Włamania na konta użytkowników Nintendo
Niemiła niespodzianka spotkała właścicieli konsol Nintendo. Część fanów dostrzegła próby logowań na ich konta z dziwnych lokalizacji.
Użytkownicy Nintendo padli w ostatnich dniach ofiarą cyberataku. Część z nich zauważyła nieautoryzowane logowania na ich konta, inni w ogóle utracili do nich dostęp. Jak do tej pory nie udało się wykryć napastników, trudno też znaleźć jakiekolwiek korelacje pomiędzy zaatakowanymi właścicielami konsol Nintendo. Informacje o zaistniałych incydentach pojawiły się na oficjalnym profilu Nintendo Japan Support na Twitterze. Natomiast producent ograniczył się do wydania krótkiego oświadczenie dla Video Games Chronicle (VGC).
„Jesteśmy świadomi doniesień o nieautoryzowanym dostępie do niektórych kont Nintendo i badamy sytuację. W międzyczasie zalecamy użytkownikom włączenie weryfikacji dwuetapowej dla konta Nintendo”. - czytamy na stronach VGC.
Mariusz Politowicz z firmy Marken dystrybutora rozwiązań Bitdefender w Polsce doradza wszystkim użytkownikom Nintendo Switch, aby zmienili hasła. Dotyczy to też osób nie mających do tej pory problemów ze swoim kontem. Niezbędne jest też aktywowanie uwierzytelniania dwuskładnikowego, które utrudnia osobom trzecim dostęp do konta, nawet jeśli dane uwierzytelniające zostały ujawnione w wyniku naruszenia bezpieczeństwa.
- Warto też dokonać zmian w ustawieniach płatności zapisanych na koncie, a także sprawdzić wyciągi bankowe pod kątem nieuczciwych zakupów. Jest to ważne, bowiem część poszkodowanych miała podpięte konta PayPal i Nintendo. – dodaje Mariusz Politowicz.
Brak informacji na temat napastników i wektora ataku dodatkowo pogłębia problem. Poza tym Nintendo nabrało wody w usta, co stawia producenta w niezbyt dobrym świetle.

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Praca

Dostęp do wysoko wykwalifikowanej kadry przyciąga do Polski inwestorów. Kluczowymi partnerami stają się firmy z Wielkiej Brytanii
Polska zajmuje szóste miejsce w Europie pod względem atrakcyjności inwestycyjnej. Jako największa gospodarka w regionie, ze strategicznym położeniem, odgrywa istotną rolę w budowaniu odpornych, zrównoważonych i konkurencyjnych łańcuchów dostaw w szybko zmieniającym się globalnym środowisku. Tym samym jej potencjał inwestycyjny wciąż rośnie. Wielka Brytania już jest strategicznym partnerem dla Polski, potencjał jest jednak znacznie większy.
Sport
Coraz lepsze perspektywy dla branży fitness. Sieć Xtreme Fitness Gyms zapowiada rozwój również poza Polską

Ponad połowa Polaków deklaruje aktywność fizyczną co najmniej raz w tygodniu. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor, w 2025 roku 14 proc. osób planuje zwiększyć wydatki na siłownię, dietę oraz wizyty u specjalistów. W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sieci fitness dynamicznie rozwijają swoją działalność i dostosowują liczbę placówek do popytu. Xtreme Fitness Gyms zamierza do 2027 roku uruchomić 227 lokalizacji, w tym roku ma też powstać około 10 placówek Xtreme KiDS przeznaczonych dla dzieci. W planach jest również ekspansja zagraniczna.
Polityka
Przyspiesza proces wstąpienia Mołdawii do UE. Unia przeznaczy dla tego kraju ponad 1,8 mld euro wsparcia

– Wspieranie procesu integracji europejskiej Republiki Mołdawii jest kluczowe dla Polski – przekonuje Michał Szczerba, europoseł z Platformy Obywatelskiej. Mołdawia uzyskała oficjalny status kandydata do UE w 2022 roku. W opinii Komisji Europejskiej robi systematyczne postępy pomimo bezprecedensowych wyzwań, wynikających z intensyfikacji przez Moskwę działań hybrydowych obliczonych na wewnętrzną destabilizację tego państwa. Przyznany pakiet pomocy ma wesprzeć Mołdawię w implementacji reform związanych z akcesją do UE.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.