Komunikaty PR

Wedel debiutuje w Raporcie FOB

2020-04-24  |  11:20
Biuro prasowe
Kontakt
Julia Adamczyk
Walk PR

ul. Dzielna 60
01-029 Warszawa
julia.adamczyk@walk.pl
+48 604 543 443
walk.pl/

18. edycja Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” prezentuje rekordową liczbę blisko 1700 praktyk zgłoszonych przez 214 firm. Tegoroczne wydanie jest wyjątkowe także z innego powodu – po raz pierwszy swoimi rozwiązaniami z zakresu CSR podzieliła się firma LOTTE Wedel, której tradycja odpowiedzialności społecznej sięga czasów jej założycieli. Dziś Wedel nie tylko idzie wyznaczoną przez nich drogą, ale nadaje swojemu zaangażowaniu systemowe ramy w finalizowanej obecnie strategii CSR.

Wedlowie wierzyli, że wpływ firmy na otoczenie nie kończy się na samym rozwijaniu działalności biznesowej i wykracza poza bramy fabryki. Będąc wiernymi temu podejściu, od lat angażujemy się w działania umożliwiające prowadzenie biznesu w sposób zrównoważony, jednocześnie podejmując i angażując się w inicjatywy adresujące potrzeby naszych interesariuszy. Cieszymy się, że ogłoszenie strategii CSR Wedla, poprzedza ujęcie maksymalnie możliwej liczby praktyk w tak wysoko cenionej publikacji, jaką jest Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk, Kierownik Komunikacji Korporacyjnej firmy Wedel.

Nasz przepis to ludzie

Raport prezentuje 10 wedlowskich projektów z pięciu obszarów: praktyki pracownicze, rozwój społeczności lokalnej, środowisko, uczciwe praktyki operacyjne i ład organizacyjny. Większość aktywności dotyczy ludzi i działań społecznych, co wpisuje się w filozofię działania firmy, która umiejscawia człowieka w centrum zainteresowań.

Za sukcesem Wedla stoją ludzie, dlatego jako odpowiedzialny pracodawca realizujemy szereg działań dla naszych pracowników. Chcemy tworzyć empatyczne i przyjazne środowisko pracy, jednocześnie zachęcając i umożliwiając angażowanie się w inicjatywy pomocowe. Jest to możliwe m.in. w ramach realizowanego już od 13 lat programu grantowego „Wedel od Serca – pomagamy innym”, w ramach którego pracownicy zgłaszają autorskie projekty społeczne na rzecz fundacji czy instytucji, które chcą wesprzeć z pomocą budżetu firmy. W zeszłym roku środki przeznaczone na program wynosiły 75 000 złotych, do dziś przeprowadzono ponad 150 projektów społecznych w całej Polsce – mówi Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

Poza programem „Wedel od Serca”, w kategorii „Praktyki z zakresu pracy” zaprezentowano cztery wedlowskie projekty dla pracowników. Działania Wedla z tego obszaru dotykają kwestii: organizacji pracy (rozszerzenie formuły home office dla pracowników, którym umożliwia to charakter obowiązków służbowych oraz „Akademia Radosnych Rodziców”, czyli program ułatwiający pracownikom-rodzicom godzenie życia prywatnego z zawodowym), bezpieczeństwa („Ktoś na Ciebie czeka” – szkolenia z bezpieczeństwa na drodze oraz „Zero wypadków w fabryce Wedla”, czyli cykl akcji uświadamiających i motywujących do zgłaszania ulepszeń w obszarze bezpiecznej pracy) oraz edukacyjnych („Wedlowski Movember” – akcja w ramach której edukowano pracowników na temat profilaktyki zdrowotnej związanej z zachorowaniem na raka jąder i prostaty).

Odpowiedzialne sąsiedztwo i troska o przyrodę

Legendarna fabryka Wedla mieści się na warszawskim Kamionku od lat 30 XX w. i na stale wpisała się okoliczny krajobraz. W ramach przyjaznego sąsiedztwa i troski o otoczenie realizowanych jest wiele działań, z czego dwa prezentuje Raport FOB. W rozdziale „Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej” opisano współpracę Wedla ze Stowarzyszeniem „Serduszko dla Dzieci” – organizacją wspierającą dzieci i młodzież z trudnych środowisk warszawskiej Pragi. Jednym ze wspólnych projektów jest pasieka na dachu wedlowskiej fabryki, firma wspiera także prowadzoną przez Stowarzyszenie budowę edukacyjnej ekofarmy na Wawrze. Chcąc odpowiadać na problemy środowiskowe, Wedel stosuje w fabryce rozwiązania pozwalające oszczędzać wodę, papier czy druk papierowy, od marca br. wykorzystuje energię pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł wiatrowych, a także kompleksowo segreguje odpady, jednocześnie prowadząc działania edukacyjne dla pracowników z tego obszaru. Więcej o programie „Zero waste w Wedlu” można dowiedzieć się w rozdziale „Środowisko”.

