Usługa Parcel+, czyli nowy standard dla niestandardowych paczek
DB Schenker wychodzi naprzeciw wszystkim paczkom – nawet tym „brzydkim” i nietypowym • Big Heavy Ugly – tak w branży transportowej określa się paczki niestandardowe • Operator logistyczny w Polsce wprowadza usługę Parcel+
Wobec pandemicznych ograniczeń w handlu duża część klientów przeniosła się z zakupami do sieci. W 2020 r. w Polsce w transporcie samochodowym przewieziono ponad 400 tys. ładunków więcej niż rok wcześniej.[1] Jednak nie wszystkie przesyłki są proste w obsłudze, część z nich odbiega od wymaganych przez firmy kurierskie parametrów i potrzebuje indywidualnego podejścia. Sytuacja na rynku stała się bodźcem dla DB Schenker do uruchomienia specjalnej oferty. Dla paczek niestandardowych operator logistyczny wprowadził nową usługę DB SCHENKERparcel+.
– Parcel+ to rozwiązanie dedykowane klientom w Polsce, których artykuły są trudne do zapakowania i nie mogą być wysłane w kartonach o standardowych kształtach. Mamy świadomość, że przewóz niektórych towarów może stwarzać trudności. Alkohole, płyny czy ADR LQ, czyli między innymi lakiery do włosów, kosmetyki, wymagają zachowania odpowiednich środków ostrożności. Nasi kierowcy i pracownicy są przeszkoleni do realizacji takich usług, a terminale odpowiednio przygotowane – wyjaśnia Piotr Gola, Head of Revenue and Product Management North & East Europe w DB Schenker.
Paczka niejedno ma imię
Paczki powszechnie uznawane za niestandardowe – o nieregularnych kształtach i nietypowych wymiarach – a także przesyłki ADR LQ lub z wrażliwą zwartością stanowią wyzwanie w transporcie. By przewozić towary niebezpieczne, trzeba spełnić szereg wymogów. Klienci, którzy poszukują stałego partnera do realizacji dostaw, muszą sprostać różnym standardom, na przykład w zakresie odpowiedniego przygotowania przesyłki do transportu. Wynika to nie tylko z dbałości o bezpieczeństwo, ale również z coraz większej automatyzacji procesu sortowania towarów. Sortery dopasowane są zwykle do tradycyjnych, sześciennych opakowań.
Produkt DB SCHENKERparcel+ jest przeznaczony dla towarów do 30 kg, o nieregularnych kształtach lub z wystającymi elementami. W DB Schenker paczki tego typu obsługiwane są w oddzielnym procesie z manualną obsługą, co gwarantuje zachowywanie wysokich standardów bezpieczeństwa. Nie wymaga to więc wystandaryzowanego sposobu opakowania przesyłki. BHU to często cenne towary. Usługa realizowana na podstawie prawa przewozowego daje większą gwarancję odpowiedzialności w przypadku uszkodzeń, które operator minimalizuje.
W terminalach paczki obsługiwane są w odrębnej strefie. Jednak jeśli chodzi o dystrybucję, wykorzystywana jest rozległa i gęsta sieć DB Schenker, paczki przewożone są razem z przesyłkami drobnicowymi. Jeżdżą więc wraz z paletami, a tam, gdzie nie można dotrzeć dużym pojazdem, dostawy realizowane są za pomocą busów. Dodatkowo, aby wzmocnić bezpieczeństwo przesyłek, wykorzystywane są dedykowane kosze paczkowe.
Szczegółowe informacje na temat DB SCHENKERparcel+: https://dbschenker.com/pl/paczki.
Rozbudowana sieć
DB Schenker w Polsce, dzięki sieci 17 terminali przeładunkowych i codziennym, regularnym połączeniom samochodowym pomiędzy nimi, oferuje terminową realizację dostaw. Każdego dnia na drogi w kraju wyjeżdża ponad 3 tys. naszych kierowców, by przewieźć blisko 40 tys. przesyłek nadanych przez naszych klientów z różnych branż.
O DB Schenker w Polsce
DB Schenker jest globalnym operatorem logistycznym. Oferuje kompleksowe rozwiązania obejmujące transport lądowy, oceaniczny, lotniczy i logistykę magazynową. Zarządza globalnymi łańcuchami dostaw dla producentów, eksporterów i importerów wiodących marek. W Polsce operator logistyczny dysponuje silną siecią połączeń pomiędzy 17 oddziałami. Posiada 13 magazynów logistycznych i agencję celną. Łącznie zatrudnia około 2500 osób.
https://www.dbschenker.com/pl-pl
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/transport-i-lacznosc/transport/przewozy-ladunkow-i-pasazerow-w-2020-roku,11,9.html

Z ziemniaka zrobili biznes

Jak wykorzystać kryptowaluty w biznesie?

Mustela Stelatopia+ zwycięzcą Rankingu TOP10 Emolienty 2025
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności
W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.
Farmacja
Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.
Prawo
Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.