Komunikaty PR

Z głową w górach - ubezpieczenie zimowe inne niż wszystkie

2024-02-12  |  15:00
Kontakt
Komunikat prasowy
38 pr & content communication

Łódź
91-035 Łódź
38|pr.pl| |38|pr.pl
000000000
www.38pr.pl

Czas zimowego szaleństwa na stokach trwa w najlepsze. Niestety, niewielu pamięta o tym, by na często skrupulatnie planowany wypad w góry, wraz z nartami, zapakować ubezpieczenie. To błąd – okazuje się bowiem, że koszty związane z uszczerbkiem na zdrowiu, uszkodzeniem sprzętu czy odpowiedzialnością cywilną, potrafią przewyższyć całkowite koszty naszego długo wyczekiwanego wyjazdu.

Szacuje się, że podczas zimowych wyjazdów na stoku wypadkowi ulega nawet 3000 osób. Z danych GOPR i TOPR wynika, że są to najczęściej urazy kończyn[1]. Planując zimowy wyjazd warto więc poznać ofertę ubezpieczycieli i wybrać polisę, która pozwoli nam ze spokojną głową oddawać się śnieżnym szaleństwom. I choć takie zimowe ubezpieczenie nie jest obowiązkowe, może uratować nie tylko nasze zdrowie, ale także kieszeń! Składki – w zależności od wybranej sumy ubezpieczenia – zaczynają się już od 16 zł miesięcznie. Są ubezpieczyciele, którzy, odpowiadając na aktywny i zróżnicowany tryb życia klientów, nie wymagają zawierania umowy  od razu na cały rok, umożliwiając zakup polisy nawet na jeden miesiąc. Doliczając do wydatków kilkanaście złotych, zyskujemy ochronę obejmującą nie tylko uszkodzenia sprzętu należącego do nas lub naszych bliskich, ale także następstwa wypadków oraz odpowiedzialność cywilną.

– W wyjazdowej euforii często zapominamy o niebezpiecznych sytuacjach, które mogą nas spotkać na stoku. Wypadki mogą pojawić się na każdym z zakrętów, gotowe zepsuć nam nastroje i zaszkodzić nie tylko zdrowiu, lecz także portfelowi. Nieszczęśliwe zdarzenia pojawiają się częściej, niż byśmy sobie życzyli. Uszczerbek na zdrowiu to oczywiste zmartwienie, jednak równie dotkliwe może okazać się obciążenie finansowe związane z ewentualnym uszkodzeniem sprzętu narciarskiego czy snowboardowego. Dostępne na rynku polisy - choć dla wielu stanowią przykry obowiązek - mogą uratować wyjazd i finanse. Warto pamiętać, że podczas wypoczynku nie tylko dbamy o własne bezpieczeństwo, ale także o innych. Wykupienie ubezpieczenia to prosta droga do udanego i spokojnego wyjazdu mówi Anna Grzegorzewicz, Product Manager w Balcia Insurance SE.

Choć Polacy stosunkowo niechętnie sięgają po polisy, ubezpieczyciele coraz częściej wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów i starają się maksymalnie uprościć proces zakupu i składania szkody. Dzisiejsze zawieranie umowy nie ma już nic wspólnego z mozolnym wypełnianiem wielostronicowych dokumentów.

- Nie wymagamy zdjęć i szczegółowych danych dotyczących ubezpieczanych nart czy snowboardu na etapie zakupu polisy. Klient szacuje wartość sprzętu będącego w jego posiadaniu – wliczają się tutaj wszelkie zimowe pojazdy należące do całego gospodarstwa domowego. Bez względu na to, ile mamy par nart, łyżew czy desek, jedna polisa obejmuje ochroną wszystko. Nawet te sprzęty, które dokupimy na szczyt sezonu – podkreśla Anna Grzegorzewicz, Product Manager w Balcia Insurance SE.

Ubezpieczyciele często podkreślają, że kilkanaście złotych zagwarantuje nam spokojne spędzenie urlopu na wymarzonym stoku. Wysokość składki to jednak nie jedyny aspekt, na który powinniśmy zwrócić uwagę, wybierając zimowe ubezpieczenie. Najważniejszy jest zakres ochrony, sposób wyliczania uszczerbku i proces wypłaty świadczenia. U jednej firmy za złamanie nosa otrzymamy 1% sumy, a u innej 5%. Jasne i czytelne warunki ubezpieczenia, liczba stron umowy i wyłączeń, w połączeniu z przejrzystym procesem zgłaszania szkody to kluczowe aspekty, na które powinniśmy zwracać uwagę,

_______

Balcia Insurance SE to renomowany łotewski insurtech z wieloletnim doświadczeniem, który sukcesywnie zdobywa pozycję lidera na rynkach krajów bałtyckich. W 2016 roku marka przeszła rebranding i odeszła od nazwy BTA, pod którą była znana w Polsce i innych kluczowych krajach Unii Europejskiej. W 2020 roku firma wprowadziła nową strategię biznesową, pozycjonując się jako ubezpieczyciel skoncentrowany na nowoczesnych rozwiązaniach. Balcia prowadzi działania w Niemczech, Polsce, Francji i Wielkiej Brytanii, dostosowując się do współczesnych trendów. Marka inwestuje w rozwój kadrowy stale dążąc do wzmocnienia różnych działów i  utrzymania dynamiki wzrostu organizacyjnego.

