Komunikaty PR

W 2 kwartale MLP Group osiągnęło 8 mln zł zysku netto

2020-08-27  |  09:35

MLP Group opublikowało skonsolidowane wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2020 r. W tym okresie Grupa osiągnęła zysk netto w wysokości 121 mln zł (+75% r./r.). Mając jednak na uwadze osiągnięty w pierwszym kwartale 2020 roku zysk netto w wysokości 113 mln zł, w drugim kwartale wynik powiększył się o 8 mln zł. Wartość kapitałów własnych (aktywów netto) wzrosła przez pierwszych sześć miesięcy br. o 12% do poziomu 1,05 mld zł, a wartość nieruchomości inwestycyjnych brutto zwiększyła się o 20% do 2,16 mld zł.

MLP Group utrzymuje stabilne tempo rozbudowy portfela nieruchomości magazynowych. Strategicznym celem Grupy pozostaje ekspansja w Polsce oraz na rynku niemieckim, a także rozwój w Austrii oraz Rumunii. 

- Osiągnięte w pierwszej połowie roku wyniki finansowe oceniamy jako dobre. Spowolnienie gospodarki wywołane sytuacją pandemiczną nie miało większego przełożenia na naszą działalność operacyjną. W terminie zakończyliśmy wszystkie projekty oddając do użytkowania blisko 100 tys. m2 nowej powierzchni. Zawarliśmy również szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane parki logistyczne w Polsce, Niemczech i Austrii.  Niezmiennie zarządzamy biznesem „as usual”. Priorytetem naszej zagranicznej ekspansji pozostaje rynek niemiecki, który szybko podniósł się po lockdownie. W tym kraju osiągnęliśmy jednocześnie najwyższą dynamikę wzrostu wartości nieruchomości inwestycyjnych – powiedział Radosław T. Krochta, Prezes Zarządu MLP Group S.A.

W pierwszym półroczu 2020 roku MLP Group zanotowało zysk netto na poziomie 121 mln zł, a w samym drugim kwartale 8 mln zł. Głównym czynnikiem wzrostu zysku netto w pierwszej połowie roku, był zysk z aktualizacji wyceny nieruchomości w wysokości 151 mln zł. Mając jednak na uwadze rozpoznany zysk z aktualizacji wyceny w pierwszym kwartale br. (+171 mln zł), wówczas sam drugi kwartał okazał się gorszy o ok. 19 mln zł w stosunku do poprzedniego kwartału. Pomimo tego Grupa osiągnęła w tym okresie dodatni wynik na poziomie zysku netto. MLP Group na koniec czerwca 2020 r. posiadało kapitały własne (aktywa netto) o wartości 1,05 mld zł, czyli o 12% wyższe niż wartości wykazane na koniec 2019 roku. Z kolei wartość nieruchomości inwestycyjnych wzrosła przez pierwszych sześć miesięcy roku o 20% do 2,16 mld zł.

W pierwszym półroczu 2020 r. Grupa prowadziła realizację projektów o łącznej powierzchni blisko 219 tys. m2. Oddane do użytkowania zostały obiekty o łącznej powierzchni około 100 tys. m2 w parkach: MLP Pruszków II (45,5 tys. m2), MLP Wrocław (21,4 tys. m2), MLP Gliwice (8,8 tys. m2), MLP Poznań West (11,7 tys. m2) i MLP Bucharest (10,5 tys. m2). W efekcie na koniec czerwca br. Grupa oferowała blisko 700 tys. m2 gotowej nowoczesnej powierzchni magazynowej. Z kolei łączna powierzchnia wynajęta (uwzględniająca także projekty w trakcie budowy i w planach) wzrosła do 744 tys. m2. Na koniec pierwszego półrocza w budowie i przygotowaniu pozostawało 120,8 tys. m2. Łączny potencjał zabudowy na posiadanych gruntach wynosi obecnie blisko 1,3 mln m2. MLP Group posiada działki i szereg umów rezerwacyjnych na zakup nowych gruntów pod planowane parki logistyczne w Polsce, Niemczech i Austrii (m.in. w Gelsenkirchen, w Kolonii oraz w Wiedniu).

