Komunikaty PR

Vela Poland podsumowuje rok i ma nowych inwestorów

2022-12-29  |  11:00
Biuro prasowe

Spółka Vela Poland, właściciel platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach prognozuje, że w 2022 roku wypracuje 1,6 mln zł przychodu i blisko 200 tys. zł zysku EBITDA. Spółka rozwija struktury sprzedażowe i pozyskała inwestorów m.in. na rynki w Szwecji, Niemczech, Belgii czy Rumunii. W 2023 roku Vela Poland chce skoncentrować się na rozbudowie sieci sprzedaży. Spółka rozważa też pozyskanie dodatkowego finansowania. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.

– Prowadzimy wiele rozmów z inwestorami i partnerami, którzy zainteresowani są wspólnym rozwojem naszej spółki. Po zakończeniu emisji w sierpniu zdołaliśmy rozbudować Vela Poland i dopracować procesy sprzedażowe oraz marketingowe, kładąc duży nacisk na takie aspekty jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach.  Dzięki doświadczeniu możemy przekładać nasz model na inne rynki. Poza emisją pozyskaliśmy od inwestorów 250 tys. zł na rozwój w Rumunii, 500 tys. zł w Belgii i Niemczech, i ponad 100 tys. zł w Szwecji – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland.  –  Prognozujemy optymistycznie, że nasz wynik w 2022 roku wyniesie 1,6 mln zł przychodu i 200 tys.  zł zysku EBITDA.  Widzimy, że klienci wracają do zakupów, co więcej, spływa do nas coraz więcej zapytań o nieruchomości, co może być tłumaczone chęcią zakończenia inwestycji  do końca roku – dodaje Michał Ćwierzyk.

Vela Poland w dalszym ciągu podtrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki. W 2023 roku firma chce dokonać ekspansji na nowych rynkach oraz poczynić inwestycje związane ze swoją platformą sprzedażową. Pomóc ma w tym celu pozyskany kapitał od kluczowych inwestorów. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto. Niemiej jednak działania w tym okresie przekuły się zwiększoną liczbę decyzji zakupowych klientów w czwartym kwartale.

– Działamy trochę jak ecommerce, znaczna część zapytań naszych klientów  generowana  jest bezpośrednio przez  nasze strony. Pracujemy stale nad poprawą SEO i wprowadzeniem oferty na rynki zagraniczne. Dzięki takiemu podejściu możemy optymalizować nasz proces i skupić się na najważniejszej części, czyli transakcji z klientami. W nadchodzącym roku w dużej mierze skupimy się na dopracowaniu procesów – dodaje Michał Ćwierzyk.

Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania oraz  potransakcyjnej obsługi inwestycji w wybranym kraju – na miejscu. Docelowo spółka zamierza rozwinąć także obsługę nieruchomości w ramach wynajmu w Hiszpanii dla klientów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.