Więcej informacji na www.balcia.pl

 

 

 


[1] https://capitalski.pl/2023/08/07/wypadki-na-nartach-statystyki-polska/ [data dostępu: 2.02]

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: 38 pr & content communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ubezpieczenia Renata Kudła-Rajca zastąpi Tomasza Domalewskiego. Pokieruje sprzedażą w Leadenha Biuro prasowe
2024-08-28 | 13:15

Renata Kudła-Rajca zastąpi Tomasza Domalewskiego. Pokieruje sprzedażą w Leadenha

Tomasz Domalewski, który od 12 lat rozwijał sieć sprzedaży Leadenhall Insurance, zakończy w grudniu tego roku współpracę z firmą. Jego funkcję 1 stycznia 2025 r.
Ubezpieczenia W domach i mieszkaniach dochodzi do jednej czwartej kradzieży z włamaniem
2024-08-27 | 10:20

W domach i mieszkaniach dochodzi do jednej czwartej kradzieży z włamaniem

  W 2023 r. doszło w Polsce do 62,6 tys. kradzieży z włamaniem, a w 15,2 tys. przypadków złodzieje atakowali obiekty mieszkalne – wynika z danych KG
Ubezpieczenia Zalany silnik po nawałnicy w Warszawie? Odszkodowanie tylko z AC
2024-08-26 | 16:20

Zalany silnik po nawałnicy w Warszawie? Odszkodowanie tylko z AC

Sceny zatopionej w ulewie Warszawy przypominają kierowcom o tym, jak groźna dla ich samochodów potrafi być pogoda. Długa lista szkód, na które pojazdy narażone są

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Światowy system żywnościowy może się załamać w ciągu kilkudziesięciu lat. Potrzebne są innowacje i bardziej zrównoważone metody produkcji

Ukryte koszty związane z negatywnym wpływem światowego systemu żywnościowego na środowisko i zdrowie publiczne wynoszą ok. 15 mld dol. rocznie – pokazał niedawny raport Food System Economic Commission (FSEC). Naukowcy wskazują w nim, że obecne modele produkcji i dystrybucji żywności przyczyniają się m.in. do zmian klimatu, utraty bioróżnorodności, nierówności społecznych i częstszego występowania chorób cywilizacyjnych. Przewiduje się, że wskutek wzrostu populacji te modele załamią się w ciągu najbliższych kilkudziesięciu lat. Według ONZ do 2050 roku liczba mieszkańców Ziemi sięgnie już ok. 10 mld, a prognozy World Resources Institute wskazują, że to pociągnie za sobą aż 56-proc. lukę w produkcji żywności. Żeby wyżywić planetę – a przy tym ograniczyć wpływ na klimat – konieczne będzie przejście na bardziej zrównoważone systemy żywnościowe i innowacyjne metody wytwarzania pożywienia.

Telekomunikacja

Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów

Smart city to dziś nie tylko implementowanie w miastach nowoczesnych technologii, ale też dostosowywanie systemów do potrzeb mieszkańców. W inteligentnych miastach życie ma być wygodniejsze, tańsze i bardziej zielone. Ten trend widać również w polskich miastach, które stawiają na smart rozwiązania do zarządzania m.in. infrastrukturą komunikacyjną, wodociągową czy oświetleniową. O korzyściach płynących z takich inwestycji eksperci rozmawiali podczas Kongresu Zdrowe Miasta.

DlaWas.info

Transport

Pozytywne doświadczenia w podróży mogą poprawić kondycję fizyczną i psychiczną. Naukowcy zbadali to za pomocą teorii fizyki

Naukowcy z Australii sprawdzili, w jakim stopniu turystyka wpływa na naszą kondycję oraz jaki ma wpływ na ciało i psychikę. Wykorzystali do tego teorię stosowaną do tej pory w fizyce. Wnioski nie są jednoznaczne. Podróżowanie sprzyja poprawie zdrowia, pozytywnie oddziałując na najważniejsze układy w organizmie, i opóźnia proces starzenia, ale wyjazdy mogą mieć też negatywne konsekwencje, w postaci np. większego narażenia na choroby zakaźne, wypadki czy przemoc.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.