Wirtualna Rzeczywistość: przełomowa technologia zmieniająca rynek
Infomedia Group Sp. z o.o.
ul. Fredry 6
30-605 Kraków
kkucia|markethub.pl| |kkucia|markethub.pl
+48 503666166
https://markethub.pl/
Wirtualna Rzeczywistość (VR) to zaawansowana technologia tworząca sztuczny obraz rzeczywistości za pomocą odpowiedniego oprogramowania i sprzętu. W ostatnich latach VR zyskała na znaczeniu, stając się kluczowym elementem zarówno w rozrywce, jak i w zastosowaniach profesjonalnych.
Analiza globalnego rynku VR
W 2023 roku wartość globalnego rynku VR wyniosła 25,11 miliarda dolarów. Prognozy wskazują, że do 2032 roku rynek ten osiągnie wartość ponad 244,84 miliarda dolarów, rosnąc w tempie 27,5% rocznie w latach 2023–2030. Najszybciej rozwijającymi się regionami są Azja i Australia, które w 2022 roku miały 39% udziału w rynku. Europa natomiast ma stać się najszybciej rozwijającym się rynkiem regionalnym, z przewidywanym wzrostem na poziomie 29,3% rocznie. Szczególnie duża populacja graczy oraz intensywne wdrażanie VR w branży gier i motoryzacyjnej przyczyniają się do tego dynamicznego wzrostu.
Najwięksi producenci VR
Liderami na rynku headsetów VR są:
- Meta Platforms (Oculus, USA)
- Alphabet (Google LLC, USA)
- Sony Interactive Entertainment (Japonia)
- Samsung Electronics (Korea Południowa)
- HTC Corporation (Tajwan)
- Valve Corporation (USA)
Pomimo obecności dużych graczy, rynek VR nie jest całkowicie skonsolidowany. Istnieje wiele firm, w tym start-upów, które rozwijają technologię i produkują headsety.
Zastosowania VR
Choć VR najbardziej kojarzy się z grami, jej zastosowania są znacznie szersze. Technologia ta jest wykorzystywana w ćwiczeniach fizycznych, oglądaniu filmów i wydarzeń na żywo, a także w celach profesjonalnych. Przykłady zastosowań obejmują edukację, medycynę oraz symulacje treningowe w różnych branżach.
Zapotrzebowanie na gry wideo stymuluje rozwój rynku VR. W 2022 roku brytyjscy konsumenci wydali około 4,66 miliarda GBP na gry wideo, co oznacza wzrost o 2,3% w porównaniu z poprzednim rokiem. W Stanach Zjednoczonych rząd dostrzega potencjał VR jako narzędzia klinicznego, a sektor edukacji dynamicznie włącza VR do programów nauczania, oferując uczniom interaktywne możliwości nauki.
Przyszłość rynku VR
Technologiczne trendy wskazują na coraz większą dostępność VR dla konsumentów. Autonomiczne gogle VR, które eliminują potrzebę połączenia z zewnętrznymi urządzeniami, stają się bardziej popularne. Dzięki wbudowanym czujnikom i braku potrzeby instalacji sensorów obsługa VR staje się prostsza, a korzystanie z niej możliwe jest w mniejszych pomieszczeniach. Ułatwia to dostęp do tej technologii i przyczynia się do jej rosnącej popularności.
Wirtualna rzeczywistość przekształca różne sektory gospodarki, oferując innowacyjne rozwiązania i nowe możliwości. Dynamiczny rozwój rynku VR świadczy o ogromnym potencjale i znaczeniu w przyszłości.
O MarketHub: Założona w 2006 roku firma MarketHub specjalizuje się w dostarczaniu zaawansowanych analiz rynkowych, wspierając dynamiczny rozwój przedsiębiorstw. Z sukcesem zrealizowali ponad 800 projektów, często angażując się w badania specjalistyczne, niszowe lub wyjątkowo skomplikowane, dla szerokiego spektrum branż. Ich usługi cieszą się uznaniem przede wszystkim wśród małych i średnich przedsiębiorstw z Polski oraz międzynarodowych rynków.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.