Komunikaty PR

Wiosna w Muzeum Polskiej Wódki

2021-05-14  |  09:10
Biuro prasowe
Do pobrania IP_MPW ( 0.57 MB )

Muzeum Polskiej Wódki to przestrzeń, w której prezentowana jest wyjątkowa historia Polskiej Wódki – Chronionego Oznaczenia Geograficznego UE. Muzeum ponownie otworzyło swoje drzwi dla zwiedzających na początku maja, w formule zgodnej z obowiązującymi wytycznymi GIS. Wraz z otwarciem organizatorzy Muzeum informują o nowościach oraz atrakcjach planowanych w związku ze zbliżającymi się 3. urodzinami tego miejsca.

Otwarte w 2018 roku, na terenie zabytkowego Centrum Praskiego Koneser, Muzeum Polskiej Wódki to wyjątkowe miejsce na mapie Warszawy. Wymyka się bowiem definicji standardowego muzeum, zarówno w formie, jak i w treści przekazu. Nowoczesna aranżacja wnętrz połączona z interaktywną formą zwiedzania, seans w miedzianym kinie, makiety ogromnych urządzeń gorzelniczych, czy autentyczna miedziana kolumna destylacyjna, to tylko niektóre z atrakcji. Wrażenie robią także zbiory kilkuset zabytkowych butelek oraz nietuzinkowy sposób ich ekspozycji.

Teren, na którym powstało Muzeum Polskiej Wódki jest niezwykły i nieodłącznie związany z historią produkcji tego alkoholu. Ponad 500-letnią historię narodowego trunku można poznać w miejscu, gdzie po I wojnie światowej działała Warszawska Wytwórnia Wódek. Zabytkowe Centrum Praskie Koneser doskonale wpisuje się w misję Muzeum na stworzenie klimatycznej przestrzeni, która w jednym miejscu łączy tradycję z nowoczesnością i prezentuje wyjątkową historię Polskiej Wódki – Chronionego Oznaczenia Geograficznego.

Podczas zamknięcia w budynku wdrożono szereg zmian, mających na celu umożliwienie wznowienia jego działalności w sposób zapewniający bezpieczeństwo zarówno gościom, jak i pracownikom. Dzięki wprowadzonym usprawnieniom, od 4 maja drzwi Muzeum ponownie otworzyły się dla wszystkich chętnych, którzy pragną poznać historię Polskiej Wódki.

„Miniony rok, choć trudny dla nas wszystkich, pozwolił nam na opracowanie oraz wdrożenie zmian,  które pewnie ciężko byłoby wprowadzić w czasie normalnego funkcjonowania placówki. Przenieśliśmy główne wejście Muzeum i teraz znajduje się ono bezpośrednio od strony Placu Konesera, co mocno integruje budynek z przestrzenią Placu i zapewnia lepszą komunikację. Nowe zasady to także zmniejszenie liczby osób w grupie. Dzięki temu zachowujemy wymagany dystans  w grupie zwiedzających” – mówi Krzysztof Drągowski, dyrektor Muzeum Polskiej Wódki. „Okres zamknięcia był dla nas także czasem, w którym opracowaliśmy zmiany w wybranych wnętrzach Muzeum. Prace się już zaczęły, potrwają kilkanaście tygodni i nie powodują istotnych zmian w zwiedzaniu naszego miejsca. Jestem pewien, że po ich zakończeniu, efekt zaskoczy wszystkich. Ponadto w naszej ofercie pojawi się dużo nowych spotkań warsztatowych dla gości indywidualnych, firm oraz profesjonalistów. Ruszamy z inicjatywą Akademia Polskiej Wódki” – dodaje Drągowski.

Polska Wódka, Polish Vodka a może Vodka Polaco?

Muzeum opowiada historię Polskiej Wódki. Jak bardzo sławny to produkt na świecie niech potwierdzi fakt, że duża część gości to turyści zagraniczni. Przez cały czas zwiedzania Muzeum grupie gości towarzyszy przewodnik. To doskonała okazja do interaktywnego zwiedzania Muzeum, do skorzystania z ogromnej wiedzy i zadawania pytań przewodnikowi. To podstawa, która odróżnia to miejsce od wielu innych muzeów. Niemniej jednak pojawiają się w formie zwiedzania Muzeum pewne nowości.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom naszych gości, Muzeum Polskiej Wódki można teraz zwiedzać także indywidualnie, z audioprzewodnikiem. Daje to możliwość indywidualnego dostosowania czasu zwiedzania w każdej z galerii a dodatkowo zwiedzanie w grupach wielojęzycznych. Nasze audio przewodniki są w  7 wersjach językowych: polskiej, angielskiej, niemieckiej, hiszpańskiej, francuskiej, rosyjskiej i włoskiej” – informuje Agnieszka Rynecka Manager Muzeum Polskiej Wódki.

Dla tych natomiast, którzy wolą poznać wnętrza Muzeum i historię Polskiej Wódki z dowolnego miejsca na ziemi (np. własnej kanapy) – nadal dostępna pozostaje opcja zwiedzania on-line w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Wirtualnie można również spotkać się z gośćmi cyklu „Rozmowy o polskim stole”, których współorganizatorem jest Stowarzyszenie Polska Wódka. Informacje o nadchodzących spotkaniach oraz nagrania poprzednich dostępne są na fanpage’u Muzeum. Najbliższe wydarzenie odbędzie się już 24 maja 2021 r. o godz. 18.00.

Urodzinowe atrakcje

Już niedługo, 12 czerwca Muzeum Polskiej Wódki świętować będzie swoje 3. urodziny.

