Wielkanoc z cheeseburgerem - decyzje użytkowników Uber Eats zaskakują
Wielkanoc to dla milionów Polaków wyjątkowe dni, kiedy z dala od codziennych zajęć i obowiązków mogą spędzić czas w rodzinnym gronie. Jednak jak wynika z badań, tradycyjne zwyczaje powoli zaczynają ulegać zmianie, a wiąże się to z wejściem w dorosłość przedstawicieli pokolenia Gen Z i Millenialsów*. Między innymi są oni dwukrotnie bardziej skłonni do podróżowania w Wielkanoc niż osoby urodzone wcześniej. Oprócz tego prawie 43% badanych spędzi świąteczny czas nie biorąc udziału w rodzinnych uroczystościach, a część z nich prawdopodobnie zostanie w domowym zaciszu.
Żurek vs cheeseburger
Jak się okazuje, użytkownicy platformy Uber Eats szukają odskoczni od tradycyjnych potraw wielkanocnych, takich jak żurek, sałatki czy jajka w majonezie i w potrawach na wynos stawiają na dania kuchni amerykańskiej. W Święta użytkownicy aplikacji najchętniej zamawiają burgery z restauracji McDonald’s, a w koszyku zakupowym najczęściej znajdują się Big Mac i Cheesburger. Ulubionym dodatkiem do tych potraw okazuje się sos śmietanowy.
Świąteczne zakupy na ostatnią chwilę
Wielkanoc to także czas wzmożonych przygotowań i wspólnego gotowania tradycyjnych potraw, nierzadko w pośpiechu i na ostatnią chwilę.
Aby pomóc użytkownikom w zaaranżowaniu idealnych Świąt, platforma przygotowała specjalną zakładkę. W niej użytkownicy mogą zaopatrzyć się w świąteczne produkty takie jak jajka, żurek, bigos czy kiełbasa. Mogą tam także znaleźć wszystko, co niezbędne do przygotowania wypieków: mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz galaretki i budynie. Dostawy realizowane będą nieustannie, także w wielkanocną niedzielę i poniedziałek.
- Użytkownicy platformy mogą uniknąć stresu związanego z zakupami świątecznymi i skupić się na tym, co naprawdę ważne w tym okresie - wspólnym spędzaniu czasu z bliskimi. Jest to możliwe dzięki współpracy Uber Eats i Lisek.App, która w 9 miastach zapewnia szeroki wachlarz usług i ułatwienie organizacji codziennego życia, także w wyjątkowych sytuacjach, jak niespodziewane zakupy w trakcie Wielkanocy* – mówi Michał Dubisz, General Manager Uber Eats Poland.
* Numerator’s 2023 Holiday Preview, Styczeń 2023
** Zakupy w dedykowanej zakładce Lisek.App będą dostępne w 9 miastach: Wrocław, Sopot, Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Katowice, Gdańsk, Gdynia

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Tylko 35 proc. Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ możliwe do osiągnięcia przed 2030 r. Potrzebna ściślejsza współpraca międzynarodowa
Jak wynika z raportu ONZ, choć w ciągu ostatniej dekady dzięki dążeniu do realizacji przyjętych celów udało się poprawić życie milionów ludzi na całym świecie, to jednak tempo zmian pozostaje zbyt wolne, by dało się je osiągnąć do 2030 roku. Postęp hamują przede wszystkim eskalacja konfliktów, zmiana klimatu, rosnące nierówności i niewystarczające finansowanie. Jak wynika ze sprawozdania Parlamentu Europejskiego, problemem jest także brak ścisłej współpracy międzynarodowej i sceptyczne podejście niektórych państw ONZ.
Przemysł spożywczy
UNICEF: Wszystkie dzieci poniżej piątego roku życia w Gazie cierpią z powodu niedożywienia. Sytuacja jest katastrofalna

Ataki Izraela na Strefę Gazy i jej izolacja doprowadziły do całkowitego załamania podstawowych usług i ograniczenia możliwości dostaw i dystrybucji pomocy humanitarnej – wskazuje UNICEF. W efekcie setki tysięcy Palestyńczyków są w sytuacji ciągłego zagrożenia życia i cierpią z powodu niedożywienia i głodu. Ta klęska dotyczy praktycznie wszystkich dzieci poniżej piątego roku życia. Konflikty są jednym z głównych przyczyn braku bezpieczeństwa żywnościowego, głodu i niedożywienia na świecie. Szczególnie dotyczy to Afryki i Azji Zachodniej.
Prawo
Branża ciepłownictwa czeka na unijną i krajową strategię transformacji. Liczy na większe fundusze i korzystne regulacje

Komisja Europejska zapowiedziała rozpoczęcie w I kwartale 2026 roku prac nad strategią dla ciepłownictwa i chłodnictwa. Nad tym strategicznym dokumentem w zakresie ciepłownictwa pracuje także polski rząd. Branża podkreśla, że obie te strategie będą miały kluczowe znaczenie dla trwającej transformacji w ciepłownictwie, czyli przyszłości ogromnych inwestycji, które czekają sektor do 2050 roku. Jednocześnie apeluje o większe wsparcie tego procesu ze środków publicznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.