Polski rynek magazynowy okazał się bardzo odporny na wstrząsy w gospodarce spowodowane pandemią COVID-19. Wzrost handlu e-commerce wygenerował dodatkowy popyt na powierzchnie magazynowe. Zgodnie z danymi rynkowymi w pierwszym półroczu br. do użytkowania oddano 1,1 mln m2 nowej powierzchni (+9,6 % r./r.), a jej łączne zasoby osiągnęły poziom 19,5 mln m2. – Z optymizmem, ale też ostrożnością patrzymy na kolejne okresy. Nowe projekty zamierzamy realizować głównie w oparciu o podpisywane umowy najmu. Ograniczamy również skalę inwestycji spekulacyjnych. Duży potencjał rozwoju widzimy na wszystkich obsługiwanych rynkach, przy czym wydaje się, że z powrotem do normalności na razie najlepiej poradził sobie rynek niemiecki. Mamy tam zarezerwowane nowe grunty pod kolejne parki logistyczne – dodał Radosław T. Krochta.

Zgodnie ze strategią „build & hold” MLP Group po zakończeniu budowy parków logistycznych utrzymuje je w swoim portfelu i samodzielnie nimi zarządza. Wszystkie projekty realizowane przez Grupę wyróżnia również bardzo atrakcyjna lokalizacja parków logistycznych, stosowanie rozwiązania typu built-to-suit oraz wsparcie najemcy w trakcie trwania umowy najmu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Lark Promotion
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE Biuro prasowe
2024-12-20 | 11:00

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

8. edycja rankingu SEC Newgate: WYCENA PREZESÓW #TOP30 POLSKIEJ GIEŁDY ponownie została zdominowana przez sektor finansów i bankowości, którego przedstawiciele odpowiadają
Giełda Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
2024-12-20 | 08:20

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku
Giełda Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
2024-12-02 | 14:00

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Bankier.pl zajął pierwsze miejsce w dwóch kategoriach tegorocznego Ogólnopolskiego Badania Inwestorów realizowanego przez Stowarzyszenie Inwestorów Indywidualnych.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

NEWSERIA POLECA

Optegra otwiera dwunastą klinikę w Polsce i trzecią w Warszawie, dedykowaną specjalnie do korekcji wad wzroku

Sieć klinik okulistycznych Optegra, lider chirurgii korekcji wad wzroku w Polsce, otwiera nową, flagową klinikę w nowoczesnym biurowcu Warsaw Trade Tower w centrum Warszawy. Będzie to dwunasta placówka Optegra w Polsce oraz trzecia w Warszawie.

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

UE uszczelnia ochronę konsumentów. Producenci i sprzedawcy będą ponosić większą odpowiedzialność za wadliwe i niebezpieczne produkty

W grudniu weszła w życie unijna dyrektywa, która wprowadza nowe przepisy dotyczące odpowiedzialności za wadliwe produkty. Zastąpi ona regulacje sprzed niemal czterech dekad i ma na celu dostosowanie norm prawnych do współczesnych realiów w handlu, czyli m.in. zakupów transgranicznych i online. Wśród najważniejszych zmian znalazły się nowe zasady dotyczące odpowiedzialności producentów i dystrybutorów, a także obowiązki dla sprzedawców internetowych. Państwa mają czas do 9 grudnia 2026 roku na wdrożenie dyrektywy do swoich porządków prawnych.

Problemy społeczne

Rośnie liczba cyberataków na infrastrukturę krytyczną. Skuteczna ochrona zależy nie tylko od nowych technologii, ale też odporności społecznej

W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe technologie i wiedzę ekspercką, lecz również budowanie społeczeństwa odpornego na cyberzagrożenia.

Zagranica

Kolejne cztery lata kluczowe dla transatlantyckich relacji. Polityka administracji Donalda Trumpa może przynieść napięcia

USA i UE są dla siebie nawzajem kluczowymi partnerami handlowymi i inwestycyjnymi, ale obserwatorzy wskazują, że prezydentura Donalda Trumpa może być dla nich okresem próby. Zapowiadane przez prezydenta elekta wprowadzenie ceł na towary importowane z Europy oraz polityka nastawiona na ochronę amerykańskiego przemysłu mogą ograniczyć zakres tej współpracy i zwiększyć napięcia w relacjach transatlantyckich. Jednak wobec eskalacji napięć i globalnych wyzwań USA i UE są skazane są na dalszą, ścisłą współpracę i koordynację swoich polityk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.