Komunikaty PR

Urządzenia AutoID w służbie e-commercu

2021-10-25  |  01:00
Biuro prasowe

Urządzenia AutoID w służbie e-commercu

 

E-commerce to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się branż na świecie. Sytuacja pandemiczna przyspieszyła rozwój tego obszaru. Jak pokazuje najnowszy raport „E-commerce w Polsce” przygotowany przez Gemius obecnie aż 77% internautów kupuje w sieci. Nie tylko więcej osób staje się e-konsumentami, ale także poszerza się liczba produktów kupowanych on-line oraz częstotliwość zakupów. Tak dynamiczny rozwój e-commercu wpływa na firmy logistyczne i rozwój rynku magazynowego. Kluczowa w tym zakresie jest efektywność łańcucha dostaw. Czy drukarki etykiet i terminale danych mogą usprawnić ten proces? Sprawdzamy.

Wyzwania w branży magazynowej

Coraz większa liczba obsługiwanych towarów, artykułów do skompletowania czy wzrost zwrotów to dziś największe wyzwania branży magazynowej. Dodatkowo branża ta mierzy się z niedoborem siły roboczej oraz dużą rotacją pracowników. To wszystko sprawia, że automatyzacja i wykorzystanie nowoczesnych technologii jest niezbędne, aby usprawnić procesy i sprostać wymaganiom rynku. Niezawodny i prosty w obsłudze hardware oraz spójny system informatyczny staje się produktem pożądanym przez wielu operatorów magazynowych. Urządzanie AutoID takie jak terminal danych oraz drukarka etykiet to nieodzowne wyposażenie pracowników magazynowych. Wiedza z obsługi tego typu urządzeń jest niezbędna nawet na etapie rekrutacji nowych pracowników. Co ważne producenci stale udoskonalają swoje urządzenia i sprawiają, że wdrożenie operatora na nowe stanowisko pracy nie wymaga przeprowadzenia wielogodzinnych szkoleń.

Systemy wykorzystywane w branży magazynowej – na co zwracać uwagę?

Branża magazynowa poszukuje rozwiązań, które będą łatwe w obsłudze i intuicyjne. Dlatego też system Android w terminalach danych zdominował rynek. Użytkownicy sięgają po to rozwiązanie z wygody. Dodatkowo brakuje dziś na rynku konkurencyjnego rozwiązania. Każdy nowy terminal danych wiodących producentów na rynku (Honeywell, Zebra, Datalogic, CipherLab) wyposażony jest zatem w system operacyjny Android. Prosty, intuicyjny i przede wszystkim znany wszystkim interfejs sprawia, że użytkownik z łatwością i przyjemnością podejmuje się pracy z nim.

Na rynku dostępnych jest wiele konfiguracji, które umożliwiają dostosowanie sprzętu do warunków panujących w docelowym środowisku pracy. Jak więc dokonać wyboru i na co zwrócić uwagę?

Jest kilka kluczowych czynników istotnych przy wyborze właściwego urządzenia. - Po pierwsze należy zwrócić uwagę na typ modułu skanującego kody kreskowe. Mamy do wyboru standardowy lub dalekiego zasięgu nawet do 21m, szczególnie przydatny na magazynach wysokiego składowania. Warto zastanowić się jaki typ klawiatury najlepiej sprawdzi się w danym magazynie – może być tylko dotykowa, jeśli sporadycznie uzupełniamy dane po odczycie kodu a może fizyczna dla większej wygody operatora – wylicza Marek Gaweł, Product Manager z Etisoft. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na odporność na upadki (liderzy rynku gwarantują niezawodną pracę po upadku na twardą powierzchnię nawet z wysokości 2 m) oraz stopień ochrony obudowy przed wnikaniem pyłów i cieczy.

Drukarka etykiet – jak wybrać najlepszą?

Dziś w magazynach drukarki etykiet są niezastąpione - to dzięki nim we właściwy sposób dokonywane jest znakowanie zarówno poszczególnych produktów, regałów czy finalnie wydrukowywana jest etykieta logistyczna. Wiodący na rynku producenci (Citizen, Honeywell, Zebra, TSC, Printronix) oferują urządzenia uniwersalne umożliwiające druk w trybie termicznym dla etykiet o ograniczonej trwałości oraz w trybie termotransferowym przy użyciu taśmy termotransferowej dla etykiet specjalistycznych i trwałych. Drukarki etykiet różnią się ceną oraz zakresem konfiguracji. Warto więc przed zakupem urządzenia skonsultować się ze specjalistami, którzy pomogą podjąć właściwy wybór.

-To co jest ważne w drukarkach etykiet to prostota obsługi, gwarancja, niezawodność pracy urządzenia oraz możliwość wykonywania dużych wolumenów wydruków. Nowoczesna drukarka etykiet w standardzie ma kolorowe ekrany dotykowe ułatwiające obsługę operatorowi oraz proste i czytelne komunikaty jednoznacznie informujące o aktualnym stanie urządzenia. – podsumowuje specjalista z Etisoft.

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA Biuro prasowe
2025-05-16 | 15:00

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Jak wynika ze zaktualizowanego raportu przygotowanego przez Międzynarodową Federację Księgowych (IFAC) oraz AICPA & CIMA, niemal trzy czwarte największych globalnych firm
Firma Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
2025-05-13 | 12:00

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja

Już 27-28 maja odbędzie się jedno z najważniejszych wydarzeń poświęconych transformacji gospodarczej i zrównoważonemu rozwojowi – XI edycja konferencji Sustainable
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.