Komunikaty PR

Wyjazdy integracyjne w 2023. Trendy i kierunki

2022-12-08  |  01:00
Biuro prasowe

Końcówka roku to dobry czas na to, aby sprawdzić, jakie trendy w organizowaniu wyjazdów integracyjnych przyniesie rok 2023. Wiele firm właśnie teraz planuje przyszłoroczne wydatki. Kluczowe jest uwzględnienie w budżecie imprez firmowych. Te bowiem są pożądanym i popularnym benefitem. Jakie będą trendy w organizacji wyjazdów na najbliższy rok? Jakie kierunki będą na topie? Warto sprawdzić ranking.

Wyjazdy integracyjne z roku na rok ewoluują. Na obecny kształt tego typu imprez ogromny wpływ miała pandemia COVID-19. Wówczas wiele firm zrezygnowało z organizacji eventów dla swoich pracowników. Dziś sytuacja uległa diametralnej zmianie. Załogi chętniej niż kiedykolwiek wcześniej biorą udział w szkoleniach, zabawach team buildingowych i wspólnych wyjazdach. Oto najważniejsze trendy w branży na nadchodzący rok.

Rezerwacja miejsc z wyprzedzeniem

Wysoka inflacja i rosnące koszty sprawiają, że firmy przykładają coraz większą uwagę do tego, w jaki sposób wydają środki finansowe. Widocznym trendem na 2023 rok będzie… planowanie. Firmy będą rezerwować miejsca z wyprzedzeniem, by mieć pewność niezmienności kosztów.

 – Firmy, które organizują wyjazdy integracyjne, chcą mieć dokładnie zaplanowany budżet. W związku z tym poszukują miejsc, które zapewnią im gwarancję ceny. Już dziś mamy zabookowanych część terminów na 2023 rok. To wyraz ostrożności i chęci posiadania czegoś pewnego w niepewnych czasach – wyjaśnia Joanna Hoc-Kopiej, ekspert od organizacji imprez, reprezentująca Dwór Korona Karkonoszy. – Wcześniejsza rezerwacja obiektu daje gwarancję miejsc. Prognozy pokazują, że w 2023 roku możemy notować boom na wyjazdy firmowe. Warto zabezpieczyć się już dziś i wybrać miejsce idealnie dopasowane na miarę naszych potrzeb.

Coraz więcej firm postawi na wyjazdy integracyjne podczas których pracownicy będą szkolić umiejętności miękkie. To kolejny mega trend na 2023 rok. Dlaczego? Co trzeci pracodawca przyznaje, że ma problem ze zrekrutowaniem pracowników wykazujących się wysoką odpornością na stres i umiejętnościami adaptacyjnymi. Rozwiązaniem jest team building.

 – W strukturach firmy często pojawiają się nowe osoby, które mają problem z wyrażaniem własnych emocji i potrzeb. Podczas wyjazdu integracyjnego można uczyć się współpracy z drugim człowiekiem, a także działania pod wpływem stresu i presją czasu. Przykładem mogą być wypady survivalowe w góry. Podczas nich uczestnicy muszą ze sobą współpracować, by znaleźć rozwiązanie danego problemu i odpowiednią drogę do celu. Świetnie sprawdzają się także gry terenowe, gdzie wymagana jest współpraca – dodaje ekspertka z Dworu Korona Karkonoszy.

W jaki sposób pracownicy będą szkolić umiejętności miękkie? Na pewno podczas zawodów sportowych, turniejów kulinarnych, gier terenowych, a także podczas… wspólnie spędzanego czasu w trakcie górskich wędrówek.

Wydarzenia hybrydowe nadal na topie

Personalizacja, zaangażowanie i targetowanie – to kluczowe słowa, jakie będą przyświecać eventom w formie hybrydowej. W ciągu dwóch lat organizatorzy imprez przetestowali wiele modeli eventów. Jakie będzie nastawienie w przyszłym roku? Kluczowa stanie się personalizacja, a więc dopasowanie wydarzenia do pracowników, zawodu jaki wykonują i potrzeb zespołu. Firmy będą badać także zaangażowanie pracowników. W związku z tym wybiorą eventy, które pomogą im aktywizować uczestników.

Top trend: zrównoważony rozwój ważny podczas organizacji eventów

Zrównoważony rozwój to ważny społecznie temat. I gorący. Podczas organizacji eventów firmy będą wybierać takie kierunki i obiekty, które pomogą im zmniejszyć ślad węglowy i sprawią, że staną się postrzegane jako eko przedsiębiorstwo.

