Komunikaty PR

Większość franczyzobiorców w sieci Żabka to kobiety

2021-03-08  |  11:00
Biuro prasowe

Prawie 200 tys. pracodawców w Polsce to kobiety. Stanowią one również ważną siłę w sieci Żabka – ponad 60 proc. wszystkich franczyzobiorców prowadzących sklepy pod szyldem sieci to kobiety. Przedsiębiorczynie w Żabce sprawdzają się też dobrze w roli trenerów szkolących nowych franczyzobiorców przystępujących do sieci. Żabka jest otwartą organizacją, wspierającą kobiety i jako jedna z niewielu sieci handlowych może pochwalić się parytetem w zarządzie.

W Polsce kobiety stanowią niemal 30 proc. osób pracujących na własny rachunek. 62 proc. spośród wszystkich franczyzobiorców sieci Żabka to także kobiety. Panie  przeważają najmocniej w grupie wiekowej 28-37 lat, co czwarta franczyzobiorczyni ma od 38 do 47 lat.

Wśród osób, które zgłaszają się do sieci i chciałaby poprowadzić z nią swój sklep Żabka, są zarówno kobiety posiadające doświadczenie w handlu – pracowały m.in. jako sprzedawczynie w sklepach innych sieci handlowych, ale także panie, które z branżą nie miały nigdy nic wspólnego. Są też i panie jeszcze w trakcie czy tuż po studiach. Co ważne, charakteryzują je jednak pewne predyspozycje, które są niezwykle cenne w prowadzeniu firmy w handlu w ramach franczyzy. – Niezwykle istotna jest przedsiębiorcza postawa, pracowitość i motywacja do bycia na swoim. Należy mieć jednocześnie świadomość, że w początkowym okresie konieczny jest wzmożony wysiłek i zaangażowanie – tak jak w przypadku zakładania każdej innej działalności gospodarczej – zaznacza Przemysław Kijewski, dyrektor ds. operacyjnych w Żabka Polska.

To jednak nie wszystkie mocne strony pań prowadzących placówki w sieci Żabka. Kobiety posiadają wiele cech, dzięki którym bardzo dobrze odnajdują się w roli franczyzobiorczyń. Często z natury są bardziej kontaktowe i nawiązują bliższe relacje międzyludzkie, co jest istotne w kontekście budowania grona stałych klientów czy zgranego zespołu. Co do zasady kobiety mają także niezwykle dobre wyczucie co do ludzi, łatwiej układają sobie relacje z pracownikami. Są także dobrze zorganizowane – dodaje Przemysław Kijewski.

Z sukcesem w biznesie, rozwijają się na wielu polach

Wiele kobiet franczyzobiorczyń, poza prowadzeniem biznesu, pielęgnuje swoje pasje i zainteresowania. Kiedy rozpoczynałam współpracę z siecią, zarówno córka jak i syn mieszkali ze mną. Zawsze znajdowałam dla nich chwilę na rozmowę czy wspólne aktywności. Mam też czas na zajmowanie się domem. Obecnie spełniam się dodatkowo jako trener franczyzobiorców, przygotowując nowo przystępujących do sieci przedsiębiorców do prowadzenia własnego sklepu Żabka. Jednocześnie niedawno zapisałam się na studia z obszaru mentoringu i coachingu, co od zawsze mocno mnie interesowało – podkreśla Blanka Skotarczak-Zys, która współpracuje z Żabką od 13 lat i obecnie prowadził sklep w Suchym Lesie pod Poznaniem. Inne franczyzobiorczynie w sieci, poza tym zajęciem, w czasie wolnym realizują swoje pasje: tańczą czy sprawdzają się w roli wizażystek. Własny biznes pozwala na samorealizację w obszarze zawodowym, a właściwa organizacja czasu swojego i pracowników daje możliwość szczęśliwie łączyć to z innymi aktywnościami.

Sieć Żabka liczy obecnie w całej Polsce ponad 5600 franczyzobiorców. W 2020 r. przystąpiło do niej więcej kobiet niż mężczyzn. Nowo przystępującym przedsiębiorcom sieć gwarantuje przychód podstawowy w wysokości 16 tys. zł miesięcznie przez pierwszy rok działalności. Przy tym wkład własny wynosi jedynie 5 tys. zł i przeznaczany jest m.in. na zakup kasy fiskalnej czy opłacenie koncesji. Dodatkowo zapewnia franczyzobiorcom w pełni wyposażony i zatowarowany sklep, liczne szkolenia przygotowujące do prowadzenia własnego biznesu i wsparcie niemal w każdym obszarze funkcjonowania. Dzięki dostępowi do platformy e-learningowej podczas całego okresu trwania współpracy sieć umożliwia prowadzącym sklepy dostęp do szkoleń zwiększających ich kompetencje, m.in. z zakresu podatków, IT, rekrutacji pracowników. Z kolei dzięki nowoczesnej aplikacja Cyberstor przedsiębiorcy, z poziomu smartfona, mogą na bieżąco kontrolować wyniki swojego sklepu, sprawdzać obroty z danego dnia, średnią wartość koszyka oraz zarządzać wszystkimi obszarami pracy. Dodatkowo są na bieżąco informowani o godzinie dostawy do sklepu.

 – Jeśli kobieta myśli o własnym biznesie, a przy tym nie ma na niego pomysłu, albo brakuje jej środków na start, powinna rozważyć otwarcie sklepu pod szyldem Żabka. Nie powinna się przy tym bać, że nie da rady. Czasem oczywiście trzeba zakasać rękawy, ale przy wsparciu sieci oraz pomocy zaufanych pracowników, wszystko jest możliwe. Żabka jest w moim życiu już od 13 lat, a fakt, że współpracuję z siecią od tak długiego czasu tylko potwierdza, że warto – puentuje Blanka Skotarczak-Zys.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów

W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.

Handel

Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.

Transport

W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.