Komunikaty PR

#Wybieram590 – razem dla Polski!

2020-04-07  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt
Artur Niewrzędowski
AKM multiAN PR

Godebskiego 20
05-820 Piastów
artur.niewrzedowski|multian.pl| |artur.niewrzedowski|multian.pl
509433874
www.multian.pl
Do pobrania Komunikat ( 0.53 MB )

Od ponad kwartału świat mierzy się z globalnymi zagrożeniami zdrowotnymi, społecznymi i gospodarczymi wywołanymi pandemią Covid-19. Koronawirus odciska piętno na życiu nas wszystkich, dlatego już teraz każdy, zarówno konsument jak i przedsiębiorca, podejmując codzienne decyzje – wybierając produkty, surowce, komponenty czy usługi pochodzące od polskich firm oraz wytworzone w Polsce może spowodować, że w polskiej gospodarce pozostaną miliardy złotych, potrzebne na naszą przyszłość po koronawirusie.

Z analizy przygotowanej przez firmę audytorsko-doradczą Grant Thornton dla inicjatywy #Wybieram590 wynika, że każdy z Polaków w obliczu globalnej recesji może każdego dnia wspierać rodzimą gospodarkę. Przy zakupie produktu lub usługi wytworzonych w Polsce przez firmę z polskim kapitałem, aż 79 groszy z każdego wydanego 1 złotego pozostaje w Polsce. W przypadku zakupu produktów importowanych od zagranicznych firm to tylko 25 groszy. Zmiana zachowań konsumenckich o 10 proc. w kierunku polskich produktów i usług sprawiłaby, że w polskiej gospodarce pozostawałoby rocznie dodatkowe około 66 mld zł , co stanowi ponad 30 proc. wartości obecnej Tarczy Antykryzysowej realizowanej przez rząd.

Artur Niewrzędowski, z inicjatywy #Wybieram590 przypomina, że także od indywidualnej, codziennej decyzji każdego konsumenta zależy ile w Polsce jest pieniędzy, które wspierają funkcjonowanie m.in. służby zdrowia, czy edukacji. Dzięki środkom pochodzącym z podatków od kupowanych produktów i usług państwo ma możliwości wspierania potrzebujących i zapewniania nam stabilnej przyszłości. Budżet zyskuje najwięcej, gdy kupujemy produkty i usługi rodzime. - Nie ma wątpliwości, że stoimy przed największymi wyzwaniami od czasów zmian ustrojowych. Wówczas wygraliśmy dzięki Solidarności i dzisiaj planując przyszłość także powinniśmy postawić na patriotyzm oraz wzajemną solidarność. Po medycznym pokonaniu Covid-19, nadejdzie czas odbudowy społecznej i ekonomicznej. Nie sposób oszacować kosztów przyszłych działań, ale już dziś, podczas codziennych decyzji zakupowych i inwestycyjnych każdy z nas ma wpływ na to, jak szybko, jako społeczeństwo odzyskamy stabilizację i będziemy rozwijać się – dodaje Artur Niewrzędowski.
 
Robiąc codzienne zakupy możemy wspierać siebie nawzajem poprzez świadome decyzje i identyfikację źródła pochodzenia produktu. Nie musimy wydawać więcej bowiem wystarczy, że zaczniemy identyfikować pochodzenie produktu. Wybierając produkty, których kod kreskowy zaczyna się od cyfr 590, możemy w większości przypadków być pewni, że są to towary wyprodukowane w Polsce lub związane z naszym rynkiem. Chcąc mieć pełną gwarancję polskiego pochodzenia towaru, warto dodatkowo sprawdzić dane firmy i miejsce jego produkcji. Tylko wtedy zyskamy pewność, że jest to w pełni krajowy produkt, a wydane na jego zakup środki zwiększają potencjał inwestycyjny firm i sektora publicznego na finansowanie rozwoju gospodarczego.