Otwartość i partnerstwo

Wedel jest firmą otwartą na dialog i współpracę z innymi, czego wyraz stanowią kolejne dwie praktyki opisywane w publikacji. Pierwszą z nich jest zobowiązanie prezentowane w rozdziale „Uczciwe praktyki operacyjne”, wynikające z faktu bycia sygnatariuszem Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej SAR. Wedel podpisując Księgę (jako pierwszy reklamodawca w Polsce) zobligował się do przestrzegania standardów przetargowych, partnerstwa, dobrej komunikacji, wymiany wiedzy, współodpowiedzialności za koszty, efektywność i jakość współpracy z dostawcami usług marketingowych. W kategorii „Ład organizacyjny” wyróżniono natomiast proces dialogu z interesariuszami, przeprowadzony zgodnie z normą AA SES100 i stanowiący fundament przygotowania strategii CSR Wedla.

Spontaniczne projekty pomocowe

Oprócz zaplanowanych działań z obszaru społecznej odpowiedzialności, firma jest otwarta na realizację spontanicznych projektów. Miało to m.in. miejsce w przypadku akcji #wspieramyidoceniamy, zainicjowanej oddolnie przez pracowników Wedla w związku z pandemią koronawirusa. W ramach współpracy z firmą InPost, przekazano słodycze dla personelu medycznego jednoimiennych szpitali zakaźnych w całej Polsce oraz dla pracowników warszawskiego transportu publicznego. W ostatnim czasie działania zostały rozszerzone o akcję partnerską z firmą AVIVA i pomoc dla Polskiego Czerwonego Krzyża, w ramach której udało się dotrzeć ze wsparciem do podopiecznych PCK i ponad 400 ratowników medycznych. Wedel wsparł także Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej darowizną o wartości 23 000 złotych, która zostanie przeznaczona na uzupełnienie wyposażenia dla Medycznego Zespołu Ratunkowego PCPM i przeprowadzenie szkoleń z obsługi respiratorów dla lekarzy i ratowników medycznych. W obliczu problemów wynikających z obecnej sytuacji, Wedel przekazał również pomoc finansową zaprzyjaźnionemu Stowarzyszeniu Serduszko dla Dzieci, aby wesprzeć organizację korepetycji dla jego podopiecznych potrzebujących dodatkowej pomocy w nauce w związku z wprowadzeniem edukacji zdalnej.

Kryzys związany z pandemią koronawirusa SARS-CoV-2 dowiódł, że firmy potrafią reagować szybko, niosąc pomoc i wsparcie. Na portalu odpowiedzialnybiznes.pl w sekcji „Biznes w odpowiedzi na COVID-19” od marca pojawiło się około 80 przykładów działania firm partnerskich Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Dookoła obserwujemy kolejne, liczne akcje solidarnościowe i pomocowe. Ważne, by po tym zrywie, nie nastąpiła zapaść. Już widać, że zachodząca na naszych oczach zmiana jest wielowymiarowa – mówi Marzena Strzelczak, dyrektorka generalna Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

Poczucie społecznej odpowiedzialności jest obecne w Wedlu od lat – prace nad strategią CSR pozwoliły usystematyzować liczne projekty i programy, a sama strategia wyznacza kierunek kontynuacji bogatej działalności porządkując ją w trzech filarach: Ludzie, Innowacje i Środowisko. Publikacja w raporcie FOB jest dla nas wstępem do dzielenia się w spójny sposób naszymi odpowiedzialnymi praktykami – podsumowuje Aleksandra Kusz vel Sobczuk.

***

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Wydawany od 2002 roku, stanowi coroczny przegląd aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w zakresie CSR oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce.

O firmie

Wedel od 1851 roku dostarcza konsumentom przyjemność płynącą z intensywnego i głębokiego smaku czekolady i jest podziwiany za kunszt tworzenia produktów najwyższej jakości. W wedlowskim portfolio znajdują się m.in. takie słodycze, jak Ptasie Mleczko®, Mieszanka Wedlowska, czekolady, ciastka, wafle, batony oraz Torciki Wedlowskie, a także żelki i cukierki. Oferta produktowa firmy obejmuje również lody E. Wedel oraz lody Ptasie Mleczko®.  Misja Wedla: „Zmieniamy się nieustannie, by budzić radość w nas i w naszych klientach” odzwierciedla filozofię działania firmy, która zakłada odpowiadanie na wyzwania współczesnego świata jako odpowiedzialny producent, pracodawca, sąsiad i partner.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Walk PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych

Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.

Transport

Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów

Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.

Handel

Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń

W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć