Komunikaty PR

W aromacie pysznej kawy. Biuro JDE Peet’s spod kreski BIT CREATIVE

2024-04-09  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Olga Kisiel-Konopka
OKK! PR

ul. Świętojesrska5/7
00-236 Warszawa
biuro|okkpr.pl| |biuro|okkpr.pl
882444811
www.okkpr.pl

Zapach świeżo mielonej kawy to jeden z ulubionych aromatów wszystkich miłośników tego gorącego napoju. Jak jednak uchwycić go we wnętrzach, tak by każdy już od progu mógł poczuć go wszystkimi zmysłami? Z wyzwaniem tym zmierzyli się architekci z pracowni BIT CREATIVE, którzy zaprojektowali przestrzeń biurową JDE Peet’s, jednego z czołowych producentów kawy i herbaty na świecie, w warszawskim kompleksie biurowym Diuna.

Biuro JDE Peet’s to ponad 800 mkw przestrzeń wypełniona aranżacyjnym smakiem i aromatem kawy oraz herbaty – gorących napojów, z których słynie marka. Za jej realizację odpowiada biuro architektoniczne BIT CREATIVE, które już wcześniej miało okazję współpracować z Inwestorem. Wzajemne zaufanie, nie tylko ułatwiło procesy decyzyjne, ale też pozwoliło w szybki i konstruktywny sposób sfinalizować projekt.

JDE Peet’s to drugie biuro, które mieliśmy przyjemność projektować dla tego klienta. Zaufanie Inwestora z jednej strony i znajomość jego potrzeb oraz oczekiwań z drugiej, pozwoliły na owocną współpracę. Biuro miało odzwierciedlać filozofię marki. Wspomagać kreatywność, emanować pozytywną energią oraz pobudzać potencjał użytkowników. Klientowi zależało, by panowała tu ciepła atmosfera znana z kawiarni, symbolicznie owiana aromatem kawy i herbaty. Szczególny nacisk położył na praktyczne i funkcjonalne rozwiązania, zwłaszcza akustyczne. My dodaliśmy do tego rzetelną wiedzę, wieloletnie doświadczenie w projektowaniu wnętrz biurowych oraz całkiem dużą dozę kreatywności – opowiada architekt Barnaba Grzelecki.

Wnętrze urządzone w przytulnym klimacie kawiarni w pełni odzwierciedla filozofię marki. Już samą paletą barw nawiązuje do kolorów kawy i herbaty, wprowadzając zarówno gości, jak i użytkowników w dobry nastrój. Brązy oraz cieple odcienie z palety barw ziemi budują tu tło dla bardziej wyrazistych odniesień do czołowych produktów marki. W recepcji wchodzących wita lada nawiązująca do kawiarnianego mebla z wypisanym kawowym menu. Na wejściu zaś znajduje się dużych rozmiarów ledon z pytaniem „Coffee?”, na które oczywistą odpowiedź nasuwa aranżacyjny kontekst.  W tej części biura bowiem oczekujący na spotkanie goście, niczym w kawiarni, mogą wygodnie rozsiąść się na miękkich fotelach.

Obok recepcji zaprojektowana została wielofunkcyjna strefa socjalna, podzielona na kuchnię, jadalnię i kawiarnię. Ona także śmiało nawiązuje do kawiarnianej stylistyki. Ciepłe beże i brązy, wzorzyste płytki oraz meble w stylu retro ustawione identycznie jak w prawdziwej kafejce, nie pozostawiają wątpliwości, że tu się robi pyszną kawę i herbatę. Ich aromat można poczuć wszystkimi zmysłami. Dzięki zaś mobilnym meblom i ukrytemu systemowi multimedialnemu w każdym momencie może przekształcić się w jedną przestrzeń dla większych firmowych spotkań.

Także w strefach przeznaczonych do pracy wyraźnie czuć niejako unoszący się w powietrzy aranżacyjny smak tych gorących napojów. Wzbudza on pozytywna atmosferę pracy i pobudza do myślenia. Największe, łączone sale spotkań reprezentują najbardziej rozpoznawalne produkty marki. Ściany tych sal zostały wyłożone specjalnie zaprojektowaną tapetą we wzór kawowych liści. W mniejszych salach spotkań zaprojektowano grafiki nawiązujące do produktów marki lub miast, z którymi firma jest związana. Wyciszone focus roomy do samodzielnej pracy, stanowią niezbędne uzupełnienie dużych i otwartych przestrzeni biurowych. Wyposażone w elektrycznie podnoszone blaty biurka, pozwalają każdorazowo spersonalizować tę przestrzeń, podkreślając jak ważna w całym projekcie jest ergonomia i funkcjonalność. Stoiska pracy w open space z kolei zostały zaprojektowane jako zespoły biurek oddzielone od komunikacji zamykanymi szafkami oraz zwieńczone miejscem na żywą roślinność.

