Vision Edge Entertainment podpisało umowę z DeSand Game Studios

Spółka zależna Gaming Factory będzie wydawcą i finansującym Dreamhouse: The Game
Vision Edge Entertainment, spółka zależna Gaming Factory, zawarła umowę z DeSand Game Studios na realizację swojego pierwszego projektu wydawniczego Dreamhouse: The Game, którego budżet produkcyjny i marketingowy opiewa na kwotę 1 mln zł. Gra tworzona jest przez DeSand Game Studios na silniku Unreal Engine 5 i będzie dostępna w wersji na PC, platformach VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation. Zgodnie z umową Vision Edge Entertainment zachowa 100 proc. przychodów z gry do momentu odrobienia kosztów produkcji i marketingu, następnie udział spółki w zyskach z jej sprzedaży wynosić będzie 80 proc.
- Dreamhouse: The Game to pierwszy oficjalnie ogłoszony tytuł, którego wydawcą będzie Vision Edge Entertainment. Łączna kwota, którą przeznaczymy na realizację gry oraz kampanię marketingową wynosi ponad
1 mln zł. DeSand Game Studios zajmie się developmentem gry, która łączyć będzie w sobie kilka trybów rozgrywki i wsparcie zestawów VR. Po odrobieniu kosztów produkcji i marketingu przysługiwać nam będzie 80 proc. przychodów z jej sprzedaży – mówi Kamil Koryszewski, prezes zarządu Vision Edge Entertainment.
Dreamhouse: The Game, to propozycja, która pozwala przybliżyć proces projektowania i budowy domu. Gracz wciela się w rolę początkującego przedsiębiorcy budowlanego, do którego zadań należą zebranie funduszy
i realizacja zamierzonego celu. Pozornie proste założenie wymagać będzie ważnych i przemyślanych decyzji, które zaważą nad funkcjonalnością nieruchomości. Poprowadzenie firmy od zera, przyjmowanie zleceń na zarówno generalny remont zrujnowanego domu, jak i niezagospodarowany grunt wymagający wyrównania i wykopania fundamentów, na budowę na małej chatki w lesie aż po prawdziwą willę na piaszczystej plaży, to elementy rozgrywki, które zapowiadają twórcy Dreamhouse: The Game.
W grze dostępne będą tryby standardowe: single-player, multiplayer oraz sieciowy co-op, a także VR. Wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji pozwoli ocenić koszty budowy, czas trwania prac oraz dokładność, aby upewnić się, że efekt końcowy jest zgodny z projektem.
Celem Vision Edge Entertainment jest wydawanie gier celujących w segment AA i wyższy. Budżet pierwszego zapowiedzianego tytułu - Dreamhouse: The Game - wyniesie łącznie około 1 mln zł. Produkcja powstaje na silniku Unreal Engine 5 i pojawi się na PC, platformach VR, Xbox One, Xbox Series X oraz PlayStation.
- Głównym założeniem w modelu działania jaki przyjęliśmy powołując Vision Edge Entertainment, jest budowanie nowej marki w ramach Grupy Gaming Factory, odpowiedzialnej za wydawanie gier bardziej zaawansowanych technologicznie, o wyższej jakości i budżetach niż te, które znajdują się w portfolio naszej spółki – mówi Mateusz Adamkiewicz, członek zarządu Vision Edge Entertainment, prezes Gaming Factory. – Mamy nadzieję, że w perspektywie dwóch, trzech lat w portfolio nowej spółki znajdą się dwa lub trzy takie tytuły – dodaje.
W strukturze VEE Gaming Factory posiada 90 proc akcji. Łączna wartość kapitału zainwestowanego przez Gaming Factory w studio wynosi 4,5 mln zł. Pozostała część przypada zespołowi deweloperskiemu.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny
16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.
Polityka
P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.
Media i PR
Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.