Komunikaty PR

W pełni elektryczny samochód dystrybucyjny Volvo FL Electric zasilił flotę Żabki

2021-09-14  |  10:30
Biuro prasowe

Żabka, z myślą o ochronie miast i ich mieszkańców przed szkodliwym wpływem smogu i hałasu, realizuje kolejne inwestycje na polu elektromobilności. W ramach współpracy z Volvo Polska zakupiła i testuje zeroemisyjny pojazd Volvo FL Electric z zabudową typu chłodnia, dostosowany do specyficznych potrzeb sieci. Za jego pomocą będzie dostarczany towar do sklepów w regionie śląskim. To pierwszy w Polsce w pełni elektryczny samochód dystrybucyjny, zaprojektowany m.in. z myślą o pracy w mieście i na terenach o gęstej zabudowie.

W Żabce rozwijamy nowoczesną logistykę opierającą się na idei inteligentnych i zielonych miast (z ang. Smart & Green City). W trosce o planetę i komfort mieszkańców inwestujemy w zielony, zeroemisyjny transport. Nowy, w pełni elektryczny pojazd ciężarowy od Volvo to ciekawa alternatywa dla konwencjonalnej floty logistycznej. To nasz kolejny krok mający na celu ochronę środowiska i zmniejszenie śladu węglowego, co jest niezmiernie ważne na obszarach miejskich oraz w regionach szczególnie narażonych na zanieczyszczenia powietrza – takich jak m.in. Śląsk, gdzie pojazd będzie testowany przez najbliższe miesiące – mówi Adam Manikowski, Dyrektor Zarządzający w firmie Żabka Polska.

Dostarczony do sieci Żabka ciężarowy pojazd elektryczny to pierwszy model FL Electric w Polsce. To najmniejsze nasze podwozie zasilane w 100% prądem i cieszymy się, że będzie wykonywało zadania transportowe na terenie Śląska. Jest to idealny pojazd dystrybucyjny gwarantujący wysoki komfort pracy oraz podnoszący komfort życia mieszkańców. Przede wszystkie to, co jest odczuwalne to cisza, która poprawia też bezpieczeństwo i wpływa na lepszą jakość życia w aglomeracjach miejskich. Gabaryty tego pojazdu są idealne, aby służyć jako efektywne narzędzie i dostarczać towary w obrębie dużych aglomeracji miejskich, również w godzinach nocnych i wczesnoporannych – mówi Małgorzata Kulis, Dyrektor Zarządzająca Volvo Trucks Polska.

Volvo FL Electric to dwuosiowy samochód ciężarowy o maksymalnej dopuszczalnej masie całkowitej do 16 ton. Specjalnie na potrzeby sieci Żabka wyposażony został w zabudowę typu chłodnia. Zeroemisyjny napęd elektryczny pozwala na pokonanie jednorazowo do 250 km. Auto jest zarówno cichsze, jak i bardziej przyjazne środowisku od typowych pojazdów ciężarowych. Dzięki temu może być użytkowane wewnątrz budynków magazynowych i w tzw. zielonych strefach, a także wykonywać więcej operacji transportowych w nocy, co skutkuje odciążeniem infrastruktury drogowej w ciągu dnia. Pojazd ma bezpośredni wpływ na poprawę warunków życia mieszkańców miast, podwyższa komfort pracy kierowców, jak również zapewnia franczyzobiorcom Żabki najwyższą jakość obsługi.

Współpraca Żabki z Volvo Polska to kolejna inwestycja w przyjazny środowisku transport. Sieć korzysta już z zeroemisyjnych pojazdów dostarczonych przez Volkswagen Samochody Dostawcze – czterech elektrycznych Transporterów i dwóch e-Crafterów. Żabka zainwestowała także we własne stacje ładowania aut elektrycznych w centrach logistycznych, zlokalizowanych w Nadarzynie i Plewiskach.

Działania na rzecz ograniczenia intensywności emisji w łańcuchu wartości są jednym z celów wyznaczonych w nowej Strategii Odpowiedzialności firmy. Żabka planuje osiągnąć do 2025 roku neutralność klimatyczną w zakresie bezpośrednich emisji wynikających ze spalania paliwa w centrach logistycznych, związanych z flotą i czynnikami chłodniczymi oraz w zakresie pośrednich emisji wynikających z konsumpcji energii elektrycznej przez centra logistyczne i centralę firmy (zakres emisji gazów cieplarnianych 1 i 2 zgodnie z GHG Protocol). Firma, jako pierwsza sieć spożywcza z Europy Środkowo-Wschodniej, przystąpiła także do inicjatywy Science Based Targets, która promuje odpowiedzialne i transparentne wyznaczenie celów redukcji śladu węglowego w oparciu o wiedzę naukową.

