VR-owa wersja Blair Witch już 29 października dostępna w Oculus Store
Po PC i konsolach przyszedł czas na VR – Blair Witch, jeden z najpopularniejszych tytułów Bloober Team, już 29 października zadebiutuje w wersji na Oculus Quest i Oculus Quest 2. Za porting tytułu na bezprzewodowe gogle Facebooka odpowiada niezależne studio gamingowe z Katowic, Incuvo, jeden z liderów rynku wirtualnej rzeczywistości. Blair Witch VR będzie zawierał wiele usprawnień i unowocześnień, a także nowe mechaniki, które wzmocnią interaktywność rozgrywki i umożliwią maksymalną immersję. W dotychczas dostępne wersje gry, tylko do czerwca br., zagrało ponad milion graczy.
- Z satysfakcją informujemy, że Blair Witch, gra z gatunku survival horror, autorstwa Bloober Team, na bazie kultowego filmu wyprodukowanego przez amerykańsko-kanadyjską firmę Lionsgate, już za kilka dni doczeka się premiery na gogle wirtualnej rzeczywistości. Przygotowaliśmy z Bloober Team wersję dedykowaną Oculus Quest oraz Oculus Quest 2. Gracze mogą liczyć na maksymalną immersję, co w przypadku horrorów gwarantuje olbrzymią dawkę emocji. W VR-owej wersji przebudowaliśmy historię, aby zapewnić większą interakcje ze środowiskiem. Zmieniło się także sterowanie i mechanika psa, który towarzyszy graczowi podczas wędrówki po lesie. Nie możemy się doczekać reakcji graczy – mówi Andrzej Wychowaniec, prezes zarządu Incuvo.
Akcja Blair Witch rozgrywa się w 1996 roku w pobliżu Burkittsville w stanie Maryland, gdzie bez śladu znika mały chłopiec. Gracz wciela się więc w rolę Ellisa, byłego policjanta, który dołącza do poszukiwań dziecka. Policyjne śledztwo zmienia się w koszmar, w którym gracz musi zmierzyć się z własnymi lękami, a także z wiedźmą z Blair – tajemniczą istotą, która nawiedza las Black Hills.
W czerwcu liczba graczy, którzy zagrali w Blair Witch przekroczyła milion. Spółki liczą, że VR-owa wersja gry zdobędzie równie dużą popularność.
VR to niezwykle rosnący rynek i zawsze uważaliśmy, że daje niesamowite możliwości. LOF na VR przetarł szlaki, ale prawdziwym mocnym uderzenie będzie właśnie Blair Witch, przy którym pracowaliśmy we współpracy z Oculusem i Incuvo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektu tych prac – mówi Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team.
Gra będzie dostępna w sklepie Oculus Store już 29 października. Koszt VR-owej wersji tytułu ustalono na 29.99 EUR/USD.
Blair Witch to kolejny projekt od Bloober Team, który Incuvo portuje na VR-owe platformy. Pod koniec 2019 roku katowickie studio wydało z portfolio Bloober Team horror ukazujący historię pogrążonego w szaleństwie artysty – Layers of Fear.
Poza portowaniem gier zewnętrznych producentów na ich zlecenie Incuvo portuje i wydaje gry realizowane na własny koszt w zamian za część przyszłych przychodów ze sprzedaży. W takim modelu przenosi na VR sprzedażowy hit Creepy Jar – Green Hell. Incuvo ma w planach także produkcję własnych tytułów VR-owych, bazujących na znanych IP.
Jeszcze w tym roku Incuvo zamierza dołączyć do grona spółek publicznych. Studio kilka dni temu złożyło Dokument Informacyjny do GPW w Warszawie.
Nowy gracz na rynku OZE celuje w 100 mln zł obrotu w 2025 r.
Neptis S.A. z 14,4 mln zł przychodów netto w trzecim kwartale 2024 r.
Eco5tech kontynuuje realizację projektów i rozwój technologii PropTech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Akcesja Ukrainy będzie dużym wyzwaniem dla unijnego rolnictwa. Obie strony czeka kilka lat przygotowań
Ukraina ze względu na wielkość terytorium i żyzne grunty jest rolniczą potęgą. Jej przystąpienie do Unii Europejskiej może być wyzwaniem dla całego europejskiego rolnictwa. Pokazały to ostatnie lata, kiedy zwolnienie z ceł ukraińskich produktów zdestabilizowało sytuację rynków rolnych w części krajów. Ukraińskie rolnictwo wciąż nie spełnia unijnych wymagań. Komisja Europejska oceniła gotowość branży rolnej na 2 w sześciopunktowej skali.
Zdrowie
Ochrona zdrowia w Polsce ma być bardziej oparta na jakości. Obowiązująca od roku ustawa zostanie zmieniona
Od października placówki ochrony zdrowia mogą się ubiegać o akredytację na nowych zasadach. Nowe standardy zostały określone we wrześniowym obwieszczeniu resortu zdrowia i dotyczą m.in. kontroli zakażeń, sposobu postępowania z pacjentem w stanach nagłych czy opinii pacjentów z okresu hospitalizacji. Standardy akredytacyjne to uzupełnienie obowiązującej od stycznia br. ustawy o jakości w opiece zdrowotnej i bezpieczeństwie pacjenta, która jest istotna dla całego systemu, jednak zdaniem resortu zdrowia wymaga poprawek.
Konsument
Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
Ponad 60 proc. konsumentów kupiło produkt na podstawie rekomendacji lub promocji przez twórców internetowych. 74 proc. uważa, że treściom przekazywanym przez influencerów można zaufać – wynika z badania EY Future Consumer Index. W Polsce na influencer marketing może trafiać ok. 240–250 mln zł rocznie, a marki widzą ogromny potencjał w takiej współpracy. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się mikroinfluencerzy, czyli osoby posiadające od kilku do kilkudziesięciu tysięcy followersów, ale o silnym zaangażowaniu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.