VOX rozwija franczyzę

Arkadiusz Kaczanowski
Home Sweet Home PR
Łowicka 51
02-535 Warszawa
arek|designbiznes.pl| |arek|designbiznes.pl
+48503355998
www.hshpr.pl
Ostatnie miesiące to okres dynamicznych zmian w sieci salonów VOX. 2020 rok minął pod znakiem nowych otwarć, przebudów i zmiany wyglądu już działających punktów. Ekspansji sprzyjało też duże zainteresowanie potencjalnych partnerów współpracą z Grupą Kapitałową VOX.
Sieć salonów VOX liczy dziś 160 punktów, ulokowanych zarówno w dużych, jak i mniejszych miastach. Ostatnie lata to dla marki dynamiczny okres rozwoju sieci salonów franczyzowych, których dziś jest 128. W 2019 i 2020 pojawiły się np. nowe salony z ofertą drzwi i podłóg w takich miastach, jak Elbląg, Nowy Sącz, Nysa, Olsztyn, Ostrowiec Świętokrzyski czy Wołomin. Gruntownie odświeżono i przebudowano też punkty w Lesznie, Głogowie, Poznaniu i Jankach.
Pod dobrym szyldem
Wszystkie salony - zarówno te własne jak i partnerów - korzystają z rozpoznawalności jaka wiąże się z marką VOX.
- Jako Grupa Kapitałowa VOX łączymy wiele marek, uzupełniających się wzajemnie tak, aby zaoferować Klientom całościową ofertę wyposażenia wnętrz. Te unikatowe kompetencje są naszą rynkową przewagą, a dla naszych partnerów stanowią zapowiedź handlowego sukcesu - przekonuje Dariusz Hołowaty, Dyrektor ds. Sprzedaży detalicznej i Rozwoju sieci VOX.
Sieć salonów VOX tworzą dziś trzy formaty sklepów - z ofertą drzwi i podłóg, z meblami oraz z ofertą łączącą cały asortyment VOX. Wszystkie salony rozwijanie są przez Grupę Kapitałową VOX. Dzięki temu salony franczyzowe korzystają z tych samych możliwości, które przysługują salonom własnym marki - wszystkie działania marketingowe i wspierające sprzedaż są tak skoordynowane, by promować salony i kierować klientów do lokalnych oddziałów.
- Doskonale to było widać w 2020 roku, gdy handel musiał mierzyć się z licznymi ograniczeniami wynikającymi z pandemii. Pod koniec wiosny uruchomiliśmy platformę Wirtualny Salon, która jest połączeniem sklepu internetowego, katalogu, wirtualnej strefy doradcy i konfiguratora wnętrz. Tym sposobem mogliśmy aktywnie łączyć klientów robiących zakupy online z doradcami w konkretnych salonach. W tym okresie niezwykle ważne było też zaopatrzenie salonów, którego stabilność w naszej sieci gwarantuje sześć centrów logistycznych - mówi Anna Szczepaniak, Marketing Manager marki VOX.
Formula salonów VOX nieustannie się zmienia i jest dostosowywana do potrzeb rynku i klientów, a wszystkie innowacje są wdrażane w sieci przy wsparciu centrali firmy. Niezależnie czy odwiedzimy salon własny VOX czy franczyzowy - całą sieć wyróżnia spójna koncepcja skupiona na profesjonalnym doradztwie projektowym, wsparciu produktowym, technicznym oraz realizacyjnym. VOX pomaga też partnerom w organizacji usług Certyfikowanych Ekip Montażowych, transportu, montażu i sprzedaży ratalnej.
Produkty dostępne tylko tutaj
Franczyzobiorcy VOX mają dostęp do pełnej i nieustannie aktualizowanej oferty produktów marki. Wśród nich są meble i artykuły dekoracyjne VOX, drzwi wewnętrzne, zewnętrzne, różne rodzaje podłóg, okładziny ścienne czy listwy produkowane zarówno przez VOX i zewnętrznych producentów. Oferta jest komponowana w oparciu o potrzeby klientów i zaawansowane analizy rynku prowadzone przez firmę.
- Nasi partnerzy jako jedyni mogą także sprzedawać wysokomarżowe drzwi i podłogi sygnowane marką VOX. To niepowtarzalne rozwiązania opracowane przez wewnętrzny zespół projektantów, nagradzane w prestiżowych konkursach wzorniczych. Dzięki temu każdy salon VOX wyróżnia się na tle konkurencji w regionie, zwłaszcza że gwarantujemy naszym partnerom wyłączność terytorialną. Produktom marki VOX zapewniamy dodatkowe wsparcie w postaci wnętrzarskich sesji zdjęciowych, dedykowanych katalogów, komunikacji w mediach społecznościowych oraz promocji w mediach branżowych i na vox.pl - podkreśla Dariusz Hołowaty.
Taka konstrukcja portfolio sprawia, że z oferty franczyzowej salonów VOX często korzystają przedsiębiorcy, którzy już prowadzą działalność handlową w branży wyposażenia wnętrz i remontów. Dla tego typu lokalnych biznesów, salon z meblami albo podłogami i drzwiami, jest naturalnym uzupełnieniem oferty oraz sposobem na łatwe wejście w nowy obszar rynku. Spora część z tych salonów to samodzielne punkty handlowe poza galeriami czy centrami handlowymi - co w 2020 okazało się atutem. Duża część stacjonarnych salonów VOX mogła bowiem funkcjonować bez przeszkód, mimo ograniczeń nałożonych na handel w galeriach. Efekt? Spory wzrost liczby klientów i zamówień.
Rozwój jest najważniejszy
VOX swoim partnerom franczyzowym zapewnia aktywne wsparcie zarówno na początku działalności, przy organizacji nowego salonu (pomaga w przygotowaniu projektu adaptacji lokalu, oświetlenia, organizacji ekspozycji a nawet pozyskaniu lokalu i negocjacjach umowy najmu) jak też w dalszym funkcjonowaniu i rozwoju.
- Stawiamy na wysokie standardy obsługi klienta. Dlatego cyklicznie szkolimy doradców i kierowników salonów. Koncentrujemy się na budowaniu relacji z klientem oraz prawidłowym rozpoznawaniu jego potrzeb. Nasi partnerzy mogą regularnie korzystać ze szkoleń w trzech obszarach: wiedzy o produktach (prowadzone są zarówno przez producentów, jak i wewnętrznych ekspertów), interakcji i badań potrzeb klienta (prowadzą to trenerzy wewnętrzni oraz firmy zewnętrzne), a także szkoleń sprzedażowych podnoszących efektywność salonu - wyjaśnia Anna Szczepaniak.
Pod koniec 2020 liczba punktów sprzedaży pod znakiem VOX sięgnęła w Polsce 160. 59 salonów posiada wyłącznie ofertę z kategorii drzwi i podłóg (39 to franczyza, 20 to salony własne), 92 ofertę mebli (85 franczyzowych, 7 własnych), a 9 kompleksową ofertę marki (4 salony franczyzowe, 5 własnych). VOX rozwija się też za granicą - oferta marki dostępna jest w 60 krajach na całym świecie.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.