VR-owa wersja Blair Witch już 29 października dostępna w Oculus Store
Po PC i konsolach przyszedł czas na VR – Blair Witch, jeden z najpopularniejszych tytułów Bloober Team, już 29 października zadebiutuje w wersji na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Za porting tytułu na bezprzewodowe gogle Facebooka odpowiada niezależne studio gamingowe z Katowic, Incuvo, jeden z liderów rynku wirtualnej rzeczywistości. Blair Witch VR będzie zawierał wiele usprawnień i unowocześnień, a także nowe mechaniki, które wzmocnią interaktywność rozgrywki i umożliwią maksymalną immersję. W dotychczas dostępne wersje gry, tylko do czerwca br., zagrało ponad milion graczy.
- Z satysfakcją informujemy, że Blair Witch, gra z gatunku survival horror, autorstwa Bloober Team, na bazie kultowego filmu wyprodukowanego przez amerykańsko-kanadyjską firmę Lionsgate, już za kilka dni doczeka się premiery na gogle wirtualnej rzeczywistości. Przygotowaliśmy z Bloober Team wersję dedykowaną Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Gracze mogą liczyć na maksymalną immersję, co w przypadku horrorów gwarantuje olbrzymią dawkę emocji. W VR-owej wersji przebudowaliśmy historię, aby zapewnić większą interakcje ze środowiskiem. Zmieniło się także sterowanie i mechanika psa, który towarzyszy graczowi podczas wędrówki po lesie. Nie możemy się doczekać reakcji graczy – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Akcja Blair Witch rozgrywa się w 1996 roku w pobliżu Burkittsville w stanie Maryland, gdzie bez śladu znika mały chłopiec. Gracz wciela się więc w rolę Ellisa, byłego policjanta, który dołącza do poszukiwań dziecka. Policyjne śledztwo zmienia się w koszmar, w którym gracz musi zmierzyć się z własnymi lękami, a także z wiedźmą z Blair – tajemniczą istotą, która nawiedza las Black Hills.
W czerwcu liczba graczy, którzy zagrali w Blair Witch przekroczyła milion. Spółki liczą, że VR-owa wersja gry zdobędzie równie dużą popularność.
VR to niezwykle rosnący rynek i zawsze uważaliśmy, że daje niesamowite możliwości. LOF na VR przetarł szlaki, ale prawdziwym mocnym uderzenie będzie właśnie Blair Witch, przy którym pracowaliśmy we współpracy z Oculusem i Incuvo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu tych prac – mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team.
Gra będzie dostępna w sklepie Oculus Store już 29 października. Koszt VR-owej wersji tytułu ustalono na 29.99 EUR/USD.
Blair Witch to kolejny projekt od Bloober Team, który Incuvo portuje na VR-owe platformy. Pod koniec 2019 roku katowickie studio wydało z portfolio Bloober Team horror ukazujący historię pogrążonego w szaleństwie artysty – Layers of Fear.
Poza portowaniem gier zewnętrznych producentów na ich zlecenie Incuvo portuje i wydaje gry realizowane na własny koszt w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. W takim modelu przenosi na VR sprzedażowy hit Creepy Jar – Green Hell. Incuvo ma w planach także produkcję własnych tytułów VR-owych, bazujących na znanych IP.
Jeszcze w tym roku Incuvo zamierza dołączyć do grona spółek publicznych. Studio kilka dni temu złożyło Dokument Informacyjny do GPW w Warszawie.
Obligacje korporacyjne rozchodzą się jak ciepłe bułeczki
NanoGroup S.A. z 3 nowymi źródłami finansowania prac badawczo-rozwojowych
Medinice zamyka rok wzmożonych działań inwestycyjnych zbliżając się do komercjal
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Sztuczna inteligencja pomaga odkrywać nowe leki. Skraca czas i obniża koszty badań klinicznych
Statystycznie tylko jedna na 10 tys. cząsteczek testowanych w laboratoriach firm farmaceutycznych pomyślnie przechodzi wszystkie fazy badań. Jednak zanim stanie się lekiem rynkowym, upływa średnio 12–13 lat. Cały ten proces jest nie tylko czasochłonny, ale i bardzo kosztowny – według EFPIA przeciętne koszty opracowania nowego leku sięgają obecnie prawie 2 mld euro. Wykorzystanie sztucznej inteligencji pozwala jednak obniżyć te koszty i skrócić cały proces. – Dzięki AI preselekcja samych cząsteczek, które wchodzą do badań klinicznych, jest o wiele szybsza, co zaoszczędza nam czas. W efekcie pacjenci krócej czekają na nowe rozwiązania terapeutyczne – mówi Łukasz Hak z firmy Johnson & Johnson Innovative Medicine, która wykorzystuje AI w celu usprawnienia badań klinicznych i opracowywania nowych, przełomowych terapii m.in. w chorobach rzadkich.
Zagranica
Chiny przygotowują się do ewentualnej eskalacji konfliktu z USA. Mocno inwestują w swoją niezależność energetyczną i technologiczną
Najnowsze dane gospodarcze z Państwa Środka okazały się lepsze od prognoz. Choć część analityków spodziewa się powrotu optymizmu i poprawy nastrojów, to jednak w długim terminie chińska gospodarka mierzy się z kryzysem demograficznym i załamaniem w sektorze nieruchomości. Władze Chin zresztą już przedefiniowały swoje priorytety i teraz bardziej skupiają się na bezpieczeństwie ekonomicznym, a nie na samym wzroście gospodarczym. – Chiny szykują się na eskalację konfliktu z USA i pod tym kątem należy obserwować chińską gospodarkę – zauważa Maciej Kalwasiński z Ośrodka Studiów Wschodnich. Jak wskazuje, Chiny mocno inwestują w rozwój swojego przemysłu i niezależność energetyczną, chcąc zmniejszyć uzależnienie od zagranicy.
Infrastruktura
Inwestycje w przydomowe elektrownie wiatrowe w Polsce mogą się okazać nieopłacalne. Eksperci ostrzegają przed wysokimi kosztami produkcji energii
Małe przydomowe elektrownie wiatrowe mogą być drogą pułapką – ostrzega Fundacja Instrat. Jej zdaniem koszt wytworzenia prądu z takich instalacji może być kilkukrotnie wyższy od tego z sieci. Tymczasem rząd proponuje program wsparcia dla przydomowych instalacji tego typu wart 400 mln zł. Zdaniem ekspertów warto się zastanowić nad jego rewizją i zmniejszeniem jego skali.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.