsze zawieranie umowy nie ma już nic wspólnego z mozolnym wypełnianiem wielostronicowych dokumentów.

- Nie wymagamy zdjęć i szczegółowych danych dotyczących ubezpieczanych nart czy snowboardu na etapie zakupu polisy. Klient szacuje wartość sprzętu będącego w jego posiadaniu – wliczają się tutaj wszelkie zimowe pojazdy należące do całego gospodarstwa domowego. Bez względu na to, ile mamy par nart, łyżew czy desek, jedna polisa obejmuje ochroną wszystko. Nawet te sprzęty, które dokupimy na szczyt sezonu – podkreśla Anna Grzegorzewicz, Product Manager w Balcia Insurance SE.

Ubezpieczyciele często podkreślają, że kilkanaście złotych zagwarantuje nam spokojne spędzenie urlopu na wymarzonym stoku. Wysokość składki to jednak nie jedyny aspekt, na który powinniśmy zwrócić uwagę, wybierając zimowe ubezpieczenie. Najważniejszy jest zakres ochrony, sposób wyliczania uszczerbku i proces wypłaty świadczenia. U jednej firmy za złamanie nosa otrzymamy 1% sumy, a u innej 5%. Jasne i czytelne warunki ubezpieczenia, liczba stron umowy i wyłączeń, w połączeniu z przejrzystym procesem zgłaszania szkody to kluczowe aspekty, na które powinniśmy zwracać uwagę,

_______

Balcia Insurance SE to renomowany łotewski insurtech z wieloletnim doświadczeniem, który sukcesywnie zdobywa pozycję lidera na rynkach krajów bałtyckich. W 2016 roku marka przeszła rebranding i odeszła od nazwy BTA, pod którą była znana w Polsce i innych kluczowych krajach Unii Europejskiej. W 2020 roku firma wprowadziła nową strategię biznesową, pozycjonując się jako ubezpieczyciel skoncentrowany na nowoczesnych rozwiązaniach. Balcia prowadzi działania w Niemczech, Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii, dostosowując się do współczesnych trendów. Marka inwestuje w rozwój kadrowy stale dążąc do wzmocnienia różnych działów i  utrzymania dynamiki wzrostu organizacyjnego.

Więcej informacji na www.balcia.pl

 

 

 


[1] https://capitalski.pl/2023/08/07/wypadki-na-nartach-statystyki-polska/ [data dostępu: 2.02]

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia 88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia Biuro prasowe
2024-12-05 | 13:00

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Polscy rolnicy coraz bardziej świadomie podchodzą do ochrony swoich gospodarstw. Już 88% z nich, poza obowiązkowymi polisami, sięga po dodatkowe produkty ubezpieczeniowe – wynika z
Ubezpieczenia Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku
2024-11-22 | 08:20

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Posiadanie ubezpieczenia od ryzyka utraty bądź kradzieży danych osobowych deklaruje od 13 do 28 proc. firm z sektora MŚP, w zależności od ich wielkości. Ale choć cyberpolisy są coraz
Ubezpieczenia Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
2024-11-20 | 11:00

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie

Porty jako infrastruktura krytyczna Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów

Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.

Firma

Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.

Ochrona środowiska

Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.