Komunikaty PR

Wiosna w Muzeum Polskiej Wódki

2021-05-14  |  09:10
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.57 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia Polskiej Wódki – Chronionego Oznaczenia Geograficznego UE. Muzeum ponownie otworzyło swoje drzwi dla zwiedzających na początku maja, w formule zgodnej z obowiązującymi wytycznymi GIS. Wraz z otwarciem organizatorzy Muzeum informują o nowościach oraz atrakcjach planowanych w związku ze zbliżającymi się 3. urodzinami tego miejsca.

Otwarte w 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Wymyka się bowiem definicji standardowego muzeum, zarówno w formie, jak i w treści przekazu. Nowoczesna aranżacja wnętrz połączona z interaktywną formą zwiedzania, seans w miedzianym kinie, makiety ogromnych urządzeń gorzelniczych, czy autentyczna miedziana kolumna destylacyjna, to tylko niektóre z atrakcji. Wrażenie robią także zbiory kilkuset zabytkowych butelek oraz nietuzinkowy sposób ich ekspozycji.

Teren, na którym powstało Muzeum Polskiej Wódki jest niezwykły i nieodłącznie związany z historią produkcji tego alkoholu. Ponad 500-letnią historię narodowego trunku można poznać w miejscu, gdzie po I wojnie światowej działała Warszawska Wytwórnia Wódek. Zabytkowe Centrum Praskie Koneser doskonale wpisuje się w misję Muzeum na stworzenie klimatycznej przestrzeni, która w jednym miejscu łączy tradycję z nowoczesnością i prezentuje wyjątkową historię Polskiej Wódki – Chronionego Oznaczenia Geograficznego.

Podczas zamknięcia w budynku wdrożono szereg zmian, mających na celu umożliwienie wznowienia jego działalności w sposób zapewniający bezpieczeństwo zarówno gościom, jak i pracownikom. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom, od 4 maja drzwi Muzeum ponownie otworzyły się dla wszystkich chętnych, którzy pragną poznać historię Polskiej Wódki.

„Miniony rok, choć trudny dla nas wszystkich, pozwolił nam na opracowanie oraz wdrożenie zmian,  które pewnie ciężko byłoby wprowadzić w czasie normalnego funkcjonowania placówki. Przenieśliśmy główne wejście Muzeum i teraz znajduje się ono bezpośrednio od strony Placu Konesera, co mocno integruje budynek z przestrzenią Placu i zapewnia lepszą komunikację. Nowe zasady to także zmniejszenie liczby osób w grupie. Dzięki temu zachowujemy wymagany dystans  w grupie zwiedzających” – mówi Krzysztof Drągowski, dyrektor Muzeum Polskiej Wódki. „Okres zamknięcia był dla nas także czasem, w którym opracowaliśmy zmiany w wybranych wnętrzach Muzeum. Prace się już zaczęły, potrwają kilkanaście tygodni i nie powodują istotnych zmian w zwiedzaniu naszego miejsca. Jestem pewien, że po ich zakończeniu, efekt zaskoczy wszystkich. Ponadto w naszej ofercie pojawi się dużo nowych spotkań warsztatowych dla gości indywidualnych, firm oraz profesjonalistów. Ruszamy z inicjatywą Akademia Polskiej Wódki” – dodaje Drągowski.

Polska Wódka, Polish Vodka a może Vodka Polaco?

Muzeum opowiada historię Polskiej Wódki. Jak bardzo sławny to produkt na świecie niech potwierdzi fakt, że duża część gości to turyści zagraniczni. Przez cały czas zwiedzania Muzeum grupie gości towarzyszy przewodnik. To doskonała okazja do interaktywnego zwiedzania Muzeum, do skorzystania z ogromnej wiedzy i zadawania pytań przewodnikowi. To podstawa, która odróżnia to miejsce od wielu innych muzeów. Niemniej jednak pojawiają się w formie zwiedzania Muzeum pewne nowości.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych gości, Muzeum Polskiej Wódki można teraz zwiedzać także indywidualnie, z audioprzewodnikiem. Daje to możliwość indywidualnego dostosowania czasu zwiedzania w każdej z galerii a dodatkowo zwiedzanie w grupach wielojęzycznych. Nasze audio przewodniki są w  7 wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej, hiszpańskiej, francuskiej, rosyjskiej i włoskiej” – informuje Agnieszka Rynecka Manager Muzeum Polskiej Wódki.

Dla tych natomiast, którzy wolą poznać wnętrza Muzeum i historię Polskiej Wódki z dowolnego miejsca na ziemi (np. własnej kanapy) – nadal dostępna pozostaje opcja zwiedzania on-line w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Wirtualnie można również spotkać się z gośćmi cyklu „Rozmowy o polskim stole”, których współorganizatorem jest Stowarzyszenie Polska Wódka. Informacje o nadchodzących spotkaniach oraz nagrania poprzednich dostępne są na fanpage’u Muzeum. Najbliższe wydarzenie odbędzie się już 24 maja 2021 r. o godz. 18.00.

Urodzinowe atrakcje

Już niedługo, 12 czerwca Muzeum Polskiej Wódki świętować będzie swoje 3. urodziny.

„Nie chcąc zdradzać niespodzianek, dziś zapewnić możemy, że oferta będzie dotyczyła specjalnej formy zwiedzania Muzeum, wzbogaconego o towarzyszące mu, zaskakujące atrakcje. Nie obędzie się też bez konkursu – zostanie ogłoszony jeszcze przed 12 czerwca na kanałach social media Muzeum Polskiej Wódki. Współtwórcami konkursu będą barmani 3/4 Koneser Baru, który mieści się w budynku Muzeum” – zapowiada Agnieszka Rynecka.

Muzeum Polskiej Wódki to tradycja w nowoczesnym wydaniu, a konkurs urodzinowy, jak twierdzą jego pomysłodawcy – przewodnicy i barmani – ową dewizę ma podkreślić. Szczegóły już wkrótce na kanałach social media Muzeum Polskiej Wódki.

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

 

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.

Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Odsłonięto wystawę o Szarych Szeregach na skwerze Hoovera w Warszawie Biuro prasowe
2024-09-27 | 14:25

Odsłonięto wystawę o Szarych Szeregach na skwerze Hoovera w Warszawie

W 85. rocznicę założenia Szarych Szeregów, 27 września 2024 r., Fundacja Pamięci o Bohaterach Powstania Warszawskiego otworzyła plenerową wystawę „Dziś, Jutro, Pojutrze
Kultura CRAFTY - SPR AWARDS. Pierwsza edycja.
2024-09-16 | 12:50

CRAFTY - SPR AWARDS. Pierwsza edycja.

Crafty – SPR Awards to nowa inicjatywa Stowarzyszenia Producentów Reklamowych, mająca na celu wyróżnienie twórców reklam i wzmocnienie branży.
Kultura Świętuj powrót do Hogwartu: nowy zestaw LEGO® Harry Potter™ Nora – Edycja Kolekc
2024-09-03 | 12:00

Świętuj powrót do Hogwartu: nowy zestaw LEGO® Harry Potter™ Nora – Edycja Kolekc

Grupa LEGO ujawniła nowy zestaw kolekcjonerski LEGO® Harry Potter™ Nora, który przedstawia legendarny dom rodziny Weasleyów będący zarazem wymarzonym domem dla mugoli. W

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.