WeirdFish ma umowę wydawniczą z globalnym partnerem – 505 Games!
WeirdFish, niezależny producent gier wideo, specjalizujący się w tworzeniu wysokiej jakości projektów typu Sandbox (otwarty świat), podpisał umowę z 505 Games, globalnym wydawcą i dystrybutorem gier należącym do koncernu Digital Bros. Biznesowy partner, uznany przez portal Metacritic za najlepszego wydawcę 2019 roku, zajmie się wydaniem i promocją pierwszej autorskiej gry studia. Tytuł, w którym gracz wyruszy statkiem kosmicznym w podróż do odległej planety zadebiutuje na PC we wczesnym dostępie w Q2 2021 roku. Także w przyszłym roku WeirdFish chce zadebiutować na rynku NewConnect.
- Cieszymy się, że nawiązaliśmy współpracę ze znanym na całym świecie wydawcą 505 Games, które podjęło się wydania naszej autorskiej produkcji. Światowy publisher w ubiegłym roku został ogłoszony najlepszym wydawcą, według portalu Metacritic, wyprzedzając m.in. Activision Blizzard, czy Paradox Interactive. Nasza praca przebiega bardzo owocnie, otrzymaliśmy cenny feedback od naszego biznesowego partnera. Jestem przekonany, że połączenie naszych różnorodnych kompetencji w pozytywny sposób przełoży się na efekt końcowy realizowanego projektu – mówi Marek Soból, prezes zarządu WeirdFish.
505 Games to globalny wydawca należący do grupy Digital Bros, notowanej na giełdzie papierów wartościowych we Włoszech. Grupa istnieje na rynku od lat 90., samo 505 Games rozpoczęło działalność w 2006 roku. Przez ten czas firma wydała kilkanaście tytułów, z czego do najbardziej znanych należą Death Stranding (wersja PC), Control, czy Assetto Corsa. Ten ostatni, od 2018 roku, sprzedano w liczbie ponad 6,9 mln kopii. 505 Games ma kilka biur na całym świecie i wciąż poszerza portfolio swoich tytułów.
W projekcie WeirdFish gracz znajdzie się na statku kosmicznym, a jego zadaniem będzie zadbanie o siebie oraz współtowarzyszy podróży, z których część będzie w stanie hibernacji. W tym celu będzie musiał m.in. zdobyć pożywienie, zbierać potrzebne surowce, usuwać występujące awarie, czy wreszcie zadbać o bezpieczeństwo załogi, poprzez unikanie zagrożeń takich jak ataki obcych, czarne dziury itp. Produkcja jest już na zaawansowanym etapie. Docelowo gra będzie dostępna także na konsolach. Tytuł WeirdFish w trybie wczesnego dostępu w wersji na PC, trafi do sprzedaży w połowie 2021 roku - W momencie premiery trybu Early Access udostępnimy tryb kooperacji dla ośmiu osób, dzięki czemu, gracze będą mogli pomagać sobie w trudach przeżycia w kosmosie. Nasza gra będzie utrzymana w stylistyce komiksowej. Na naszych social mediach dostępne są pierwsze screeny z gry – dodaje Marek Soból.
Studio Weird Fish zostało założone przed dwóch, doświadczonych deweloperów – Marka Sobóla oraz Wiktora Szymańskiego. Spółka chce się specjalizować w produkcji gier typu sandbox. Model biznesowy Weird Fish zakłada wydawanie jednej gry co 2-2,5 roku. W międzyczasie spółka będzie rozwijać dotychczasowe tytuły.
W 2021 roku WeirdFish chce dołączyć do grona spółek publicznych notowanych na NewConnect.

Render Cube wprowadzi do trybu co-op kreator postaci

Jarosław Dominiak Człowiekiem Corporate Governance 2023
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Farmacja

Ryzyko śmierci z powodów anestezjologicznych jest dziś praktycznie zerowe. W szpitalach rośnie jednak liczba zakażeń i powikłań pooperacyjnych
Dzięki wyśrubowanym standardom wypracowywanym w ostatnich dekadach anestezjologia jest dziś jedną z najbezpieczniejszych dziedzin medycyny. Mimo to problem powikłań okołooperacyjnych narasta z powodu rosnącej liczby zakażeń szpitalnych. To zaś drastycznie pogarsza rokowania pacjentów po zabiegach operacyjnych. – Trzy obszary, w których bezpieczeństwo pacjenta i optymalizacja leczenia może być poprawiona, to właśnie zakażenia, prawidłowa farmakoterapia i prawidłowa diagnostyka obrazowa – wskazuje anestezjolog, prof. Janusz Andres. Jak podkreśla, potrzebna jest dyskusja ekspertów różnych specjalizacji, która przyczyniłaby się do rozwiązania obecnych problemów i ogólnej poprawy bezpieczeństwa hospitalizowanych pacjentów.
Edukacja
Ponad połowa firm z sektora przemysłowego ma problem z pozyskaniem kadr. Wciąż potrzebna jest promocja zawodów technicznych wśród młodzieży

W Polsce stopa bezrobocia pozostaje na rekordowo niskim poziomie, a zapotrzebowanie na nowych pracowników rośnie szybciej niż ich podaż. Dotyczy to zwłaszcza firm produkcyjnych i zawodów technicznych. Według badania Grafton Recruitment ponad połowa pracodawców z branży przemysłowej wskazała jako największe wyzwanie w tym roku pozyskanie pracowników o odpowiednich kwalifikacjach. Jedną z przyczyn, wskazywanych przez ekspertów, jest wciąż niedostatecznie często wybierane szkolnictwo zawodowe i uczelnie techniczne. Dlatego firmy chętnie angażują się we wszelkie inicjatywy, które mają promować zawody techniczne.
Prawo
Samorządy na coraz większym minusie. Pogrąża je m.in. duża niestabilność regulacyjna i rosnąca liczba zadań

Samorządy od czterech lat są zmuszone łatać coraz większe dziury w swoich budżetach. Spadek dochodów z tytułu podatku PIT, pandemia, wojna w Ukrainie i kryzys uchodźczy, inflacja i wysokie ceny energii, a na dodatek brak środków z KPO spowodowały, że obecnie trudno jest im planować jakiekolwiek większe wydatki. Sytuację pogarsza niestabilność regulacyjna i coraz większa liczba zadań przerzucanych na samorządy, co pociąga za sobą wzrost wydatków budżetowych. – Jednym z ważniejszych wyzwań w tym obszarze jest obecnie opieka społeczna – wskazuje prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.