Tyle zostaje w Polsce z każdego 1 zł wydanego na produkt i usługi od:
• polskiej firmy produkującej w Polsce – 79 gr
• zagranicznej firmy produkującej w Polsce – 62 gr
• polskiej firmy produkującej za granicą – 56 gr
• zagranicznej firmy produkującej za granicą – 25 gr

Wielu managerów i właścicieli firm na całym świecie znalazło się w sytuacji, której nie przewidywał żaden ze scenariuszy zarządzania kryzysowego. Globalna skala pandemii Covid-19 zaskoczyła wszystkich. Tempo jej rozprzestrzeniania się zachwiało globalnymi relacjami firm. Ograniczenia w przemieszaniu się i w transporcie nierzadko doprowadziły do zerwania łańcuchów dostaw, toteż wielu kooperantów nie jest wstanie dalej funkcjonować, gdyż ich partnerzy są na drugim końcu świata.


- W czasach pandemii państwa narodowe dużo lepiej radzą sobie z obecnym kryzysem, niż organizacje międzynarodowe. Dotyczy to także firm, gdyż te które kooperują i współpracują z lokalnymi, bliskimi miejsca ich działalności, dostawcami są w stanie szybciej i efektywniej zareagować na zmieniające się okoliczności – podkreśla Artur Niewrzędowski.

#Wybieram590 to niezależna, ogólnopolska inicjatywa mająca na celu promowanie zachowań konsumenckich i biznesowych poprzez edukację i integrację działań wokół idei patriotyzmu gospodarczego i wyrabianie nawyku dentyfikacji źródła pochodzenia kooperanta, surowców, usługi i produktów.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: AKM multiAN PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b Biuro prasowe
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,
Handel Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!
2025-05-12 | 08:00

Nie znosisz przepłacać? Na ERLI znajdziesz tylko najlepsze ceny!

Zakupy online to nie tylko wygoda, ale też najlepszy sposób na szukanie oszczędności – szczególnie na ERLI. Polska platforma oferuje szereg przystępnych metod
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry
2025-04-28 | 10:30

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Targi Bezpieczeństwa

Kongres Rady Podatkowej

Handel

Negocjacje między UE i USA w sprawie ceł trwają. Przełom możliwy podczas czerwcowej wizyty Trumpa w Europie

Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami. Unia Europejska, która jest czwartym partnerem handlowym USA, do niedawna zdawała się nie czynić żadnych postępów w rozmowach. Jednak negocjacje trwają. Zdaniem europosła Michała Szczerby z PO stanowisko Unii powinno być twarde, a przede wszystkim jednomyślne. Okazją do rozmów może być wizyta Trumpa na czerwcowym szczycie NATO w Hadze.

Przemysł

Unijne programy szansą dla polskiego przemysłu zbrojeniowego. Wkrótce uruchomione będzie 150 mld euro na niskooprocentowane pożyczki

Prace nad uruchomieniem instrumentu pożyczkowego SAFE są na ostatniej prostej. Jak poinformował MON, po wielu tygodniach negocjacji został on przyjęty przez stałych przedstawicieli państw członkowskich przy UE. Wdrożenie SAFE oznacza uruchomienie 150 mld euro niskooprocentowanych pożyczek na finansowanie inwestycji państw członkowskich w obronność. Wysiłki krajowe i unijne koncentrują się teraz na zwiększaniu potencjału europejskiego przemysłu obronnego i budowaniu zdolności obrony i odstraszania.

Konsument

Roboty w służbie środowisku. Ograniczanie ilości odpadów możliwe dzięki automatyzacji

Sztuczna inteligencja i robotyka już dziś pomagają firmom ograniczać swój wpływ na środowisko. Korzyści z inwestycji w zaawansowaną automatyzację odczuwają także konsumenci. Przykładem może być automatyczny system pakowania wdrażany przez Amazon. Robot dostosowujący każdorazowo rozmiar papierowego opakowania do danego produktu pozwolił już zaoszczędzić 3 mln t materiału opakowaniowego, co oznacza dla kupujących mniej materiałów do utylizacji i prostszy recykling.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.