W starej Fabryce Drożdży powstaje inwestycja mieszkaniowa
Prime Time PR
Halszki 28
30-611 Kraków
aleksandra.masnica|primetimepr.pl| |aleksandra.masnica|primetimepr.pl
12 313 00 87
https://primetimepr.pl/
Rozpoczęła się sprzedaż domów w inwestycji Nowa Drożdżownia zlokalizowanej w krakowskiej dzielnicy Bieżanów-Prokocim. W ramach działań rewitalizacyjnych nowy wygląd i funkcjonalność zyska zabytkowy obiekt - dawna Fabryka Drożdży, gdzie poza mieszkaniami znajdą się również lokale handlowo-usługowe.
Realizacja kompleksu mieszkaniowego Nowa Drożdżownia została początkowo podzielona na trzy etapy. W pierwszej kolejności na terenie inwestycji powstanie 28 domów jednorodzinnych w zabudowie bliźniaczej z 56 lokalami o pow. ok. 90-137 mkw. Następnie niskie 2-piętrowe budynki wielorodzinne, w których znajdą się 53 mieszkania o pow. 40-95 mkw. W ostatnim z etapów zaplanowano realizację 40 lokali mieszkalnych o pow. 34-91 mkw. Docelowo etapów inwestycji będzie więcej, a wszystkich mieszkań i domów łącznie 400. W kolejnej fazie prac nastąpi rewitalizacja zabytkowego budynku pofabrycznego. Na terenie inwestycji znajdą się lokale usługowe oraz sklepy. W budynkach przewidziano garaż podziemny, a domy wyposażone zostaną w prywatne ogródki. Na terenie obiektu powstaną również miejsca do ładowania samochodów elektrycznych.
- Nowa Drożdżownia to również nowe otwarcie, jeśli chodzi o lokalizacje Krakowa. Nie wszyscy zdajemy sobie sprawę, że Bieżanów ma do zaoferowania dużo więcej niż niektóre “topowe” dzielnice tego miasta. Przewagą nad innymi rejonami jest m.in. bardzo dobrze rozwinięta komunikacja miejska, stacja kolei łącząca Drożdżownię z Dworcem Głównym, lotniskiem czy Wieliczką, a także bliskość obwodnicy, która pozwala uniknąć zakorkowanych ulic, co w naszym mieście jest wartością nie do przecenienia. Poza tym lokalizacja inwestycji gwarantuje mieszkańcom wygodny dostęp do wielu miejsc niezbędnych do codziennego funkcjonowania - sklepów, szkół, punktów medycznych, lokali gastronomicznych czy bogatej oferty kulturalnej - mówi Krzysztof Tętnowski, prezes zarządu Tętnowski Development. - Do tego mamy tutaj do czynienia z wyjątkową architekturą - pragniemy scalić ze sobą teraźniejszość i przeszłość, dlatego zależy nam na przywróceniu blasku starym budynkom fabrycznym i uwypukleniu historycznego aspektu tego miejsca, stąd też sama nazwa inwestycji i jej loftowy charakter - dodaje.
Inwestorem Nowej Drożdżowni jest spółka Tętnowski Development, która działa na krakowskim rynku mieszkaniowym, realizując projekty deweloperskie od 2003 roku. Na swoim koncie ma takie inwestycje jak m.in. Lea Residence, Prądnicka 65, Chopina 9, Wrocławska 80, Domy nad Zalewem, Osiedle Pasteura z prawie 400 mieszkaniami czy dobiegającą końca inwestycję kompleksu mieszkaniowego w ścisłym centrum Krakowa - Krowodrza Park z 450 lokalami mieszkalnymi. Zakończenie pierwszego etapu inwestycji Nowa Drożdżownia zostało zaplanowane na II kwartał 2024 roku.

Łotewski producent wysokiej jakości domów prefabrykowanych wchodzi na polski rynek

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

D. Joński: Nie wiemy, co zrobi Rosja za dwa–trzy lata. Według duńskiego wywiadu może zaatakować kraje nadbałtyckie i musimy być na to gotowi
Zdecydowana większość krajów unijnych wskazuje na potrzebę wzmocnienia zdolności obronnych Europy w obliczu coraz bardziej złożonego geopolitycznego tła. Wywiady zachodnich państw wskazują, że Rosja może rozpocząć konfrontację z NATO jeszcze przed 2030 rokiem. Biała księga w sprawie obronności europejskiej „Gotowość 2030” zakłada m.in. ochronę granic lądowych, powietrznych i morskich UE, a sztandarowym projektem ma być Tarcza Wschód. – W budzeniu Europy duże zasługi ma polska prezydencja – ocenia europoseł Dariusz Joński.
Transport
Duże magazyny energii przyspieszą rozwój transportu niskoemisyjnego w Europie. Przyszłością może być wodór służący jako paliwo i nośnik energii

Zmiany w europejskim transporcie przyspieszają. Trendem jest elektromobilność, zwłaszcza w ramach logistyki „ostatniej mili”. Jednocześnie jednak udział samochodów w pełni elektrycznych w polskich firmach spadł z 18 do 12 proc., co wpisuje się w szerszy europejski trend spowolnienia elektromobilności. Główne bariery to ograniczona liczba publicznych stacji ładowania, wysoka cena pojazdów i brak dostępu do odpowiedniej infrastruktury. – Potrzebne są odpowiednio duże magazyny taniej energii. Przyszłością przede wszystkim jest wodór – ocenia Andrzej Gemra z Renault Group.
Infrastruktura
W Polsce w obiektach zabytkowych wciąż brakuje nowoczesnych rozwiązań przeciwpożarowych. Potrzebna jest większa elastyczność w stosowaniu przepisów

Pogodzenie interesów konserwatorów, projektantów, inwestorów, rzeczoznawców i służby ochrony pożarowej stanowi jedno z największych wyzwań w zakresie ochrony przeciwpożarowej obiektów konserwatorskich. Pożary zabytków takich jak m.in. katedra Notre-Dame w Paryżu przyczyniają się do wprowadzania nowatorskich rozwiązań technicznych w zakresie ochrony przeciwpożarowej. W Polsce obowiązuje już konieczność instalacji systemów detekcji. Inwestorzy często jednak rezygnują z realizacji projektów dotyczących obiektów zabytkowych z uwagi na zmieniające się i coraz bardziej restrykcyjne przepisy czy też względy ekonomiczne.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.