________________________

Żabka Polska Sp. z o.o. jest właścicielem największej w Polsce sieci sklepów typu convenience liczącej ponad 7500 placówek prowadzonych przez ponad 6000 franczyzobiorców pod marką Żabka. Na przestrzeni dwudziestu lat działalności na polskim rynku, Spółka zdobyła pozycję lidera segmentu sprzedaży convenience. Nasze sklepy są odwiedzane codziennie przez ponad 2,5 miliona klientów, a 12 milionów konsumentów mieszka nie dalej, niż 300 m od najbliższej Żabki. W ramach strategii odpowiedzialności Żabka podjęła się zobowiązań w zakresie dobrego żywienia, usług ułatwiających zrównoważone życie, rozwoju przedsiębiorczości, różnorodności i włączającej kultury organizacyjnej, ładu korporacyjnego oraz dekarbonizacji i cyrkularności. Więcej informacji o spółce Żabka Polska na: www.zabka.pl. Link do Raportu Odpowiedzialności za rok 2020: https://raportodpowiedzialnosci.zabka.pl/
____________________________

Kontakt dla mediów:
Biuro Prasowe Żabka Polska
e-mail: biuro.prasowe@zabka.pl
tel. +48 514 877 509

 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl Biuro prasowe
2025-07-08 | 10:30

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Coroczne wydarzenie zakupowe Prime Day w sklepie Amazon.pl potrwa do 11 lipca na stronie amazon.pl/primeday. W tym roku po raz pierwszy w Polsce Prime Day to aż cztery dni
Handel Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
2025-06-30 | 15:00

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty

Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co
Handel MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę
2025-06-18 | 06:00

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

MediaMarkt Polska we współpracy z bp Polska uruchamia wyjątkową akcję promocyjną „Tanie Tankowanie tylko z myMediaMarkt". Od czwartku 19 czerwca do 25 czerwca,

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Polskie MŚP otrzymają większe wsparcie w ekspansji międzynarodowej. To cel nowej inicjatywy sześciu instytucji

Firmy z sektora małych i średnich przedsiębiorstw otrzymają kompleksowe wsparcie na potrzeby zwiększania konkurencyjności na arenie międzynarodowej. Taki jest cel wspólnej inicjatywy instytucji zrzeszonych w Grupie PFR pod szyldem Team Poland. Obejmuje ona zarówno wsparcie kapitałowe, w postaci gwarancji, pożyczek czy ubezpieczenia, jak i doradztwo oraz wsparcie promocyjne i informacyjne, dzięki czemu mikro-, małym i średnim firmom łatwiej będzie podjąć decyzję o ekspansji zagranicznej. Pierwszy projekt dotyczy wsparcia dla firm zainteresowanych uczestnictwem w odbudowie Ukrainy.

Bankowość

RPP zgodna co do potrzeby obniżania stóp procentowych. Trwają dyskusje dotyczące tempa tych decyzji

W lipcu Rada Polityki Pieniężnej po raz drugi w tym roku obniżyła stopy procentowe, określając swój ruch mianem dostosowania. W kolejnych miesiącach można oczekiwać kolejnych obniżek, ale ich tempo i termin będą zależeć od efektów dotychczasowych decyzji i wzrostu płac. Docelowo główna stopa procentowa ma wynosić 3,5 proc. Te okoliczności sprzyjają kredytobiorcom.

Handel

Umowa z krajami Mercosur coraz bliżej. W. Buda: Polska nie wykorzystała swojej prezydencji do jej zablokowania

– Polska podczas prezydencji w Radzie UE nie wykorzystała szansy na obronę swoich interesów w sprawie umowy z krajami Mercosur – ocenia europoseł PiS Waldemar Buda. W jego ocenie polski rząd, mimo sprzeciwu wobec zapisów umowy, nie zbudował w UE sojuszy niezbędnych do jej odrzucenia. Porozumienie o wolnym handlu spotyka się przede wszystkim z protestami europejskich rolników, którzy obawiają się zalania wspólnego rynku tańszą żywnością z krajów Ameryki Południowej. Według europosła wszystko może się rozegrać w najbliższych tygodniach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.