Komunikaty PR

Wyjazdy integracyjne w 2023. Trendy i kierunki

2022-12-08  |  01:00
Biuro prasowe

Końcówka roku to dobry czas na to, aby sprawdzić, jakie trendy w organizowaniu wyjazdów integracyjnych przyniesie rok 2023. Wiele firm właśnie teraz planuje przyszłoroczne wydatki. Kluczowe jest uwzględnienie w budżecie imprez firmowych. Te bowiem są pożądanym i popularnym benefitem. Jakie będą trendy w organizacji wyjazdów na najbliższy rok? Jakie kierunki będą na topie? Warto sprawdzić ranking.

Wyjazdy integracyjne z roku na rok ewoluują. Na obecny kształt tego typu imprez ogromny wpływ miała pandemia COVID-19. Wówczas wiele firm zrezygnowało z organizacji eventów dla swoich pracowników. Dziś sytuacja uległa diametralnej zmianie. Załogi chętniej niż kiedykolwiek wcześniej biorą udział w szkoleniach, zabawach team buildingowych i wspólnych wyjazdach. Oto najważniejsze trendy w branży na nadchodzący rok.

Rezerwacja miejsc z wyprzedzeniem

Wysoka inflacja i rosnące koszty sprawiają, że firmy przykładają coraz większą uwagę do tego, w jaki sposób wydają środki finansowe. Widocznym trendem na 2023 rok będzie… planowanie. Firmy będą rezerwować miejsca z wyprzedzeniem, by mieć pewność niezmienności kosztów.

 – Firmy, które organizują wyjazdy integracyjne, chcą mieć dokładnie zaplanowany budżet. W związku z tym poszukują miejsc, które zapewnią im gwarancję ceny. Już dziś mamy zabookowanych część terminów na 2023 rok. To wyraz ostrożności i chęci posiadania czegoś pewnego w niepewnych czasach – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej, ekspert od organizacji imprez, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy. – Wcześniejsza rezerwacja obiektu daje gwarancję miejsc. Prognozy pokazują, że w 2023 roku możemy notować boom na wyjazdy firmowe. Warto zabezpieczyć się już dziś i wybrać miejsce idealnie dopasowane na miarę naszych potrzeb.

Coraz więcej firm postawi na wyjazdy integracyjne podczas których pracownicy będą szkolić umiejętności miękkie. To kolejny mega trend na 2023 rok. Dlaczego? Co trzeci pracodawca przyznaje, że ma problem ze zrekrutowaniem pracowników wykazujących się wysoką odpornością na stres i umiejętnościami adaptacyjnymi. Rozwiązaniem jest team building.

 – W strukturach firmy często pojawiają się nowe osoby, które mają problem z wyrażaniem własnych emocji i potrzeb. Podczas wyjazdu integracyjnego można uczyć się współpracy z drugim człowiekiem, a także działania pod wpływem stresu i presją czasu. Przykładem mogą być wypady survivalowe w góry. Podczas nich uczestnicy muszą ze sobą współpracować, by znaleźć rozwiązanie danego problemu i odpowiednią drogę do celu. Świetnie sprawdzają się także gry terenowe, gdzie wymagana jest współpraca – dodaje ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.

W jaki sposób pracownicy będą szkolić umiejętności miękkie? Na pewno podczas zawodów sportowych, turniejów kulinarnych, gier terenowych, a także podczas… wspólnie spędzanego czasu w trakcie górskich wędrówek.

Wydarzenia hybrydowe nadal na topie

Personalizacja, zaangażowanie i targetowanie – to kluczowe słowa, jakie będą przyświecać eventom w formie hybrydowej. W ciągu dwóch lat organizatorzy imprez przetestowali wiele modeli eventów. Jakie będzie nastawienie w przyszłym roku? Kluczowa stanie się personalizacja, a więc dopasowanie wydarzenia do pracowników, zawodu jaki wykonują i potrzeb zespołu. Firmy będą badać także zaangażowanie pracowników. W związku z tym wybiorą eventy, które pomogą im aktywizować uczestników.

Top trend: zrównoważony rozwój ważny podczas organizacji eventów

Zrównoważony rozwój to ważny społecznie temat. I gorący. Podczas organizacji eventów firmy będą wybierać takie kierunki i obiekty, które pomogą im zmniejszyć ślad węglowy i sprawią, że staną się postrzegane jako eko przedsiębiorstwo.

