Usługa Parcel+, czyli nowy standard dla niestandardowych paczek
DB Schenker wychodzi naprzeciw wszystkim paczkom – nawet tym „brzydkim” i nietypowym • Big Heavy Ugly – tak w branży transportowej określa się paczki niestandardowe • Operator logistyczny w Polsce wprowadza usługę Parcel+
Wobec pandemicznych ograniczeń w handlu duża część klientów przeniosła się z zakupami do sieci. W 2020 r. w Polsce w transporcie samochodowym przewieziono ponad 400 tys. ładunków więcej niż rok wcześniej.[1] Jednak nie wszystkie przesyłki są proste w obsłudze, część z nich odbiega od wymaganych przez firmy kurierskie parametrów i potrzebuje indywidualnego podejścia. Sytuacja na rynku stała się bodźcem dla DB Schenker do uruchomienia specjalnej oferty. Dla paczek niestandardowych operator logistyczny wprowadził nową usługę DB SCHENKERparcel+.
– Parcel+ to rozwiązanie dedykowane klientom w Polsce, których artykuły są trudne do zapakowania i nie mogą być wysłane w kartonach o standardowych kształtach. Mamy świadomość, że przewóz niektórych towarów może stwarzać trudności. Alkohole, płyny czy ADR LQ, czyli między innymi lakiery do włosów, kosmetyki, wymagają zachowania odpowiednich środków ostrożności. Nasi kierowcy i pracownicy są przeszkoleni do realizacji takich usług, a terminale odpowiednio przygotowane – wyjaśnia Piotr Gola, Head of Revenue and Product Management North & East Europe w DB Schenker.
Paczka niejedno ma imię
Paczki powszechnie uznawane za niestandardowe – o nieregularnych kształtach i nietypowych wymiarach – a także przesyłki ADR LQ lub z wrażliwą zwartością stanowią wyzwanie w transporcie. By przewozić towary niebezpieczne, trzeba spełnić szereg wymogów. Klienci, którzy poszukują stałego partnera do realizacji dostaw, muszą sprostać różnym standardom, na przykład w zakresie odpowiedniego przygotowania przesyłki do transportu. Wynika to nie tylko z dbałości o bezpieczeństwo, ale również z coraz większej automatyzacji procesu sortowania towarów. Sortery dopasowane są zwykle do tradycyjnych, sześciennych opakowań.
Produkt DB SCHENKERparcel+ jest przeznaczony dla towarów do 30 kg, o nieregularnych kształtach lub z wystającymi elementami. W DB Schenker paczki tego typu obsługiwane są w oddzielnym procesie z manualną obsługą, co gwarantuje zachowywanie wysokich standardów bezpieczeństwa. Nie wymaga to więc wystandaryzowanego sposobu opakowania przesyłki. BHU to często cenne towary. Usługa realizowana na podstawie prawa przewozowego daje większą gwarancję odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń, które operator minimalizuje.
W terminalach paczki obsługiwane są w odrębnej strefie. Jednak jeśli chodzi o dystrybucję, wykorzystywana jest rozległa i gęsta sieć DB Schenker, paczki przewożone są razem z przesyłkami drobnicowymi. Jeżdżą więc wraz z paletami, a tam, gdzie nie można dotrzeć dużym pojazdem, dostawy realizowane są za pomocą busów. Dodatkowo, aby wzmocnić bezpieczeństwo przesyłek, wykorzystywane są dedykowane kosze paczkowe.
Szczegółowe informacje na temat DB SCHENKERparcel+: https://dbschenker.com/pl/paczki.
Rozbudowana sieć
DB Schenker w Polsce, dzięki sieci 17 terminali przeładunkowych i codziennym, regularnym połączeniom samochodowym pomiędzy nimi, oferuje terminową realizację dostaw. Każdego dnia na drogi w kraju wyjeżdża ponad 3 tys. naszych kierowców, by przewieźć blisko 40 tys. przesyłek nadanych przez naszych klientów z różnych branż.
O DB Schenker w Polsce
DB Schenker jest globalnym operatorem logistycznym. Oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące transport lądowy, oceaniczny, lotniczy i logistykę magazynową. Zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. W Polsce operator logistyczny dysponuje silną siecią połączeń pomiędzy 17 oddziałami. Posiada 13 magazynów logistycznych i agencję celną. Łącznie zatrudnia około 2500 osób.
https://www.dbschenker.com/pl-pl
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/transport-i-lacznosc/transport/przewozy-ladunkow-i-pasazerow-w-2020-roku,11,9.html

Ekologiczne rozwiązania poprawiające akustykę wnętrz

Organizacja dokumentów w firmie – strategiczny element zarządzania informacją

CIMA i Templar Executives podpisały memorandum o współpracy w celu wzmocnienia odporności cybernetycznej w Europie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Polacy nie korzystają z hossy trwającej na warszawskiej giełdzie. Na wzrostach zarabiają głównie inwestorzy zagraniczni
Od października 2022 roku na rynkach akcji trwa hossa, nie omija ona także warszawskiej giełdy. Mimo to inwestorzy indywidualni odpowiadają zaledwie za kilkanaście procent inwestycji, a o wzrostach decyduje i na nich zarabia głównie kapitał z zagranicy. Widać to również po napływach i odpływach do i z funduszy inwestycyjnych. Zdaniem Tomasza Koraba, prezesa EQUES Investment TFI, do przekonania Polaków do inwestowania na rodzimej giełdzie potrzeba zysków z akcji, informacji o tych zyskach docierającej do konsumentów oraz czasu.
Polityka
Obowiązek zapełniania magazynów gazu w UE przed sezonem zimowym ma zapewnić bezpieczeństwo dostaw. Wpłynie też na stabilizację cen

Unia Europejska przedłuży przepisy z 2022 roku dotyczące magazynowania gazu. Będą one obowiązywać do końca 2027 roku. Zobowiązują one państwa członkowskie do osiągnięcia określonego poziomu zapełnienia magazynów gazu przed sezonem zimowym. Magazyny gazu pokrywają 30 proc. zapotrzebowania Unii Europejskiej na niego w miesiącach zimowych. Nowe unijne przepisy mają zapewnić stabilne i przystępne cenowo dostawy.
Infrastruktura
Gminy zwlekają z uchwaleniem planów ogólnych zagospodarowania przestrzennego. Może to spowodować przesunięcie terminu ich wejścia w życie

Reforma systemu planowania i zagospodarowania przestrzennego rozpoczęła się we wrześniu 2023 roku wraz z wejściem w życie większości przepisów nowelizacji ustawy z 27 marca 2003 roku. Uwzględniono w niej plany ogólne gminy (POG) – nowe dokumenty planistyczne, za których przygotowanie mają odpowiadać samorządy. Rada Ministrów w kwietniu br. uchwaliła jednak ustawę o zmianie ustawy z 7 lipca 2023 roku, a jej celem jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin na 30 czerwca 2026 roku. Wskazana data może nie być ostateczna z uwagi na to, że żadna z gmin nie uchwaliła jeszcze POG.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.