Wielkanoc z cheeseburgerem - decyzje użytkowników Uber Eats zaskakują
Wielkanoc to dla milionów Polaków wyjątkowe dni, kiedy z dala od codziennych zajęć i obowiązków mogą spędzić czas w rodzinnym gronie. Jednak jak wynika z badań, tradycyjne zwyczaje powoli zaczynają ulegać zmianie, a wiąże się to z wejściem w dorosłość przedstawicieli pokolenia Gen Z i Millenialsów*. Między innymi są oni dwukrotnie bardziej skłonni do podróżowania w Wielkanoc niż osoby urodzone wcześniej. Oprócz tego prawie 43% badanych spędzi świąteczny czas nie biorąc udziału w rodzinnych uroczystościach, a część z nich prawdopodobnie zostanie w domowym zaciszu.
Żurek vs cheeseburger
Jak się okazuje, użytkownicy platformy Uber Eats szukają odskoczni od tradycyjnych potraw wielkanocnych, takich jak żurek, sałatki czy jajka w majonezie i w potrawach na wynos stawiają na dania kuchni amerykańskiej. W Święta użytkownicy aplikacji najchętniej zamawiają burgery z restauracji McDonald’s, a w koszyku zakupowym najczęściej znajdują się Big Mac i Cheesburger. Ulubionym dodatkiem do tych potraw okazuje się sos śmietanowy.
Świąteczne zakupy na ostatnią chwilę
Wielkanoc to także czas wzmożonych przygotowań i wspólnego gotowania tradycyjnych potraw, nierzadko w pośpiechu i na ostatnią chwilę.
Aby pomóc użytkownikom w zaaranżowaniu idealnych Świąt, platforma przygotowała specjalną zakładkę. W niej użytkownicy mogą zaopatrzyć się w świąteczne produkty takie jak jajka, żurek, bigos czy kiełbasa. Mogą tam także znaleźć wszystko, co niezbędne do przygotowania wypieków: mąkę, cukier, proszek do pieczenia oraz galaretki i budynie. Dostawy realizowane będą nieustannie, także w wielkanocną niedzielę i poniedziałek.
- Użytkownicy platformy mogą uniknąć stresu związanego z zakupami świątecznymi i skupić się na tym, co naprawdę ważne w tym okresie - wspólnym spędzaniu czasu z bliskimi. Jest to możliwe dzięki współpracy Uber Eats i Lisek.App, która w 9 miastach zapewnia szeroki wachlarz usług i ułatwienie organizacji codziennego życia, także w wyjątkowych sytuacjach, jak niespodziewane zakupy w trakcie Wielkanocy* – mówi Michał Dubisz, General Manager Uber Eats Poland.
* Numerator’s 2023 Holiday Preview, Styczeń 2023
** Zakupy w dedykowanej zakładce Lisek.App będą dostępne w 9 miastach: Wrocław, Sopot, Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków, Katowice, Gdańsk, Gdynia

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

S. Cichanouska: Białorusini żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich. Jednak nie poddają się mimo represji i brutalności reżimu
Przedstawiciele białoruskiej opozycji podkreślają, sytuacja w kraju jest bardzo poważna. Z jednej strony od niemal pięciu lat ludzie na Białorusi żyją jak w gułagach z czasów stalinowskich, doświadczają represji, są codzienne zatrzymania. – Co najmniej pół miliona ludzi musiało uciec z kraju – mówi agencji informacyjnej Newseria Swiatłana Cichanouska, liderka białoruskiej opozycji, która w 2020 roku kandydowała na stanowisko prezydenta Białorusi.
Handel
Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.
Handel
Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.