WeirdFish ma umowę wydawniczą z globalnym partnerem – 505 Games!
WeirdFish, niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), podpisał umowę z 505 Games, globalnym wydawcą i dystrybutorem gier należącym do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner, uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę 2019 roku, zajmie się wydaniem i promocją pierwszej autorskiej gry studia. Tytuł, w którym gracz wyruszy statkiem kosmicznym w podróż do odległej planety zadebiutuje na PC we wczesnym dostępie w Q2 2021 roku. Także w przyszłym roku WeirdFish chce zadebiutować na rynku NewConnect.
- Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę ze znanym na całym świecie wydawcą 505 Games, które podjęło się wydania naszej autorskiej produkcji. Światowy publisher w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive. Nasza praca przebiega bardzo owocnie, otrzymaliśmy cenny feedback od naszego biznesowego partnera. Jestem przekonany, że połączenie naszych różnorodnych kompetencji w pozytywny sposób przełoży się na efekt końcowy realizowanego projektu – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
505 Games to globalny wydawca należący do grupy Digital Bros, notowanej na giełdzie papierów wartościowych we Włoszech. Grupa istnieje na rynku od lat 90., samo 505 Games rozpoczęło działalność w 2006 roku. Przez ten czas firma wydała kilkanaście tytułów, z czego do najbardziej znanych należą Death Stranding (wersja PC), Control, czy Assetto Corsa. Ten ostatni, od 2018 roku, sprzedano w liczbie ponad 6,9 mln kopii. 505 Games ma kilka biur na całym świecie i wciąż poszerza portfolio swoich tytułów.
W projekcie WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi, poprzez unikanie zagrożeń takich jak ataki obcych, czarne dziury itp. Produkcja jest już na zaawansowanym etapie. Docelowo gra będzie dostępna także na konsolach. Tytuł WeirdFish w trybie wczesnego dostępu w wersji na PC, trafi do sprzedaży w połowie 2021 roku - W momencie premiery trybu Early Access udostępnimy tryb kooperacji dla ośmiu osób, dzięki czemu, gracze będą mogli pomagać sobie w trudach przeżycia w kosmosie. Nasza gra będzie utrzymana w stylistyce komiksowej. Na naszych social mediach dostępne są pierwsze screeny z gry – dodaje Marek Soból.
Studio Weird Fish zostało założone przed dwóch, doświadczonych deweloperów – Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego. Spółka chce się specjalizować w produkcji gier typu sandbox. Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.
W 2021 roku WeirdFish chce dołączyć do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Proces deregulacji nie dotyczy branży tytoniowej. Jest propozycja kolejnej ustawy w ciągu kilku miesięcy
Najpierw wprowadzenie podatku akcyzowego na saszetki nikotynowe, potem propozycja przepisów, które zmierzają do wycofania tych produktów z rynku – przedstawiciele środowisk biznesowych podkreślają, że przygotowywane przez resort zdrowia przepisy wprowadzają chaos legislacyjny w branży tytoniowej. To tym bardziej dziwi przedsiębiorców, że stoi w opozycji do prowadzonego przez rząd procesu deregulacji w gospodarce. W dodatku może mieć negatywne skutki dla budżetu państwa i doprowadzić do skokowego wzrostu szarej strefy.
Bankowość
Grzyby rozkładające tekstylia nagrodzone w konkursie ING. 1 mln zł trafi na innowacyjne projekty dla zrównoważonych miast

Firma Myco Renew, która opracowała technologię rozkładającą tekstylia za pomocą grzybów, została laureatem siódmej edycji Programu Grantowego ING. Motywem przewodnim konkursu skierowanego do start-upów i młodych naukowców był tym razem zrównoważony rozwój miast i społeczności. Łącznie na nagrodzone innowacyjne projekty trafił 1 mln zł. Wśród nich są także bezzałogowe statki powietrzne dostarczające defibrylatory czy system do zbierania deszczówki w blokach.
Prawo
Trwają próby wzmocnienia dialogu społecznego. Niespokojne czasy wymuszają większe zaangażowanie społeczeństwa w podejmowanie decyzji

Według zapowiedzi szefowej Komisji Europejskiej Ursuli von der Leyen głos partnerów społecznych i dialog społeczny będą stały w centrum procesu decyzyjnego w Europie. Taki jest cel podpisanego w marcu Paktu na rzecz europejskiego dialogu społecznego. Potrzeba wzmocnienia głosu społeczeństwa jest również podkreślana na forum krajowym. Rząd planuje reformę Rady Dialogu Społecznego, by usprawnić pracę tej instytucji, a przedsiębiorcy wzywają do rzetelnego konsultowania ze stroną społeczną ustaw, które wychodzą z rządu.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.