Wycinamy choinki na święta i wspieramy dziecięce hospicjum
Wycinają choinki na święta, ale nie chodzi tu – bynajmniej – o trzebienie lasów, ale o wsparcie najbardziej potrzebujących, nieuleczalnie chorych dzieci pozostających pod opieką Fundacji „Pomóż im”! Bożonarodzeniowe drzewka zostały wycięte laserem i trafiły do klientów agencji PR Opublikowani. Pieniądze zaś wesprą podopiecznych prowadzonego przez Fundację dziecięcego hospicjum.
- Co roku przeznaczamy pewną kwotę na prezenty dla naszych stałych klientów, by podziękować im za całoroczną współpracę. Od dawna też jesteśmy zaangażowani w działania na rzecz Fundacji „Pomóż im” - mówi Janusz Mroczkowski, CEO agencji Opublikowani Creative Communication Advisors. - Wpadłem więc na pomysł, by w te święta całą kwotę na prezenty przeznaczyć na wsparcie chorych dzieci. Nie udałoby się to, gdyby nie zaangażowanie alu-frost, jednego z naszych biznesowych partnerów, na którego zawsze można liczyć, kiedy trzeba okazać komuś serce.
Alu-frost to firma z podbiałostockich Sowlan specjalizująca się w obróbce metali, produkcji akcesoriów samochodowych i dekoracji ciętych laserem. Zaproponowała ona, że prowadzona przez nią marka alaser.pl wyprodukuje specjalne świąteczne ozdoby – choinki do biura lub domu. Wyszły świetnie. Wykonane zostały ze stali szlachetnej, a potem pokryte drukiem UV. Są kolorowe i wesołe, migocą na niej gwiazdki i pierniczkowe ludki. Jednak najważniejsze jest logo w miejscu, gdzie układa się prezenty. Znajduje się tam serce Fundacji „Pomóż im”. I to jest właściwe miejsce. Bo to, co Fundacja daje dzieciom i ich rodzinom, to niezwykły podarek, którego nie da się przeliczyć na monety.
- Naprawdę mieliśmy dużo frajdy z projektowania i wycinania tych choinek, z tego, że mogliśmy odpalić nasze lasery w dobrej sprawie i po prostu pomóc – mówi Piotr Świrko, prezes alu-frost. – Mam nadzieję, że ucieszą tych, do których trafią.
Teraz Opublikowani rozwiozą choinki z alaser.pl do swoich klientów (ponad 30). Kwota zaś jaką należałoby zapłacić za ich wyprodukowanie i dystrybucję przekazana zostanie dla dzieci z hospicjum prowadzonego przez Fundację „Pomóż im”.
- Obie firmy są przyjaciółmi fundacji i nie po raz pierwszy wspierają nasze działania. Co bardzo ważne, same wyszły z inicjatywą tej akcji. Taki gest, skierowany w stronę naszych podopiecznych, sprawia, że święta stają się naprawdę magiczne – dodaje Miłosz Karbowski z Fundacji „Pomóż im”.

Sustainable Economy Summit – Spotkajmy się na Konferencji już 27-28 maja!

Coraz więcej globalnych firm dąży do atestacji informacji dotyczących zrównoważonego rozwoju – wynika z badania IFAC oraz AICPA & CIMA

Gospodarka przyszłości zaczyna się dziś. Liderzy odpowiedzialnego biznesu na Sustainable Economy Summit już 27-28 maja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Kolejne 9 mld zł trafi na budowę i modernizację sieci energetycznych. Inwestycje pomogą wyeliminować ryzyko blackoutu
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej ilości zielonych źródeł energii. Enea pozyskała właśnie niskooprocentowaną pożyczkę w ramach KPO w wysokości 9 mld zł, które przeznaczy na budowę i modernizację sieci w północnej i zachodniej Polsce.
Rolnictwo
Gminne komisje szacują już straty w uprawach spowodowane przez majowe przymrozki. Najbardziej poszkodowani są sadownicy

W maju przygruntowe przymrozki pojawiły się na terenie niemal całego kraju. W niektórych miejscach temperatura obniżała się nawet do kilku stopni na minusie. Straty w rolnictwie i sadownictwie są bardzo duże, w niektórych regionach kraju sięgają nawet 90 proc. Ucierpiały nie tylko owoce i zboża, ale też część warzyw. Trwają już przygotowania naborów dla rolników, którzy ponieśli straty w wyniku przymrozków.
Polityka
Kampania prezydencka na ostatniej prostej. Temat ochrony zdrowia na drugim planie

Zdaniem przedstawicieli Naczelnej Izby Lekarskiej temat ochrony zdrowia w kampanii prezydenckiej, prowadzonej przed I turą wyborów, zszedł na dalszy plan. Kandydaci na najwyższy urząd w Polsce nie podawali – poza tematem składki zdrowotnej – w tym obszarze konkretów, a skupili się na kampanijnych ogólnikach i zapewnieniach. Zabrakło poruszenia wielu ważnych kwestii dotyczących m.in. przyszłości zawodów medycznych, kształcenia lekarzy, walki z agresją wobec medyków czy pomysłów na skrócenie kolejek do specjalistów i poprawy finansowania.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.