Wagi Ishida pomagają Hotel Chocolat sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na Velvet
Fakty i liczby:
-
Zainstalowano dwie wagi wielogłowicowe do obsługi płatków czekoladowych.
-
Modele z 28 głowicami pracują z prędkością do 210 ważeń na minutę, napełniając saszetki czekoladą do picia.
-
Dotychczasowa przestrzeń magazynowa została przekształcona w dedykowaną linię produkcyjną, umożliwiając czterokrotne zwiększenie wydajności.
-
Wagi Ishida obsługują produkt, który jest wrażliwy na temperaturę, ma niejednolity rozmiar i zawiera pozostałości pyłu kakaowego powstałego podczas produkcji.
Jako marka będąca synonimem jakości i innowacyjności, Hotel Chocolat wykorzystuje wyłącznie najlepsze składniki – ta sama zasada dotyczy również sprzętu produkcyjnego w zakładzie w Huntingdon. Kiedy więc firma zainwestowała w dedykowany zakład dla swojej marki czekolady do picia Velvetiser, dwie 28-głowicowe zespoły naważarek wielogłowicowych Ishida CCW-RV stały się integralną częścią rozwiązania linii pakującej.
Marka Velvetiser, wprowadzona na rynek w 2018 roku, jest jednym z największych sukcesów Hotel Chocolat i umożliwia tworzenie czekolady pitnej przy użyciu saszetek z płatkami czystej czekolady. Aby sprostać ogromnemu zapotrzebowaniu konsumentów, Hotel Chocolat podjęło decyzję o przekształceniu istniejącej powierzchni magazynowej w dedykowaną linię produkcyjną płatków czekoladowych, umożliwiając czterokrotne zwiększenie wydajności.
Z uwagi na zróżnicowaną gamę rozmiarów, od opakowań detalicznych po większe warianty przeznaczone dla kawiarni i firm, oraz ponad tuzin różnych smaków, dokładność ważenia była krytycznym wymogiem do spełnienia na drodze do sukcesu nowych linii pakujących.
Simon Wood, kierownik projektów produkcyjnych UK w Hotel Chocolat, korzystał z usług Ishida na poprzednim stanowisku związanym z produkcją żywności i wiedział, że ich wielogłowicowe wagi mają higieniczną konstrukcję, są niezawodne, wydajne i precyzyjne.
"Czekolada jest ze zrozumiałych względów wrażliwa na temperaturę, płatki używane w Velvetiser są małe, ale niejednolite pod względem wielkości, a podczas produkcji zawsze powstają pozostałości pyłu kakaowego", wyjaśnił Simon. "Wybrana przez nas waga musiała poradzić sobie z tymi czynnikami, a także zapewnić wymaganą szybkość, dokładność i łatwość zmiany podczas 24-godzinnej pracy".
Dwie 28-głowicowe naważarki wielogłowicowe Ishida z serii CCW-RV z lejami o pojemności 500 cm3 są idealnym rozwiązaniem dla wymagań Hotel Chocolat w zakresie obsługi mniejszych wag docelowych przy dużych prędkościach. Jest to możliwe dzięki ulepszonej technologii podajnika, wykorzystującej modulację szerokości impulsu i zintegrowany system AFD (Automatic Feeder Drive – Automatyczny Napęd Podajnika), który zapewnia precyzyjną kontrolę przepływu produktu przez wagę.
Unikalne dla tej wagi oprogramowanie obliczeniowe potrójnej kombinacji jest w stanie obliczyć trzy optymalne kombinacje masy, zweryfikować je, a następnie wybrać tę najbliższą docelowej wadze – wszystko w ramach jednego cyklu. Dzięki temu rozwiązaniu Hotel Chocolat ma zapewnione bardzo dokładne ważenie z prędkością do 210 ważeń na minutę.
Ishida CCW-RV są częścią wielopoziomowego systemu płatków Velvetiser, zainstalowanego i uruchomionego w 2021 r. w trakcie pandemii COVID-19. Dla Hotel Chocolat doradztwo, serwis i wsparcie Ishida podczas tego trudnego do wdrożenia projektu i niesprzyjających okoliczności były równie ważne jak jakość wag.
"Wagi Ishida znajdują się w centrum trzypoziomowego obiektu, stworzonego od podstaw w miejscu wcześniej pełniącym rolę magazynu" – tłumaczyła Sylwia Żmuda, menadżerka zakładu produkcji, Velvetiser. "Na najwyższym piętrze czekolada jest mieszana, wytłaczana i chłodzona, a następnie łamana na płatki za pomocą walców.
Płatki czekolady są przenoszone na środkowy poziom, gdzie Ishida CCW-RV waży je do wymaganych wielkości porcji, zanim spadną do najniższego poziomu w celu zapakowania i inspekcji".
Biorąc pod uwagę wysoki wolumen produkcji, system transportowy jest w stanie przenosić płatki czekolady do dwóch naważarek Ishida, aby zapewnić dodatkową wydajność, a także nieprzerwaną produkcję w przypadku konserwacji maszyny.
"To bardzo wydajny system, a Ishida zaoferowała wyjątkowe szkolenie, aby pomóc naszemu zespołowi jak najlepiej wykorzystać wagi" – skomentował Snieguole Kaikaryte, kierownik zmiany operacyjnej.
"Dla Hotel Chocolat była to duża inwestycja, która zwraca się pod względem wysokich standardów przepustowości i jakości osiąganych przez linię do produkcji płatków czekolady. Zaangażowanie Ishida w projekt było integralną częścią tego sukcesu i pozwoliło nam zaoferować naszym globalnym klientom wysokiej jakości czekoladę do picia" – potwierdził Simon Wood.
Pytania dotyczące zakupu maszyn Ishida:
Fenix Systems Sp. z o.o.
ul. Długa 40,
05-530 Góra Kalwaria
Tel: 605 212 210
E-mail: biuro@fenixsystems.eu
****************************************************************************************************
Źródło: Ishida
O marce Ishida:
Ishida jest światowym liderem w projektowaniu, produkcji i instalacji kompletnych rozwiązań do ważenia, pakowania i kontroli dla przemysłu spożywczego. Pomaga producentom zwiększyć automatyzację, zmniejszyć koszty i przestoje, zwiększyć wydajność operacyjną i zmaksymalizować zyski.
Z zainstalowaną globalną bazą znacznie przekraczającą 100 000 maszyn przemysłowych, obejmującą ogromną liczbę zastosowań i rynków końcowych, firma jest niekwestionowanym liderem na światowym rynku wag wielogłowicowych i jednym z wiodących globalnych dostawców urządzeń do pakowania przekąsek, traysealerów, systemów kontroli rentgenowskiej, wag kontrolnych, wykrywaczy nieszczelności i rozwiązań Przemysłu 4.0.
Ta szeroka gama produktów, wraz z dogłębną wiedzą i doświadczeniem firmy w wielu branżach, oznacza, że Ishida jest w stanie zaprojektować i zainstalować kompletne rozwiązania "pod klucz" dla rynków takich jak przekąski i inne suche produkty spożywcze, mięso, drób, ryby, nabiał, dania gotowe i świeże produkty.
Wizją firmy jest odgrywanie trwałej i niezbędnej roli w globalnym łańcuchu dostaw żywności, zapewniając, że produkty spożywcze są dostarczane i konsumowane bezpiecznie, wydajnie i w sposób zrównoważony na całym świecie.

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów

Od polowania na promocje, po zakupy w łazience: zaskakujące zwyczaje zakupowe Polaków w badaniu Dni Wiosennych Okazji Amazon.pl
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.