Victoria Dom: na topie mieszkania na Ochocie, w Ursusie i Białołęce
Miasteczko Nova Ochota, Factory Ursus oraz Osiedle Classic to najpopularniejsze warszawskie inwestycje Victorii Dom. W 2021 r. właśnie tam kupiło mieszkanie najwięcej naszych klientów – mówi Ewa Rathe-Głowacka, dyrektor marketingu Victorii Dom. W ubiegłym roku deweloper sprzedał ponad 1,6 tys. lokali na rynku pierwotnym.
Według serwisu tabelaofert.pl w stolicy sprzedano ponad 21 tys. lokali i była to najwyższa sprzedaż w całym kraju. Wśród 14. inwestycji Victorii Dom w 2021 r. największą popularnością wśród klientów cieszyły się: Miasteczko Nova Ochota, Factory Ursus oraz Osiedle Classic. – W trzech topowych lokalizacjach sprzedaliśmy ponad 60% wszystkich mieszkań. Na podium znalazły się inwestycje dobrze już znane warszawiakom. Równocześnie jednak cieszą nas dobre wyniki projektów, które dopiero debiutują, jak np. Osiedle Krzewna na warszawskim Targówku, który w analizie REDNET Property Group znalazł się wśród najbardziej perspektywicznych dzielnic Warszawy – wyjaśnia E. Rathe-Głowacka, dyrektor marketingu Victora Dom.
W Warszawie nie będzie taniej
– Na atrakcyjność naszej oferty tradycyjnie wpływa cena – jesteśmy konkurencyjni. Na to się nakłada utrzymujący się w stolicy i innych dużych miastach trend zakupu mieszkań w celach inwestycyjnych, jako korzystnej lokaty kapitału – mówi E. Rathe-Głowacka. Eksperci podkreślają, że czynnikiem decydującym o atrakcyjności takiego posunięcia jest fakt, że w Warszawie zaczyna brakować działek pod budowę nowych osiedli. – Ponadto wpływ na sytuację rynkową ma tragiczna wojna u naszych wschodnich granic, na którą nakłada się rosnąca inflacja oraz ceny usług i materiałów budowlanych, a także wyższe stopy procentowe. Te wszystkie czynniki wpływają na ocenę ekspertów, że ceny mieszkań na warszawskim rynku nie będą niższe – dodaje dyrektor marketingu Victora Dom.
Nowe czynniki decydujące o preferencjach mieszkaniowych
Obserwatorzy rynku mieszkaniowego są zgodni, że w ostatnich miesiącach zmieniły się preferencje zakupu własnego lokum. – Wiele osób nie musi codziennie rano jechać do biura, bo często pracuje z domu. Dlatego klienci baczniej zwracają uwagę na funkcjonalną, dodatkową przestrzeń, w której można zorganizować miejsce do pracy. W cenie jest także dostęp do przestrzeni, w której można odpocząć i zrelaksować się. Liczy się wszystko: większy balkon lub loggia, ogródek, czy plac zabaw dla dzieci przed blokiem oraz miejsca relaksu dla mieszkańców, bliskość terenów zielonych. Dlatego w ostatnim czasie mieszkania z ogródkiem sprzedawaliśmy w pierwszej kolejności, popularne były też mieszkania z dwoma balkonami – wyjaśnia dyr. marketingu Victorii Dom.
Victoria Dom prowadzi inwestycje w praktycznie we wszystkich dzielnicach Warszawy. Obecnie w różnych fazach realizacji i przygotowania jest ponad 12,5 tys. mieszkań.
Victoria Dom to deweloper z 24-letnim doświadczeniem, którego filozofią jest maksymalne ułatwienie zakupu mieszkania. Pomaga w tym Dom Kredytowy Victoria. Victoria Dom oddała do użytku ponad 12 tys. mieszkań i domów. Spółka, która prowadzi inwestycje przede wszystkim w Warszawie, w ubiegłym roku rozpoczęła również budowę osiedla Viva Piast w Krakowie. Od 6 lat deweloper jest obecny także na rynku niemieckim – w Berlinie, a od dwóch lat w Lipsku.
Victoria Dom jest członkiem Polskiego Związku Firm Deweloperskich, posiada certyfikat dewelopera poświadczający wiarygodność i fachowość usług. Victoria Dom była wielokrotnie nagradzana, w tym m.in. nagrodą Deweloper Roku „Gazety Finansowej” i Diamentem Forbesa.
Więcej informacji na stronie: www.victoriadom.pl

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Coraz mniej kredytów bankowych płynie do polskiej gospodarki. Przed sektorem duże wyzwania związane z finansowaniem strategicznych projektów
Polskie przedsiębiorstwa w coraz mniejszym stopniu finansują się kredytem bankowym, zwłaszcza w porównaniu z rosnącym PKB. Powoduje to wysoką nadpłynność sektora bankowego. Deregulacja mogłaby pomóc w skróceniu drogi firm do finansowania bankowego, zwłaszcza że Polskę czekają ogromne wydatki na transformację energetyczną i obronność. Sektor ma bardzo dobre wyniki finansowe, co powoduje, że politycy patrzą w stronę jego zysków. Ryzyko prawne, jakim wciąż są kredyty frankowe, pociąga za sobą brak zainteresowania ze strony zagranicznych inwestorów.
Firma
Bezrobocie może zacząć rosnąć. Ochłodzenie odczuwane szczególnie w branży budowlanej i automotive

W Polsce od kilku lat stopa bezrobocia utrzymuje się poniżej 6 proc., a według metodologii unijnej jest o połowę niższa i jedna z najniższych w Unii. Pracownicy przywykli już, że sytuacja na rynku pracy jest dla nich korzystna. Jednak zaczynają się pojawiać pierwsze niepokojące sygnały zwiastujące możliwą zmianę trendu. Część branż ucierpiała np. z powodu spowolnienia w Niemczech, inne rozważają wybór innej niż Polska lokalizacji ze względu na wysokie koszty pracy czy energii. Na razie ogromnym wyzwaniem pozostaje aktywizacja osób biernych zawodowo.
Ochrona środowiska
Rozwój sztucznej inteligencji drastycznie zwiększa zapotrzebowanie na energię. Rozwiązaniem są zrównoważone centra danych

Centra danych to jeden z dynamicznie rozwijających się, ale przy tym energochłonnych sektorów gospodarki. Prognozy PMR wskazują, że do 2030 roku operatorzy w Polsce będą dysponować centrami danych o mocy przekraczającej 500 MW, co oznacza, że wzrośnie ona ponad trzykrotnie względem 2024 roku. Przyspieszona cyfryzacja i dynamiczny rozwój sztucznej inteligencji sprawiają, że w ciągu kilku następnych lat zużycie energii elektrycznej w centrach danych tylko w Europie wzrośnie o 66 proc. Dlatego coraz więcej firm sięga po zrównoważone rozwiązania i energię pochodzącą ze źródeł odnawialnych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.