W.G Partners ma kontrakt o wartości 6 mln zł. Wybuduje kompleks turystyczny na M
W.G Partners, notowany na NewConnect producent domów w technologii szkieletowej i modułowej, rozpoczyna budowę kompleksu domów o przeznaczeniu turystycznym w okolicach Ostródy. Inwestycja składać się będzie z 6 obiektów przeznaczonych na wynajem. Wartość kontraktu to ponad 6 mln zł. Ukończenie inwestycji planowane jest na połowę lutego 2025 r.
Już niedługo malownicze okolice Ostródy wzbogacą się o nowy obiekt turystyczny. W.G. Partners wybuduje 6 domów przeznaczonych na wynajem o powierzchni użytkowej od 70 do 443 mkw. Budynki zostaną wybudowane w technologii modułowej i będą samowystarczalne energetycznie – do ich ogrzewania wykorzystane zostaną pompy ciepła zasilane systemem fotowoltaicznym. Zaplanowano też wiele przeszkleń, co pozwoli na maksymalne wykorzystanie światła dziennego i pozytywnie wpłynie na estetykę budynków.
- Jesteśmy podekscytowani możliwością realizacji największej jak do tej pory inwestycji w naszym portfolio. Cieszymy się, że malownicze okolice Ostródy wzbogacą się o nowy obiekt turystyczny i odwiedzający ten region będą mieli możliwość wypoczynku w nowoczesnych i komfortowych warunkach. Kontrakt ten to kolejny dowód na skokowy wzrost skali naszego biznesu. Zainteresowanie domami w technologii modułowej i szkieletowej systematycznie rośnie – klienci cenią sobie szybki czas realizacji, energooszczędność oraz nowoczesny design – komentuje Maciej Gogolczyk, prezes W.G Partners i główny akcjonariusz spółki.
W.G Partners realizuje obecnie kilkadziesiąt kontraktów. Tylko w I kwartale spółka zawarła umowy na realizację 32 projektów. Dla porównania: w całym 2023 roku było to 18 kontraktów. Równolegle, spółka rozpoczyna ekspansję zagraniczną. Pierwszy kontrakt na projekt budowlany w Czechach został zawarty w marcu b.r. Jego wartość to blisko 0,6 mln zł. Firma prowadzi zaawansowane rozmowy w zakresie ekspansji na rynek niemiecki, litewski, a także do krajów francuskojęzycznych.

Dlaczego doświadczeni inwestorzy wolą lokować kapitał w apartamenty premium, niż w nieruchomości z segmentu popularnego?

Rośnie przekonanie, że ceny nieruchomości mogą spadać. Przynajmniej te ofertowe

Cena i funkcjonalność - to decyduje o zakupie mikroapartamentów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Pracodawcy chcą ułatwień w zatrudnianiu cudzoziemców. Strategia migracyjna ograniczy jednak napływ imigrantów
Zatrudnianie obcokrajowców, zwłaszcza w zawodach, w których brakuje rąk do pracy i wykwalifikowanej siły roboczej, może być sposobem na częściowe uzupełnienie niedoborów kadrowych, z którymi coraz częściej borykają się polscy pracodawcy. Choć firmy apelują o maksymalne ułatwienie tego procesu, to proponowana przez rząd strategia migracyjna podkreśla raczej potrzebę kontrolowania napływu migrantów.
Handel
Planowana podwyżka akcyzy na e-papierosy skłoni palaczy do wyboru bardziej szkodliwych używek. Wrócą też do tradycyjnych papierosów

Trwają prace nad projektem regulacji, która wprowadza wysoką akcyzę na e-papierosy jednorazowe, urządzenia do waporyzacji i podgrzewacze, co ma na celu ograniczenie spożycia wyrobów nikotynowych, szczególnie wśród młodzieży. Jednak eksperci podkreślają, że zmiany mogą przynieść więcej szkód niż korzyści, zmuszając konsumentów do sięgnięcia po tańsze, ale bardziej szkodliwe alternatywy i utrwalając nawyk palenia tradycyjnych papierosów. Wyższe ceny produktów alternatywnych mogą również prowadzić do wzrostu szarej strefy i trudności w realizacji założeń fiskalnych oraz uderzyć w tysiące polskich MŚP.
Infrastruktura
Priorytetem osób kupujących mieszkanie jest dostęp do zielonych terenów. To ma istotny wpływ na ich dobrostan

Badania pokazują, że Polacy cenią bliskość natury bardziej niż sąsiedztwo aptek czy żłobków. – Aby zapewnić kontakt z naturą, osiedla powinny być rozplanowane z dużym poszanowaniem środowiska – podkreślają eksperci z APA Wojciechowski Architekci, projektanci osiedla Onelife w warszawskim Powsinie.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.