Ultimate Games rośnie w siłę
Ultimate Games, notowany na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie producent i wydawca gier wideo z grupy Play Way, przedstawił szacunkowe dane finansowe za trzy kwartały br. W okresie od stycznia do września spółka wypracowała 12 mln zł przychodów netto ze sprzedaży, co stanowi wynik ponad dwukrotnie wyższy w porównaniu do analogicznego okresu 2019 roku. Narastająco, zysk netto spółki wyniósł 10,2 mln zł, w porównaniu do niespełna 3 mln zł, osiągniętych po trzech kwartałach 2019. Stan środków pieniężnych Ultimate Games na koniec września br. oszacowano na 10,3 mln zł.
- Za nami bardzo pracowity okres, którego efekty widoczne są w wypracowanych przez nas, najwyższych w historii Ultimate Games, wynikach finansowych. Przychody netto po trzech kwartałach br. wyniosły rekordowe 18,6 mln zł. To trzykrotnie lepszy wynik, w porównaniu do pierwszych trzech kwartałów 2019. Przychody netto ze sprzedaży, od stycznia do września, osiągnęły 12 mln zł, względem 5 mln zł w analogicznym okresie rok temu – informuje Mateusz Zawadzki, prezes zarządu Ultimate Games SA. – Na uwagę zasługuje także zysk netto, który po trzech kwartałach przekroczył 10 mln zł. Na koniec września ubiegłego roku wynik ten opiewał na niespełna 3 mln zł – dodaje Mateusz Zawadzki.
W ocenie zarządu spółki, na wzrost przychodów i zysku netto w analizowanym okresie wpływ miały m.in. stabilna sprzedaż serii Ultimate Fishing Simulator na PC wraz z dodatkami DLC oraz dalsze poszerzanie portfolia produkcyjno-wydawniczego o nowe gry. W ciągu trzech kwartałów br. spółka wydała ponad 70 gier i dodatków, głównie na platformę Nintendo Switch.
- Na wyniki finansowe wpłynęła także stabilna monetyzacja gier mobilnych – Ultimate Fishing Simulator oraz Professional Fishing oraz wyprzedaże naszych gier na platformie Steam oraz Nintendo. Swój udział w rekordowych zyskach spółki mają również udane premiery gier House Flipper oraz Cooking Simulator oraz dobra sprzedaż Thief Simulator na japońską konsolę – mówi Mateusz Zawadzki. – Warto też wspomnieć o wydanych przez nas grach na Xbox One – Ultimate Fishing Simulator, Demolish and Build oraz Car Mechanic Simulator 2015, które cieszą się dużym zainteresowanie graczy. – dodaje prezes zarządu Ultimate Games.
Zysk z działalności operacyjnej spółki, w okresie od stycznia do września br. wyniósł 6 mln zł. Środki pieniężne na koniec trzeciego kwartału oszacowano na 10,3 mln zł. - Dobre wyniki finansowe motywują nas do dalszej, dynamicznej pracy. Nie zwalniam tempa, mamy ambitny plan na przyszły rok, w kalendarzu naszych premier jest ponad 200 pozycji. Zmienimy nieznacznie nasz model działania, nauczeni doświadczeniem będziemy stosować większą selekcję, aby bardziej skupić się na większych grach, które są w stanie wygenerować znacząco wyższe przychody. Na 2021 rok zakładamy premierę od 5 do 10 takich tytułów na wszystkie konsole – mówi prezes Ultimate Games.
Celem spółki na najbliższe 2, 3 lata jest znalezienie się w czołówce firm, wydających gry na konsoli Microsoftu i Sony.
Polityka dywidendowa Ultimate Games zakłada, że zarząd będzie rekomendował wypłatę dywidendy za poprzedni rok obrotowy w wysokości co najmniej 75 proc. zysku netto z uwzględnieniem planowanych działań inwestycyjnych. W bieżącym roku na ten cel przeznaczono 2,1 mln zł.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.