Tak duże otwarte przestrzenie wymagały świetnie zaprojektowanych rozwiązań akustycznych. W projekcie zaproponowano nietypowe wykorzystanie podkonstrukcji standardowych systemów sufitowych jako ażurowych malowanych w kolorze miedzi RAL 8004, odcinających ciemne stropy i instalacje techniczne. Wypełniają je panele akustyczne i lampy w kawiarnianej stylistyce – opowiada architekt Jakub Bubel.

To była udana współpraca z inwestorem, który ma do nas zaufanie. Dzięki temu stworzyliśmy wspólnie przestrzeń biurową w aromacie przepysznej kawy – dodaje architekt.

Inwestor: JDE Peet's

Lokalizacja: Kompleks biurowy Diuna, ul. Taśmowa 7, Warszawa

Projekt: BIT CREATIVE w składzie: arch. Barnaba Grzelecki, arch. Jakub Bubel, arch. Anna Margoła, arch. Zuzanna Wojda

Zdjęcia: Fotomohito

www.bitcreative.info

Pracownia projektowa BIT CREATIVE specjalizuje się w planowaniu przestrzeni i aranżacji wnętrz dla klientów korporacyjnych. Oferuje szeroki zakres usług związanych z relokacją, a także rearanżacją siedzib firm. To zespół profesjonalnych architektów i designerów, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w aranżowaniu powierzchni komercyjnych. Pracownia została założona przez Barnabę Grzeleckiego w 2017 roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: OKK! PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Nieruchomości Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele? Biuro prasowe
2025-05-13 | 06:00

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Rynek nieruchomości w Polsce rządzi się swoimi prawami. Klient nierzadko poznaje ceny lokali dopiero wtedy, gdy zapyta o nie sprzedawcę. Najlepiej osobiście, podczas spotkania
Nieruchomości Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
2025-04-29 | 18:00

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Rynek nieruchomości przeszedł w ostatnich latach dużą metamorfozę. Coraz więcej osób, zamiast mieszkania w centrum dużego miasta, wybiera życie na przedmieściach.
Nieruchomości Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
2025-04-25 | 06:00

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór

Zakup mieszkania to decyzja, której skutki odczuwamy przez lata. Metraż i liczba pokoi są ważne, ale to układ pomieszczeń decyduje o tym, czy nowe mieszkanie będzie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Z UE na pomoc Ukrainie trafiło 148 mld euro. Potrzebne jest dalsze wsparcie, także w kontekście wypracowania sprawiedliwego pokoju

Prezydent Rosji Władimir Putin ogłosił gotowość do podjęcia bezpośrednich rozmów pokojowych z Ukrainą, które mają się rozpocząć 15 maja w Stambule. USA i UE liczą, że Rosja zgodzi się na 30-dniowe zawieszenie broni i wstrzyma ataki na infrastrukturę krytyczną. Unia już zapowiedziała, że w przypadku odmowy zaostrzy sankcje. Europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk apeluje o większą determinację UE w wykorzystaniu zamrożonych rosyjskich aktywów i wsparcie w odbudowie Ukrainy.

Polityka

Prof. L. Balcerowicz: Polska obok Turcji ma największy udział własności państwowej. Potrzebujemy odpolitycznienia gospodarki

Nacjonalizacja i repolonizacja polskiej gospodarki zapowiedziana przez Donalda Tuska wzbudziła mieszane komentarze i reakcje, głównie z powodu niedoprecyzowania, jakie działania miałaby oznaczać. Zdaniem prof. Leszka Balcerowicza to „mętny slogan”, za którym może się kryć wiele znaczeń, takich jak ograniczenie wpływu kapitału zagranicznego albo nacjonalizacja. Tymczasem tym, co naprawdę potrzebne jest gospodarce, jest wycofanie się z niej polityków i prywatyzacja spółek, których wciąż zbyt wiele znajduje się w gestii rządzących – ocenia ekonomista.

Przemysł

Trwa operacja zmiany wyposażenia indywidualnego żołnierzy. Potrzebny modułowy system „od stóp do głów”

Według zapowiedzi MON ten rok ma być przełomowy pod względem zmiany wyposażenia indywidualnego polskich żołnierzy. To efekt trwającej od 1,5 roku operacji Szpej, której celem jest modernizacja umundurowania oraz uzbrojenia i której rząd nadał wysoki priorytet. Podczas ubiegłotygodniowego forum Defence24 Days dwie polskie firmy przedstawiły swoją propozycję systemu wyposażenia „od stóp do głów” dla żołnierzy, którego zaletą ma być nie tylko kompleksowość, ale także modułowość i możliwość dostosowania do konkretnych potrzeb danego operatora.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.