 – W związku z dążeniem do bycia eko firmą popularne staną się kierunki, które kojarzone są z naturą. Na pewno wiele przedsiębiorstw wybierze polskie góry. Będą poszukiwać rozrywek na łonie natury, takich jak wyprawy survivalowe czy spływy kajakowe, a także wycieczki rowerowe. Wszystko, co zachęci pracowników do aktywności fizycznej i nieco odciągnie od zgiełku miasta. Firmy jeszcze bardziej docenią tradycyjną, góralską kuchnię, a także regionalne wyroby – wylicza Anna Goławska z Commplace.

Jak jeszcze firmy mogą działać w ramach zrównoważonego rozwoju? Świetnym sposobem (i modnym w 2023 roku!) będzie ograniczanie liczby gadżetów do niezbędnego minimum. Prezenty wręczane podczas wyjazdów integracyjnych będą przydatne i pomogą pracownikom w codziennej pracy.

Co jeszcze będzie megatrendem? Firmy będą dążyć do organizowania spotkań offline – a nie online. Według MEETING & GROUP BUSINESS magazine, tylko w tym roku aż o 1/5 wzrosła liczba spotkań twarzą w twarz. Ten trend ma się pogłębiać w kolejnym roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma EFNI Wiosna: „Przyszłość pracy, praca przyszłości” – edycja specjalna w Warszawie Biuro prasowe
2025-02-19 | 14:00

EFNI Wiosna: „Przyszłość pracy, praca przyszłości” – edycja specjalna w Warszawie

Objęcie przez Polskę przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej wymaga od Lewiatana – lidera organizacji pracodawców – włączenia się w debatę na temat
Firma Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca
2025-02-12 | 17:00

Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu już 1 marca

1 marca w hotelu Hilton w Warszawie odbędzie się Wielka Gala Liderów Polskiego Biznesu oraz finał XXXII edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu. Nagrodę specjalną BCC
Firma Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu
2025-01-30 | 15:30

Rituals Cosmetics przekracza próg 2 miliardów euro przychodu

W 2024 roku marka Rituals osiągnęła przychody w wysokości 2,1 miliarda euro, notując organiczny wzrost o 21% we wszystkich kanałach sprzedaży i krajach. Fundamentami

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

BCC Gala Liderów

Jedynka Newserii

Handel

Są już pierwsze propozycje deregulacji przepisów dla biznesu. Ten proces może pobudzić inwestycje i zwiększyć konkurencyjność Polski

– Deregulacja prawa gospodarczego ma kluczowe znaczenie dla zwiększenia konkurencyjności polskich firm i przyciągania inwestycji – ocenia prezes Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu Andrzej Dycha. W tym tygodniu zespół ds. tej deregulacji, który powstał w odpowiedzi na apel premiera Donalda Tuska, przedstawił już pierwsze propozycje zmian, w tym m.in. ograniczenie kontroli firm, uproszczenie przepisów podatkowych i ułatwienia w zatrudnianiu cudzoziemców. Prezes PAIH wskazuje, że jednym z punktów tej listy powinno być również wzmocnienie roli izb gospodarczych, które mogą odgrywać większą rolę w dialogu między biznesem a rządem.

Polityka

Trzy lata wojny w Ukrainie. UE i kraje członkowskie przeznaczyły na wsparcie ponad 134 mld euro

Instytucje UE deklarują w dalszym ciągu mocne poparcie dla Ukrainy. Łącznie w ciągu trzech lat od rozpoczęcia rosyjskiej agresji Unia i jej państwa członkowskie przeznaczyły na wsparcie walczącej Ukrainy i jej obywateli 134 mld euro, w tym ponad 67 mld euro pomocy finansowej i 50 mld wojskowej. Skala potrzeb nadal jest jednak ogromna. Tym bardziej że dalsze wsparcie ze strony amerykańskiego sojusznika stoi pod znakiem zapytania.

Transport

Polska drugim największym rynkiem dla Mercedesa-Maybacha w Europie. Liczba zamówień na nowego kabrioleta SL 680 wskazuje na duże zainteresowanie klientów

W Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie odbyła się polska premiera najnowszego modelu Mercedes-Maybach – SL 680 Monogram Series. To najbardziej sportowy Maybach w historii. – Liczba zamówień składanych w systemie wskazuje, że premierowe auto cieszy się dużym zainteresowaniem klientów – podkreślają przedstawiciele marki. Polska jest drugim największym rynkiem dla luksusowych samochodów Maybacha w Europie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.