 – W związku z dążeniem do bycia eko firmą popularne staną się kierunki, które kojarzone są z naturą. Na pewno wiele przedsiębiorstw wybierze polskie góry. Będą poszukiwać rozrywek na łonie natury, takich jak wyprawy survivalowe czy spływy kajakowe, a także wycieczki rowerowe. Wszystko, co zachęci pracowników do aktywności fizycznej i nieco odciągnie od zgiełku miasta. Firmy jeszcze bardziej docenią tradycyjną, góralską kuchnię, a także regionalne wyroby – wylicza Anna Goławska z Commplace.

Jak jeszcze firmy mogą działać w ramach zrównoważonego rozwoju? Świetnym sposobem (i modnym w 2023 roku!) będzie ograniczanie liczby gadżetów do niezbędnego minimum. Prezenty wręczane podczas wyjazdów integracyjnych będą przydatne i pomogą pracownikom w codziennej pracy.

Co jeszcze będzie megatrendem? Firmy będą dążyć do organizowania spotkań offline – a nie online. Według MEETING & GROUP BUSINESS magazine, tylko w tym roku aż o 1/5 wzrosła liczba spotkań twarzą w twarz. Ten trend ma się pogłębiać w kolejnym roku.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej Biuro prasowe
2025-04-25 | 06:00

Rada Przedsiębiorców apeluje o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej

Z apelem o podpisanie ustawy o składce zdrowotnej płaconej przez osoby wykonujące pozarolniczą działalność gospodarczą wystąpiła do prezydenta Andrzeja Dudy Organizacja
Firma Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania
2025-04-01 | 11:30

Wąskie regały metalowe do garażu. Praktyczne rozwiązania

Organizacja przestrzeni w garażu to wyzwanie, z którym zmaga się wielu właścicieli domów. Wąskie regały metalowe stanowią idealne rozwiązanie tego problemu,
Firma Obowiązkowa deratyzacja
2025-03-06 | 10:30

Sanepid a deratyzacja – obowiązkowe akcje eliminacji szkodników

Szkodniki mogą pojawić się wszędzie – od pięciogwiazdkowych hoteli i eleganckich restauracji po domy jednorodzinne i miejskie parki. Wielu ludzi bagatelizuje problem gryzoni,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Prace nad unijnym budżetem po 2027 roku nabierają tempa. Projekt ma być gotowy w lipcu

W Parlamencie Europejskim głosowanie nad sprawozdaniem dotyczącym wieloletniego budżetu UE na lata 2028–2034. Uwzględnia ono stanowisko PE ws. priorytetów na kolejną perspektywę finansową, ale też struktury i zasobów budżetu. Priorytetem ma być m.in. kwestia obronności ze względu na globalne napięcia geopolityczne i wojnę w Ukrainie. Zdaniem europosła PiS w pracach nad wieloletnimi ramami finansowymi brakuje rzetelnej debaty o źródłach finansowania planowanych wydatków i konieczności szukania oszczędności. Obawia się przy tym niekorzystnych zmian w polityce spójności i polityce rolnej.

Handel

Rynek saszetek nikotynowych w Polsce będzie uregulowany. Osoby nieletnie nie będą mogły ich kupić

Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Podkreślają, że brak odpowiednich regulacji prawnych dotyczących tych produktów, obecnych na polskim rynku od pięciu lat, to realne zagrożenie dla zdrowia publicznego. Niezbędne są kompleksowe przepisy, które uregulują kwestię saszetek i ograniczą do nich dostęp młodzieży.

Prawo

PE pracuje nad zmianą rozliczania redukcji emisji CO2 dla nowych aut. Producenci mogą uniknąć wysokich kar

Na wtorkowym posiedzeniu Parlamentu Europejskiego posłowie zgodzili się w trybie pilnym procedować kwestię zmiany dotyczącej redukcji emisji CO2 dla nowych aut osobowych i dostawczych. Głosowanie w tej sprawie odbędzie się w czwartek 8 maja. Dzięki zmianie podejścia do obowiązku corocznej redukcji dwutlenku węgla producenci samochodów mogą uniknąć grożących im kar, które pewnie przełożyłyby się na wzrost cen dla klienta końcowego oraz na dalsze pogorszenie kondycji branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.