Whirlpool uczy odpowiedzialnej konsumpcji - projekt „Nie marnujmy chwil”
Już po raz piąty autorski, międzynarodowy projekt edukacyjny „Nie marnujmy chwil” zawitał do szkół podstawowych i cieszył się ogromnym zainteresowaniem wśród nauczycieli. Whirlpool ponownie zaangażował dzieci i ich rodziny w działania przeciwko marnowaniu żywności. Z pomocy edukacyjnych skorzystały tysiące polskich uczniów. Materiały pokazywały łańcuch dostaw żywności z pól na nasz stół, podkreślając niektóre wady systemu, tym samym zwracając uwagę na dobre praktyki przeciwdziałające stratom na każdym etapie tego procesu.
W Polsce, jak szacują Banki Żywności, marnuje się rocznie prawie 5 mln ton żywności. Za znaczną większość wyrzucanego jedzenia, odpowiedzialni są konsumenci z gospodarstw domowych. Co zrobić, by dane te uległy zmianie? Niestety nie stanie się to z dnia na dzień, a zmiana zachowań musi wynikać z ewolucji sposobu myślenia, pogłębienia wrażliwości i przede wszystkim edukacji. Sposób na poprawę rzeczywistości znalazła firma Whirlpool, która postanowiła propagować niezbędną wiedzę wśród najmłodszych tak, by młode pokolenie stało się w tych kwestiach nauczycielami dorosłych.
Nauka poprzez zabawę
- Whirlpool Corporation zawsze mocno angażowało się w działania popularyzujące wiedzę o niemarnowaniu pożywienia. Nasza kampania edukacyjna „Nie marnujmy chwil” od samego początku jest skierowana do dzieci, ich rodzin i nauczycieli. Bliskie nam jest podejście, które kładzie nacisk na zabawę jako metodę nauki, dlatego wszystkie szkoły biorące udział w programie otrzymały edukacyjne zestawy i materiały pobudzające kreatywność i skłaniające do myślenia o problemach związanych z odpadami, takie jak przewodniki, gry, porady czy ciekawostki. Atrakcyjność tych pakietów sprawia, że nauczyciele mogą łatwiej zainteresować uczniów tematem poprzez zabawę. Wiele pomocnych treści dydaktycznych znajduje się na internetowej stronie projektu www.niemarnujmychwil.com. Bardzo cieszy nas fakt, że witryna ta zyskała dużą popularność wśród pedagogów — mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.
Ważne chwile spędzamy w kuchni
Głównym elementem projektu edukacyjnego jest kuchnia – miejsce, gdzie nawet najmłodsi mają okazję stać się pierwszoplanowymi bohaterami, tworząc posiłki. Dlatego zwieńczeniem tegorocznych działań był konkurs skierowany do szkół podstawowych Talent Kitchen - Kuchenne opowieści o tym, jak nie marnować żywności.
Dzieci w oryginalny, kreatywny i zabawny sposób opowiedziały o przeciwdziałaniu marnotrawstwu, stając się gawędziarzami, reżyserami, producentami, rysownikami, projektantami, malarzami i szefami kuchni. Wszystko po to, by podkreślić znaczenie codziennych chwil związanych z przygotowywaniem i spożywaniem posiłków, a co za tym idzie naszej społecznej odpowiedzialności w tym zakresie.
- W projekcie wzięło udział 500 las z całej Polski. Prace konkursowe przesłało 35 klas z 28 szkół, uczniowie przygotowali 54 kreatywne pomysły. Duże zaangażowanie wykazały placówki z regionów, w których Whirlpool ma swoje oddziały, czyli z województwa łódzkiego i dolnośląskiego. Zadanie jury było bardzo trudne, ponieważ nadesłane materiały odznaczały się niezwykle wysoką jakością wykonania oraz kreatywnością. We wszystkich widać było pracę twórczą, aby jak najlepiej zilustrować wolną od odpadów kuchnię. Z tego powodu prócz głównych nagród, postanowiliśmy także wyłonić dodatkowych laureatów – mówi Zygmunt Łopalewski, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Whirlpool.
Zwycięskie placówki otrzymają wybrane przez siebie nagrody rzeczowe w wysokości od 2 000 zł do 4 000 zł.
- Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Rogach (wyróżnione dwie klasy: 4 i 6)
- Szkoła Podstawowa im. Melchiora Wańkowicza w Łodzi (klasa 3)
- Szkoła Podstawowa nr 1 im. K. Makuszyńskiego w Jaworze (klasa 1)
Dodatkowo wyróżnione zostały:
- Szkoła Podstawowa w Boćwincach (klasa 2)
- Publiczna Szkoła Podstawowa nr 27 w Radomiu (klasa 2)
Razem możemy więcej
Tegoroczny projekt „Nie marnujmy chwil” dobiega końca. Jednak piąta, jubileuszowa edycja na pewno nie będzie ostatnią. W najbliższym okresie szkoły będą mogły zgłosić się do kolejnej odsłony działań.
- Whirlpool, jako producent sprzętu wydajnych technologii do przygotowywania, przechowywania i spożycia jedzenia, zwraca szczególną uwagę na problem nieracjonalnej dystrybucji żywności. Zachęcamy wszystkie szkoły i nauczycieli, by razem z nami ponownie zechcieli włączyć się w walkę z marnowaniem pożywienia. Jest to znakomity sposób na łączenie istotnej idei z zabawą i edukacją. Mamy nadzieję, że kolejna, szósta już edycja, znowu przyciągnie ogrom szkół z całej Polski – dodaje Zygmunt Łopalewski.

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Polski System Kaucyjny i Canpack Recycling podpisują list intencyjny – razem dla efektywnego systemu kaucyjnego w Polsce
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.