VAN PUR PRODUCENT MARKI ŁOMŻA POMAGA W DOBIE PANDEMII
Zarząd firmy podjął decyzje niosące pomoc w walce z koronawirusem. Jest to m.in. uruchomienie programu wsparcia mniejszych browarów rzemieślniczych w okolicach zakładów należących do grupy. W związku z utrudnieniami jakie spotykają producentów piw kraftowych, VAN PUR postanowił zakupić od nich produkty, pomagając im przetrwać kryzys. Piwo zostało już zakupione z trzech browarów na podkarpaciu, z Podlasia, Górnego Śląska oraz Koszalina.
Okres pandemii jest bardzo ciężki do przetrwania, dlatego nasza branża powinna być solidarna. Nie zapominamy o mniejszych browarach, które są obecnie w wyjątkowo trudnej sytuacji i przyłączamy się do akcji wspieraj lokalnie. Wszystkie produkty, które zostały kupione od browarów rzemieślniczych posłużą jako prezenty okolicznościowe dla naszych pracowników – podkreśla Prezes VAN PUR S.A. Jagoda Iwańczuk
Innym działaniem pomocowym, realizowanym od początku pandemii jest wsparcie gastronomii. Mając na uwadze wyjątkowo ciężką sytuację restauracji, barów i pubów VAN PUR odbiera wyprodukowane przez spółkę piwo w kegach od wszystkich partnerów, a także zwraca im pieniądze.
Odbieranie piwa, podczas gdy gastronomia nie ma możliwości dalszej sprzedaży i serwowania go naszym konsumentom było naturalnym odruchem. Od startu akcji udało się odebrać już ponad
330 HL, a akcja pomocowa cały czas trwa – mówi Prezes VAN PUR S.A. Jagoda Iwańczuk
Ponadto spółka przekazała do Wojewody Podkarpackiej płyn do dezynfekcji na bazie alkoholu z piwa dealkoholizowanego, aby we wspólnej inicjatywie dostarczyć 2000 litrów środków do placówek pomocy społecznej i ochrony zdrowia w regionie. VAN PUR sprowadził także dziesiątki tysięcy maseczek dla pracowników, szpitali i instytucji wymagających szczególnej pomocy. Q-bev należący do jednej grupy kapitałowej przekazał z kolei produkty – napoje izotoniczne dla Komendy Państwowej Straży Pożarnej. Zgodnie z filozofią całej grupy, firmy do niej należące zawsze starają się wspierać rodzinnych i lokalnych przedsiębiorców, zakupując towary i usługi w pierwszej kolejności dostarczane przez polskie, lokalne firmy rodzinne.
Zarząd Van Pur dotychczas przekazał 1 milion złotych na wsparcie najbardziej potrzebujących szpitali w okolicach zakładów należących do grupy, a kolejny 1 milion złotych przeznaczył na wsparcie małych i średnich przedsiębiorstw z rejonu podkarpacia.
Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Wyzwania bożonarodzeniowe. Jak kontrolować zachcianki i pokusy jedzeniowe?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Rekordowy przelew dla Polski z KPO. Część pieniędzy trafi na termomodernizację domów i mieszkań
Przed świętami Bożego Narodzenia do Polski wpłynął największy jak dotąd przelew unijnych pieniędzy – nieco ponad 40 mld zł z Krajowego Planu Odbudowy. Zgodnie z celami UE ponad 44 proc. tych środków zostanie przeznaczona na transformację energetyczną, w tym m.in. termomodernizację domów i mieszkań czy wymianę źródeł ciepła. Od początku tego roku na ten cel trafiło 3,75 mld zł z KPO, które sfinansowały program Czyste Powietrze.
Prawo
W lutym zmiana na stanowisku Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Co roku trafia do niego kilka tysięcy spraw związanych z instytucjami unijnymi
W ubiegłym tygodniu Parlament Europejski wybrał Portugalkę Teresę Anjinho na stanowisko Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich. Ombudsman przyjmuje i rozpatruje skargi dotyczące przypadków niewłaściwego administrowania przez instytucje unijne lub inne organy UE. Tylko w 2023 roku pomógł ponad 17,5 tys. osobom i rozpatrzył niemal 2,4 tys. skarg.
Problemy społeczne
Przeciętny Polak spędza w sieci ponad trzy godziny dziennie. Tylko 11 proc. podejmuje próby ograniczenia tego czasu
Polacy średnio spędzają w internecie ponad trzy godziny dziennie. Jednocześnie, według badania na temat higieny cyfrowej, jedynie 14 proc. respondentów kontroluje swój czas ekranowy, a co piąty ogranicza liczbę powiadomień w telefonie czy komputerze. Nadmierne korzystanie z ekranów może wpływać na zaniedbywanie obowiązków i relacji z innymi, a także obniżenie nastroju i samooceny. Kampania Fundacji Orange „Nie przescrolluj życia” zwraca uwagę na potrzebę dbania o higienę cyfrową. Szczególnie okres świątecznego wypoczynku sprzyja takiej refleksji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.