Wroclavia z certyfikatem Safe&Healthy Places
Przyznanie certyfikatu poprzedzone było audytem prowadzonym przez Bureau Veritas, światowego lidera w dziedzinie badań, inspekcji i usług certyfikacyjnych. Pod lupę poszły kwestie bezpieczeństwa, środowiska naturalnego, a także higieny, która jako nowość wśród kategorii podlegających ocenie, jest odpowiedzią na wymagania nowej, pandemicznej rzeczywistości. Wroclavia otrzymała najwyższą możliwą ocenę audytora.
Wroclavia należy do międzynarodowej grupy Unibail – Rodamco – Westfield, która współpracuje z niezależnym audytorem od 8 lat. Co roku Bureau Veritas weryfikuje zarządzanie standardami bezpieczeństwa i higieny we wszystkich europejskich centrach handlowych oraz wystawienniczych grupy. W tym roku ze względu na pandemię obiekty URW wzmocniły praktyki zapobiegające zagrożeniom dla zdrowia. Przy współpracy
z epidemiologami i w oparciu o najnowsze zalecenia organów ds. zdrowia zaktualizowano
i wdrożono w życie przewodnik BHP dla centrów handlowych. Następnie Bureau Veritas przeprowadziło audyt centrów, sprawdzając je pod względem zarządzania w kilku kluczowych aspektach: jakość wody i powietrza, higiena, bezpieczeństwo wyposażenia oraz przeciwpożarowe.
Audytor docenił szereg czynności, które Wroclavia wykonuje na co dzień w ramach zapewnienia bezpieczeństwa i najwyższego komfortu klientów, takich jak pomiar jakości wody i ścieków, kontrola temperatury i jakości powietrza, czyszczenie i wymiana filtrów. Nie bez znaczenia okazały się także zabezpieczenia, które wrocławskie centrum wprowadziło
w ostatnich miesiącach, w tym m.in. obecność płynów dezynfekujących przy wejściach, dodatkowe oznakowanie, komunikaty wizualne i głosowe dot. bezpiecznych zakupów czy zwiększona częstotliwość mycia i dezynfekcji powierzchni użytkowych.
- Od momentu ogłoszenia pandemii obserwujemy wzrost świadomości szeroko rozumianego pojęcia BHP. Wieloletnia współpraca z Unibail-Rodamco-Westfield obejmuje m.in. audyty zgodności centrów handlowych z restrykcyjnymi wymaganiami korporacyjnymi grupy URW
i przepisami w zakresie HSE (Health Safety Environment). Od 2019 r. weryfikujemy też obszar fizycznej ochrony budynków, a teraz również procedury higieniczne i działania zmniejszające ryzyko zakażenia się czynnikami biologicznymi, w tym m.in. Sars-Cov-2. Proaktywne podejście do stosowania polityk HSE grupy URW często wykracza poza wymogi regulacyjne, co przełożyło się na silnie ugruntowaną już kulturę zarządzania ryzykiem HSE w zespołach operacyjnych, które administrują obiektami. Cieszymy się, że w kolejnym roku - mimo rosnących wymagań zewnętrznych - mogliśmy potwierdzić wysoki poziom zarządzania bezpieczeństwem centrów handlowych Grupy URW w Polsce - mówi Dawid Jendrośka, HSE Projects Manager w Bureau Veritas Polska.
- Z radością przyjmujemy zasłużony tytuł „Safe&Healthy Places” – mówi Małgorzata Woźniak, dyrektor Wroclavii. - Ochrona zdrowia naszych pracowników, najemców, gości i partnerów jest dla nas priorytetowa. Tegoroczny audyt po raz pierwszy w historii wspierali epidemiolodzy. To dla nas bardzo ważne, ponieważ zależy nam na maksymalnym zapewnieniu szeroko rozumianego bezpieczeństwa wszystkim odwiedzającym nasze centrum. Poddanie Wroclavii audytowi Bureau Veritas jest częścią długoterminowego planu, który ma zapewnić nam utrzymanie się w czołówce praktyk w zakresie higieny, bezpieczeństwa i ochrony środowiska.
Europejskie centra handlowe grupy URW są obecnie poddawane audytowi lub zostaną ukończone do końca tego roku. Polskie centra już są po audycie i wszystkie cztery, włącznie z Wroclavią otrzymały od Bureau Veritas najwyższą ocenę A.

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników
Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.
Konsument
35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.
Problemy społeczne
Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.