„Nie chcąc zdradzać niespodzianek, dziś zapewnić możemy, że oferta będzie dotyczyła specjalnej formy zwiedzania Muzeum, wzbogaconego o towarzyszące mu, zaskakujące atrakcje. Nie obędzie się też bez konkursu – zostanie ogłoszony jeszcze przed 12 czerwca na kanałach social media Muzeum Polskiej Wódki. Współtwórcami konkursu będą barmani 3/4 Koneser Baru, który mieści się w budynku Muzeum” – zapowiada Agnieszka Rynecka.

Muzeum Polskiej Wódki to tradycja w nowoczesnym wydaniu, a konkurs urodzinowy, jak twierdzą jego pomysłodawcy – przewodnicy i barmani – ową dewizę ma podkreślić. Szczegóły już wkrótce na kanałach social media Muzeum Polskiej Wódki.

Więcej informacji na stronie Muzeum Polskiej Wódki: https://muzeumpolskiejwodki.pl/

Polub nas na Facebooku: www.facebook.com/MuzeumPolskiejWodki

Śledź nas na Instagramie: https://www.instagram.com/polishvodkamuseum/?hl=pl

 

Definicja Polskiej Wódki precyzuje, że może być ona wytworzona jedynie z tradycyjnych polskich zbóż (żyto, jęczmień, owies, pszenica, pszenżyto) lub ziemniaków, a wszystkie etapy jej wytwarzania muszą odbywać się
na terenie Polski.

Poza definicją tym, co wyróżnia Polską Wódkę, na tle innych tego typu trunków, jest droga od surowca z pola upraw do alkoholu dostępnego na sklepowych półkach. Produkcja przebiega w gorzelni, zakładzie rektyfikacji
i produkcji wódek, gdzie nad całym procesem czuwa człowiek.

O zgodności alkoholu z definicją informuje umieszczony na butelce napis Polska Wódka / Polish Vodka. Warto również wiedzieć, że Polska Wódka jest Chronionym Oznaczeniem Geograficznym, dlatego wódki stosujące
to oznaczenie, to gwarancja unikatowego charakteru oraz wielowiekowej tradycji związanej z polskimi ziemiami, jak również wysokiej jakości produktu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Kultura Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach Biuro prasowe
2025-06-05 | 06:00

Światowe wydarzenie znów w Polsce – Międzynarodowy (Ty)Dzień Archiwów w 37 miastach

9 czerwca na całym świecie obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Archiwów. Archiwa Państwowe w Polsce już po raz osiemnasty aktywnie włączą się w wydarzenie,
Kultura Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace
2025-05-14 | 06:00

Moda w natarciu… ma szansę zmienić nasz świat na lepsze – ciekawe spojrzenie na trendy na konferencji w Osace

Marki modowe mają wpływ na postawy społeczne. Są też istotne z punktu widzenia ochrony środowiska naturalnego. O wyzwaniach na przyszłość dla branży modowej i nie tylko
Kultura Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę
2024-12-19 | 08:00

Co 7. Polak na pewno kupi książkę pod choinkę

Książka to prezent świąteczny, na który decyduje się ponad połowa Polaków. Jak pokazują wyniki „Badania o książkach” przeprowadzonego przez IMAS International na

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Transport

Polska przeciwna przedłużeniu umowy UE–Ukraina o transporcie drogowym. Uderza ona w krajową branżę transportową

Parlament Europejski większością głosów poparł przedłużenie umowy o transporcie drogowym między Unią Europejską a Ukrainą do końca 2025 roku. Zdaniem polskich europosłów, którzy głosowali przeciw, podtrzymanie liberalizacji przewozów drogowych przyczyni się do dalszego obniżenia konkurencyjności polskich firm transportowych. W przeciwieństwie do ukraińskich przewoźników muszą one spełniać szereg unijnych wymogów. Polska delegacja planuje przedstawić swoje stanowisko europejskiemu komisarzowi ds. zrównoważonego transportu i turystyki.

Transport

M.Kobosko: Wszyscy zapłacimy za eskalację między Izraelem a Iranem. Kraje UE powinny robić więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa

 Mrzonki o armii europejskiej są mrzonkami, to trzeba sobie jasno powiedzieć. Każdy z krajów członkowskich Unii Europejskiej musi, i to się na szczęście już dzieje, nie tylko myśleć i mówić, ale też robić coraz więcej dla budowy swojego własnego bezpieczeństwa w koordynacji wspólnej – uważa Michał Kobosko, poseł do Parlamentu Europejskiego z Polska 2050. W kontekście światowych konfliktów, w tym na linii Izrael–Iran, jego zdaniem Polska powinna się skupić na współpracy zarówno ze Wspólnotą, jak i Stanami Zjednoczonymi. 

Muzyka

Trwający Festiwal Mozartowski przyciąga tłumy melomanów. To jedno z najważniejszych wydarzeń w stolicy

Artystka zaznacza, że za sprawą Warszawskiej Opery Kameralnej jeszcze przez dwa tygodnie Warszawa będzie rozbrzmiewać Mozartem. Kolejna edycja festiwalu poświęconego temu wybitnemu kompozytorowi zajmuje ważne miejsce w kulturalnym kalendarzu stolicy i przyciąga tłumy melomanów. A przed nimi jeszcze sporo atrakcji. Alicja Węgorzewska szczególnie zaprasza na dwie premiery, jedną skierowaną do młodych odbiorców, drugą – dedykowaną koneserom. Niezwykle ciekawie zapowiada się także nowy sezon artystyczny w WOK-u. Twórcy już pracują nad kolejnymi spektaklami i nagrywają nowe płyty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.