Vela Poland podsumowuje rok i ma nowych inwestorów
Spółka Vela Poland, właściciel platformy Tripinvest z ofertami nieruchomości w zagranicznych kurortach prognozuje, że w 2022 roku wypracuje 1,6 mln zł przychodu i blisko 200 tys. zł zysku EBITDA. Spółka rozwija struktury sprzedażowe i pozyskała inwestorów m.in. na rynki w Szwecji, Niemczech, Belgii czy Rumunii. W 2023 roku Vela Poland chce skoncentrować się na rozbudowie sieci sprzedaży. Spółka rozważa też pozyskanie dodatkowego finansowania. W perspektywie dwóch lat firma chce zadebiutować na NewConnect.
– Prowadzimy wiele rozmów z inwestorami i partnerami, którzy zainteresowani są wspólnym rozwojem naszej spółki. Po zakończeniu emisji w sierpniu zdołaliśmy rozbudować Vela Poland i dopracować procesy sprzedażowe oraz marketingowe, kładąc duży nacisk na takie aspekty jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Dzięki doświadczeniu możemy przekładać nasz model na inne rynki. Poza emisją pozyskaliśmy od inwestorów 250 tys. zł na rozwój w Rumunii, 500 tys. zł w Belgii i Niemczech, i ponad 100 tys. zł w Szwecji – mówi Michał Ćwierzyk, prezes Vela Poland. – Prognozujemy optymistycznie, że nasz wynik w 2022 roku wyniesie 1,6 mln zł przychodu i 200 tys. zł zysku EBITDA. Widzimy, że klienci wracają do zakupów, co więcej, spływa do nas coraz więcej zapytań o nieruchomości, co może być tłumaczone chęcią zakończenia inwestycji do końca roku – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland w dalszym ciągu podtrzymuje plan debiutu na NewConnect. Przed wejściem na giełdę spółka zamierza wejść z ofertą na kolejne rynki. W 2023 roku firma chce dokonać ekspansji na nowych rynkach oraz poczynić inwestycje związane ze swoją platformą sprzedażową. Pomóc ma w tym celu pozyskany kapitał od kluczowych inwestorów. Spółka przez trzy kwartały 2022 roku osiągnęła ponad 1 mln zł przychodów, przy 78 tys. zł straty netto. Niemiej jednak działania w tym okresie przekuły się zwiększoną liczbę decyzji zakupowych klientów w czwartym kwartale.
– Działamy trochę jak ecommerce, znaczna część zapytań naszych klientów generowana jest bezpośrednio przez nasze strony. Pracujemy stale nad poprawą SEO i wprowadzeniem oferty na rynki zagraniczne. Dzięki takiemu podejściu możemy optymalizować nasz proces i skupić się na najważniejszej części, czyli transakcji z klientami. W nadchodzącym roku w dużej mierze skupimy się na dopracowaniu procesów – dodaje Michał Ćwierzyk.
Vela Poland S.A. umożliwia wsparcie w procesie kredytowania oraz potransakcyjnej obsługi inwestycji w wybranym kraju – na miejscu. Docelowo spółka zamierza rozwinąć także obsługę nieruchomości w ramach wynajmu w Hiszpanii dla klientów.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.